Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitatud
Moderaator: Moded
Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitatud
Ei leidnud sobivat kohta sellele teemale aga kuna tegemist on justkui "üritusega" mõnes mõttes, siis siia võiks sobida
Ehk siis tegin ettepaneku koos info ja statistikaga MKMile kaassõitja vanusepiiri muutmise kohta, matsutasin seda mõtet juba üle aasta, nüüd lõpuks sai palju eri riikide liiklusseaduseid uuritud ja asi ära tehtud.
Kogu ettepanek asub siin: https://dl.dropboxusercontent.com/u/250 ... kidega.pdf
MKMi peaspetsi hr. Eero Aarniste sõnul läheb nagunii liiklusseaduse muutmiseks ning muude asjadega koos saadetakse see ettepanek augustis ministeeriumitele laiali ning eks siis näis.
Lühidalt kokkuvõte, kes kogu ettepanekut vaadata ei viitsi:
Liiklusseaduse § 36 lõige 10 sätestab:
b Alla 12-aastast last ei tohi sõidutada mopeedi ega mootorratta tagaistmel.
[/b]
Kõik märgid näitavad, et eelnimetatud punkt on vastuolus Põhiseaduse §11 ja §12, kuna antud piirang ei ole põhjendatud.
Ettepanek on lisada seadusesse järgmine mõte:
Alla 12-aastast last tohib sõidutada mopeedi ja mootorratta tagaistmel kui täidetud on järgmised tingimused:
1) sõiduki juht omab A-kategooriat (...vähemalt 1 aasta?)
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
3) sõidukile on paigaldatud kaassõitja seljatugi
4) sõiduki juht on lapsevanem või lapsevanema poolt kirjalikult volitatud isik
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
Mootorratturi kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
see mootorattaal kaassõitja seljatoe teema on küll suhteliselt...imelik. kas see peaks vältima tagant poolt "põrandale kukkumised" kiirendamisel? või on sel mingi muu point
ei kujuta hästi ette, et väga paljud mootorrattad hakkaksid ringi sõitma tagaistuja seljatoega...kui välja arvata mõned sellised, millel taoline asi on juba tehasest või siis tundub mõistlik paigaldada tsikli tüübi ja sõiduasendit arvestades
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Tõesti, milleks mootorrattale seljatugi.
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
will111 kirjutas:see seljatoe teema on küll suhteliselt...imelik. kas see peaks vältima tagant poolt "põrandale kukkumised" kiirendamisel? või on sel mingi muu point
ei kujuta hästi ette, et väga paljud tsiklid hakkaksid ringi sõitma tagaistuja seljatoega...kui välja arvata mõned sellised, millel taoline asi on juba tehasest või siis tundub mõistlik paigaldada tsikli tüübi ja sõiduasendit arvestades
Seljatoe nõue on ettepanekus sees seepärast, et üldse asi ette võetaks.
Asi nimelt selles, et kui see 12-aastase piirang tehti, siis komisjonis leiti, et alla 12-a ei jõua alati mootorratturist kinni hoida ja võib maha pudeneda. Kuna paljud inimesed on struktuuris samad, siis hoiak on ilmselt sama - seega tuleb elimineerida probleem juba eos. Eks ta ole üks kompromisside kunst
Samas seljatugi võib olla päris pisike teinekord, rohkem sabakondi toetamiseks. Topcase sobib ka seljatoeks jne.
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Laurih kirjutas:Liiklusseaduse § 36 lõige 10 sätestab:
b Alla 12-aastast last ei tohi sõidutada mopeedi ega mootorratta tagaistmel.
[/b]
Kõik märgid näitavad, et eelnimetatud punkt on vastuolus Põhiseaduse §11 ja §12, kuna antud piirang ei ole põhjendatud.
Huvitav idee põhiseadusvastasusest, äkki viitsid panna lingi ÕMA-le või mingile teisele kohasele analüüsile.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Asine ettepanek. See A-kategooria ajaline nõue võiks olla 2a. - selle aja peale omandatakse enam-vähem elementaarsed sõiduoskused.
