KTM rattalaagri eemaldamine
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
KTM rattalaagri eemaldamine
Tere,
Olen hädas KTM Duke 17" valuveljest laagrite eemaldamisega. Tavaline meetod, et lükatakse kõrvale kahe laagri vahel olev distantspuks, minu puhul ei tööta. See lihtsalt ei liigu niipalju kõrvale, et saaks laagrit välja suruda. Puksil sees kaks auku (süvendit). Pildil näha süvend ja kuipalju puksi on võimalik kõrvale lükata. Kas selline variant eeldab mingit spetsiaaltööriista või on mingi muu kaval variant olemas ?

Olen hädas KTM Duke 17" valuveljest laagrite eemaldamisega. Tavaline meetod, et lükatakse kõrvale kahe laagri vahel olev distantspuks, minu puhul ei tööta. See lihtsalt ei liigu niipalju kõrvale, et saaks laagrit välja suruda. Puksil sees kaks auku (süvendit). Pildil näha süvend ja kuipalju puksi on võimalik kõrvale lükata. Kas selline variant eeldab mingit spetsiaaltööriista või on mingi muu kaval variant olemas ?

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2678
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 407 korda
Re: KTM rattalaagri eemaldamine
Kas see on trikiga küsimus? Tõmmits ...HennoH kirjutas: ↑Eile, 11:14Tere,
Olen hädas KTM Duke 17" valuveljest laagrite eemaldamisega. Tavaline meetod, et lükatakse kõrvale kahe laagri vahel olev distantspuks, minu puhul ei tööta. See lihtsalt ei liigu niipalju kõrvale, et saaks laagrit välja suruda. Puksil sees kaks auku (süvendit). Pildil näha süvend ja kuipalju puksi on võimalik kõrvale lükata. Kas selline variant eeldab mingit spetsiaaltööriista või on mingi muu kaval variant olemas ?
![]()
See on eriti äge lahendus
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: KTM rattalaagri eemaldamine
Kui seda puksi ees ei oleks siis oleks laager ammu käes. Puksi tõttu ei saa tõmmitsa haaratseid laagri taha kinni, pole ruumi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2678
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 407 korda
Re: KTM rattalaagri eemaldamine
Haaratsi otsa kuju/ suurus on relaka/ käiaga vabalt muudetav
Et haarats paremini sinna auku fikseeruks saab tagantpoolt "pulga" vahele lükata. Ma automaatselt eeldan, et on 2 sellist ava seal puksis...
Ma näen fotol ka stopperrõngast - ära neid unusta eemaldada.

Ma näen fotol ka stopperrõngast - ära neid unusta eemaldada.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 351
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 586 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: KTM rattalaagri eemaldamine
Selline tsang väikse servaga.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
Re: KTM rattalaagri eemaldamine
Sedasi ma teha proovisingi. Kaks auku jah. Laager nii kõvasti kinni, et esimesel isetehtud tõmmitsal tõmbas haaratsite otsad maha. Sellepärast mõtlesingi, et äkki mingi spets tõmmits või hoopis teine meetod vajalik (Stopperrõngas on juba eemaldatud).
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2678
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 407 korda
Re: KTM rattalaagri eemaldamine
Kuumuta rummu kuumaõhufööniga, seejärel pane laagrile tükk jääd ja proovi uuesti.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 3257
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 374 korda
Re: KTM rattalaagri eemaldamine
Kuuma ja roostesurma. Keskmine puks liikuma saada ja küll edasi saab juba välja koputada.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 73
- Liitunud: 21 Apr 2018, 16:48
- Tsikkel: Varadero
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Re: KTM rattalaagri eemaldamine
Kui see üldse ei liigu, siis eemalda enne teise poole laager. Siis saab juba sellele "suurema haamriga" läheneda, kui distantspuks eest ära võetud.
Re: KTM rattalaagri eemaldamine
Üks veidi vähemvägivaldne meetod on laager ära lammutada - separaator lahti nokkida, kuulid ühte serva ja sisemine võru tuleb sedasi teisest servast välja. Võimalik, et asi laguneb juba protsessi käigus piisavalt, et see vahetoru liikuma hakkaks.
A ma muidugi pole Duke eripäradega kursis, kas seal välimine võru "paistab" seestpoolt vaadates piisavalt, et omakorda saaks selle välja koputada, endurokal muarust paistis. Ma mingil rattal igatahes tegin selle triki, et vajutasin uued laagrid sisse, ajasin rahulolevalt selja sirgu ning käed puusa ja seejärel jäin suu ammuli laual lebavat vahetoru vaatama
Kuna uut laagrit ei tahtnud keskmisest võrust välja lüüa, siis kuidagi toksisin mikromeeterhaaval välimisest selle välja tagasi...
A ma muidugi pole Duke eripäradega kursis, kas seal välimine võru "paistab" seestpoolt vaadates piisavalt, et omakorda saaks selle välja koputada, endurokal muarust paistis. Ma mingil rattal igatahes tegin selle triki, et vajutasin uued laagrid sisse, ajasin rahulolevalt selja sirgu ning käed puusa ja seejärel jäin suu ammuli laual lebavat vahetoru vaatama

Viimati muutis Jesper, 09 Juul 2025, 21:54, muudetud 1 kord kokku.
Re: KTM rattalaagri eemaldamine
Tagumise ratta omad sain täna kätte. Tegin uued ja korralikumad "tõmmitsa" harud. Siis tõmmitsaga surve peale, pidevalt kuuma ja teiselt poolt sai tõmmitsa haaratsitele torniga kolakat anda ja nii ta liikuma saigi (igavese laheda pauguga). No ja kui juba liikuma sai, siis no problemo ja teise poole oma sai ka kohe kätte. Pildil on ka põhjus, miks distantspuksi kõrvale lükata ei saanud (kõrvad küljes)
Küll homme esimese omad ka kätte saan (teine mõõt ja tuleb uus "tõmmits" teha)
Aitähh kaasa mõtlemast

Küll homme esimese omad ka kätte saan (teine mõõt ja tuleb uus "tõmmits" teha)
Aitähh kaasa mõtlemast


Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.