1. leht 1-st
Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 22 Mär 2015, 20:11
Postitas T.K.
Tere
Mina olen Timo ja olen motohoolik. Tänaseks olnud tsikliga sõitmata üle poole aasta. Eelmisel hooajal suutsin oma Suzuki SV650-l kepsusaaled ringi lasta. Augustis jäi ratas õnnetult garaaži seisma, paremaid aegu ootama. Uue-kasutatud võlli otsingud pole väga vilja kandnud. Inglismaalt kaks sobilikku võlli välja vaadanud ja päringud saatnud - ei vastata. Saksast ja Prantsusmaalt otsida ei oska. Masendav.
Siit ka küsimus: kas on vihjeid, kes-kus taastaks ärakriibitud võlli ja suudaks teha käsitööna etteantud kepsudele-võllile uued saaled? Iseenesest lihtne ühekaelane V2 võll, riistade ja oskuste olemasolul lapsemäng.
Olen tänulik igasugu info ja vihjete eest.
Timo
53 33neli 17neli
timo ätt alfapluss.ee
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 22 Mär 2015, 20:36
Postitas 426f
tartus on vastav töökoda olemas.motodepoo käib ka seal väntvõlle taastamas,hind oli ka odav
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 25 Mär 2015, 12:29
Postitas T.K.
Rääkisin just Tartus asuva Astromotoga ja uurisin võlli lihvi ja saalede valmistamise kohta. Oldi väga optimistlikud ja arvati, et kõik on tehtav. Neil olevat mitu erinevat seppa käepärast, kes saalesi teevad.
Hinnaklass: ühe kaela lihv 30€(+km), saale komplekt ühele kepsule 25€(+km). Minu vajaduse puhul kokku 30+25+25=80€(+km)= 100€. Parim pakkumine Inglismaalt oleks 157€ väga heas korras kasutet komplekti eest kulleriga koduukseni.
Järgmine nädal võll pihku ja Astromotosse. 
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 25 Mär 2015, 16:15
Postitas argo_1974
Tuleb justkui meelde, et ostsid mult kunagi SV650 saaled ära. SV650 kepsukaelad olid mälu järgi 38mm läbimõõduga, mis on tsiklitel suht levinud, kuid mitte muudel mootoritel. Seetõttu on remontmõõdus saalede leidmine praktiliselt võimatu. Doonoreid on vähe, üks on Renault R4 ja teine miski 70-ndate Suzuki automootor. R4 standardmõõdus saaled olid mälu järgi ka veidi paksemad kui tsiklitel levinud 1,5mm, mis tähendaks alumiste kepsusilmade suuremaks freesimist ... viskan selle info lihtsalt siia üles, äkki on abiks.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 25 Mär 2015, 18:38
Postitas eerikkarts
s**t on see et lihvitud kaelad ei kesta muhvigi. See pigem müügiks remont.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 25 Mär 2015, 18:48
Postitas T.K.
Argo, hea mälu. Tänud info eest.
Eerik, jagad ehk oma kogemust laiemale ringile?
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 25 Mär 2015, 22:11
Postitas argo_1974
Tuhnisin arvutis, kõnealune Suzuki on F8A. Kepsukael 38mm, kepsusilm 41mm, remontmõõdud +0,25, +0,5, +0,75.
CLEVITE'i kataloog annab tootekoodi CB-1452AL.
Siis võiksid veel sobida Honda EV1 (1984-86) saaled, mõõdud muidu samad, kuid ainult 2 remontmõõtu.
Tootekood CB-1479P.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 25 Mär 2015, 22:12
Postitas madispilt
eerikkarts kirjutas:s*** on see et lihvitud kaelad ei kesta muhvigi. See pigem müügiks remont.
