Need mootorratturid, kes on suve üle elanud ja ellu jäänud, saavad hakata uueks hooajaks valmistuma.
Talvel tuleks tsikkel pulkadeks lahti võtta. Tegin selleks mootorratta tõstelaua, sest ei taha jälle garaazi põrandal pikutada.
Eeskuju võtsin kahest videost Youtube 1 ja Youtube 2. Esimeses videos on antud kogu kaadervärgi mõõdud. Selline tõstelaud tõstab üles 180 kg kaaluva mootorratta (või kaks sajakilost sõpra).
Peab kohe ütlema, et ise tegemine ei tasu ilmselt rahaliselt ära. Lihtsam on minna Motonet poodi ja osta tõstelaud, mis maksab 500 EUR (link)
Isetehtud tõstelaud läks maksma umbes 300 EUR:
- tungraud Amazonist 100 EUR
- rattad Amazonist 50 EUR
- esiratta transporditugi Moto24st 60 EUR
- puit ja kruvid Bauhausist 100 EUR
- elukindlustus Swedpangast 30 EUR
- Six pack õlut sõpradele, kes olid proovitestimisel raskuseks 8 EUR
Mida õppisin:
- esiratta tugi võiks olla korralik. Ei tasu osta väga odavat, mis reaalsuses kinni ei hoia.
- tõstelaud peaks olema piisavalt pikk, et ei hakkaks esimest otsa alla kaaluma. Youtube 1 videos toodud variant ei tööta!
- tõstelaud peaks olema vähemalt 60 cm lai, et tagaratta pukk mahuks peale
- tungraud peaks olema raamiga ühendatud. Youtube 2 videos toodud variant ei tööta, kus esimene ots on põrandal
- stopperi, mis ei lase tõstelaual all kukkuda, tegin ühest prussist. Teisi variante ma ei usalda
- materjali tuleb osta varuga, sest kehtib meistrimehe vanasõna: Kolm korda mõõda, aga ikka lõikad valesti ...
- tagumised jalad võiksid olla tugevamast puidust, sinna tuleb peamine raskus. Võiks kaaluda tugevdamist metalliga
Kellel on kogemusi?
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 06 Okt 2024, 10:18
Postitas franz125
Selline tükismaad lihtsam ehitada kasutades sama tüübi tõstukit.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 06 Okt 2024, 12:47
Postitas slev
Jah, aga see on madalam. Minul puudub tegelikult kogemus, kui kõrgel peaks mootorratas olema, et oleks mugav. Minu tõstelaud on nii kõrge, et saaks vajadusel kasutada ka töölauana.Võib-olla piisab ka madalamast tõstelauast. Kõige lihtsam oleks euroalused üksteise otsa laduda ja mootorratas nende peale tõsta.
Keegi võiks teha tõstelaua variandi, kus kasutusel on odav 20 EUR pudel-tungraud. Selle külge tuleks ilmselt keevitada rakised vms, et oleks turvalisem. Keevitamiseks minul võimalused puuduvad.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 06 Okt 2024, 15:20
Postitas franz125
Jah, aga see on madalam.
See kõrgus ja madalus oleneb suuresti pukkidest ja materjalist mida tungi ja laua vahele topid.Aga kui pidevalt kõrgust muudad siis käärtõstuk muidugi etem.Sõltub ka muidugi kas töötad püsti või istudes.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 06 Okt 2024, 18:16
Postitas yeekim
Juba müüdud....
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 07 Okt 2024, 08:58
Postitas cossie
Keegi kunagi rääkis midagi haiglavoodist tõstuki ehitamisest, mis sellest mõttest sai? Peaks kannatama ca 200kg, liigub mootoriga üles-alla. Ainuke jama mis mulle silma jäi (kuna sain see suvi palju haiglas hängida) et voodi ei lasku väga madalale, 60cm maast äkki. Seega peaks võimalusel põrada sisse uputama. Teoreetiliselt peaks neid odavalt ka saama kui kuskil terve haigla uued asemele ostab.....
Peab kohe ütlema, et ise tegemine ei tasu ilmselt rahaliselt ära.
