2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraalil
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 45
- Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
- Tsikkel: 2005 ZX6R
2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraalil
Tere, oleks siis küsimus targematele. Nimelt 2005 zx6r ei taha kõrgemal pöördel esimeselt käigult teisele minna, vaid teeb käiku vahetades raginat ja jääb neutraalil pidama. Sama jama ka alla vahetades teiselt esimesele. Samas väiksel pöördel alla 4000 läheb ilusti teine käik sisse. 3-4-5-6 käik lähevad ka ilusti alla üles igas pöördevahemikus. Sai siis mootor maha kistud ja käigukast üle vaadatud. Kõik nägi välja nagu uus. Ainuke asi mis pisut kulunud tundusid olevat olid käiguvahetus kahvlid. Need vahetasin välja uute vastu ja ikka sama jama....
Oskab keegi veel midagi soovitada?
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2466
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Variant 1: käiguvahetustrummel - see, mis liigutab käigukahvleid on veidi kulunud
Variant 2: konkreetse käigu hammakad võllil loksumas, mis tähendab, et kahvel ei suru neid lõpuni haakumisse
Variant 3: siduri lahutamine on nõrk ja kõrgel pöördel ei tule koormus käiguvõllilt piisavalt maha (1->2 ja 2->1 üleminekul on suhtarvu muutus kõige suurem jasiduri lahutamine mõjutab seda kõige rohkem)
Variant 4: käiguvahetusvõll ei liigu täiesti vabalt ja takitab käiku lõpuni tõmbamast
Variant 5: kõik on korras aga viga on käigu vahetajas. Käiguheeblit tuleb vajutada/tõmmata kiirelt ja konkreetselt ning lõpuni. Aeglane liigutamine või enne lõppu pidamajätmine põhjustabki antud sündroomi
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 45
- Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
- Tsikkel: 2005 ZX6R
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
StreetMoto kirjutas:Variant 1: käiguvahetustrummel - see, mis liigutab käigukahvleid on veidi kulunud
Variant 2: konkreetse käigu hammakad võllil loksumas, mis tähendab, et kahvel ei suru neid lõpuni haakumisse
Variant 3: siduri lahutamine on nõrk ja kõrgel pöördel ei tule koormus käiguvõllilt piisavalt maha (1->2 ja 2->1 üleminekul on suhtarvu muutus kõige suurem jasiduri lahutamine mõjutab seda kõige rohkem)
Variant 4: käiguvahetusvõll ei liigu täiesti vabalt ja takitab käiku lõpuni tõmbamast
Variant 5: kõik on korras aga viga on käigu vahetajas. Käiguheeblit tuleb vajutada/tõmmata kiirelt ja konkreetselt ning lõpuni. Aeglane liigutamine või enne lõppu pidamajätmine põhjustabki antud sündroomi
Esiteks tänan asjaliku vastuse eest.
1- Trummel on põhjalikult üle vaadatud ja soone vahed üle mõõdetud. (nagu uus)
2- Kõikidel hammakatel oli pisike loks sees, aga arvasin, et see normaalne...
3- Kas siduri lahutamist kontrollitakse nii, et tõstad tagumise ratta pukile, käik sisse gaas peale ja sidur alla. Ja kui tagumine ratas hakkab vaatamatta siduri all olemisest keerlema, siis sidur ei lahuta/kleebib? Kui sain õigesti aru, siis seda olen juba proovinud ja lahutab küll sidur.
4-Võll on määritud ja sirge. Selles vaevalt, et asi on, siis ei läheks ka väiksemal pöördel käigud sisse.
5- Päris esimest korda mootorattaga ei sõida, nii et selle võib kindlasti välistada
Ühesõnaga ainuke, mis kahtlane on siis need hammasrataste loksud võllil... mingi loks oli seal kohe kindlasti (1-2mm), kui nii sümboolse jõuga hammakaid võllil edasi tagasi liigutasin. Seal peaks olema mingid tihendus seibid hammasratste vahel võibolla siis need kulunud?