Seda väidet päris tõena võtta ei saa kuna see sõltub ikkagi sellest palju tuleb vända kaelalt maha lihvida, et oleks võimalik mootor kokku panna. Kõik sõltub sellest, mis tehnoloogiaga on see krempel valmis tehtud. Kas on tsementeeritud ja pindkarastatud või on läbikõva, mis on muidugi kaheldav. Paar sajandikku läbimõõdule maha võtta ei ole patt ja ma arvan, et kui saab saale ka korraliku, siis kestab nii kaua kuni järgmine kord suvatseb ringi tõmmata.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 26 Mär 2015, 08:09
Postitas eerikkarts
T.K. kirjutas:Argo, hea mälu. Tänud info eest.
Eerik, jagad ehk oma kogemust laiemale ringile?
Kogemused auto maailnast, nimelt renalt 2.2 diisel mootoriga, Lihvitud vändal kepsu saale pidas vastu 40t km
500eurone sääst tõi kaasa 1400 eurose kulu.
Loksuv keps kulutab kaela päris kiiresti ellipsisse ja kui se lõpuks ringi teeb siis kriimud lisaks. Sajandike maha võtmisega ei piisanud. Ellipsi mahalihvimine on ikka see mis kõva pinna maha lihvitakse
Super-tenere foorumis üks taastas 750 mootorit. Sellel kah ei kestnud mootor. Ei mäleta detaile, kui kindlalt meeles et ikkagist vahetas endal mootorit
Liiga palju muutujaid lihvitud asjaga, ka rägiti et võib jääda võib mitte. Keegi garantiid ei anna.
Lihtsal ei julge kindel olla pärast.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 26 Mär 2015, 08:38
Postitas T.K.
See "potentsiaalne" 40 000km ei kõla minu jaoks nii halvasti midagi; oleks väga õnnelik, kui sel aastal peaks korraliku pika hooaja vastu. Või kaks. Või kolm.
Vaatame, mis saab. Minu jaoks äge eksperiment igatahes. Ja kui ka lähebki jälle perse? Ei ole ka hullu miskit, saab edasi leiutada. Asendamatud koolikulud.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 26 Mär 2015, 08:58
Postitas red buell
Siin millegipärast räägitakse ainult väntvõlli lihvimisest kuid miks tihti see asi ei kesta on see, et kepsule ei pöörata tähelepanu. Nimelt kui mootoris on korralik kolin sees venitavad need löögid kepsu alumise ava samuti ovaalseks ning pannes sinna uued saaled ei olegi pikka eluiga oodata. Nii et alati tuleb ka kepsud üle mõõta kui jäetakse vanad.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 26 Mär 2015, 14:00
Postitas eerikkarts
Kusjuures keps oli asendatud, kui saale ringi tegi siis ei olnud usaldust kepsu suhtes. Ja ei tasu unustada et auto mootorid kestavad ca 500t km vs tsikli 150t.
Eks vii meistri juurde vänt, vaata mis kostavad uuri kas midagi garanteerivad kah?
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 26 Mär 2015, 14:12
Postitas Vitold
Aga kui palju kasutatud mootor võib maksta ?
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 26 Mär 2015, 15:02
Postitas eerikkarts
Vitold kirjutas:Aga kui palju kasutatud mootor võib maksta ?
Noh kasutatud mootorite hinnad on reeglina sinna 500 euro tuuri +/-
Ebays on umbes sellised hinnad, on inimesi kes toovad nii saksast kui ka inglismaalt selle mootori. Inglismaalt transa eest ma maksin omal ajal 90eur see siis ca 5a tagasi.
Üldiselt kui pisut pingutada pole see ületamatu. Eks ta ole põrsa kotis ostmine, mina sain mööd pükse ja ebay müüa oli mind pärast ignoreerinud aga see selleks, eks ise ka süüdi et jahtisin seda kõikge odavamat.
Teine varjant on Poolast vaadata, neil seal väga suur turg ja kui otsida saab logistika firmadega läbi räägitud võivad selle mootori ka äratuua. Mina käisin 900cc mootoril ise Poolas järel.
