Voltmeetri ühendamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Voltmeetri ühendamine
Nii, kuhu oleks kõige mõistlikum rattale voltmeeter ühendada, et süüte välja keermisel lüliks ka tema ise välja. Kas süüteluku alla, kuid kas seal on kõige ''õigem'' vool?
-
- Postitusi: 302
- Liitunud: 15 Mär 2007, 23:07
- Tsikkel: F650
- Asukoht: Laagri
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 6 korda
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
tuhajuhan kirjutas:Nii, ... voltmeeter ... ''õigem'' vool?
Kumba Sa siis tahad sinna panna, voltmeetrit (pinge) või ampermeetrit (vool)?
Aga see releega variant, mida pakuti on kõige õigem ja parem!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 43
- Liitunud: 16 Juun 2008, 20:09
- Tsikkel: cbr1000rr cbr1000f
- Asukoht: Tallinn/Saare
Re: Voltmeetri ühendamine
Laisem inimene võtab kaitsmekarbi lahti ja vaatab millistest kaitsmetest käib vool läbi, kui süüde sees. Kaob relee vajadus ära ja saab voltmeetri otse sinna peale ühendada. Nt suunatulede/signaali vms kaitsmeahelasse.
Eeldavalt on voltmeetri voolutarbimus nii väike, et ei tekita mingeid komplikatsioone, eriti kui on veel digitaalne. Suunatulede jms alt mõõtes, mis ei tarbi pidevalt või oma suurt koormust ei tohiks mingit pingelangu ka tekkida, seega ei ole vahet kas mõõta sealt või otse akult.
Millegi elutähtsa (põhitulede;ECU) alla ei ole mõtet muidugi ühendada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
On ju olemas LED tuluke, mis siis vastavalt laadimispingele muudab värvi: punane, kollane, roheline...
Voolutarve suht olematu.
edu
-
- Postitusi: 213
- Liitunud: 12 Apr 2013, 20:50
- Tsikkel: RIP-Suzuki GSX600,´Thunderace´
- Asukoht: Vantaa
- Kontakt:
Re: Voltmeetri ühendamine
Mis te ajate asju nii keeruliseks, releed ja muud... Mingi täppismõõdik see niikuinii pole. Võib vabalt süüteluku ahelasse ühendada. Nii suurt pingelangust seal ka pole, küllalt jämedad juhtmed.
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
Oh teid tarkpäid, koolis seitsmendas klassis oleks pidanud rohkem füüsikaõpetajat kuulama.
Voltmeeter ise energiat praktiliselt ei tarbi (välja arvatud helendavate numbritega digitaalne voltmeeter, selle puhul räägime mõnekümnest milliamprist) ja tema sisetakistus on väga suur: ideaalis lõpmatu, reaalis suurusjärgus 10 MΩ. See tähendab, et teda võib ilma igasuguste releedeta (relee tarbib voltmeetrist kordi rohkem voolu) ühendada suvalisse elektrisüsteemi punkti ja juhtme jämeduse üle ka muretsema ei pea, voltmeeter ei tekita ise mingit pingelangu. Ainult niipalju on mõistlik jälgida, et teda ei ühendataks mingi suurema tarbija kaitsme alla või vooluringi, kus tarbija ise pingelangu tekitab ja näitu vähesel määral muuta võib.

Re: Voltmeetri ühendamine
Vägagi elav arutelu, positiivne!
Voltmeetriks olen plaaninud digitaalse, kroomkorpusega ja puha. Just selle pärast hakkasingi põdema, et tollel on see helendav näit, et kas võtab mingil määral akut tühjemaks.
Re: Voltmeetri ühendamine
stev666 kirjutas:Kus kohast ostsid, äkki annad lingi
Ebay'st ikka, töökate hiinlaste näputöö.
http://www.ebay.com/itm/Universal-Motor ... 4d&vxp=mtr
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
tuhajuhan kirjutas:Voltmeetriks olen plaaninud digitaalse, kroomkorpusega ja puha. Just selle pärast hakkasingi põdema, et tollel on see helendav näit, et kas võtab mingil määral akut tühjemaks.