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Sander12345 kirjutas:5- Päris esimest korda mootorattaga ei sõida, nii et selle võib kindlasti välistada
Ära sa ütle midagi. Liiga õrn käigu üles vahetamine kimbutab vahel nii mõndagi sõitjat. Kaasa-arvatud mind ennast (oh häbi)...eriti, kui natukene aega kuskil uimasemalt kruiisinud olen.
Aga see selleks. Kui ikkagi 100% välistad selle variandi, siis kõige lihtsam on vast sidurit vaadata. Rappisin sügise keskpaigas ühel õhtul liigse hullamisega natukene oma sidurit ja üks osa sellele järgnenud anomaaliatest oli see, mida kirjeldasid. Eriti teiselt esimesele vahetades käis lakalaka-kõrr...
2005 ZX6R-il tundub kiire googelduse järgi trossiga siduriga olevat? Vaata näiteks trossi pinge üle.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6802
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 699 korda
- Tänatud: 460 korda
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Siin kunagi oli juhus, kus "anomaalia" käiguvahetusel pühjustasid.....
Uued saapad
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2466
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
yeekim kirjutas:Siin kunagi oli juhus, kus "anomaalia" käiguvahetusel pühjustasid..... Uued saapad
Just nii - me oleme mitu käigukasti "remontinud" saabaste vahetuse või tähelepanu juhtimisega selles suunas Üsna minu päeva tööd on säästnud jäigast saapast põhjustatud käiguvahetuspuudulikkuse selgitamine. Eriti süvendab selle sündroomi panemist minu enda kogemus minu enda tsikliga, millega olin juba mitu aastat sõitnud. Polnud vahetanud tsiklit ega saapaid, lihtsalt tsikliga harjumisest tuli "käiguvahetuslaiskus" mingi hetk peale. Esmalt süüdistasin tsiklit, siis muutsin natuke sõiduasendit sadulal ja probleem sai murtud. Häda oligi peamiselt 1->2 käik, sest seal kiirendus suurim ja keha ettekalle samuti, mis muudab jala asendit sinna suunas, et lihtsalt ei tõmba heeblit lõpuni. Mida kiiremaks ja sportlikumaks suruda sõidustiil, seda rohkem selline probleem esile kerkis.
Ma ei taha sugugi suruda jõuga sinnasuunas, et teemaalgataja on lihtsalt "rumal ja laisk" aga siiski tasub esmaselt kaaluda just iseenda korrektsuse parameetrit. See kõige odavam "remont"
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 45
- Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
- Tsikkel: 2005 ZX6R
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Minus see viga siiski olla ei saa, sest väiksel pöördel läheb alati teine käik ilusti sisse ja suurel pöördel pole isegi lootust. Võin 10 korda proovida erineva jõuga tugevalt/õrnalt, järsult/aeglaselt ei lähe. Iga kord, kui hooba tõmban käib kõrrr ja neutraal. Ainuke võimalus on kas pidurdan hoo maha alla 4000 rpm või ühtlustan ideaalselt vahegaasiga käigukasi pöörded ära. Mismoodi seda sidurit kontrollitakse ja kas hammasrataste loks peab olema 0?
Mul on hammakatel loks sees küll umbes selline :https://www.youtube.com/watch?v=dWbYK1A4GHA , aga pisut vähem.
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
StreetMoto kirjutas:yeekim kirjutas:Siin kunagi oli juhus, kus "anomaalia" käiguvahetusel pühjustasid..... Uued saapad
Just nii - me oleme mitu käigukasti "remontinud" saabaste vahetuse või tähelepanu juhtimisega selles suunas
Üsna minu päeva tööd on säästnud jäigast saapast põhjustatud käiguvahetuspuudulikkuse selgitamine. Eriti süvendab selle sündroomi panemist minu enda kogemus minu enda tsikliga, millega olin juba mitu aastat sõitnud. Polnud vahetanud tsiklit ega saapaid, lihtsalt tsikliga harjumisest tuli "käiguvahetuslaiskus" mingi hetk peale. Esmalt süüdistasin tsiklit, siis muutsin natuke sõiduasendit sadulal ja probleem sai murtud. Häda oligi peamiselt 1->2 käik, sest seal kiirendus suurim ja keha ettekalle samuti, mis muudab jala asendit sinna suunas, et lihtsalt ei tõmba heeblit lõpuni. Mida kiiremaks ja sportlikumaks suruda sõidustiil, seda rohkem selline probleem esile kerkis.
