Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
T.K.
Postitusi: 24
Liitunud: 27 Nov 2009, 23:08
Tsikkel: SV650 "01
Asukoht: Tartu/Rakvere/Kunda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas T.K. »

Tere

Mina olen Timo ja olen motohoolik. Tänaseks olnud tsikliga sõitmata üle poole aasta. Eelmisel hooajal suutsin oma Suzuki SV650-l kepsusaaled ringi lasta. Augustis jäi ratas õnnetult garaaži seisma, paremaid aegu ootama. Uue-kasutatud võlli otsingud pole väga vilja kandnud. Inglismaalt kaks sobilikku võlli välja vaadanud ja päringud saatnud - ei vastata. Saksast ja Prantsusmaalt otsida ei oska. Masendav.

Siit ka küsimus: kas on vihjeid, kes-kus taastaks ärakriibitud võlli ja suudaks teha käsitööna etteantud kepsudele-võllile uued saaled? Iseenesest lihtne ühekaelane V2 võll, riistade ja oskuste olemasolul lapsemäng.

Olen tänulik igasugu info ja vihjete eest.

Timo
53 33neli 17neli
timo ätt alfapluss.ee

Viimati muutis T.K., 25 Mär 2015, 14:57, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas 426f »

tartus on vastav töökoda olemas.motodepoo käib ka seal väntvõlle taastamas,hind oli ka odav

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

Teema algataja
T.K.
Postitusi: 24
Liitunud: 27 Nov 2009, 23:08
Tsikkel: SV650 "01
Asukoht: Tartu/Rakvere/Kunda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas T.K. »

Rääkisin just Tartus asuva Astromotoga ja uurisin võlli lihvi ja saalede valmistamise kohta. Oldi väga optimistlikud ja arvati, et kõik on tehtav. Neil olevat mitu erinevat seppa käepärast, kes saalesi teevad.

Hinnaklass: ühe kaela lihv 30€(+km), saale komplekt ühele kepsule 25€(+km). Minu vajaduse puhul kokku 30+25+25=80€(+km)= 100€. Parim pakkumine Inglismaalt oleks 157€ väga heas korras kasutet komplekti eest kulleriga koduukseni.

Järgmine nädal võll pihku ja Astromotosse. :)


argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Tuleb justkui meelde, et ostsid mult kunagi SV650 saaled ära. SV650 kepsukaelad olid mälu järgi 38mm läbimõõduga, mis on tsiklitel suht levinud, kuid mitte muudel mootoritel. Seetõttu on remontmõõdus saalede leidmine praktiliselt võimatu. Doonoreid on vähe, üks on Renault R4 ja teine miski 70-ndate Suzuki automootor. R4 standardmõõdus saaled olid mälu järgi ka veidi paksemad kui tsiklitel levinud 1,5mm, mis tähendaks alumiste kepsusilmade suuremaks freesimist ... viskan selle info lihtsalt siia üles, äkki on abiks.


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

s**t on see et lihvitud kaelad ei kesta muhvigi. See pigem müügiks remont.

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

Teema algataja
T.K.
Postitusi: 24
Liitunud: 27 Nov 2009, 23:08
Tsikkel: SV650 "01
Asukoht: Tartu/Rakvere/Kunda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas T.K. »

Argo, hea mälu. Tänud info eest.

Eerik, jagad ehk oma kogemust laiemale ringile?


argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Tuhnisin arvutis, kõnealune Suzuki on F8A. Kepsukael 38mm, kepsusilm 41mm, remontmõõdud +0,25, +0,5, +0,75.
CLEVITE'i kataloog annab tootekoodi CB-1452AL.
Siis võiksid veel sobida Honda EV1 (1984-86) saaled, mõõdud muidu samad, kuid ainult 2 remontmõõtu.
Tootekood CB-1479P.


madispilt
Postitusi: 140
Liitunud: 05 Mai 2011, 00:23
Tsikkel: FJ600 '88
Kontakt:

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas madispilt »

eerikkarts kirjutas:

s*** on see et lihvitud kaelad ei kesta muhvigi. See pigem müügiks remont.