See ühenda kusagile süüteluku taha või kaitsmeblokki, kuhu vool süütelukust tuleb. Ega see väga mõistlik ei ole, kui ta sul 24/7 hiilgab tsikli peal Paari päevaga ei juhtu akuga midagi, aga nädala- paariga imeb kindlasti aku nõrgaks. Kuhu lihtsam juhet vedada, sinna ühendagi. Otse voolujuhtme külge, mingeid releesid ega muud jama vahele pole vaja.

-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Voltmeetri ühendamine
MarekM kirjutas:aga milleks see vidinas üleüldse hea on?
Laadimise jälgimiseks, et kas on olemas, ei ole olemas, või laeb hoopis üle.
-
- Postitusi: 80
- Liitunud: 02 Juul 2010, 08:37
- Tänatud: 2 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
Lähipäevil läheb selline asi tsikli külge:
Otsetud: https://www.louis.de/en/artikel/multifu ... st=6037710
Näitab lisaks pingele ka kellaaega ja välistemperatuuri. Lisaks hakkab ekraan vilkuma kui pinge läheb seadistatud piiridest väljapoole.
-
- Postitusi: 724
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
See highlanderi pakutud seade sisaldab kella. Mismoodi see kell õigeks jääb, kui ta nii peale ühendada, et 24/7 tarbimist taga ei ole?

-
- Postitusi: 80
- Liitunud: 02 Juul 2010, 08:37
- Tänatud: 2 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
Seadmel on 3 juhet. Üks neist mass, teine juhe on akult püsiv 12V ja kolmas juhe on läbi süüte tulev toide. Kui süüde on väljas siis ekraan on pime ja seega tarbimine minimaalne. Kui süüde sisse lülitada siis hakkab ekraan tööle ja taustavalgus lülitub ka sisse. Kella mälu saab toite akult tuleva toitejuhtme kaudu ja seega püsib kell õige niikaua kui akus voolu on.
-
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
Kas on sellist koso näidikut kuskilt eestist kohapealt ka osta? Või selle sarnast alternatiivi? Tahaks kiiremini, kui louis mulle saata suudab.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
Loff kirjutas:tuhajuhan kirjutas:Nii, ... voltmeeter ... ''õigem'' vool?
Kumba Sa siis tahad sinna panna, voltmeetrit (pinge) või ampermeetrit (vool)?
Aasta vana post küll juba, aga et asi oleks õige: on elektronidevool, millel on tugevus ja pinge. Ampermeetriga mõõdad voolutugevust, mitte voolu.
isakene kirjutas:Oh teid tarkpäid, koolis seitsmendas klassis oleks pidanud rohkem füüsikaõpetajat kuulama.
Voltmeeter ise energiat praktiliselt ei tarbi (välja arvatud helendavate numbritega digitaalne voltmeeter, selle puhul räägime mõnekümnest milliamprist) ja tema sisetakistus on väga suur: ideaalis lõpmatu, reaalis suurusjärgus 10 MΩ. See tähendab, et teda võib ilma igasuguste releedeta (relee tarbib voltmeetrist kordi rohkem voolu) ühendada suvalisse elektrisüsteemi punkti ja juhtme jämeduse üle ka muretsema ei pea, voltmeeter ei tekita ise mingit pingelangu. Ainult niipalju on mõistlik jälgida, et teda ei ühendataks mingi suurema tarbija kaitsme alla või vooluringi, kus tarbija ise pingelangu tekitab ja näitu vähesel määral muuta võib.
Relee point oli vast selles, et mõõtepunkt saaks kõige õigemasse kohta - otse akuklemmidele, samas saaks süüdet välja keerates ikkagi katkestuse tekitada. Elektroonilistega on tõesti juba nii, et toite- ja mõõtejuhtmed on eraldi ja sel juhul pole releed vaja.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
sinilind123 kirjutas:Kas on sellist koso näidikut kuskilt eestist kohapealt ka osta? Või selle sarnast alternatiivi? Tahaks kiiremini, kui louis mulle saata suudab.
Otsi street kataloogist https://partseurope.eu/cms/en/catalogs/current-catalogs välja ja Neeme sebib selle paari päevaga Streetmotosse.
edu
-
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
yeekim kirjutas:sinilind123 kirjutas:Kas on sellist koso näidikut kuskilt eestist kohapealt ka osta? Või selle sarnast alternatiivi? Tahaks kiiremini, kui louis mulle saata suudab.
