Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Tere!
Putitan tasapisi ühte kena V-mootoriga 535 Viragot, aga et sel suvel starteri jauramisest kaugemale jõuda, küsiks targematelt vähe nõu.
Kiirelt kokkuvõte: ostsin nõnna, et karpa oli saasta täis ja panime prooviks korra käima ainult - siis käis kehvasti ja ühe pütiga. Lasin karpa motodepoos ära puhastada (ehk loodan, et sellega on kombes), lasin paagist igivana kütuse välja ja panin puhta sisse. Uus aku peale, nipetnäpet veel. Nüüd jõudsin nii kaugele, et saab uuesti käivitama hakata, aga käitub pm samamoodi nagu enne karpa puhastamist: käima läheb ainult üks pütt (tagaotsa poolne) ja seda ka pärast starteriga vägistamist. Kui korra gaasi keerata või choke maha võtta, sureb kohe välja.
Küünlad vahetas eelmine omanik väidetavalt ära ja pole põhjust selles kahelda. Esimesel võimalusel testin ka küünlad üle (pole võtit praegu), aga piibud testisin kruvikameetodil ära ja säde oli mõlemas piibus kenasti olemas. Vahetasin prooviks ka piipusid (ainult piipusid, süütepoolid jätsin vahetamata) ja ikka töötas ainult sama tagumine pütt.
Kui kellelgi viitsimist on, pange mõtted kirja ja ma jõudumööda katsun kõik ära teha.
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Kontrolli ja vajadusel vaheta küünlad (uuesti) ära ja vaata alustuseks, et kütus vabalt karpani pääseks. Kui kütusevooliku karpa juurest lahti võtad, siis peaks ilusti voolama. Selleks osta küünlavõti. Soovitan osta tavalise toruvõtme, mitte mingi bensujaama T-kujulise junni. Siis vaata, kas peale käivituskatset küünlad on märjad või ei ole. Kui on märjad, siis pole särtsu või õhku.
Vaata, et õhufilter oleks puhas.
Viimane variant on paigast ära või defektne karpa. Ilmselt oleks Depoos midagi öeldud selle kohta.
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Kõik head soovitused ja käisid endal ka peast läbi. Küünalde proovi teen ilmselt nädalavahetusel ära, kui enne mingit progressi pole saavutanud. Õhufiltri peale mõtlesin ja tõmbasin selle vahepeal lihtsalt välja, aga miskit sellest ei muutunud. Karpast oligi mingi jubin puudu, aga nad andsid sellest mulle märku, tellisid uue ja pistsid selle karpasse sisse (ehk nüüd peaks ok olema).
Mõtlesin ise veel üle öö asja üle järele ja guugeldasin 25 foorumit läbi. Selle kõige põhjal praegu arvan, et mul kütus ei liigu karpast mootorisse. Sellele viitab see, et töötab ainult siis, kui choke sees on ja rikkama segu saab. Samuti on just enne karpat kütusevoolikul see pisike vaatluskarbike vm ja tundub, et kütus ei liigu üldse. Enne mõtlesin, et palju ta ikka siis kütet tarbib, aga nats kahtlane. Võib olla, et paagi põhja oli ikka mingi sade jäänud ja ma pumpasin selle otse karpasse uue küttega.
Aga teine variant on see, et karpa on lihtsalt väga alareguleeritud ja peaks kütet peale keerama... Ma ei kujuta ette, kui tõenäoline see on, aga vb korraks proovin, kui sobiva keerme üles leian. Kui ei toimi, võtan õhtul küttesüsteemi lahti ja saan ehk targemaks.
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Eks kõik karpaga rattad töötavad üldiselt alguses vaid choke najal ja ilma kipuvad maha koolema madala pöördega. Iseenesest on karpa lihtne sõlm ja selle oskad kindlasti ise ka lahti-kokku lapata. Äkki tühikäigudüüs näiteks siiski (jälle) umbes. Suurt viga peale uue mustuse (värske tükike paagist) või settingute ei tohiks olla ju, kui depoo selle ilusti kokku pani.