Selle põhiseaduse vastasuse klausliga ma väga ei vehiks - viib tähelepenau kõrvale ja on vägagi tõlgendamise küsimus. Meie ametnikke veenab pigem (demgoogiline) lähenemine, kus öeldakse, et mujal euroopas on nii-või-naa juba väga edukalt tehtud ja see vastab kõikidele eu-seadustele/normidele.
Laurih kirjutas:Ei leidnud sobivat kohta sellele teemale aga kuna tegemist on justkui "üritusega" mõnes mõttes, siis siia võiks sobida
Liigutasin teema ümber jaotusesse: Load, liiklus, koolitus ja sõit.
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Macintosh kirjutas:Asine ettepanek. See A-kategooria ajaline nõue võiks olla 2a. - selle aja peale omandatakse enam-vähem elementaarsed sõiduoskused.
Tegelikus elus ei mängi "täis A-katiga" see olulist rolli. Mõni kogenud liikleja teeb oma A-kati ja sõidab aktiivselt ning omandab mootorratturina tänavasõidu vilumuse mõne nädalaga. Teine võib paberite järgi olla juba 10a. staažiga, aga tegelikkuses pole mootorratta selga peale kooli istunudki või sõidab korra paar aastas.
Nii et see ajaline nõue on suht subjektiivne.
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Inimestele ei jääta enam üldse valikuid... kõik jaburate seadustega reguleeritud.
Muidugi kõik tänu sellele, et meie seas on nii palju totakaid, kes ise peaga mõelda ei oska.
Häbi lugu
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Macintosh kirjutas:Asine ettepanek. See A-kategooria ajaline nõue võiks olla 2a. - selle aja peale omandatakse enam-vähem elementaarsed sõiduoskused.
Selle põhiseaduse vastasuse klausliga ma väga ei vehiks - viib tähelepenau kõrvale ja on vägagi tõlgendamise küsimus. Meie ametnikke veenab pigem (demgoogiline) lähenemine, kus öeldakse, et mujal euroopas on nii-või-naa juba väga edukalt tehtud ja see vastab kõikidele eu-seadustele/normidele.
Põhiseadusele on viide huumoriga pooleks aga mõte jääb samaks - inimesed peavad saama teha kõike mida hing ihkab.
Mitte ei taha muutust seepärast, et mingi vähemus tahab lapsega poodi minna
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
triinukas kirjutas:Laurih kirjutas:Liiklusseaduse § 36 lõige 10 sätestab:
b Alla 12-aastast last ei tohi sõidutada mopeedi ega mootorratta tagaistmel.
[/b]
Kõik märgid näitavad, et eelnimetatud punkt on vastuolus Põhiseaduse §11 ja §12, kuna antud piirang ei ole põhjendatud.Huvitav idee põhiseadusvastasusest, äkki viitsid panna lingi ÕMA-le või mingile teisele kohasele analüüsile.
Mind ei huvita seaduse SÄTTED (ehk juriidiline pool), vaid huvitab seaduse MÕTE.
Põhiseaduse 11 ja 12 mõte on selge ilma juriidilise hariduseta - muidugi juristid jt. võivad siinkohal aastaid piike murda, vaielda ja targutada, nende leib
Ettepanekus on ka mõtted, sobivad sätted panevad juristid paika.
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
westel kirjutas:Inimestele ei jääta enam üldse valikuid... kõik jaburate seadustega reguleeritud.
Muidugi kõik tänu sellele, et meie seas on nii palju totakaid, kes ise peaga mõelda ei oska.
Häbi lugu
Täpselt, kuigi pean täpsustama, et 12-a piirang pandi lihtsalt ARVAMUSTEST, et on ohtlik, mitte FAKTIDEST.
Ehk siis käputäis inimesi avaldas arvamust (ei tea kas seal mõni mootorrattur ka oli?) ja nii jäigi. Seepärast põhiseaduse juurde ongi hea aeg-ajalt tagasi tulla, et tuletada ikka vabade inimeste põhiprintsiipe meelde.
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
- Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
- Asukoht: Viljandi
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Tubli töö! Selliste asjadega lihtsalt ollakse nõus nina norus, nagu meie rahvale kombeks on. See piirang ongi kuskilt lambist välja imetud!
