K: elektri organiseerimine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6763
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 455 korda

K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Tegelen vaikselt ühe projektiga ning selle käigus muutuvad ka el. juhtseadmete asukohad ning juhtmepikkused.
Kuidas Teie olete seda tööd organiseerinud?
Pistikute kallale ei tahaks minna. Ühendada asjad ära ja siis lihtsalt üleliigne jupp vahelt välja?
Veel mingeid ideid/mõtteid, kuidas el. kraami vähemaks võtta nii, et tänavalegaalsus alles jääks?
Siduri ja küljejala andurid on juba ringlusest väljas...

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 258
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 41 korda

Re: K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas Irual »

Mõni aeg tagasi sarnase probleemi ees 25a vana xt600-ga ja otsustasin täitsa uue juhtmekimbu kokku panna. Nädal mässamist, aga tagantjärgi ainuõige otsus - isegi kui keegi pole midagi modinud, on vanal rattal nii mõnigi juhe lihtsalt kulunud, korrodeerunud ja kusagil väljalaske läheduses kuuma saanud.

Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 12 korda

Re: K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas poison »

uus minimaalne juhtmestik on võlusõna, kaks korda kogetud

Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6763
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 455 korda

Re: K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

TNX!

Kas kasutasite originaal juhtmevärve või lihtsalt sobiv traadike?

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

red buell
Postitusi: 195
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 106 korda

Re: K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas red buell »

Ohoo,juhtmeporr, minu lemmik teema - päriselt. Teinud mitukümmend tsiklielektrit ja valiku kas teha uus või kohendada vana olen teinud olenevalt sellest kas kasutatakse originaal lenksulüliteid ja kaitsmekarpi või mitte. Loomulikult on tähtis ka juhtmete seisukord, et kui rabedaks on muutunud isolatsioon ja pistiku klemmide olukord. Uue elektri olen teinud siis kui kasutan kustom lenksulüliteid ja smartboxe nagu "motogadget" ja veel mõned odavamad variandid (150 - 250 euri). Need nutikad karbid asendavad releesid/kaitsmeid ning lisaks on nad progetavad erinevate lülitite ja funktsioonide tarbeks.
Sellest teemast võiks rääkida tunde aga kirjutada ei viitsi väga sest soovitust anda ilma projektist midagi teadmata on suht mõtetu.
Sa võid mulle helistada ja midagi on mul ka facbooki lehel albumid > elektritööd all.

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6763
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 455 korda

Re: K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Lülitid, releed, ja muu mudru jääb originaal.
Paneks ühe poole pistikutest uue(jääks see juhtmelõikumine ära) aga Eestist ei ole neid saada- Oomipood müüb mingeid pirakaid monstrumeid ja e-bays 1,5 kuud oodata ka ei viitsi.

edu

PS! Mis rehv Sinu Yamul kasutusel on?

Saadetud kettaga lauatelefonist!

red buell
Postitusi: 195
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 106 korda

Re: K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas red buell »

yeekim kirjutas:

Hoi!

Lülitid, releed, ja muu mudru jääb originaal.
Paneks ühe poole pistikutest uue(jääks see juhtmelõikumine ära) aga Eestist ei ole neid saada- Oomipood müüb mingeid pirakaid monstrumeid ja e-bays 1,5 kuud oodata ka ei viitsi.

edu

PS! Mis rehv Sinu Yamul kasutusel on?

XS 360-l on Mitased ning üks tutikas on mul üle, võin sümboolse tasu eest ära anda.

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6763
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 455 korda

Re: K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Vaatasin, et üks "kokkuhoiu" meede oleks massi toomine raami :roll:
Praegu tuleb juhtmekesekene akust pingeregulaatorisse(jämmem loomulikult mootorisse) ja siis hakkab see 1,5mm2 "võrseid" ajama, nagu kevadine kaseoks.
Vähemalt vanadel Hondadel oli üks murekoht liiga väikese ristlõikega massijuhe, mis kogu elektrit pidi ära toitma, siis mõtlesin, et toon samuti raami korralikuma massi ja tarbijad saavad oma negatiivse särtsu tarbimiskoha lähedalt kätte, jääb see juhtmeporr ära :arrow:

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Ovarod
Postitusi: 67
Liitunud: 29 Juul 2012, 17:42
Tänatud: 8 korda

Re: K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas Ovarod »

yeekim kirjutas:

Hoi!

Vaatasin, et üks "kokkuhoiu" meede oleks massi toomine raami :roll:
Praegu tuleb juhtmekesekene akust pingeregulaatorisse(jämmem loomulikult mootorisse) ja siis hakkab see 1,5mm2 "võrseid" ajama, nagu kevadine kaseoks.
Vähemalt vanadel Hondadel oli üks murekoht liiga väikese ristlõikega massijuhe, mis kogu elektrit pidi ära toitma, siis mõtlesin, et toon samuti raami korralikuma massi ja tarbijad saavad oma negatiivse särtsu tarbimiskoha lähedalt kätte, jääb see juhtmeporr ära :arrow:

edu

Mina tegin enamasti selle õpetuse järgi: http://www.bikeexif.com/motorcycle-wiring
Ehk üks suur paks voolujuhe, kust kõik kraam saab oma särtsu (muidugi läbi uues kohas asuva süüteluku käiva oleva relee). Mass kõik otse lähimat teed pidi raami külge ja kui originaal juhe kannatas, siis läks see originaal värviga taaskasutusse.

Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

Tere,
Kunagi IZ´il uut kimpu aretades lootsin ka raamis olevale massile...esihargil ja tagumisel porilaual olevad asjad hakkasin normaalselt tööle ikkagi alles peale massijuhtme lisaks vedamist. Oli see värvist või muust tingitud ei tea täna öelda ning edaspidi pole ma ratastel raamile lootma jäänud. Kaablite ristlõiked olen hoidnud originaaliga sarnased või suuremad. Palju neid kaableid minimalismi korral ikka on ning lõpuks õnnestub ka tarbijaid/signaalide allikaid sobivamatesse kohtadesse liigutada. Samas on tänapäev lülititel ammu peenete kaablite päralt (custom rattaid ja neil puutetundlikke jne. asju vaadates) - juhid vaid signaale, päris kaableid õnnestub seega veel lihtsamini peitu panna.
Minu väike targutus.

sõidan võrriga!
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 12 korda

Re: K: elektri organiseerimine

Lugemata postitus Postitas poison »

Kunagi sai uralile sihkene elekter pandud, puhas releemäng, joonisel tundub keeruline, tulemuseks tugevatest vooludest vabastatud õhvakesed lülitid ja minimaalne juhtmete arv lenksu küljes, st toppisin lenksu sisse, releede tüürimiseks piisab väga väikesest ristlõikest (8sooneline telefonikaabel oli kasutuses).

Pilt

suur tuli hakkas põlema siis kui tekkis laadimisvool
süütelukk oli originaal, kolme asendiga, off, süüde ja muud tuled-viled, kolmas lisatuled, mis rakendusid kaugtule korral
vene keeles seepärast, et tol ajal sai palju adekvaatset infot oppozit.ru pealt, oli vaja seal ka targutada :bsmile:

suurem pilt skeemist: http://www.route15.ee/poison/IMGP1824.jpg

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”