Lubade tegemine
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
kui tahate lubasid tegema minna siis igal juhul soovitan tallinna omadele www.motokoolitus.ee Olaf Punab....väga hea teooria õpe, mõistev kuid kriitiline suhtumine,abivalmidus ja vastutulelikus. Ning muidugi mis on ka suurim pluss - korralike motokogemustega õpetajad!
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
dimi1974 kirjutas:
Järjekordne õudus!
Kui täpselt ei tea, võiks parem faktiosa kirjutamata jätta ja vaid ilukirjandusliku osaga piirduda.
A-kategooria juhiload tänapäeval:
A1: kuni 11 kW, alates 16-aastaselt.
A2: 11–25 kW või erivõimsus kuni 0,16 kw/kg (võimsus jagatud tühimassiga), alates 18-aastaselt.
-
Teema algataja
Teretere
Vaata siia: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12848029
Keri alla kuni "3. Mootorrattajuhi sõidueksami esimese järgu harjutuste skeemid, selgitus ja hindamine", seal on platsiharjutuste joonised selgitustega.
Millised sa neist tegema pead, sõltub kohast (ja v-o ka eksamineerijast). Varustuse kohta sama jutt. Autokoolis öeldi, et ARK-i eksamil peavad lisaks kiivrile ka tsiklisaapad olema, ei tea kas see vastab tõele või mitte (Õnnekas?). Motovarustusest oli mul eksamil kiiver, kindad ja saapad ainult, jalas-seljas aga tavaline nahktagi ja teksad. Sain kenasti tehtud. Usun, et mida korralikumalt varustatud oled, seda suurem tõenäosus on eksamil läbi saada.
Minu kogemus siis 15.10.2007 Võrus.
-
- Postitusi: 1043
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
olen ka ise autokooli läbinudm, teooria eksami ka arkis ära teinud. ja nüüd otsin 125ccm motikat endale sest enda omaga alati parem eksamile minna. saapad on õnneks olemas ja kiiver ka. muud varustust kahjuks veel ei ole. aga rääkige mis siis saab kui mul see kõrvaklapp kõrvas ja ta ütleb et pööra paremale nt. aga ma ei saa aru mida ta ütles. et mida ma siis teen ? autokoolis oli mul paar korda nii et ma panin otse aga pidin paremale minema sest ei saand aru lihtsalt kogemata.
-
Teema algataja
jah
Ka mul oli samalaadne juhtum... kui kasvõi midagi kuulsid aga jäi arusaamatuks, siis pidi pead raputama ja kui aru said siis noogutama... mul oli aga selline juhtum, kus midagi ei kuulnud ( sõiduõpetajal aku tühi) ja nii ma sõitsin tükk aega lihtsalt otse, kuni õppesõidu õpetaja tuledega vilgutama hakkas.
Oli ka paar juhust kus kuulsin vilksamisi taksojuhtide juttu, muidugi aru ei saanudmidagi, mingi krabin ja siis ma nagu lollakas raputan pead, sõiduõpetaja võis küll siis imestada ja naerda
-
- Postitusi: 1043
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: jah
Rattur kirjutas:Ka mul oli samalaadne juhtum... kui kasvõi midagi kuulsid aga jäi arusaamatuks, siis pidi pead raputama ja kui aru said siis noogutama... mul oli aga selline juhtum, kus midagi ei kuulnud ( sõiduõpetajal aku tühi) ja nii ma sõitsin tükk aega lihtsalt otse, kuni õppesõidu õpetaja tuledega vilgutama hakkas.
Oli ka paar juhust kus kuulsin vilksamisi taksojuhtide juttu, muidugi aru ei saanudmidagi, mingi krabin ja siis ma nagu lollakas raputan pead, sõiduõpetaja võis küll siis imestada ja naerda
Taksojuhid ja rekkad kasutavad hoopis teisi saatjaid ja segadusi
-
Teema algataja
Panthera kirjutas:Selge autokooli raadiosaatjaga sain ma küll taksojuhi tänavapäringut vmst kuulda ...
Ka Selges käisin. Ükskord kuulsin Turu-Sepa kandis mingit slaavikeelset möla :), pikkpikk rida rekkasid seisis lähedal parklas. Mõtlesin, et äkki sealt.
Aga jah, suumulk on ju peas, enne sõitu õpetajaga vastavad märguanded kokku leppida. Tüüpiliselt on pearaputus "ei saanud aru".
-
Teema algataja
Küsimus: Kui seaduses on selge sõnaga kirjas, et A kat. kuni 25 kW piirnaguga lubade omanikelt nõutakse A piirmata tegemiseks vaid sõidueksami II osa ehk siis linnasõitu. Kui paljud teist reaalselt on pääsenud ilma platsisõiduta ja kui palju teist on platsil läbi kukkunud ja mis siis eksami mittesooritamise põhjuseks märgitakse?
-
- Postitusi: 10
- Liitunud: 21 Mai 2005, 00:35
- Tsikkel: Honda XRV750 '00; IZ P-2 '67
- Asukoht: Tallinn/Võru
mullike kirjutas:Küsimus: Kui seaduses on selge sõnaga kirjas, et A kat. kuni 25 kW piirnaguga lubade omanikelt nõutakse A piirmata tegemiseks vaid sõidueksami II osa ehk siis linnasõitu. Kui paljud teist reaalselt on pääsenud ilma platsisõiduta ja kui palju teist on platsil läbi kukkunud ja mis siis eksami mittesooritamise põhjuseks märgitakse?
Mina tegin 8. mail Võrus 25kW piirangust vabanemiseks linnasõidu. Platsisõitu minu käest ei nõutud, kuigi minuga samal ajal tegi üks kutt oma esimest A-kat luba koos platsi- ja linnasõiduga.
Kuna kasutasin ARK-i tsiklit, siis enne linna peale minekut lubati tsikliga tunnetuse saamiseks platsi peal tiirutada. Minu eksami võttis vastu Võru ARK-i juhataja isiklikult.
Kui kellegilt on nõutud 25kW piirangust vabanemiseks lisaks linnasõidule platsisõitu, siis ilmselt on eksamineerija kas pahas tujus olnud või ei tunne säädust.
-
Teema algataja
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.