Miks pidurid vilistavad?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
raynu

Miks pidurid vilistavad?

Lugemata postitus Postitas raynu »

Mure siis selline et peale tagaratta lahtivõtmist hakkas tagupidur vilistama ja nii juba mingi nädal aega, ei lähe paremaks ega hullemaks. Kui tugevalt vajutad nii et peaaegu plokki siis OK aga kergemalt siis huilgab mis kole! Oskab keegi aidata? ahjahh tegu on trummelpiduriga.

Ette tänades
raynu

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Aga äkki on sul klotsid läbi või siis äkki see hoob läbi, mis neid klotse laiali lükkab.
Seal ei saa olla ju palju probleeme see ju loogiline.

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Ah ja siis veel seda et võta see veel lahti, et äkki siis sa leidad selle vea.

Teema algataja
raynu

Lugemata postitus Postitas raynu »

just võtsin täna...aga kõik ON nii nagu peab! midagi imelikku ega kahtlast seal pole...ega suurt saagi olla vist?

ja klotsid enam-vähem poolenisti kulunud või veidi vähem...mingeid yleliigseid kulumisjälgi pole kuskil.

R1s7o
Postitusi: 421
Liitunud: 26 Apr 2004, 15:55
Asukoht: Võru/X8r-X

Lugemata postitus Postitas R1s7o »

See peaks vist ise üle minema...vähemalt ketaspiduritel läks küll ise üle...

Aha
Postitusi: 34
Liitunud: 12 Aug 2004, 23:16
Tsikkel: VFR 800
Tänatud: 3 korda

Lugemata postitus Postitas Aha »

VÕimalusi palju
Klotsid ei ole täpselt trumli kuju võtnud veel. Mõne aja pärast kulub õigesse vormi ja vile kaob.
Klotsi pinna sisse sattunud prahti (liivaterad vms). Vajab puhastamist.
Klotsid paakunud, kivistunud (muidugi mitte lahtivõtmisest). Asendada.
Nö B kati saast osad mis vajavad vahetamist.
Või veel ... mõni vidin või pealtnäha kasutu plekitükk jäi tagasi panemata.
VFR
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 230
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas stretch »

Kas on mingi võimalus, et klotsid on hoopis liiga siledaks kulunud? Sellisel juhul aitaks jämeda liivapaberiga kerge karestamine.

Teema algataja
raynu

Lugemata postitus Postitas raynu »

homme kisun lahti ja uurin kasvõi luubiga järgi...aga midagi panemata kyll ei jäänd..seal polegi ju midagi ära jätta!?...krt ennegi lahti võetud aga pole mingit pulli olnud...mitte ei jaga matsu välja

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

autodel kui viliseb,tähendab et pidurid on kuuma saanud..
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Raigo kirjutas:
autodel kui viliseb,tähendab et pidurid on kuuma saanud..
...järelikult jõhkralt pidurdatud :D :twisted:

primo
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

motie
Postitusi: 127
Liitunud: 16 Sept 2004, 18:47
Tsikkel: R6 00.a
Asukoht: Tartu:::
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas motie »

võib ka lihtsalt see olla et kui on trummel siis klotside ja trumli vahel on tolmu
mul endal oli sama probleem et tagapidur vilistas
peale puhstastust ei vilisend enam

Teema algataja
Pafka

Lugemata postitus Postitas Pafka »

Ketaspidur hakkab jah sellest vilistama, kui kuuma saab. Käisin suvel Soomes ringrada sõitmas. Seal tuli mingi 240 km/h pealt 90 km/h-ni maha pidurdada. Peale 15 ringi olid esimesed kettad tumelillad ja hakkasid vilistama ja vilistavad tänapäevani. Jõledalt häirib küll. Trummelpiduri kohta suurt midagi öelda ei oska.
Kasutaja avatar

esaarik
Postitusi: 101
Liitunud: 31 Mär 2004, 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas esaarik »

Mul selline jama, et kuiva ilmaga viliseb esimene ketas kui hull, aga vihmaga pole mingit probleemi :? . Olen proovinud igasugu värki, aga ära ei kao. Klotsid vahetasin ka ära, aga ei miskit.

Tegelt oli üks suurem teema sama asja kohta ka olemas - http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... vilistavad
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 418
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ural »

pange tavotti vahele
Kasutaja avatar

motie
Postitusi: 127
Liitunud: 16 Sept 2004, 18:47
Tsikkel: R6 00.a
Asukoht: Tartu:::
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas motie »

ural kirjutas:
pange tavotti vahele
muidugi õli ka siis juba libiseb paremini
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

See tavotijutt ei olegi ehk nii naljakas kui pealevaadates tundub. OLen lugenud, et mõnel juhul aitab kui pidurikolbide ja -klotside vahele pisut vasemääret installeerida. Siis PISUT! Vastasel juhul võib vist tõesti sinna juba ka tavotti, õli ja soovi korral ka libestusainet mökerdada. :D

terv, sokk
Kasutaja avatar

ken100
Postitusi: 362
Liitunud: 11 Nov 2003, 21:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ken100 »