Kindlasti ei tasu aga samas ei tasu ka mootorratta omamine ega sellega sõit end rahaliselt ära. Sellistel puhkudel on tavaliselt kogemuse see kõige väärtuslikum osa. Ja head kogemused on hindmatud. Üksi minu allolev märkus pole kriitika ja tore on, et keegi viitsib garaazis muud teha, kui õlut juua või seal niidukit hoida.
Minu poolt paar mõtet:
* sama raha eest oleks saanud Amazonist pisut ägedamad rattad, sellised, mis maha lukustades on ülimalt stabiilsed.
* tagajalgade prussi jämedus ilmselt ei mängi rolli, 90*45 pruss kannab kõvasti enam, kui 50 kg (200/2/2=50). Selline, tugevusorteeritud ja sertifikaadiga 1m pikkune männipruss kannab keskpunktis ca 570 kg. enne kui katkeb.
* kõige nõrgemad kohad sinu konstruktsioonis on kinnituspunktid
* ma oleks ise kaalunud elektrilist, lineaarset ajamit, 500mm käiguga 12V ajami, mille tõstejõud on 300kg saad kätte ca 50€ eest. Natuke juhtmeid ja toiteplokk lisaks, ütleme teine 50€. Tõsi, elektriline ajam oleks vajanud metallist kinnitusi raamile ja kogu töö maht oleks olenud natuke suurem. Samas oleks nii üles, kui ka alla liikunud ajamiga ja sujuvalt.
* detalide tegmiseks oleksin ise kasutanud vineeri, lamineerides kaks (või kolm) 15mm plaati kokku, see oleks olnud kõvasti tugevam, kui prusse kasutada. Samas ajamahukam. Samamoodi oleks ma plate teinud vineerist, ilmselt veekindlast, see kannatab kõike, ka õli.
* esiratta toe võib samamoodi vineerist valmistada, ainult ühe külje kinnitused alusele on vaja metallist teha. Samas siiski eeldatakse , et ratas läheb sellise puki peal rihmadega kinni, seega on esiratta hoidja vajalik eelkõige selleks hetkeks, kui ratta alusele veeretad.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 10 Okt 2024, 16:25
Postitas Macintosh
@slev Kuna ma kavatsen ka endale ikka ühel heal päeval sedasorti töölaua teha/hankida siis sinu lahendus jäi mind vaevama (heas, sportlikus mõttes). Kogu konstruktsiooni vaadates tundus mulle, et oleks saanud lihtsamini. Tõsi, oleks olnud vaja kellegi abi, kes suudab paar tükki metalli oma vahel kokkku keevitada. Kuigi jah, häda pärast oleks ka puiduga või poltliidesega kannatanud teha aga parem mitte. Seesama mootorratta tõstuk, mõned kruvid ja õige natuke puitmaterjali on enam-vähem kõik, mis vaja on.
1. Lõikad tõstuki pooleks. Keskpunktist, punaste joonte kohalt (vt. minu visandit allpool). Igaüks saab tavalise, 125mm relakaga selle tehtud.
2. Pikendad lõikepunktide vahe nii pikaks kui vajalik (soovitavalt keevitades vahele ntx 60*40 nelikanttoru, oskaja mehe jaoks ilmselt mitte rohkem, kui 1 h tööd). Ilmselt saab ka poltliitega teha, pildi vaadates ei oska veendunult öelda.
2.1. Stabiilsuse huvides paned keskele ka ühe liigendtoe aga ilmselt saab ka ilma
3. Kruvid peale 20mm vineerplaadi töötasapinnaks (või võtad õhema plaadi ja kruvid 45*70 pussi servadesse ja keskele tugevdueks).
4. Korgid lahti õlle/siidri/vms (mis iganes sinu meelmürgiks on) paned pea viltu ja imetled tulemust.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 10 Okt 2024, 17:09
Postitas slev
@macintosh, sinu mõtted on kõik väga head, ka need, mis eelmises feedis
Youtubis on selle sama tungraua peale ehitatud metallist tõstelaudu küllaga. Metalli hinda ma ei tea.