Otsi street kataloogist https://partseurope.eu/cms/en/catalogs/current-catalogs välja ja Neeme sebib selle paari päevaga Streetmotosse.
edu
Sellist asja kahjuks ei leidnudki. On sarnased koso toodangu veetempi, õli tempi, tahhokad, spidokad, segukellad. Aga vot just seda seal ei ole.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
Kell ja välistemp võiks tegelikult kogu aeg silma all olla, ilma et peaks ümber lülitama. Voldid võivad tõesti olla igapäevaselt peidus ja et oleks lihtsalt võimalus, kust kahtluse korral või tulukese süttides vaadata.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
sinilind123 kirjutas:yeekim kirjutas:sinilind123 kirjutas:Kas on sellist koso näidikut kuskilt eestist kohapealt ka osta? Või selle sarnast alternatiivi? Tahaks kiiremini, kui louis mulle saata suudab.
Otsi street kataloogist https://partseurope.eu/cms/en/catalogs/current-catalogs välja ja Neeme sebib selle paari päevaga Streetmotosse.
edu
Sellist asja kahjuks ei leidnudki. On sarnased koso toodangu veetempi, õli tempi, tahhokad, spidokad, segukellad. Aga vot just seda seal ei ole.
Al. lehekülg 820 ja vali sobiv KOSO välja! Artikkel 2212-0486 välistemp, kell + VOLTMEETER!
Re: Voltmeetri ühendamine
Digivoltmeetri puhul on täiesti ok kui ta on 24/7 järgi ühendatud. Endal on kõigil 3-l tsiklil nii ühendatud. Aku isetühjenemine on suurem, kui voltmeetri voolutarve (Kui tihti vahetatakse käekellal patareid?). Vähemalt kolme nädala seismisega ei juhtu midagi hullu ja suvel vaevalt, et tsikkel niigi kaua seisab. Samas on ka silma all ja näha, kuidas pinge kümnendike voltide kauppa tasapisi väheneb- see vähenemine toimub ka ilma voltmeetrita ja on loomulik.
Re: Voltmeetri ühendamine
LED näiduga tavaline Ebay voltmeeter tarbib ca 13mA. 7Ah aku on 22 päevaga täiesti tühi. Juhul, kui näit kogu aeg ees on.
Seega:
- 3 nädalaga ei juhtu tõesti midagi muud peale aku täieliku tühjenemise.
- Käekellad on vedelkristallide peal ja nende voolutarve on hoopis teises järgus ning pole antud asjas üldse võrreldavad.
- Koso vedelkristallnäiduga voltmeeter on tõesti väikese tarbega, kui taustvalgustus sees pole.
tarmoel kirjutas:Digivoltmeetri puhul on täiesti ok kui ta on 24/7 järgi ühendatud. Endal on kõigil 3-l tsiklil nii ühendatud. Aku isetühjenemine on suurem, kui voltmeetri voolutarve (Kui tihti vahetatakse käekellal patareid?). Vähemalt kolme nädala seismisega ei juhtu midagi hullu ja suvel vaevalt, et tsikkel niigi kaua seisab. Samas on ka silma all ja näha, kuidas pinge kümnendike voltide kauppa tasapisi väheneb- see vähenemine toimub ka ilma voltmeetrita ja on loomulik.
Re: Voltmeetri ühendamine
Asi toimib reaalselt nii nagu eelmises postituses kirjeldasin- ei juhtu selle akuga midagi. Nagu ütlesin on asi 3-e erineva tsikli peal kasutuses. Tõsi, kõige väiksema mahutavusega on neist 14ah. Mingi mopeediaku ilmselt imebki paari nädalaga tühjaks.
Vedelkristalli jutt käekellade puhul on muidugi õige.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Voltmeetri ühendamine
tarmoel, sa vist pidasid ka siiski LCD-, mitte LED-näiduga digivoltmeetrit silmas?
Re: Voltmeetri ühendamine
Jah, tõepoolest, mai bääd. Asjad ostetud suurest Hiinariigist ja tootekirjelduses kirjas, et led ja tabloo ise on krobelise läbipaistva katte all. Sama kauba kohta teisel müüjal kirjas, et ongi lcd. Nii et minu ämber.
Samas võib see olla nii ka teiste müügisolevate mõõteriistade ja näidikute phul. Selles mõttes, et LCD on välja reklaamitud LED-ina, mis on praegu moesõna.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.