1. leht 2-st

Suzuki GS500

Postitatud: 09 Juul 2004, 18:15
Postitas bikefan
Mis arvate nendest Suzuki GS 500 - dest. Siiani kulgend vennasvabariigi tehnikaga ja plaan esimeseks japsiks midagi odavamat (90-datest) ja vähem äkilisemat soetada... Pildi järgi tundub selline neutraalne ja korralik pill ja hind ka suht norm (Motodepoos). Sõidustiililt meeldib mulle ikka asfaldit mööda kulgeda.... Kas mingile pikemale matkale on sellisega raske minna (isteasendi jms. tõttu)? Kuidas üldse Suzuki varuosade jm. kättesaadavusega siin Eestis on? Ootan siis kommentaare neilt, kellel sellistega kogemusi ;)

Postitatud: 09 Juul 2004, 18:16
Postitas piret

Postitatud: 09 Juul 2004, 18:26
Postitas bikefan
nägin-nägin :P kasutasin otsingut ja lugesin seda teemat....... mõni küsimus tekkis lisaks lihtsalt ;)

Postitatud: 10 Juul 2004, 17:46
Postitas Stern
No ise olen ma GSi omanik ja nagu siin juba mitmeid kordi läbi kajanud on see ratas vist üks parim, mis algajale kohane ning samuti neile kes ise ei karda näppe õliseks teha - mootor ikka väga lihtne. Ühesõnaga sobilik inimesele kes kasutab seda pidevalt. Kuluosad suht odavad nagu ka ratas ise ja töökindel samuti. Mis sõiduasendisse puutub siis mina ei leia siin midagi taunimisväärset, 500km polnud probleem, mõningate peatustega. Aga probla võib olla vast siis kui oled tiba pikem aga see vast ikka individuaalne. Rattaga saab sõita iga teekatte peal - asfalt, kruus ja ka kohad kus muda poolde velge ja krossimehed käivad (isiklikud kogemused :D )
Üks boonus on veel see, et paljudel GSidel on passi märgitud 25kW tegelt aga on rohkem :!: . Nii et kui sul on A kat piiranguga, siis pole mendil ka midagi kottimist.
Kui midagi GSi kohta küsimist, siis priva ja üks mega kasulik link
www.gstwin.com

Postitatud: 10 Juul 2004, 22:58
Postitas eintz
esimeseks rattaks peale venerauda on väga hea, ise soetasin ka kevadel sellise ja veel ei ole lahjaks jäänud.

varuosi peaks ikka liikuma, kuskil kuulsin, et tsiklkitele tehakse varuosi 15 ja siis edasi võib raskeks minna. Tahho trossi sain motodepoost ja piduriklotsid ka.

üldiselt soovitan osta sellist ratast.

Endal oli ka alguses mõte, et ostan kohe miski 900-... aga siis sain aru et valutum on kohe osta paar padrunit ja.... Enne tuleb sõitma õppida ja siis edasi vaadata.

Re: Suzuki GS500

Postitatud: 30 Aug 2009, 14:33
Postitas s2si

Tere

Ei hakanud uut teemat tegema aga plaanin samuti gs 500 ostu.
Konkreetselt huvitab see ratas: http://bike.motors24.ee/vehicles/238080 ... -1994.aspx

On keegi äkki tuttav selle rattaga või vaatamas käinud? Ise tsiklitega väga vähe kokku puutunud ja ei oska kõrva/silma järgi kõike öelda.
Vaadatud on motors24 video "mida vaadata kasutatud tsikli ostul" ja loetud mõned teemakohased rtiklid. Äkki keegi oskab veel midagi tarka öelda mida just gs500 puhul peaks vaatama. Eriti hea oleks info konkreetse ratta kohta kui kellegile on tuttav masin


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 30 Aug 2009, 16:13
Postitas real

Olen sellisega kunagi sõitnud, kuidagi kerge ja lihtne, hea väiksemale inimesele, naisterahvale. Arvan, et 80-90 kg inimesele jääb nõrgaks, kui just väga rahuliku sõidustiiliga ei ole.