Ma ei tulnud ise sellel peale, et saaks ka mitu kihti vineeri lamineerida. Mõtlesin osta metallist "prussikingad", et otsi tugevdada.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 10 Okt 2024, 17:31
Postitas Jesper
A miks selle väärt riista üldse pooleks lõikama peab? Kui originaalne tõstekõrgus rahuldab, siis poldid laua võrreldes algse plaaniga 90 kraadi alla tõstuki peale ja moos. Vbl lisad alumise raami külge mingid külgmised tugirattad või viid olemasolevad rohkem laiali, et kõrgemat raskuskeset kompenseerida, kuigi kahtlustan, et see pole hädavajalik.
Slev-i konstruktsiooni eelis on lisakõrgus tõstevõime arvelt, x mm tõstuki juures on silma järgi umbes 2x laua tõstet. Selle saavutamiseks relaka ja keevituse abil peaks hoopis neid oranže pulki lõikuma ja pikendama.
A miks selle väärt riista üldse pooleks lõikama peab?
... sest lõpptulemus saab siis olema selline nagu videos. Seda ei saa siiski kasutada muudel eesmärkidel, töölauana ega voodina, kui õlut liiga palju saab õhtu jooksul
täispuidust garaasitarvikud... Kalamaja, kastiratas, soja late, lumberjack style all thumbs jne tulevad meelde...
Tegelt tahtsin lisada oma tähelepanekud elust koos tõstelauaga. esiteks, tõstelaud on hea asi aga argipäeval võtab tõstelaud ka palju ruumi, on raske kolakas ja riivab silma. minul seisab laud seina ääres ja üks tsiklitest pargib sellel. pidevalt on tunne, et laud pole vist täitsa alla lastud, koguaeg "võiks olla madalam".
ma saan lauda tõsta suruõhuga, käsitsi saab ka a niimoodi ei viitsi päriselus, enne jääb tõstmata. töö ajal erinevaid kõrgusi kasutan harva, kui käsitsi peaks kõrgust pumpama siis kindlalt ei muudaks kõrgust kordagi. ümber laua peab saama vabalt liikuda. need külje peal tõstukiga variandid on sitad. aga kõige olulisem asi tõstetava töölaua puhul on STABIILSUS! see on ka peamisi näitajaid mis laua hinda kujundab. ükskõik kui ilus ja äge su laud on, kui raam vetrub, kõigub siis on sellega tööd teha mega s**t. lauaplaati üles tõusma ja langema saada koos tsikliga ei ole teab mis keeruline ja sellele keskendudes tundub isetegemine suht lebo. mõtle parem kuidas kogu kupatus ei kõiguks kui laud koos tsikliga üles on tõstetud.
täispuidust garaasitarvikud... Kalamaja, kastiratas, soja late, lumberjack style all thumbs jne tulevad meelde...
Praegu sa naerad, aga mina naeran suvel, kui sina lähed tsikliga teenidusse: ootad õlivahetust kaks nädalat ja maksad 200 EUR
See ei ole küll teemasse, aga mulle tundub, et ükski rehvivahetuse töökoda ei taha näha mootorratturit ja vastupidi.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 10 Okt 2024, 20:05
Postitas zorten22
Miks on õlivahetuse jaoks ratas vaja tõstelauale ajada?
täispuidust garaasitarvikud... Kalamaja, kastiratas, soja late, lumberjack style all thumbs jne tulevad meelde...
Praegu sa naerad, aga mina naeran suvel, kui sina lähed tsikliga teenidusse: ootad õlivahetust kaks nädalat ja maksad 200 EUR
See ei ole küll teemasse, aga mulle tundub, et ükski rehvivahetuse töökoda ei taha näha mootorratturit ja vastupidi.
mina olen see kes suvel naerab ja küsib 200 mitte ei käi teeninduses. mul on tõstelaud.
ise enda tsikli hooldamisse suhtun ma vägagi pooldavalt. minu arust peaks iga mees seda suutma ise teha. ja tõstelaud on ka hea asi. aga kas see peaks 95sest kalibreeritud materjalist olema... pole keevitusvõimalust ütled... tööriista rendid on keevitusi täis, võta ja küta.
täispuidust garaasitarvikud... Kalamaja, kastiratas, soja late, lumberjack style all thumbs jne tulevad meelde...