Oleksin nõus eelmainitud punktidega ja asi see seljatugi siis paigaldada oleks: https://www.louis.de/artikel/kindersitz ... t=92131320
Ei pea ju laps u. 5 või rohkem aastat hoovi tiirudega piirduma, kui saaks seda rõõmu juba varem oma vanematega jagada? See sära seal silmis on mõnele rohkem kui arvutimäng...
Edu sellega!
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Kiidusõnad ettevõtlikule inimesele. Ise poleks jõudnud kuidagi niipalju vaeva näha.
Aga eestlasele omaselt avaldaks kriitikat punkt 2 osas.
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
jätaks välja need sõnad ,,tehase poolt paigaldatud ,, kroomi,tuuning ja teised mehed kes tsiklile isikupära lisavad võivad alaväärselt ennast tunda. Seljatugi on nagunii juba leiutis las siis siin olla ka vabad käed. Elu on näidanud, et ametnikele liiga selged piirid anda on kurjast.
Usun, et oleks piisanud:
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki jalatugedel
Muidu võivad agarad teemehed hakata trahvi kirjutama, et taga pole originaal jalatoed isegi siis kui seal kedagi ei istu. Põhjendusega aga äkki ikkagi.
See on puhtalt minu arvamus.
Tänud ette kui jaksasid läbilugeda ja mõttega mängida.
Igal juhul tubli,tubli,tubli ettepanek.
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Ricard kirjutas:Kiidusõnad ettevõtlikule inimesele. Ise poleks jõudnud kuidagi niipalju vaeva näha.
Aga eestlasele omaselt avaldaks kriitikat punkt 2 osas.
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
jätaks välja need sõnad ,,tehase poolt paigaldatud ,, kroomi,tuuning ja teised mehed kes tsiklile isikupära lisavad võivad alaväärselt ennast tunda. Seljatugi on nagunii juba leiutis las siis siin olla ka vabad käed. Elu on näidanud, et ametnikele liiga selged piirid anda on kurjast.
Usun, et oleks piisanud:
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki jalatugedel
Muidu võivad agarad teemehed hakata trahvi kirjutama, et taga pole originaal jalatoed isegi siis kui seal kedagi ei istu. Põhjendusega aga äkki ikkagi.
See on puhtalt minu arvamus.
Tänud ette kui jaksasid läbilugeda ja mõttega mängida.
Igal juhul tubli,tubli,tubli ettepanek.
Sellel oli jällegi oma põhjus loomulikult, seda "tehase poolt" on mitmes EU riigis kasutatud.
Hea alternatiivina oli ühes riigis lahendatud selliselt, et "laps peab suutma säilitada tasakaalu" - seda on politseil lihtne kontrollida kui kahtlus tekib. Ega politsei ei oskaks nagunii kohapeal vaadata, mis on tehase poolt ja mis mitte.
Ma pigem ütleks nii, et kui see asi mingil kujul läbi läheks, oleks lahe --- asi peab tunduma kõigile (mitte-mootorratturitest)amentikele turvaline ning "tehase poolt" on väga tähtis nüanss.
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Rattal kirjutas:Tubli töö! Selliste asjadega lihtsalt ollakse nõus nina norus, nagu meie rahvale kombeks on. See piirang ongi kuskilt lambist välja imetud!
Oleksin nõus eelmainitud punktidega ja asi see seljatugi siis paigaldada oleks: https://www.louis.de/artikel/kindersitz ... t=92131320
Ei pea ju laps u. 5 või rohkem aastat hoovi tiirudega piirduma, kui saaks seda rõõmu juba varem oma vanematega jagada? See sära seal silmis on mõnele rohkem kui arvutimäng...Edu sellega!
Ise näen sellist esimest korda aga taolisi lapseistmeid nõuavad mõned riigid kui laps pisike. Tegelikult piisab lapse sabakondi toetamisest, et ise juhina ennast kindlalt tunda, et laps kindlalt püsib ka väikese kiirenduse peale .
