silindrite leegitorud
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
silindrite leegitorud
Miks on rida4 (bike mootoritel) kesmiste silindrite leegitorud pikemad, kui välimiste silindrite omad? Mis eelise see annab?
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: silindrite leegitorud
Minu omal küll ei ole. Kõik neli samasugused.
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: silindrite leegitorud
Osadel on osadel pole. Enamjaolt vanematel rida neljadel paistavad ühepikkused olema. Kuid küsimus jääb.
Re: silindrite leegitorud
Ehk on see seotud asjaoluga, et naked ratta puhul (eriti veel mitte-vedelikjahutusega) saavad keskmised silindrid sõites vähem jahutust.
-
Teema algataja - Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: silindrite leegitorud
munaz kirjutas:Ehk on see seotud asjaoluga, et naked ratta puhul (eriti veel mitte-vedelikjahutusega) saavad keskmised silindrid sõites vähem jahutust.
Ja mis see leegitorude pikkusesse puutub?
Re: silindrite leegitorud
Leegitoru on väga oluline jahutus-element teatavasti; muidu võiks ju mootoril üldse sisselase eespool olla ..
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: silindrite leegitorud
munaz kirjutas:Leegitoru on väga oluline jahutus-element teatavasti; muidu võiks ju mootoril üldse sisselase eespool olla ..
Mõnedel ongi!
Re: silindrite leegitorud
KUi leegitorul nii tähtis jahutusülesanne oleks, siis paljud kiirete masinate omanikud ei mässiks neid teibiga kinni. Mida kuumem on väljalase, seda paremini voolavad gaasid.
-
Teema algataja - Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: silindrite leegitorud
janis1985 kirjutas:KUi leegitorul nii tähtis jahutusülesanne oleks, siis paljud kiirete masinate omanikud ei mässiks neid teibiga kinni. Mida kuumem on väljalase, seda paremini voolavad gaasid.
Just nii. Seega oleme jälle alguses tagasi (leegitorude jahutus ei ole siinkohal tähtis).
Miks aga on keskmised leekarid pikemad? Kas asi on seotud kuidagi vasturõhu suurendamisega keskmistele silindritele? Mis eelise see annaks?
Tänan, kes viitsivad kaasa mõelda.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: silindrite leegitorud
Üks asi ju võib puhtalt sound olla, gaas liigub kauem ning muudab ka tooni, sumpast tuleb mitmekesisem sümfoonia. huupi pakkumine, vb vale nagu vändra saelaud .
Ohverdan bensiini !
-
Teema algataja - Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: silindrite leegitorud
Melx kirjutas:Üks asi ju võib puhtalt sound olla, gaas liigub kauem ning muudab ka tooni, sumpast tuleb mitmekesisem sümfoonia. huupi pakkumine, vb vale nagu vändra saelaud
.
Kusjuures kölab isegi loogiliselt
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: silindrite leegitorud
Muidugi torude pikkus määrab jõukõverat seega ehk teeb ka selle kõvera natuke sujuvamaks, üks variant .
Ohverdan bensiini !
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1964
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: silindrite leegitorud
Vaadates lisatud pilte, on kõik rattad ühe summutiga. Seega torud lähevad ühte kohta kokku ja on üsna loogiline, et mõni on natuke pikem kui teine. Neljataktilistel ei mõjuta väljalaske osa nii palju mootori tööd, kui kahetaktilistel.
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: silindrite leegitorud
Äkki, sest äärmised torud saavad rohkem õhku ja jahtuvad paremini, ning keskmised on pikemad selleks, et võrtsustada leegikate tempi sõidu ajal? xD (lihtsalt uitmõte)
Re: silindrite leegitorud
mina alati mõtlesin niimodi et leegitorude pikkus on oluline gaaside väljaheitmiseks õigel taktil, kolvide liikumise taktiga seotud. Siis mõte on gaaside survebalansis (kui kõigest pütitest läheb gaas samal hetkel, tuleb liiga suur surve summutis... )
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: silindrite leegitorud
Eks see on paras ja keeruline teadus. Mitmesilindrilistel mootoritel mängitakse veel nende legitorude pikkusega nii, et kõrvalsilindrite gaaside laine aitaks silindri läbipuhet, ja kuna ka sisselaske ja väljalaske overlap on päris suur, siis see aitab silndri täituvuses.
-
Teema algataja - Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: silindrite leegitorud
mx77 kirjutas:Eks see on paras ja keeruline teadus. Mitmesilindrilistel mootoritel mängitakse veel nende legitorude pikkusega nii, et kõrvalsilindrite gaaside laine aitaks silindri läbipuhet, ja kuna ka sisselaske ja väljalaske overlap on päris suur, siis see aitab silndri täituvuses.
Voh see on juba teadusklik lähenemine.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: silindrite leegitorud
Jep
Natuke sellest kiiret lugemist siit: http://horsepowercalculators.net/header ... der-design
Tegeletakse sellise asjaga ka Eestis, näiteks praegu TTÜ-s ehitatval Student formulal arvutati arvutiprogrammiga resonantstuuningul põhinevad leegika pikkused jõuallikana kasutatavale 600-sele bike mootorile.
Aga stock rattal seda loomulikult ei arvestata. Ise pakuks kaks põhjust: a) üritatakse saada veidi laiem momendigraafik andes eri silindritele erinevad karakteristikud; b) tehnoloogiliselt on neli toru üheks ajada lihtsam.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: silindrite leegitorud
Kui ülaltoodud pilte vaadata siis on Sukil ja Kawal sisemised omavahel ühendatud,need mis ühe sumpaga.Yamu vist on kahe tuslaga.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: silindrite leegitorud
mx77 kirjutas:Eks see on paras ja keeruline teadus. Mitmesilindrilistel mootoritel mängitakse veel nende legitorude pikkusega nii, et kõrvalsilindrite gaaside laine aitaks silindri läbipuhet, ja kuna ka sisselaske ja väljalaske overlap on päris suur, siis see aitab silndri täituvuses.
Autode puhul kasutusel torukollete puhul varjandid 4-2-1 või siis 4-1 aga minuteada mida võrdsema pikkusega torud seda parem. Heli osas on huvitav kuulata müdisevat Subarut, paljud peavad seda bokseri hääleks, tegelt ei tule see heli üldse bokserist vaid erineva pikkusega leegitorudest. Kui paigaldada Subarule võrdese pikkusega leegikad teeb samat häält mis r4 kone. Selle läbipuhumisega, tegelt pigem järgi imemisega muidugi paras teadus.
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: silindrite leegitorud
Mina küsiks jällegi, milline variant on 4-2 süsteemi puhul efektiivsem?
- kui äärmised silindrid suunduvad ühte ja kesmised teise torusse (nagu XJ600 Diversion)
- kui vasakud silindrid suunduvad ühte ja paremad teise ning peale 2-1 üleminekut on kahe toru vahel sildamistoru (nagu GTR1000)
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.