A2 load ja 25kW piirajad

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Karvane
Postitusi: 7
Liitunud: 29 Juul 2016, 18:25
Tsikkel: Suzuki SV650S
Tänanud: 1 kord

A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas Karvane »

Tervist!

Olen läbi lugenud kogu eestikeelse interneti, kuid pole siiani leidnud vastet küsimusele, et kas need rattad, mille võimsus oli enne piiramist rohkem kui 70kW, kuid mis piirati 25-le kW-le enne uue LS jõustumist aastal 2013 on tänaste A2 lubadega sõidetavad või mitte?
Enamik teemasid, kus seda arutatakse pärinevad ajast, kus kõik oli spekulatsioon (2011-2012) ning mingeid kindlaid vastuseid sealt ei leia. Tundub siiski, et kedagi peedistatud ei ole.

Vaadates praeguseid rataste müügikuulutusi, siis nii mõnelgi on juurde märgitud, et passis 25kW ning A2 sobilikud (mõnega olevat lausa ARKis A2 eksameid tehtud), olgugi, et ratastel võimsust algupäraselt 71-88kW.

Ehk leidub siin mehi/naisi, kel säärane masin maja ees ning kindel vastus anda?

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas AzA »

On küll sobilikud. Seaduseid ei saa teha nii, et tagasiulatuvalt muutuks.
Se eoleks sama idiootlik, kui kuhugi paigaldataks kiiruspiirang ja tagasiulatuvalt saaks kõik eelnevalt tee läbinud trahvi.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2520
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 347 korda

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Tegelikult ei tohi nende ratastega A2 lubadega sõita, aga politsei vist ei viitsi sellega tegeleda. Siit foorumist sa mingit vastust ei leie - kirjalik küsimus MNT-sse tooks ametliku vastuse, aga kas ikka on mõtet neid seal ärevaks ajada?
Mis tagasiulatuvusest sa AzA kirjutad? Sai keegi oma A2 load enne 2011a või? (aasta number parandatud)
PS Ratast võib täna kah piirata niipalju kui süda lustib / sellisele võimsusele kui ise tahad - liiklusseadus ei käsitle kuidagi ratta piiramist, lihtsalt ütleb millise rattaga võib A2 lubadega sõita ja 25kW ratas mis on ümber ehitatud >70kW rattast ei mahu sinna alla.
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur.

Lähme Soome 1-2.06!
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas AzA »

Et kui mul on A105 kategooria aastast 2002 ja 2k6 25kw piiratud 72kw pealt ratas, siis olen loata sõitja järsku?
Paraku ei ole. Sellel määrusel on erandid.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2520
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 347 korda

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas Maaks »

AzA kirjutas:

Et kui mul on A105 kategooria aastast 2002 ja 2k6 25kw piiratud 72kw pealt ratas, siis olen loata sõitja järsku?
Paraku ei ole. Sellel määrusel on erandid.

Ei ole ilmtingimata loata sõitja? A lisakausliga 105 (mis ei ole ju sama asi mis A2) kehtib ju edasi (kuni lubade kehtivusaja lõpuni ma eeldan), seega võib 25kW rattaga sõita. Ja selle 25kW rattaga võid sõita ka pärast täis A lubade saamist, su lapsed ja lapselapsed võivad temaga sõita jne. (ainult mitte A2 kat lubadega :mrgreen: ).
EDIT: Aga mitte minuga ei ole vaja siin vaielda vaid MNT-ga :bsmile: Minul suht savi millga keegi liikleb. Pärast järjekordset (crash) on lihtsalt delfi krimis teade üleval, et "juhtimisõigusetta mootorrattur kaotas kurvis sõiduki üle kontrolli ja ...". Sinna millegipärast kunagi ei lisata, kas oli tervisetõend lõppenud või valed kW-d.

Lähme Soome 1-2.06!
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas AzA »

Küna ostad, mis on enne jutuks määruse jõustumist arvele võetud, siis ei saa su kallal ilkuda. Küsisin selle jama ise järgi mnt-st. Ei mäleta enam direktorit, kes kirjale vastas. Politseid ei koti üldse, nad vaatavad baasist, kas kw klapib, luba on ja siis hakkad aru andma, miks sumps läriseb.
Nagu selle erivõimsuse "või"-ga, kirjutasid jällegi tõlke ja siis võitlevad.