Enamus ratastel tegelikult juhil on sabakondi toetamise "tugi" olemas ehk esiiste aukus (mida võimsam ratas seda suurem "auk"), tagaistuja olemise teeb igasugune tugi mõnusamaks.
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
-
- Postitusi: 141
- Liitunud: 22 Juul 2005, 14:43
- Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Ma olen pikalt mõelnud selle tobeduse peale, et alla 12 aastast ei tohi mootorrattal sõidutada.
Minu arust peaks asi olema seotud ikka kasvuga. Tänapäeval need mudilased kasvavad ikka jube kähku jube suureks.
Mul endalgi üks ootab juba mitu aastat et saaks minuga kaasas sõita, seaduse järgi 1 aasta veel oodata. Olen sõidutanud väikeseid majavahelisi otsasi teda mitu aastat ja see probleem et ei ulatu jalatugedele on põhimõtteliselt kadunud juba 3 a. tagasi.
Ja muidugi füüsiliselt peab ka midagi ikka olema, et end kinni hoida. Aga see peaks jääma juba juhi hinnata kaine mõistusega.
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Kas sellest ettepanekust on ka midagi kuulda?
-
- Postitusi: 206
- Liitunud: 27 Okt 2007, 00:14
- Tsikkel: YamahaXT, DneprMT16
- Asukoht: Sauespoo, Harjuusimaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Givi tootevalikuski lasteiste mootorrattale. Näppisin seda Helsingi Motomessil. Olen selliseid näinud Soomes küll kasutuses. Soomes minu teada vanusepiirangut pole. 100% pole kindel. Aga eks liikluskultuur ole kah vähe parem. Isegi, kui Eestis piirang kaotada, siis vaevalt oma last kaasa võtaks.
-
- Postitusi: 508
- Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
- Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
"Tehase jalatugedeni" järel võiks VÕI... tulla. Ja viide seda tüüpi jalatugedele- http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx ... h-givi.htm
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Saatsin äsja kõikidele kasutajatele privaatsõnumi, kuid panen igaks juhuks ka siia selle küsimustiku:
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Sinna võiks lisada, et laps peab ulatuma täistallaga raudadele. Mingi varbaotstega oleks päris ohtlik. Lisaks, et peab olema korralik varustus, mitte vaid kiiver.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 85
- Liitunud: 07 Mai 2007, 15:16
- Tsikkel: R1150 GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 2 korda
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Laurih kirjutas:Ei leidnud sobivat kohta sellele teemale aga kuna tegemist on justkui "üritusega" mõnes mõttes, siis siia võiks sobida
Ehk siis tegin ettepaneku koos info ja statistikaga MKMile kaassõitja vanusepiiri muutmise kohta, matsutasin seda mõtet juba üle aasta, nüüd lõpuks sai palju eri riikide liiklusseaduseid uuritud ja asi ära tehtud.
Kogu ettepanek asub siin: https://dl.dropboxusercontent.com/u/250 ... kidega.pdfMKMi peaspetsi hr. Eero Aarniste sõnul läheb nagunii liiklusseaduse muutmiseks ning muude asjadega koos saadetakse see ettepanek augustis ministeeriumitele laiali ning eks siis näis.
Lühidalt kokkuvõte, kes kogu ettepanekut vaadata ei viitsi:
Liiklusseaduse § 36 lõige 10 sätestab:
b Alla 12-aastast last ei tohi sõidutada mopeedi ega mootorratta tagaistmel.
[/b]
Kõik märgid näitavad, et eelnimetatud punkt on vastuolus Põhiseaduse §11 ja §12, kuna antud piirang ei ole põhjendatud.Ettepanek on lisada seadusesse järgmine mõte:
Alla 12-aastast last tohib sõidutada mopeedi ja mootorratta tagaistmel kui täidetud on järgmised tingimused:
1) sõiduki juht omab A-kategooriat (...vähemalt 1 aasta?)
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
3) sõidukile on paigaldatud kaassõitja seljatugi
4) sõiduki juht on lapsevanem või lapsevanema poolt kirjalikult volitatud isik
Täiendaksin ettepaneku p3)....või spetsiaalne/selleks ette nähtud iste. Kindlasti on olemas ka vastav rahvusvaheline norm, millele selline tugi/iste peab vastama- siin võiks kindluse mõttes ka sellele normile viidata.