Ebay: http://goo.gl/RgqLUs
Poola: http://allegro.pl otsida "SV650 silnik"
Läti www.ss.lv
Leedu: www.autoplius.lt
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 26 Mär 2015, 15:21
Postitas argo_1974
Et asi kestaks, peab jääma kepsukaela pinnakõvadus pärast lihvimist üle 55HRC. Kepsukaelal pole kahjuks head kohta, kus seda mõõta (mõõtekohta tekib täke). Nitreerimisega saab kõvaduse ka 65HRC kanti ajada, aga see eeldab väntvõlli hilisemat rihtimist. Teine mure on custom-saaled, sest saale on võrdlemisi keeruka pinnakujuga detail - saalepaar moodustab sidruni kujuga sisekontuuri, mistõttu räägitakse ka nn sidrunlõtkust. Kui tööstuslikult toodetud automootori saalede kasutamine oleks veel mõeldav, siis keegi-kuskil-ise-teeb varianti ei suudaks mina küll usaldada. 160€ korraliku asja eest on tegelikult kommiraha võrreldes pakutava alternatiiviga.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 26 Mär 2015, 15:28
Postitas franz125
Ülevalpool selgelt kirjas et et tehakse 3-e mõõtu remontti järelikult karastatus ulatub nii sügavale ja garantii olemas(teoreetiline)keps üle mõõtaja kui korras siis sisse ja valmis.Ja kui nüüd automaailma minna siis oma kogemused BMW 733i mootoriga aastal 91.Sai ostetud kolksuga.Lada teeninduses võeti 1.75 maha enne kui kepsukael ümar sai.MB saale toorikust sai uus saale sisse treitud ja sõitis mu käes 3 aastat,km-e paraku ei tea.Kui mõõtu lihvida annab siis mina läheks seda teed sest romula mootor on ikkagi romula mootor.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 27 Mär 2015, 16:02
Postitas Vitold
Mina ütleks, et kolksuga väntvõll läheb vana metalli prügisse. Räägime mootorratast.
Custom-saaledega keegi garanti ei anna - ehk siis $$$ oma taskust. Ainult kui ehitad ainulaadse mootorratta "1000km" läbisõiduga aastas, saab kasutada sellist lahendust.
Tava SV650-ga ei ole mõtet.
Kasutatud mootor on nagu 13aasta vana kasutatud bike. Võib olla ka põrsas kotis. Aga kui mootori proovivõimalus olemas, siis on ikka parem variant.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 27 Mär 2015, 18:42
Postitas franz125
Kui kepsukaela lihvimine remontmõõtu jääb ei näe mina küll mingit takistust.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 27 Mär 2015, 22:15
Postitas eerikkarts
franz125 kirjutas:Kui kepsukaela lihvimine remontmõõtu jääb ei näe mina küll mingit takistust.
Ma ei saa aru kust sa lugesid remont mõõdust?
Jaapani ratastel vätvõllid ei ole lihvitavad reeglina seega tehas ka ei paku remont saalesid jms
See et mingi kolmas tootja pakub remont mõõte on müügi bisness
argo otsis sobivust kataloogis antud kepsu mõõtude järgi.
Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?
Postitatud: 27 Mär 2015, 23:34
Postitas franz125
Tuhnisin arvutis, kõnealune Suzuki on F8A. Kepsukael 38mm, kepsusilm 41mm, remontmõõdud +0,25, +0,5, +0,75.
CLEVITE'i kataloog annab tootekoodi CB-1452AL.
Siis võiksid veel sobida Honda EV1 (1984-86) saaled, mõõdud muidu samad, kuid ainult 2 remontmõõtu.
Tootekood CB-1479P.
Siit näiteks,pole ise uurinud.
P.S. Ja kes ütleb,et ainult uue vända pakkumine müügi trikk ei ole.
P.S.2 Kui saalele saab küünega kriimu sisse tõmmata ja vändale mitte siis võta nüüd kinni kumb enne kulub 