Haagis matkamiseks
-
- Postitusi: 515
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 82 korda
Re: Haagis matkamiseks
Kui just haagisega matkamisest või reisimisest rääkida, siis on tugevaks teguriks kerghaagise kasuks see, et saad ka teisi rooli panna, kel B96 või BE puudub. Vedada jah eriti midagi suurt ei saa. Aga vastasel juhul pead hoolitsema, et kellelgi teisel ka vastavad load on, vaevalt üksi terve tee sõita tahad.Junzu kirjutas: ↑28 Dets 2023, 10:59Läheb juba teemast väga kõrvale aga tavaline tänapäeva pereauto autorongi reg mass on enamasti üle 4250kg. Toon näiteks siis täitsa tavalised pereautod, mis iga kuu ostutabelite tippudes figureerivad: Passat - üle 4500kg, Superb - 4400kg, A6 - 5100kg jne. Lisaks väiksemad linnamaasturid (Tiguan - 4800kg, Q5 - 4800kg), mahtuniversaalid (minibussid) Viano, Transporter - millel juba sõiduki täismass on üle ca 3tonni. Rääkimata siis täismõõtmelisest linnamaasturitest - a'la X5, Q7, GLS jne - neil kõigil 3500kg haagis lubatud. Need pole mingid vähelevinud erandid vaid linnapildis väga sagedased sõidukid.Maaks kirjutas: ↑28 Dets 2023, 09:13Enamusel tavalistel sõiduautodel (registrimass +/- 2t) on lubatud max 1500kg (piduritega) haagis. Kindlasti on erandeid (Passat =1800kg, RAV=2000kg), aga enamus neid erandeid mahuvad B96 =4250kg alla ja BE on mõttetu![]()
BE kindlasti kasulik Landcruiseri vms. omanikule, sest sellel on lubatud haagise mass 3t![]()
Seega ma julgeks vastu vaielda, et on mõttetu ja pole vaja. Kui juba piduritega haagist vaatad, siis tasub ära teha. Kui ainult kerghaagisega sõita, siis pole üldse pointi ka B96 poole vaadata.
Siit edasi arutades liiguks korra kerghaagise kandevõime juurde (täismass maksimaalselt 750kg). Kui vähegi suuremat/raskemat nodi vedada, siis on kandevõime kohe lõhki. Toon oma Respo kaanega käru näiteks. Mul siis klassikaline 2 sillaga kastihaagis, 3,5m pikk, 1,5 lai. Kaan ka peal. Kaalu peal käies näitab tühimassiks 500kg (mõni sõiduauto ei tohi sellist ka tühjalt vedada - kasvõi Suzuki Jimny, mis pole sõiduauto). Ehk kauba jaoks jääb alles 250kg. 250kg pole mitte midagi sellise haagise jaoks. 2 kerget mootorratast ja rohkem midagi panna ei tohi. ATV-d enam vedada teoorias ei tohi (kergemad japsid on 300+kg, 1000ne outlander pea 500kg suuremate rataste jms nodiga). Suuremat chopperit või 1250GS-i samuti ei tohi enam. Mootorsaan läheb napilt piiridesse.
Aga ikka veetakse. Olen näinud kuidas sellisel kärul on 2 tonnine ekskavaator peal. Ma ei kujuta ette, mida veel suurema ja kõrgema porte ja kaanega kerghaagisega veetakse, ainult penoplasti saab vedada.
Siit ka mõttekoht kui ehitada veidi kobedamat matkahaagist kerghaagisest - see 750kg piir kipub väga kiiresti ettetulema.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.