Kui sul on tühikäigukruvi, siis keera seda peale ehk pöördeid kõrgemaks. Aga alustama pead ikkagi küünlavõtme ostmisest. Küünlad on karparatta diagnoosimise A&O.
-
- Postitusi: 855
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 71 korda
- Kontakt:
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Bensukraan ja filter/sõel tuleks ka üle vaadata
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Sinu teksti põhjal pakun välja järgmised variandid:
1) karpa uuesti sodine, kui oli vana kütus sees võis sisaldada ka metalli jms sodi, mis tühjendamisel valgus põhja ning uue kütusega taas karpasse tõmmati
2) kui sul seal on kütuse filter vahel, siis vaheta see ära, kui ei ole, siis pane vahele. Puhasta uuesti karpa ära
3) nagu soovitatud testi voolavust karpasse, see peab ikka normaalselt valguma. Lisaks võid proovida korgida ja korgita, kas seal voolavusel tekib oluline vahe
4) kindlasti proovi päris sädet peal olevate/minevate küünaldega
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Teen kõik ära järjest, aga infoks vahepeal headele abilistele: bensufilter on vahel ikka ja vahetasin selle ka ära enne käivitamist (ilma uue filtrita pole tilkagi kütet puhastatud karpasse jõudnud). Silmaga nähtavat mustust ei paista, aga eks tuleb lähemalt uurida.
-
- Postitusi: 132
- Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
- Tsikkel: vesigixxer
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Lase breake cleanerit ja vaata, kas võtab mõlemad silindrid tööle. Õhupuhastisse siis. Äkki kompressioon kehva...
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Nii, veetsin reede õhtu tsikli juures nagu õige petrolhead ja sitrep on järgmine:
Sain lahendatud ühe probleemi kolmest põhilisest: enam ei sure masin ise välja, vaid tiksub ühe püti peal tühikäigul nii kaua kui mu endal kopp ette saab. Sain selle ühe püti korra soojaks lasta ja veenduda ka, et siis midagi mootori töös pm ei muutu. Viga oli selles, et küttepumba relee on mingi aftermarket kräpp, mis ei toimeta nii nagu peaks. Tegin praegu otseühenduse pumbale. Eks kui mootor juba käib ja saab poodi releesid kaema sõita, küll siis võib selle elektrindusega edasi jaurata.
Märkimisväärsed vead on jätkuvalt:
- jätkuvalt toimetab ainult üks silinder.
- 0,1 mm gaasi keeran või choke maha võtan, on kohe mootor kutu. Pole varem sellises olukorras olnud, aga sisetunne ütleb, et see on eraldi probleem ja isegi ühe silindriga peaks gaasi andes saama pöördeid tõsta.
Tehtud ja teha:
- õhufiltriga ja õhufiltrita toimetab ühtemoodi ✔
- pole vahet, kas küttepaagil kork peal või ei ✔
- karpa sodine ilmselt pole - sai karpa puhastamisega samaaegselt filter vahetatud ✔
- kontrollida küünalt (säde küünlani on olemas)
- kompressiooni mõõtis eelmine omanik ja see on ok. Brake cleaneriga võiks proovida, aga kuhu seda pihustada? Õhufiltrisse pm?
Kes viitsib, aidake to-do nimekirja täiendada.
-
- Postitusi: 132
- Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
- Tsikkel: vesigixxer
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Õhufilter eest ja cleaner otse karpasse. Lõõrid lahti muidugi. Eelmise omaniku jutt-usalda aga kontrolli
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Nii, täna tegin jälle väiksed edusammud ja olen suht kindel, et nüüd jooksen kenasti kahe silindri peal. Mõlemad lähevad soojaks, mõlemast sumpast tuleb sooja gaasi, mõlemas on säde olemas - peaks vist nagu olema mõlemad taga? Tõin omale uued küünlad ja kuigi vana esimeses pütis andis mingit sädet, siis uue küünlaga tundub et meeldib rohkem.