Seda väidet päris tõena võtta ei saa kuna see sõltub ikkagi sellest palju tuleb vända kaelalt maha lihvida, et oleks võimalik mootor kokku panna. Kõik sõltub sellest, mis tehnoloogiaga on see krempel valmis tehtud. Kas on tsementeeritud ja pindkarastatud või on läbikõva, mis on muidugi kaheldav. Paar sajandikku läbimõõdule maha võtta ei ole patt ja ma arvan, et kui saab saale ka korraliku, siis kestab nii kaua kuni järgmine kord suvatseb ringi tõmmata.

Kvaliteetset ringraja varustust saad siit.

eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

T.K. kirjutas:

Argo, hea mälu. Tänud info eest.

Eerik, jagad ehk oma kogemust laiemale ringile?

Kogemused auto maailnast, nimelt renalt 2.2 diisel mootoriga, Lihvitud vändal kepsu saale pidas vastu 40t km
500eurone sääst tõi kaasa 1400 eurose kulu.
Loksuv keps kulutab kaela päris kiiresti ellipsisse ja kui se lõpuks ringi teeb siis kriimud lisaks. Sajandike maha võtmisega ei piisanud. Ellipsi mahalihvimine on ikka see mis kõva pinna maha lihvitakse
Super-tenere foorumis üks taastas 750 mootorit. Sellel kah ei kestnud mootor. Ei mäleta detaile, kui kindlalt meeles et ikkagist vahetas endal mootorit

Liiga palju muutujaid lihvitud asjaga, ka rägiti et võib jääda võib mitte. Keegi garantiid ei anna.
Lihtsal ei julge kindel olla pärast.

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

Teema algataja
T.K.
Postitusi: 24
Liitunud: 27 Nov 2009, 23:08
Tsikkel: SV650 "01
Asukoht: Tartu/Rakvere/Kunda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas T.K. »

See "potentsiaalne" 40 000km ei kõla minu jaoks nii halvasti midagi; oleks väga õnnelik, kui sel aastal peaks korraliku pika hooaja vastu. Või kaks. Või kolm.
Vaatame, mis saab. Minu jaoks äge eksperiment igatahes. Ja kui ka lähebki jälle perse? Ei ole ka hullu miskit, saab edasi leiutada. Asendamatud koolikulud.


red buell
Postitusi: 195
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas red buell »

Siin millegipärast räägitakse ainult väntvõlli lihvimisest kuid miks tihti see asi ei kesta on see, et kepsule ei pöörata tähelepanu. Nimelt kui mootoris on korralik kolin sees venitavad need löögid kepsu alumise ava samuti ovaalseks ning pannes sinna uued saaled ei olegi pikka eluiga oodata. Nii et alati tuleb ka kepsud üle mõõta kui jäetakse vanad.

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/

eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Kusjuures keps oli asendatud, kui saale ringi tegi siis ei olnud usaldust kepsu suhtes. Ja ei tasu unustada et auto mootorid kestavad ca 500t km vs tsikli 150t.
Eks vii meistri juurde vänt, vaata mis kostavad uuri kas midagi garanteerivad kah?

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

Vitold
Postitusi: 114
Liitunud: 03 Juun 2004, 21:51
Tsikkel: GSXR-1100 & HD Dyna
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas Vitold »

Aga kui palju kasutatud mootor võib maksta ?


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Vitold kirjutas:

Aga kui palju kasutatud mootor võib maksta ?

Noh kasutatud mootorite hinnad on reeglina sinna 500 euro tuuri +/-
Ebays on umbes sellised hinnad, on inimesi kes toovad nii saksast kui ka inglismaalt selle mootori. Inglismaalt transa eest ma maksin omal ajal 90eur see siis ca 5a tagasi.

Üldiselt kui pisut pingutada pole see ületamatu. Eks ta ole põrsa kotis ostmine, mina sain mööd pükse ja ebay müüa oli mind pärast ignoreerinud aga see selleks, eks ise ka süüdi et jahtisin seda kõikge odavamat.
Teine varjant on Poolast vaadata, neil seal väga suur turg ja kui otsida saab logistika firmadega läbi räägitud võivad selle mootori ka äratuua. Mina käisin 900cc mootoril ise Poolas järel.

