DIY Mootorratta tõstelaud
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
DIY Mootorratta tõstelaud
Talvel tuleks tsikkel pulkadeks lahti võtta. Tegin selleks mootorratta tõstelaua, sest ei taha jälle garaazi põrandal pikutada.
Eeskuju võtsin kahest videost Youtube 1 ja Youtube 2. Esimeses videos on antud kogu kaadervärgi mõõdud. Selline tõstelaud tõstab üles 180 kg kaaluva mootorratta (või kaks sajakilost sõpra).
Peab kohe ütlema, et ise tegemine ei tasu ilmselt rahaliselt ära. Lihtsam on minna Motonet poodi ja osta tõstelaud, mis maksab 500 EUR (link)
Isetehtud tõstelaud läks maksma umbes 300 EUR:
- tungraud Amazonist 100 EUR
- rattad Amazonist 50 EUR
- esiratta transporditugi Moto24st 60 EUR
- puit ja kruvid Bauhausist 100 EUR
- elukindlustus Swedpangast 30 EUR
- Six pack õlut sõpradele, kes olid proovitestimisel raskuseks 8 EUR
Mida õppisin:
- esiratta tugi võiks olla korralik. Ei tasu osta väga odavat, mis reaalsuses kinni ei hoia.
- tõstelaud peaks olema piisavalt pikk, et ei hakkaks esimest otsa alla kaaluma. Youtube 1 videos toodud variant ei tööta!
- tõstelaud peaks olema vähemalt 60 cm lai, et tagaratta pukk mahuks peale
- tungraud peaks olema raamiga ühendatud. Youtube 2 videos toodud variant ei tööta, kus esimene ots on põrandal
- stopperi, mis ei lase tõstelaual all kukkuda, tegin ühest prussist. Teisi variante ma ei usalda
- materjali tuleb osta varuga, sest kehtib meistrimehe vanasõna: Kolm korda mõõda, aga ikka lõikad valesti ...
- tagumised jalad võiksid olla tugevamast puidust, sinna tuleb peamine raskus. Võiks kaaluda tugevdamist metalliga
Kellel on kogemusi?
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Keegi võiks teha tõstelaua variandi, kus kasutusel on odav 20 EUR pudel-tungraud. Selle külge tuleks ilmselt keevitada rakised vms, et oleks turvalisem. Keevitamiseks minul võimalused puuduvad.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
See kõrgus ja madalus oleneb suuresti pukkidest ja materjalist mida tungi ja laua vahele topid.Aga kui pidevalt kõrgust muudad siis käärtõstuk muidugi etem.Sõltub ka muidugi kas töötad püsti või istudes.Jah, aga see on madalam.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 855
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 71 korda
- Kontakt:
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Kindlasti ei tasu aga samas ei tasu ka mootorratta omamine ega sellega sõit end rahaliselt ära. Sellistel puhkudel on tavaliselt kogemuse see kõige väärtuslikum osa. Ja head kogemused on hindmatud. Üksi minu allolev märkus pole kriitika ja tore on, et keegi viitsib garaazis muud teha, kui õlut juua või seal niidukit hoida.
Minu poolt paar mõtet:
* sama raha eest oleks saanud Amazonist pisut ägedamad rattad, sellised, mis maha lukustades on ülimalt stabiilsed.
* tagajalgade prussi jämedus ilmselt ei mängi rolli, 90*45 pruss kannab kõvasti enam, kui 50 kg (200/2/2=50). Selline, tugevusorteeritud ja sertifikaadiga 1m pikkune männipruss kannab keskpunktis ca 570 kg. enne kui katkeb.
* kõige nõrgemad kohad sinu konstruktsioonis on kinnituspunktid
* ma oleks ise kaalunud elektrilist, lineaarset ajamit, 500mm käiguga 12V ajami, mille tõstejõud on 300kg saad kätte ca 50€ eest. Natuke juhtmeid ja toiteplokk lisaks, ütleme teine 50€. Tõsi, elektriline ajam oleks vajanud metallist kinnitusi raamile ja kogu töö maht oleks olenud natuke suurem. Samas oleks nii üles, kui ka alla liikunud ajamiga ja sujuvalt.
* detalide tegmiseks oleksin ise kasutanud vineeri, lamineerides kaks (või kolm) 15mm plaati kokku, see oleks olnud kõvasti tugevam, kui prusse kasutada. Samas ajamahukam. Samamoodi oleks ma plate teinud vineerist, ilmselt veekindlast, see kannatab kõike, ka õli.
* esiratta toe võib samamoodi vineerist valmistada, ainult ühe külje kinnitused alusele on vaja metallist teha. Samas siiski eeldatakse , et ratas läheb sellise puki peal rihmadega kinni, seega on esiratta hoidja vajalik eelkõige selleks hetkeks, kui ratta alusele veeretad.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
1. Lõikad tõstuki pooleks. Keskpunktist, punaste joonte kohalt (vt. minu visandit allpool). Igaüks saab tavalise, 125mm relakaga selle tehtud.
2. Pikendad lõikepunktide vahe nii pikaks kui vajalik (soovitavalt keevitades vahele ntx 60*40 nelikanttoru, oskaja mehe jaoks ilmselt mitte rohkem, kui 1 h tööd). Ilmselt saab ka poltliitega teha, pildi vaadates ei oska veendunult öelda.
2.1. Stabiilsuse huvides paned keskele ka ühe liigendtoe aga ilmselt saab ka ilma
3. Kruvid peale 20mm vineerplaadi töötasapinnaks (või võtad õhema plaadi ja kruvid 45*70 pussi servadesse ja keskele tugevdueks).
4. Korgid lahti õlle/siidri/vms (mis iganes sinu meelmürgiks on) paned pea viltu ja imetled tulemust.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud

Youtubis on selle sama tungraua peale ehitatud metallist tõstelaudu küllaga. Metalli hinda ma ei tea.
Ma ei tulnud ise sellel peale, et saaks ka mitu kihti vineeri lamineerida. Mõtlesin osta metallist "prussikingad", et otsi tugevdada.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Slev-i konstruktsiooni eelis on lisakõrgus tõstevõime arvelt, x mm tõstuki juures on silma järgi umbes 2x laua tõstet. Selle saavutamiseks relaka ja keevituse abil peaks hoopis neid oranže pulki lõikuma ja pikendama.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
... sest lõpptulemus saab siis olema selline nagu videos. Seda ei saa siiski kasutada muudel eesmärkidel, töölauana ega voodina, kui õlut liiga palju saab õhtu jooksul

link
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud

Tegelt tahtsin lisada oma tähelepanekud elust koos tõstelauaga. esiteks, tõstelaud on hea asi aga argipäeval võtab tõstelaud ka palju ruumi, on raske kolakas ja riivab silma. minul seisab laud seina ääres ja üks tsiklitest pargib sellel. pidevalt on tunne, et laud pole vist täitsa alla lastud, koguaeg "võiks olla madalam".
ma saan lauda tõsta suruõhuga, käsitsi saab ka a niimoodi ei viitsi päriselus, enne jääb tõstmata. töö ajal erinevaid kõrgusi kasutan harva, kui käsitsi peaks kõrgust pumpama siis kindlalt ei muudaks kõrgust kordagi. ümber laua peab saama vabalt liikuda. need külje peal tõstukiga variandid on sitad. aga kõige olulisem asi tõstetava töölaua puhul on STABIILSUS! see on ka peamisi näitajaid mis laua hinda kujundab. ükskõik kui ilus ja äge su laud on, kui raam vetrub, kõigub siis on sellega tööd teha mega s**t. lauaplaati üles tõusma ja langema saada koos tsikliga ei ole teab mis keeruline ja sellele keskendudes tundub isetegemine suht lebo. mõtle parem kuidas kogu kupatus ei kõiguks kui laud koos tsikliga üles on tõstetud.
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Praegu sa naerad, aga mina naeran suvel, kui sina lähed tsikliga teenidusse: ootad õlivahetust kaks nädalat ja maksad 200 EUR

See ei ole küll teemasse, aga mulle tundub, et ükski rehvivahetuse töökoda ei taha näha mootorratturit ja vastupidi.
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
mina olen see kes suvel naerab ja küsib 200

ise enda tsikli hooldamisse suhtun ma vägagi pooldavalt. minu arust peaks iga mees seda suutma ise teha. ja tõstelaud on ka hea asi. aga kas see peaks 95sest kalibreeritud materjalist olema...