Edust kannustatuna ajasin siis mootori tuliseks, et näha, kuidas käituma hakkab (külmalt ei kannatanud endiselt üldse gaasi). Kahjuks jäi see ka soojalt üsna samaks ja üle 2000 pöörde (kõrva järgi) ei talu soojalt ka, vaid lihtsalt sureb välja. Samas tühikäik ja kuskil kuni 1400-1500 pöördeni on üsna stabiilne. Proovisin ka ilma õhufiltrita, ikka sama teema. Proovisin kütusepumbaga paagist kanistrisse pumbata ja see pumpas nagu härg - 100 kw auto ei jõuaks ka seda kütust ära süüa, mis ta pumpas. Ehk seal ilmselt kala pole. Küttefilter on jumala puhas, vaatasin üle.
Mis võimalused siis veel järel on ja mida peaks kontrollima? On võimalik, et karpas tühikäigudüüs on OK ja kui gaasi anda, siis mingi vastav düüs on poolumbes? Ma ei tea karpa siseehitusest eriti midagi, nii et parandage, kui eksin. Olen ise üsna nõutu nüüd.
Üks huvitav sümptom oli veel paar korda: kui käivitada ja kohe julgelt gaasi anda, siis võttis pöörded üles kuni mingi 3000-4000 rpm, aga siis suri kohe uuesti välja ka. Äkki seotud sellega, et kui ta enne tühikäigul ei käinud, siis oli karpas rohkem kütust, mida sai korraga sisse tõmmata? Aga endiselt suht nõutu.
Tegin video ka, et huvilised saaks oma kõrvaga diagnoosida. Proovisin seal erinevaid variante ka näidata.
0.00 - 0.10 - soojalt käivitamine ilma gaasi andmata
läheb käima, kui natuke gaasi lisaks annan
0.10 - 0.20 - soe tühikäik
0.20 - 0.45 - näpin veits gaasi nii palju kui mootor lubab. Sealt pole vb nii hästi aru saada, aga kui oleks veel 100 rpm rohkem olnud, oleks kohe välja surnud.
0.45 - 0.55 - panen choke 1/5 kinni naljaviluks
0.55 - 1.10 - käivitamine gaasiga. Vahetan reservpaagi ja tavalise paagi vahet, aga midagi sellest ei muutu mootori töös
1.10 - 1.15 - sureb õrnalt gaasi puutudes välja
1.20 - 1.35 - näitan, et kui käivitades gaasi anda, tõusevad pöörded korraks kõrgemale (kui videot ei teinud, sain veel palju kõrgemale ja kauemaks)
1.40 - 1.46 - suretan gaasi andes meelega välja
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Ei tundu küll 2 silindrit olevat.Sellist häält tegi mul VTR kui ühe pütiga käis.Mis mehaaniline toks see on,nagu kolb taoks vastu klappi.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
On jah mingi toks sees, ise ka imestasin. Samas pütid on suht ühtlaselt kuumad. Mida võiks kontrollida või teha veel?
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Nii, karburaatori spetsialistid. Probleem on lahendatud - peaaegu. Nimelt mootori töö teeb peaaegu täielikult korda see, kui lihtsalt eemaldada kahte karpat ühendav (õhu?)voolik. Tegin natuke kunsti ka, mis illustreerib, milline voolik küljest ära tuli praegu:
Nüüd käib veits ebaühtlaselt ja tühikäigul toimub vist misfire aeg-ajalt... Aga fakt on see, et hing ei ole enam üldse kinni - jõudu on, kiirust on, kaks silindrit on, choke opereerib ka nii nagu ma sellest ootaks (mitte ei ole väljasuretamise kang). Ehk mis voolikuga on tegu, milleks ta seal on, mis viga võib tema äravõtmisega haihtuda? Umbes ta ei ole.