Enada rolleril vilisesid kettas pidurid ees natuke ja no mõtlesin et panen tilgagese õli peale ja korras :roll: aga enam ei võtta pidurid ültse kettead sain lõppuks puhtaks aga klotsid olid läbi imbunud õlis ja ültse nädala pärast olid klotsid läbi ka :? Nüüd ootan uusi klotse.
Muidugi jutt oli kettas pidurist.
Viimati muutis ken100, 30 Sept 2004, 16:44, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
Credo

Lugemata postitus Postitas Credo »

kennupoiss, mul on sulle üks täiesti offtopic soovitus > õpi eesti kaunis emakeel ära. valus on vaadat sellist düsgraafiku poolt kirjutatud teksti :S
ja milleks rollerile pidurid? te ju niukesed hundid, et panete nii nagu jumal juhatab seal kus saab :lol:
Kasutaja avatar

Mossemees
Postitusi: 175
Liitunud: 10 Mär 2003, 15:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Pidurid...

Lugemata postitus Postitas Mossemees »

To: Credo- Tüüpiline Yamaha Aeroxi omanik ja rahulolev. Elik vaata allkirja / muig :) . Teistele mhmm, I see ketas, ketta, ketast jne. Tegelikult pole mõtlemine nii raske, kui välja paistab. Noored kolleegid ärge häbenege küsida suurematelt, kuidas oleks õige kirjutada. Aga samas ma täheldaks, et selliste huvitavate lausete moodustamine on kah omaette kunst, kui selline. Võiks väita, et luuletajad on ikka suht posikesed selliste talentide kõrval. Ja loomulikut nüüd siis see õliga mängimine pidurite juures - selle peale annab tulla. Ausalt. Aga edu, loodan, et keegi sellisest tobedast õpetusest õppust ei võtnud ja tänu sellele surema ei pea. Soovin kena kevadet.
Lugupidamisega

Teie Mossemees

pepe@biker.ee

Hakkame kütma!

OÜ Potipoiss
www.potipoiss.ee
Pottsepp & Korstnapühkija
pepe@potipoiss.ee
5588 671

www.twitter.com/Potipoiss
Konsultatsioon
Küttekollete remont
Ummistuste likvideermine
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

sokk kirjutas:
See tavotijutt ei olegi ehk nii naljakas kui pealevaadates tundub. OLen lugenud, et mõnel juhul aitab kui pidurikolbide ja -klotside vahele pisut vasemääret installeerida. Siis PISUT! Vastasel juhul võib vist tõesti sinna juba ka tavotti, õli ja soovi korral ka libestusainet mökerdada. :D

terv, sokk
Selle määrde nimi ongi pidurimääre ( Würth'il , teistel valmistajatel võib teise nimega olla) ja ongi ette nähtud pidurikolbide määrimiseks. Mingi teema oli, kus sellest ka juttu oli. Kui tavotti või muud "õlilist" panete, siis tõenäoliselt hakkavad tihendid üsna mõne päeva jooksul lahinal läbi laskma. Paarkümmend aastakest tagasi oli küll nii ja kuna ka tänapäeval on pidurivedelikud piiritusel põhinevad , siis ei ole küll alust arvata, et tihendites olulisi muutuseid on ( peale suurema mehhaanilise vastupidavuse).
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Eieiei, Spinna. Erinevatest asjadest rääkisime. See pidurimääre, nagu ütlesid, on kolbide määrimiseks. Et kolb tihendite vahel lõbusamalt liiguks.
Vaesematel ja vanakoolimeestel aitab ka sellest kui tihendid ja kolvid enne sadulasse toppimist korralikult piduriõliga kokku mäkerdada. Ehk siis - kuivalt neid kokku panna ei tohi.
Aga, ise pidasin silmas just kolbide ja klotside vahelist kontaktpinda. Teisisõnu klotsi tagakülge, seda kohta, mida kolb rõhub. Et sinna vahele seda vasemääret siis...

terv, sokk

Teema algataja
raynu

Lugemata postitus Postitas raynu »

veelkord siis...võtsin kõik uuesti lahti pesin puhtaks õlitasin vajalikud osad ära panin tagasi ja no ikka....Täielik müstika. Kusjuures vilistavad ainult n.ö kergel pidurdusel, kui kõvemini vajutada pole mingit häält ja kui siis vaikselt lahti hakkad laskma tuleb kohe ka vilin järgi...

R1s7o
Postitusi: 421
Liitunud: 26 Apr 2004, 15:55
Asukoht: Võru/X8r-X

Lugemata postitus Postitas R1s7o »

no las siis vilistavad...mul kah esi pidurid vilistavad natuke, aga ma põhiliselt pidurdan tagapiduritega ja mind see ei häiri... :roll:
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

sokk kirjutas:
Aga, ise pidasin silmas just kolbide ja klotside vahelist kontaktpinda. Teisisõnu klotsi tagakülge, seda kohta, mida kolb rõhub. Et sinna vahele seda vasemääret siis...

terv, sokk
Ehh :wack: , ma sain valesti aru jah.
Sellega pean küll 100% nõustuma mida sa tegelikult mõtlesid. :bsmile:
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

raynu : see võib vabalt tolmu süü ka olla- Tolmuterad on klotside hõõrdepinnas. Proovi klotse liivapaberiga pisut karestada, siis on tõenäoliselt mõnda aega vait.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”