Ebay: http://goo.gl/RgqLUs
Poola: http://allegro.pl otsida "SV650 silnik"
Läti www.ss.lv
Leedu: www.autoplius.lt

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Et asi kestaks, peab jääma kepsukaela pinnakõvadus pärast lihvimist üle 55HRC. Kepsukaelal pole kahjuks head kohta, kus seda mõõta (mõõtekohta tekib täke). Nitreerimisega saab kõvaduse ka 65HRC kanti ajada, aga see eeldab väntvõlli hilisemat rihtimist. Teine mure on custom-saaled, sest saale on võrdlemisi keeruka pinnakujuga detail - saalepaar moodustab sidruni kujuga sisekontuuri, mistõttu räägitakse ka nn sidrunlõtkust. Kui tööstuslikult toodetud automootori saalede kasutamine oleks veel mõeldav, siis keegi-kuskil-ise-teeb varianti ei suudaks mina küll usaldada. 160€ korraliku asja eest on tegelikult kommiraha võrreldes pakutava alternatiiviga.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3196
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 196 korda

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ülevalpool selgelt kirjas et et tehakse 3-e mõõtu remontti järelikult karastatus ulatub nii sügavale ja garantii olemas(teoreetiline)keps üle mõõtaja kui korras siis sisse ja valmis.Ja kui nüüd automaailma minna siis oma kogemused BMW 733i mootoriga aastal 91.Sai ostetud kolksuga.Lada teeninduses võeti 1.75 maha enne kui kepsukael ümar sai.MB saale toorikust sai uus saale sisse treitud ja sõitis mu käes 3 aastat,km-e paraku ei tea.Kui mõõtu lihvida annab siis mina läheks seda teed sest romula mootor on ikkagi romula mootor.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Vitold
Postitusi: 114
Liitunud: 03 Juun 2004, 21:51
Tsikkel: GSXR-1100 & HD Dyna
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas Vitold »

Mina ütleks, et kolksuga väntvõll läheb vana metalli prügisse. Räägime mootorratast.
Custom-saaledega keegi garanti ei anna - ehk siis $$$ oma taskust. Ainult kui ehitad ainulaadse mootorratta "1000km" läbisõiduga aastas, saab kasutada sellist lahendust.
Tava SV650-ga ei ole mõtet.
Kasutatud mootor on nagu 13aasta vana kasutatud bike. Võib olla ka põrsas kotis. Aga kui mootori proovivõimalus olemas, siis on ikka parem variant.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3196
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 196 korda

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kui kepsukaela lihvimine remontmõõtu jääb ei näe mina küll mingit takistust.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

franz125 kirjutas:

Kui kepsukaela lihvimine remontmõõtu jääb ei näe mina küll mingit takistust.

Ma ei saa aru kust sa lugesid remont mõõdust?
Jaapani ratastel vätvõllid ei ole lihvitavad reeglina seega tehas ka ei paku remont saalesid jms
See et mingi kolmas tootja pakub remont mõõte on müügi bisness

argo otsis sobivust kataloogis antud kepsu mõõtude järgi.

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3196
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 196 korda

Re: Väntvõlli taastamine, custom saaled?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Tuhnisin arvutis, kõnealune Suzuki on F8A. Kepsukael 38mm, kepsusilm 41mm, remontmõõdud +0,25, +0,5, +0,75.
CLEVITE'i kataloog annab tootekoodi CB-1452AL.
Siis võiksid veel sobida Honda EV1 (1984-86) saaled, mõõdud muidu samad, kuid ainult 2 remontmõõtu.
Tootekood CB-1479P.
Siit näiteks,pole ise uurinud.
P.S. Ja kes ütleb,et ainult uue vända pakkumine müügi trikk ei ole.
P.S.2 Kui saalele saab küünega kriimu sisse tõmmata ja vändale mitte siis võta nüüd kinni kumb enne kulub :mrgreen:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”