Ma ei taha sugugi suruda jõuga sinnasuunas, et teemaalgataja on lihtsalt "rumal ja laisk" aga siiski tasub esmaselt kaaluda just iseenda korrektsuse parameetrit. See kõige odavam "remont"
Haha...Kusjuures, see heebli mitte lõpuni tõmbamine on hea point. Mida rohkem ettepoole end kallutada, seda rohkem peab hüppeliiges liikuma üles. Anatoomiline norm on ca 20 kraadi, aga mõnel inimesel on selles suunas hüppeliigese liikuvus erinevatel põhjustel (patoloogiliselt, näiteks säärelihaste lühenemisest) vähenenud. Kusjuures, räägin siinkohal kui vastava eriala spetsialist, aga selle peale praegu ise tulnud polekski.
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Sander12345 kirjutas:3- Kas siduri lahutamist kontrollitakse nii, et tõstad tagumise ratta pukile, käik sisse gaas peale ja sidur alla. Ja kui tagumine ratas hakkab vaatamatta siduri all olemisest keerlema, siis sidur ei lahuta/kleebib? Kui sain õigesti aru, siis seda olen juba proovinud ja lahutab küll sidur.
Paneb imestama. Kõikidel ratastel mida omanud ja remontinud olen käib veovõll kergelt ringi kui takistus puudub, seda isegi siis kui käiku sees pole (õli veab käigukastis võlli kaasa). Kui sinu Kawal ei käi siis see on küll minu jaoks esmakordne. Võibolla kui sa ratta maast lahti tõstsid oli sul õli mootoris nii kuum ja vedel et antud efekti ei tekkinud. Mitte et see sinu probleemi lahendamisele kaasa aitaks...
Aga mis siis toimub kui ilma sidurita käiku vahetad?
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2466
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Vaat siin on nüüd selline lugu, et Kawasaki on teatavasti oma patenteeritud 1->2 lahendusega natuke teistmoodi käigukast kui kõik teised tsiklid. Seal on lahendus, mida nimetatakse PNF (positive neutral finder), mis tähendab, et esimeselt teisele saad vahetada käiku siis kui käigukasti väljundvõll teatud kiirusega liigub. Kohapeal teist sisse ei saa. Mina tuletan teemaalgataja andmetest ja vastustest, et viga kisub selle lahenduse suunas, kus PNF takistab 1->2 käigu vahetust. PNF koosneb pisikestest kuulikestest, mis liiguvad võllil soontes ja "lubavad" ainult teatud tingimustel hammakatel liikuda. Teema on ülitundlik õli osas. Illustreeriv pilt kastist: http://www.mrcycles.com/oemparts/a/kaw/ ... ansmission Jutt on võllist (pildil detail 13128) ja kuulidest (pildil nr 600).
Kas see oluline koht sai kontrollitud käigukasti inspekteerides?
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Tere. Praegu konkreetsest teemast väljas aga küsimus streetmotole: kas see PNF on kõikidel Kawadel, näiteks Vulcan Classicul?
Päikest!
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2466
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Mis Vulcanist jutt? 750, 800, 900, 1500, 1600, 2000 ??? Ei viitsi kõikide mudelite käigukastipilte kontrollima hakata
Edit: klõpsasin enamiku siiski juba läbi ja kõik Vulcanod kasutavad sama lahendust. Minu mäletamist mööda ongi see enamikul Kawade tänavaratastest kasutusel. Ja seda juba rohkem kui 30 aastat.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 45
- Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
- Tsikkel: 2005 ZX6R
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
StreetMoto kirjutas:Vaat siin on nüüd selline lugu, et Kawasaki on teatavasti oma patenteeritud 1->2 lahendusega natuke teistmoodi Teema on ülitundlik õli osas. Illustreeriv pilt kastist: http://www.mrcycles.com/oemparts/a/kaw/ ... ansmission Jutt on võllist (pildil detail 13128) ja kuulidest (pildil nr 600).