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 30 Aug 2009, 16:20
Postitas s2si

Tahangi esimeseks rattaks rahulikku masinat. Kui aus olla siis tahaks ka ARKi eksamit enda rattaga teha ja natuke enne harjutada. Lihtsalt uurin ratta tausta, sest ratta hinnaga võrdset summat remondi alla ei tahaks kohe panna


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 30 Aug 2009, 16:33
Postitas Oil-Cooled

GS500 parimaks küljeks on vast eriti töökindel ja lihtsa ehitusega mootor.
Tegemist on "pooliku" vana GS1000 mootoriga.
Aga ega juhitavusel ka viga pole: http://video.google.com/videoplay?docid ... Bw&q=gs500


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 30 Aug 2009, 17:52
Postitas real

Kui rahulikku tahad, siis otsi mõni V2 parem. Mul oli tol ajal Honda VT500, V2 mootoriga, see oli rahulik pill. Edasi liikus täpselt sama hästi nagu GS500, aga madalatelt muidugi paremini ja ühtlasemalt, V2 mootorile omaselt. Ridamootor, olgugi ainult 2 silindrit, tahab ikka natuke paarutamist :)


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 30 Aug 2009, 18:20
Postitas petz

omal kolmas hooaeg sellise rattaga sõita ja võin öelda seda, et hea linnaratas ja rahulikumaks kulgemiseks kõvakattega maanteel kuni kiiruseni 110- 120 ja seda ka pikemal distantsil. ise olen spidokasse 160 peale saanud, kuid see lõpp läks juba ratta piinamiseks. ja tegelt sellest 34kW võmsusest jääb ikkagi väheks suuremate ( al 600 ccm)bikedega rõõmsamaks koossõitmiseks .samas võin öelda, et möödasõidul eesliikujast meie riigis lubatud kiirustel ei jää hätta ka kuuenda käiguga sõites.
kui arvestada küttekuluks 5l sajale, siis teele ei jää. normaalselt sõites (ilma suuremate kiirenduste, kiirustel mitte eriti üle 110 ja muude igasugu tõmblemisteta) küttekulu kusagil 4 sajale. kruusateel käitub samamoodi, nagu iga teine bike . plastikuid vähe, kuid külge maha pannes suur võimalus ka need vähesed lõhkuda.
tegelt on kõik ikkagi selles kinni, mida oma tsiklilt saada tahad.
kui soovid ökonoomset, odavate ülalpidamiskuludega ja lihtsa ehituse, hea juhitavuse ning suht odavate kuluosadega tsiklit, millega pole plaanis eriti madalalt lendama hakata, ja millega liigud suurema osa asfaldil, siis on gs 500 selleks suurepärane valik.


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 30 Aug 2009, 20:20
Postitas Vidget

Osta ratas siis kui sõita saab, ehk oota kevad ära. Seni kaua uuri ja kuula maad ja sa kindlasti mõtled rattavaliku mitu korda ümber.


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 30 Aug 2009, 21:46
Postitas real

Mul on just hea meel, et see suvi ükskord läbi hakkab saama, saab tsikliga ka vahel sõita, mitte lämbuda riietes. Vägisi olnud suvi otsa auto peal ja konditsioneeri abiga... :)


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 30 Aug 2009, 22:59
Postitas Vidget
real kirjutas:

Mul on just hea meel, et see suvi ükskord läbi hakkab saama, saab tsikliga ka vahel sõita, mitte lämbuda riietes. Vägisi olnud suvi otsa auto peal ja konditsioneeri abiga... :)

Vale eriala oled valinud, kui konditsioneer peab koguaeg munasid jahutama! :mrgreen:


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 31 Aug 2009, 00:52
Postitas leints1

Mina ostsin ka esimeseks sikkliks Gs 500, päris hea on, lihte ehitus, sõidab hästi, kütusekulu ka väike, hea kerge ratas. Nüüd juba esimese hooaja ära sõit ja täitsa rahul :D Ainult, et võiks jh võimsam olla :)


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 01 Sept 2009, 22:50
Postitas s2si

Käisin siis ratast vaatamas ja kui kiirendada siis turtsus päris mehiselt. Üldjoontes ratas meeldis aga mis seda turtsumist/poomist võis põhjustada? Ise pakun karburaatorit (küünlad ja õhufilter pidid vahetatud olema) On veel peale karpade mingeid tõenäolisi variante ja kui kalliks umbes võib selline asi maksma minna? Kui on võimalik mingi muu asja rike, siis kuidas seda kontrollida ja teada saada, mis viga?