Urmas
R1150GS
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Küsitlus jääb küll samasse vormi, kuid arutelu osa vaadatakse ka kindlasti
-
- Postitusi: 90
- Liitunud: 29 Apr 2005, 12:40
- Tsikkel: XT600
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
" 2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel"
Peab olla võimalus/õigus vajadusel paigaldada neid lisaks .
" 3) sõidukile on paigaldatud kaassõitja seljatugi"
Idiots, nothing more to say!
-
- Postitusi: 1
- Liitunud: 08 Mär 2013, 19:27
- Tsikkel: vassott
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Arvan, et ei oleks hea hakata sisse tooma jälle mingit spetsiaalset toodet a'la spetsiaalset selleks valmistatud iste (hakkab jälle mingite krdi E märkide tagaotsimine) aga vbla mõnel on näiteks kohver ja selle küljes seljapadi jne...ja teine tähelepanek oleks see, et seaduses ei peaks olema ruumi omadussõnadele/hinnangutele - laps ulatub mugavalt...kas ment küsib lapselt: "on sul ikka mugav istuda?"
Muidu asjalik arutelu. Muidugi LS-s on veel kohti, mis on mootorrataste teemal hoopis reguleerimata- külgkorv Aga mina pole seda ütelnud
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Hoi!
Alla 12-aastast last tohib sõidutada mopeedi ja mootorratta tagaistmel kui täidetud on järgmised tingimused:
1) sõiduki juht omab A-kategooria juhilube (vähemalt 5 aastat!) Selle ajaga peaks mingi kogemus tekkima, laste puhul ei ole "elementaarne" piisav
2) laps ulatub mugavalt toetuma sõiduki tehase poolt paigaldatud jalatugedel
3) sõiduki juht on lapsevanem või lapsevanema poolt kirjalikult volitatud isik
4) sõidukile on paigaldatud kaassõitja seljatugi!
5) Sõidukist või sõidukijuhist on võimalik kinni hoida
Pole vaja, et neid maha potsatama hakkavad, ise kasutasin laste üritusel lisarihma oma tagi peal, kus kohast siis rüblikud said kinni hoida.
edu
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
See sõidu staaz igalpool on küll mõtetu
ok aasta võiks ikka olla sümboolselt aga üle selle on suht mõtetu
Mõnel 30 aastat A katt olnud aga pole tsiklilt lähedaltki näinud.
Tean isiklikult ikka päris palju selliseid ja siis äkki avastab võiks tsikkel olla aga sõita küll ei oska.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Küsitlus on avatud sisuliselt 20-nda aprillini ning siis avaldan ka tulemused, praegu võin öelda lihtsalt, et lühikese ajaga juba 320 hääletanut.
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
Olen 8-aastasega pikalt Saksamaal, Prantsusmaal ja Alpides ringi sõitnud, ka 10-tunniseid päevi, ka singletrackide peal, korra ka külje maha pannud (kõik terved). GS1200Adv. Kui arutelu juures sellisest kogemusest kasu on, siis olen olemas.
Muudatust toetan kõigi 6 käega. Lapsed juba vaatavad kurvalt motikat et nii kahju et Eestis ei tohi lapsed kaasas olla. Nüri ju lihtsalt selleks üle lahe sõita, et lastega korraks värsket õhku hingata.
-
- Postitusi: 508
- Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
- Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Kaassõitja vanuse alampiiri langetamise ettepanek esitat
See tehase jalatugede jutt üksinda on jama, arvestades et korralikul lisaistmel võib muu hea lahendus olla mis tagab ohutuse. Ja mingi kiivri nõue on sellisel juhul ju täiesti õigustatud. Mul ei tuleks mõttessegi tsiklil ilma kiivrita last sõidutada. Kas seal võiks ka mingitel tingimustel jalgrattakiiver ok olla, seda võib arutada. Aga ilmselt selline asi ka läbi ei lähe.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.