-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
sest paljudel tsiklistidel on põlved ja seljad tuksis ja põrandapeal tehes on jube piin

-
- Postitusi: 3249
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 372 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Tule, vahetan meeleldi mootorratta rehve.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
No näed siis, kui palju on sinu tõstelaual puudusi. Mina keeran enda oma poltidest lahti ja tõstan kapi otsa.
Puidust raami saen vajadusel juppideks

-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Vastupidi, väga odav küte on, tasuta on. Sest ta sai selle ühe vana mootorratta tõstuki küljest, mida omanikul enam vaja ei läinud.

-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Ma kaldun arvama, et siin pole küsimuseks mitte keevitusseadme kättesaamatus vaid oskuste puudumine. Esimese korraga küll midagi mõistlikku kokku ei keevita. Alguses läheb kogu aur õppimiseks ja kui pikas plaanis ei näe sellel oskusel pidevat kasutust siis on puidust lahendus hea küll. Teeb töö ära ja kui vaja pole siis utiliseerimine käib möödaminnes. Vähemalt see on minu vaade asjale.
Aga ma olen ise samas võtmes mõelnud nagu sina, @KIBU oled kogenud, et ühest küljest on hea omada sellist abivahendit aga 99% ajast seisab ta kasutuseta ja on lihtsalt jalus.
-
- Postitusi: 3249
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 372 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Tehtud... VTX on üle 300kg...
Raiskavad jah mõttetult palju ruumi sel ajal kui ei kasuta

G
-
- Postitusi: 339
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 575 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud

Me oleme budopunktist ostnud paksud lebomatid ja on hea kilbi ees istuda.

Tundide viisi ei tee ka õlivahetusi.

PS. Ma eelistaks kitsast ja kõrget lauda kuhu saab esiratta kinni panna.

https://www.harborfreight.com/1000-lb-s ... 68892.html
PPS. Selline madal mida pikendada ei ole ka seljale hea! Teed palju tööd, et ringi ehitada, aga mugavust juurde ei saa.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Mootori eraldamisest ei räägigi...
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
See tõstelaud on sama kui Motonetis müüdav laud, ainult teise nimega. Kui sa vaatad üleval pool videot "Cheap DIY Motorcycle Lift", siis kohe alguses 0:12 on sellest lauast juttu. Esimene ots vajub raskusega alla ja esiratta hoidik on liiga vilets.MustVälk kirjutas: ↑11 Okt 2024, 16:32
PS. Ma eelistaks kitsast ja kõrget lauda kuhu saab esiratta kinni panna.
https://www.harborfreight.com/1000-lb-s ... 68892.html
Mul kulub talvel mitu kuud, et kõik hooldused saaks tehtud. Ühe asja teen korda, aga kaks lähevad katki - nii kuni kevadeni

-
- Postitusi: 339
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 575 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: DIY Mootorratta tõstelaud
Ma ei mõelnud konkreetselt seda, aga lihtsalt mõte kui selline, et võimalikult kitsas laud.slev kirjutas: ↑11 Okt 2024, 16:57See tõstelaud on sama kui Motonetis müüdav laud, ainult teise nimega. Kui sa vaatad üleval pool videot "Cheap DIY Motorcycle Lift", siis kohe alguses 0:12 on sellest lauast juttu. Esimene ots vajub raskusega alla ja esiratta hoidik on liiga vilets.MustVälk kirjutas: ↑11 Okt 2024, 16:32
PS. Ma eelistaks kitsast ja kõrget lauda kuhu saab esiratta kinni panna.
https://www.harborfreight.com/1000-lb-s ... 68892.html
Mul kulub talvel mitu kuud, et kõik hooldused saaks tehtud. Ühe asja teen korda, aga kaks lähevad katki - nii kuni kevadeniPidevalt tuleb oodata varuosi.
Muidu oled ikka pool küürakil küünitamas üle suure laua.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.