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 01 Sept 2009, 23:33
Postitas saastake

Arvatavasti karburaatorites asi ongi. Endal oli sama probleem GS500-ga, et hakkas kiirendades pooma ning madalatel pööretel turtsus. Karburaatorid tuleb lasta ära sünkroniseerida. Lasin ise lõppudelõpuks Motodepoos ära teha, kuna enda katsetused vilja ei kandnud. Nüüd liigub palju ühtlasemalt ning ei turtsu üldse. Kui ma ei eksi siis sünkroniseerimise eest küsiti 300.-. Soovitan ka õhufiltri üle vaadata, see pole eriti keeruline, iste pealt maha ja ongi näha. Ratta kohta võin niipalju öelda, et endal neli hooaega sõidetud ja mitte mingeid probleeme pole olnud. Miinuseks on see, et pisikese võitu on (mõõtude poolest) ning suuremate ratastega võidu ajades peab ratast ikka natuke piinama. Aga soovitan soojalt :)


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 02 Sept 2009, 10:54
Postitas petz
s2si kirjutas:

Käisin siis ratast vaatamas ja kui kiirendada siis turtsus päris mehiselt

sa käisid vale ratast vaatamas, tuld ja vaadand minu ratast. :wack:


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 02 Sept 2009, 14:16
Postitas Kardinal

Võin oma gs500 ka müügiks pakkuda! Ei turtsu ega paugu kiirendustel :lol: ilus punane, hinnaks vast äkki 12 000.- Rakveres tel 56688807 :bsmile:


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 02 Sept 2009, 14:47
Postitas mimm
Kardinal kirjutas:

Võin oma gs500 ka müügiks pakkuda! Ei turtsu ega paugu kiirendustel :lol: ilus punane, hinnaks vast äkki 12 000.- Rakveres tel 56688807 :bsmile:

Ja mis aasta väljalaskega tegu on?


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 02 Sept 2009, 14:52
Postitas Hitchiker

Minu isikliku arvamuse kohaselt on gs500 algajale parim valik, ehk ainult honda CB500 oleks parem. GS-i puhul on kindlasti eelisteks kerge kaal, lihtne ja töökindel mootor ja odavad jupid. Max kiiruseks saab sellele 180 isegi kella.
Rehvid on suht peenikesed, mis muidugi on rahakotile rõõmuks. Kindlasti on abiks osta ette klaas, kuna tuul kipub selle ratta puhul hirmsasti vastu rinda puhuma. Viimati Louise kataloogis oli esiklaas 20 euri sellele. Kui 12 kiloga kätte saad, siis on suur tõenäosus see järgmine aasta ilma suure hävinguta maha ka müüa. Vigade puhul kontrolli kindlasti laadimist, see kipub neil pekkis olema. Probleeme on veel olnud pidurikonnaga, mis on iseenesest suht imelihtne parandada. Õnnetuseks ei ole sellel rattal bentsunäidikut ja käigu näidikut, a noh..õige mootorrattur ennast pisiasjadega ei koorma. Üksi kannatab selle rattaga matkata kah, aga kahekesi peal sõites on 120 km/h möödasõit rekkast suht piinarikas. Teede suhtes..no kannatab ikka way rohkem kui ülbed biked. Niiet minu poolt on soovitus, hea ja lollikindel ratas. Aga järgmine hooaeg vahetad ikka ära :lol:


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 02 Sept 2009, 22:40
Postitas petz
Hitchiker kirjutas:

Viimati Louise kataloogis oli esiklaas 20 euri sellele.
Õnnetuseks ei ole sellel rattal bentsunäidikut ja käigu näidikut, Teede suhtes..no kannatab ikka way rohkem kui ülbed biked.
Aga järgmine hooaeg vahetad ikka ära :lol:

louisi kataloogi odav puig esiklaas pigem suurendab tuule kohinat kiirusel 80 ja üle, kui tast mingit kasu on, muuda selle kaldenurka kuidas tahad.

bensunäidiku puudumine pole probleem, bensukraanil on 2 asendit, norm ja reserv kuid pärast tankimist ei tohi unusta kraani reservi pealt tagasi tava asendisse keerata. gs 500 reserv 3.5 l ja arvestage siis ise , kui kaugele selle küttekogusega sõita kannatab

ja kruusa kannatab jah veits rohkem kui bike, kuid palju sõltub rehvidest. kuid enduro vastu ei saa kuigi vedrustuse annab suht pehmeks lasta

järgmisel hooajal või veidi varem tahaks kindlasti midagi muud (lol)


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 22 Sept 2009, 22:06
Postitas cobra32

Tere! Minu suzukil esines ka üks probleem,90-ga sõites pikemat aega hakkab vahepeal jamama,nagu ei saaks kütet kätte,seda järeldan sellest,et PRI asendis on kõik kombes.Oskab keegi hüva nõu anda,mida teha,mida ette võtta??? Ja kas kraani PRI asendis tohib sõita??


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 24 Sept 2009, 11:50
Postitas bikefan

Kraan PRI asendis on pidev vaba pealejooks. Selles asendis reeglina ikka ei sõideta. Keera ikka ON (või mõnel juhul FUEL) asendisse. PRI on selleks, et kui näiteks paagi kuivale sõitnud, siis algul keerad sinna ning lased karpad täis uuesti... jne.


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 24 Sept 2009, 12:11
Postitas Stern

Võid üle kontrollida pealevoolu kraani ühendused. See töötab vaakumiga. samuti võib membraan aja jooksul ära koolenud olla


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 24 Sept 2009, 17:58
Postitas cobra32
Stern kirjutas:

Võid üle kontrollida pealevoolu kraani ühendused. See töötab vaakumiga. samuti võib membraan aja jooksul ära koolenud olla

Võib tobe küsimus tunduda aga kus kohapealt seda membraani otsida tuleks?? Karburaatorist.
See vahele jätmine hoo pealt ei ole pidev,saab ka korralikult sõita,niimoodi et ei jamaks,aga vahest lihtsalt teeb sedasi.
PRI asendit ma tean,et on pidev pealevool.


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 26 Sept 2009, 16:24
Postitas Stern

Kraani seest leiadki selle. Seal miski kopsik taga, kruvid lahti ja voilaa. Kui nüüd õieti mäletan siis kuskilt karburaatori või mootori juurest tuli voolik sinna kraani, selle ühendus vaata üle.


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 26 Sept 2009, 16:57
Postitas rtf

Soovitaks ka kraanis olevad membraanid-tihenid üle vaadata. Omadest kogemustest - katkine membraan võib jube palju peavalu põhjustada :s


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 26 Sept 2009, 18:44
Postitas cobra32
rtf kirjutas:

Soovitaks ka kraanis olevad membraanid-tihenid üle vaadata. Omadest kogemustest - katkine membraan võib jube palju peavalu põhjustada :s

Hmmmm.... Väga huvitav,korra võtsin kraani lahti küll,kuid seal oli ainult rõngastihend,muud nagu polnud.
Kas seal oleks pidanud olema: midagi sellist nagu ziguli bensiinipumbas olev membraan või pidigi lihtsalt olema rõngastihend???


Re: Suzuki GS500

Postitatud: 26 Sept 2009, 21:00
Postitas Hitchiker

Mis kuradi jama te ajate, membraan on karpade peal. GS500-l on neid 2, võtad karpal kaaned pealt maha ja vaatad kas on terved, kui katki on, siis ostad uued..sihuke keemia ongi. Muide kui keegi vajab GS500-le õlifiltrit, siis ma täna avastasin, et mul garages vedeleb üks, võiks paari õlle vastu vahetada küll.