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
See on vent toru, vaata kas selle toru teine ots õhufiltri küljes liiga kinni ei ole. See peaks olema mingis spets augus kus toru ots jääb lahti, et õhku saaks sealt imeda.
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Ei, see toru on eraldi silindri küljes. Näppisin teda ka. Punasega märgitud toru ühendab konkreetselt kahte karpat otse omavahel ja karpa sees kaane all läheb see lihtsalt sinna ujukiga kambrisse (float chamber?).
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Ah nii, jätan vastuvaidlemise järele. Tegin uuringuid ja sattusin sellise skeemi peale, mida mul veel polnud:
Asi on selles, et keegi kuradi joptv*********t on varasemalt mul need "to air filter" torud omavahel kokku ühendanud. Teadmiseks tulevikus lugejatele - niimoodi ei tööta.
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Nii see juba kord on, et alati ei tasu väga uskuda eelmiste omanikke jutte tehtud töödest. Arvatavasti on sul vaja veel karpad ära ka sünkida. Kui Saaremaal selle masinaga oled siis saaksin karpad ära sünkida .
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Tänud lahke pakkumise eest, Saaremaal saab see ratas tõepoolest ühel päeval olema. Enne seda tuleb aga Eestis arvele võtta ja TÜV ära teha. Praegu on täitsa numbrita.
Eelmine omanik ilmselt küll süüdlane polnud, kuna tema käes see ratas polnudki töötanud. Küllap üle-eelmise või veelgi varasema omaniku tegu.
Nüüd mootor käib kenasti, aga mingi mehaaniline toks on jätkuvalt sees. Tegin ka normaalselt käiva mootoriga väikse video - äkki tuleb kellelgi mõtteid:
Väntvõlli anduri kohta ma ei oska midagi arvata. Elektriskeemil pole, kas andur saab ka mehaaniline olla? Kust teda otsida, kuidas kontrollida?
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Joonisel on see pickup coil nime all. All paremal nurgas. Niisama kontrollida saab takistust möötes, täpse pildi jaoks ossiga üle vaadata, saan sellega aidata.
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Jälle targem, tänud! Ma otsisin crankshaft sensorit mõistagi. Aga katsun takistuse ära mõõta.
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Takistus 214 Ω peaks kenasti vahemikku jääma:
Ratas ise on aastast 1993 (saksa passis esmane regamine märtsis), aga pickup coilide juhtmestik oli sama manuaali järgi 1994-... rataste oma. See Haynes'i manuaal ilmselt puhas kuld ka pole, japsidel juba on kõik niimoodi segamini millegipärast. Selle ajastu autodel täpselt samamoodi.
Kas ossi all mõtled ostsilloskoopi?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1964
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Ostsilloskoop jah, tavaline tester ei näita signaali kuju.
Selle vea pakkumine oli ajendatud hoopis viletsast pöörde minekust. Selline kindluse mõttes- kontrolli üle- asi.
Arvan siiski et anduriga on kõik ok sul ja nagu näha, viga oligi mujal.
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Okei, pöörded on olemas. Aga rähni toksimise diagnoosimiseks oskate midagi soovitada?
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Tõlget? Piisavalt tihedad, liiga tihedad? Pole ratturite lingoga veel eriti kursis.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
St.et kas mootori ja tuletoru vahelt ei sutsu.teinekord meenutab see mehaanilist tiksu päris hästi.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 17
- Liitunud: 14 Mai 2016, 23:54
- Asukoht: Tallinn / Tartu / Saaremaa
Re: Virago 535 võtab vaevu ühe püti peal hinge sisse
Uurisin, aga leket ei leidnud. Sellist leket peaks käega tundma ikka, aga pigem oli ikka kõik tihe.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.