Praegu sa naerad, aga mina naeran suvel, kui sina lähed tsikliga teenidusse: ootad õlivahetust kaks nädalat ja maksad 200 EUR
See ei ole küll teemasse, aga mulle tundub, et ükski rehvivahetuse töökoda ei taha näha mootorratturit ja vastupidi.
täispuidust garaasitarvikud... Kalamaja, kastiratas, soja late, lumberjack style all thumbs jne tulevad meelde...
Tegelt tahtsin lisada oma tähelepanekud elust koos tõstelauaga.
No näed siis, kui palju on sinu tõstelaual puudusi. Mina keeran enda oma poltidest lahti ja tõstan kapi otsa.
Puidust raami saen vajadusel juppideks ja kütan garaazis ära. Järgmise suurema hoolduse ajal teen uued tükid. Kõik see käib väga kiiresti.
pole keevitusvõimalust ütled... tööriista rendid on keevitusi täis, võta ja küta.
Ma kaldun arvama, et siin pole küsimuseks mitte keevitusseadme kättesaamatus vaid oskuste puudumine. Esimese korraga küll midagi mõistlikku kokku ei keevita. Alguses läheb kogu aur õppimiseks ja kui pikas plaanis ei näe sellel oskusel pidevat kasutust siis on puidust lahendus hea küll. Teeb töö ära ja kui vaja pole siis utiliseerimine käib möödaminnes. Vähemalt see on minu vaade asjale.
Aga ma olen ise samas võtmes mõelnud nagu sina, @KIBU oled kogenud, et ühest küljest on hea omada sellist abivahendit aga 99% ajast seisab ta kasutuseta ja on lihtsalt jalus.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 11 Okt 2024, 11:01
Postitas ranel
Selline abivahend eeldab jah head suurt ruumi. Omal paks villane tekk ning vana diivani padi. Lihtsalt istun põrandal, kui pikemalt tööd teha vaja.
Keegi kunagi rääkis midagi haiglavoodist tõstuki ehitamisest, mis sellest mõttest sai? Peaks kannatama ca 200kg
Tehtud... VTX on üle 300kg...
Raiskavad jah mõttetult palju ruumi sel ajal kui ei kasuta Kõikumise vastu aitab turva-toetuse tugi või jalg, mis ei lase tõstukit kogemata alla lasta.
G
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Postitatud: 11 Okt 2024, 16:32
Postitas MustVälk
Madal mehhaaniku tool on olemas. Muidugi hea oleks jalad kuidagi sirgelt panna kuskile.
Me oleme budopunktist ostnud paksud lebomatid ja on hea kilbi ees istuda.
Tundide viisi ei tee ka õlivahetusi.
See tõstelaud on sama kui Motonetis müüdav laud, ainult teise nimega. Kui sa vaatad üleval pool videot "Cheap DIY Motorcycle Lift", siis kohe alguses 0:12 on sellest lauast juttu. Esimene ots vajub raskusega alla ja esiratta hoidik on liiga vilets.
Mul kulub talvel mitu kuud, et kõik hooldused saaks tehtud. Ühe asja teen korda, aga kaks lähevad katki - nii kuni kevadeni Pidevalt tuleb oodata varuosi.
See tõstelaud on sama kui Motonetis müüdav laud, ainult teise nimega. Kui sa vaatad üleval pool videot "Cheap DIY Motorcycle Lift", siis kohe alguses 0:12 on sellest lauast juttu. Esimene ots vajub raskusega alla ja esiratta hoidik on liiga vilets.
Mul kulub talvel mitu kuud, et kõik hooldused saaks tehtud. Ühe asja teen korda, aga kaks lähevad katki - nii kuni kevadeni Pidevalt tuleb oodata varuosi.
Ma ei mõelnud konkreetselt seda, aga lihtsalt mõte kui selline, et võimalikult kitsas laud.
Muidu oled ikka pool küürakil küünitamas üle suure laua.