KTM rattalaagri eemaldamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
HennoH
Postitusi: 4
Liitunud: 26 Mai 2025, 16:06
Tsikkel: KTM LC4 640
Tänatud: 1 kord

KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas HennoH »

Tere,
Olen hädas KTM Duke 17" valuveljest laagrite eemaldamisega. Tavaline meetod, et lükatakse kõrvale kahe laagri vahel olev distantspuks, minu puhul ei tööta. See lihtsalt ei liigu niipalju kõrvale, et saaks laagrit välja suruda. Puksil sees kaks auku (süvendit). Pildil näha süvend ja kuipalju puksi on võimalik kõrvale lükata. Kas selline variant eeldab mingit spetsiaaltööriista või on mingi muu kaval variant olemas ?
Pilt
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2678
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 194 korda
Tänatud: 407 korda

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

HennoH kirjutas: Eile, 11:14
Tere,
Olen hädas KTM Duke 17" valuveljest laagrite eemaldamisega. Tavaline meetod, et lükatakse kõrvale kahe laagri vahel olev distantspuks, minu puhul ei tööta. See lihtsalt ei liigu niipalju kõrvale, et saaks laagrit välja suruda. Puksil sees kaks auku (süvendit). Pildil näha süvend ja kuipalju puksi on võimalik kõrvale lükata. Kas selline variant eeldab mingit spetsiaaltööriista või on mingi muu kaval variant olemas ?
Pilt
Kas see on trikiga küsimus? Tõmmits ...



See on eriti äge lahendus
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Teema algataja
HennoH
Postitusi: 4
Liitunud: 26 Mai 2025, 16:06
Tsikkel: KTM LC4 640
Tänatud: 1 kord

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas HennoH »

Kui seda puksi ees ei oleks siis oleks laager ammu käes. Puksi tõttu ei saa tõmmitsa haaratseid laagri taha kinni, pole ruumi.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2678
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 194 korda
Tänatud: 407 korda

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Haaratsi otsa kuju/ suurus on relaka/ käiaga vabalt muudetav :-) Et haarats paremini sinna auku fikseeruks saab tagantpoolt "pulga" vahele lükata. Ma automaatselt eeldan, et on 2 sellist ava seal puksis...
Ma näen fotol ka stopperrõngast - ära neid unusta eemaldada.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

MustVälk
Postitusi: 351
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 586 korda
Tänatud: 36 korda

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas MustVälk »


Selline tsang väikse servaga.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Teema algataja
HennoH
Postitusi: 4
Liitunud: 26 Mai 2025, 16:06
Tsikkel: KTM LC4 640
Tänatud: 1 kord

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas HennoH »

Maaks kirjutas: Eile, 12:31
Haaratsi otsa kuju/ suurus on relaka/ käiaga vabalt muudetav :-) Et haarats paremini sinna auku fikseeruks saab tagantpoolt "pulga" vahele lükata. Ma automaatselt eeldan, et on 2 sellist ava seal puksis...
Ma näen fotol ka stopperrõngast - ära neid unusta eemaldada.
Sedasi ma teha proovisingi. Kaks auku jah. Laager nii kõvasti kinni, et esimesel isetehtud tõmmitsal tõmbas haaratsite otsad maha. Sellepärast mõtlesingi, et äkki mingi spets tõmmits või hoopis teine meetod vajalik (Stopperrõngas on juba eemaldatud).
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2678
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 194 korda
Tänatud: 407 korda

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kuumuta rummu kuumaõhufööniga, seejärel pane laagrile tükk jääd ja proovi uuesti.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3257
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 374 korda

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kuuma ja roostesurma. Keskmine puks liikuma saada ja küll edasi saab juba välja koputada.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Virks
Postitusi: 73
Liitunud: 21 Apr 2018, 16:48
Tsikkel: Varadero
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Virks »

Kui see üldse ei liigu, siis eemalda enne teise poole laager. Siis saab juba sellele "suurema haamriga" läheneda, kui distantspuks eest ära võetud.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2276
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 249 korda
Tänatud: 611 korda

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Üks veidi vähemvägivaldne meetod on laager ära lammutada - separaator lahti nokkida, kuulid ühte serva ja sisemine võru tuleb sedasi teisest servast välja. Võimalik, et asi laguneb juba protsessi käigus piisavalt, et see vahetoru liikuma hakkaks.

A ma muidugi pole Duke eripäradega kursis, kas seal välimine võru "paistab" seestpoolt vaadates piisavalt, et omakorda saaks selle välja koputada, endurokal muarust paistis. Ma mingil rattal igatahes tegin selle triki, et vajutasin uued laagrid sisse, ajasin rahulolevalt selja sirgu ning käed puusa ja seejärel jäin suu ammuli laual lebavat vahetoru vaatama :wack: Kuna uut laagrit ei tahtnud keskmisest võrust välja lüüa, siis kuidagi toksisin mikromeeterhaaval välimisest selle välja tagasi...
Viimati muutis Jesper, 09 Juul 2025, 21:54, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
HennoH
Postitusi: 4
Liitunud: 26 Mai 2025, 16:06
Tsikkel: KTM LC4 640
Tänatud: 1 kord

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas HennoH »

Tagumise ratta omad sain täna kätte. Tegin uued ja korralikumad "tõmmitsa" harud. Siis tõmmitsaga surve peale, pidevalt kuuma ja teiselt poolt sai tõmmitsa haaratsitele torniga kolakat anda ja nii ta liikuma saigi (igavese laheda pauguga). No ja kui juba liikuma sai, siis no problemo ja teise poole oma sai ka kohe kätte. Pildil on ka põhjus, miks distantspuksi kõrvale lükata ei saanud (kõrvad küljes)
Küll homme esimese omad ka kätte saan (teine mõõt ja tuleb uus "tõmmits" teha)
Aitähh kaasa mõtlemast :)
Pilt
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8451
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 340 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: KTM rattalaagri eemaldamine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

HennoH kirjutas: Eile, 11:14
Tere,
Olen hädas KTM Duke 17" valuveljest laagrite eemaldamisega. Tavaline meetod, et lükatakse kõrvale kahe laagri vahel olev distantspuks, minu puhul ei tööta. See lihtsalt ei liigu niipalju kõrvale, et saaks laagrit välja suruda. Puksil sees kaks auku (süvendit). Pildil näha süvend ja kuipalju puksi on võimalik kõrvale lükata. Kas selline variant eeldab mingit spetsiaaltööriista või on mingi muu kaval variant olemas ?
Pilt
Selle jaoks on olemas vastav tõmmits
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”