Kas see oluline koht sai kontrollitud käigukasti inspekteerides?
Ei kontrollinud PNF-i. Võibolla tõesti need 3 kuulikest ära kulunud, aga PNF peaks rakenduma ainult väikestel pööretel, minu probleem tekib ainult suurel pöördel. Üks variant on veel gear dogs and gear dog holes (mis iganes nende eesti keelne nimetus ka ei ole). Need teevadki seda koledat kõrinat ja pidid ära kuluma, kui sidurit ei kasuta. Samas, kui need kulunud, siis reeglina peaks ka teise käiguga kõvasti peale keerates käik neutraali peale välja hüppama, seda aga pole kunagi juhtunud.
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Tänud streetmotole. Polnud sellest PNF-st kuulnudki. Arvasin et tegu mingi defektiga. Aga kui juba teisel 1500 mootoril sama kamm arvasin, et ju siis peab nii olema. Tegelikuses ei tule neid juhuseid eriti ette ka, et oleks seisval/seisva mootoriga rattal vaja käikke üles vahetada.
Päikest!
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2466
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Sander12345 kirjutas:Üks variant on veel gear dogs and gear dog holes (mis iganes nende eesti keelne nimetus ka ei ole). Need teevadki seda koledat kõrinat ja pidid ära kuluma, kui sidurit ei kasuta. Samas, kui need kulunud, siis reeglina peaks ka teise käiguga kõvasti peale keerates käik neutraali peale välja hüppama, seda aga pole kunagi juhtunud.
Mina seda teooriat väga ei usuks, sest nende "haakumishammaste" kulumise tulemus on see, et käigud hüppavad välja või viskavad kiirendades üle. Sinu mure on aga mingi takistus 1->2 suunal. Arvestades nende kuulikeste tööpõhimõtet (tsentrifugaaljõud), siis loogiliselt peaks muutuma kõrgel pöördel käiguvahetus vabamaks aga pagan seda sinna sisse näeb, mis seal sees toimub nende kuulidega. Ega 100% kindel pole selles aga ma siiski arvan, et midagi sealkandis muret tekitab. Äkki nad on kandilised või jäävad kinni või on keegi nad kunagi varem asendanud käepäraste ja vale mõõduga... Mida iganes, aga mulle tundub, et ei pääse siiski järjekordsest lahtivõtust.
Kui huvi on, siis mul on õppeklassis 2 Kawasaki mootorit (Z750 ja ZX-9R) õppeotstarbel laiali, millel on käigukastid laua peal lahti. Seal saaks võrrelda, millise loksuga hammakad liiguvad ja haagivad. Mudel on küll teine aga käigukasti tööpõhimõte ikka identne.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 45
- Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
- Tsikkel: 2005 ZX6R
Re: 2005 ZX6R esimeselt teisele vahetades lõpetab neutraali
Lammutasin siis mootori uuesti laiali ja võtsin ühe suurema loksuga võlli pulkadeks lahti. Loks on siis selline : https://www.youtube.com/watch?v=L7CNfuzszO4 Asja muudab veel kummalisemaks see, et mõõtsin seibid üle ja kõik vastavad mõõtudele. Mis PNFi kuulikestese puutub, siis neid seal sees polnud. Eelmine omanik oli vist pidanud targemaks need välja võtta. Olen kuskilt kuulnud, et need võetakse rinkat sõites välja, et kogematta neutraalile ei satuks. Nüüd on igatahes selge, et keegi on seal kasti kallal juba käinud ja midagi toimetanud, võibolla kuidagi valesti kokku pandud vms.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.