Aga nõus, mnt annab konkreetselt vastuse (sealjuures teinekord pisut teise kui sinised tänaval tahavad).
A105 näiteks ei tohi mnt spetsialistide järgi üle 25kw sõita, politsei näeb baasis aga A2-te.
Sealjuures loa vahetusega kirjutatakse uuele A2, lisa 14. A105 ja kuupäev, millal omistati ... ehk siis vaheta luba ja küta.
Kogu see asi on nii absurdselt segane ... suuvärk rohkem ajab asja korda vist :)

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas Black »

On neil kohitsetutel üldse passis kirjas ka, mille pealt alla võetud on? Või peab kinnipidaja ise teadma, mida "Hayabusa" tähendab?

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas AzA »

Midagi pole kirjas. Reaalselt vaatab politsei numbrit ja noogutab.
Selline absurdsus, et nüüd on laksuga kõik kohitsetud rattad illegaalsed on lihtsalt võimatu ... isegi meil.
Ei pea isegi jurist olema, et kindel olla.
Tehniliselt oleks siis legaalne vana A105 vend 25kw otsas, sealjuures politsei näeb seda kui A2-te ja loa vahetusele märgitaksegi A2, aga eraldi reaale alates mis daatumist on A105.
Sihuke pudru on lihtsast asjast kokku keedetud, et anna olla.

Maanteeamet on ikka väga mets viimasel ajal omadega :(

Aga mulle meeldib.

thestig98
Postitusi: 1
Liitunud: 18 Dets 2016, 19:18
Tänanud: 1 kord

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas thestig98 »

Tere!
Tahaks teada, kas A2 lubadega tohib sõita kui sul on 600 kuubine mootorratas ja Kw on 63.
Ei saa aru et mida millega jagama peab. Loodan et saan siit abi.
Tsiklil on tühimass: 222kg
Täismass: 405kg

Kasutaja avatar

iSlanderADV
Mode
Postitusi: 561
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: LadyInRed
Asukoht: EU
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 121 korda
Kontakt:

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas iSlanderADV »

thestig98 kirjutas:

Tere!
Tahaks teada, kas A2 lubadega tohib sõita kui sul on 600 kuubine mootorratas ja Kw on 63.
Ei saa aru et mida millega jagama peab. Loodan et saan siit abi.
Tsiklil on tühimass: 222kg
Täismass: 405kg

Ei, max on 35kW, mass ei määra. Mitu korda läbi näritu teema...

Max on 70kW, mida saab piirata 35kW peale. 71kW enam ei piira. Küll aga kui leiad ratta, mis on 100kW, aga passis piiratud kunagi 25kW peale, siis võid sõita.

Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia

ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Black kirjutas:

On neil kohitsetutel üldse passis kirjas ka, mille pealt alla võetud on? Või peab kinnipidaja ise teadma, mida "Hayabusa" tähendab?

Lihtsalt huvipärast- kas reaalselt on ka olemas 25kW Hayabusa? :bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8791
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 134 korda
Tänatud: 328 korda
Kontakt:

Re: A2 load ja 25kW piirajad

Lugemata postitus Postitas Piipz »

R1 ja R6 olen näinud, võimalik, et ka Busa on olemas. Aga kogu see piiramise protsess on üks suur naljanumber, lihtsalt kiri paberil. Mis tegelikult toimub, on see, et mees läheb koju ja võtab järgmine päev piiraja maha ning niikaua, kui ARK ja politsei rattaid dünotama ei saa ka midagi juhtuda.

Isiklikult ei näe üldse piiramistel ega mingitel kilowati limiitidel mõtet. Kui rullnokk sõidab ennast vastu seina 200-ga surnuks, siis see ei ole mitte võimsuse pärast, vaid sellepärast, et ta on idioot. Kui anda algaja kätte liiga võimas ratas, siis ainus halb, mis tavaliselt juhtub, on see, et ta paneb kuskil kohapeal külje maha või tõstab otsa üle. Miks selliseid "omi vitsasid" üldse piirata on vaja, las peksavad.

Jah, olen selle poolt, et algajad võiksid kohe endale kasvõi R1 osta. Küsimus, kummaga rohkem surma saab - kas sõita 100km/h vastu posti hayabusaga või kle500-ga?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”