Honda NC700X DCT ülevaade

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Luik
Postitusi: 125
Liitunud: 13 Mär 2006, 19:10
Tsikkel: Honda CRF1000L DCT
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 23 korda

Honda NC700X DCT ülevaade

Lugemata postitus Postitas Luik »

Hiljuti küsis üks siinse kommuuni liige minult kommentaare minu ratta kohta, milleks on siis Honda NC700X DCT. Tõsi ta on, et ega sellest rattast väga palju just juttu pole olnud ei siinses foorumis ega ka mujal eesti meedias. Kui Honda NC sarjaga välja tuli, siis mõned (päris asised) artiklid küll ilmusid, aga need olid rohkem sellised objektiivsust taotlevad proovisõidu-muljed ja igapäevastelt kasutajatelt pärinevaid subjektiivseid muljeid pole suurt näha olnud. Ega neid rattaid vist Eestis nii väga palju liikvel olegi. Ehk siis - et tulevasi huvilisi veidi aidata, panen oma väga subjektiivse ülevaate sellest rattast siia üles.

Alustaks siis juba kõikidest review’dest tuttava kinnitusega, et see ratas on natuke teistmoodi, või isegi ehk rohkem kui natuke. Eriti DCT automaatkastiga variant muidugi. Eks see DCT ole ka põhipõhjus, miks see ratas ostetud sai. Minu eelmiseks rattaks oli Honda NTV650, millele paljude kasutajate hinnangul suutis Honda tehas peale panna traktori käigukasti. Et ca 2/3 minu sõitudest on linnasõidud, siis tüütas see lõpuks ikka väga ära ja nii saigi midagi muud otsima hakatud. Levisid kuuldused Honda uuest imeasjast nimega DCT-st ja loomulikult süttis tuluke, et mis siis, kui ei peaks üldse käikusid vahetama ...

Üle-eelmisel suvel saingi siis mõnda aega proovida NC700S-i ja olin müüdud esimesest hetkest. Jah, see on algul väga harjumatu, et tsikkel nõuab juba 5-6000 pöörde juures käiguvahetust aga kui ratas ise käiguvahetused ära teeb, siis pole ju viga miskit. Minu arvates muidugi ongi sellel rattal mõtet AINULT automaatkastiga. Manuaaliga ei soovitaks seda kellelegi. Kiirendades 0-70 km/h teeb DCT umbes 6 sekundi jooksul 6 käiguvahetust s.t. jääb gaasi tagasi andes kruisima 6-nda käiguga. Kui seda peaks tegema manuaalkastiga oleks käed-jalad ikka korralikult tööd täis. Tegelikult on üsna tabav NC700 võrdlus diiselmootori ja automaatkastiga autoga, aga sel juhul oleks autoks mitte Citroen Berlingo vait näiteks BMW 330d M seeriast :) Kiirendus on rattal iseenesest selline, et seda 700 cm3 / 35 KW rattalt oodatagi ei oskaks - hätta pole veel kordagi jäänud.

Eelmisel talvel saigi siis NC700X koju toodud. Proovisõiduks kasutatud S-i peamine puudus oli üsna olematu tuulekaitse ja et kasutan ratast aeg-ajalt ka matkamiseks, oli korraliku esiklaasi paigaldamise võimalus üsna määravaks kriteeriumiks. Peab muidugi kohe mainima, et ega ka X-i tuulekaitse standardis liiga hea ei ole, aga väikeste (või natuke suuremate) aftermarket lisadega saab olukorda tunduvalt parandada.

Olen sõitnud rattaga nüdseks ühe hooaja - ca 8000 km, millest üks ca 3000 km reis ja ülejäänud Eesti piires. Hästi suure osa sellest moodustas linnasõit Tallinna piires - aprilllist novembrini tegin enamuse igapäevasõitudest ainult tsikliga. Ja linnas on mugavamat ratast raske välja mõelda - hea vääne, DCT ja madal raskuskese teevad temast linnaliikluses ideaalse sõiduvahendi.

Tegelikult polnud ka eelmise aasta matkal mingeid probleeme ei asfaldil ega ka kruusal, standardrehvid viimasel küll erilist kiirust arendada ei võimalda. Ma muidugi armastan kurve ja mägesid, kiirteid üritan võimalusel vältida. Ja ega ta nendele ka väge hästi sobi. Proovinud olen ka tund-kaks ca 150-180 km/h sõita ja NC700 saab sellega kenasti hakkama (koos täis matkavarustusega) aga kindlasti on ka palju paremaid rattaid kiirteedele. Mägedes ja kurvides aga ... täiesti suurepärane.

Enamiku ajast sõidan üksi aga mahub vabalt ka kahekesi sõitma, ruumi on piisavalt. Tegelikult on NC700 palju suurem kui esialgu tundub – üsna võrreldav näiteks Crosstoureriga. Samas on seljas istudes väikestel kiirustel tunne palju stabiilsem kui Crosstoureri turjal ja NC700 tundub oluliselt väiksem. No OK, tegelikult mingi vahe ikka on – kui NC700 pealt ulatuvad mu jalad kenasti täistallaga maha siis Crosstoureri pealt nad seda ei tee (olen 177 cm pikk ja pigem lühikeste jalgadega). Sõiduasend on selline mõnusalt vaba ja püstine, aga see on küll väga isiklik teema nii et rohkem selle poole pealt kommenteerima ei hakka.

Peamiselt matkaomadusi silmas pidades olen oma rattale ka mõned lisad pannud. Kõige olulisemaks kindlasti reguleeritav Madstad esiklaas, mis näeb küll välja nagu laudavärav aga seal taga on tõsiselt vaikne ja mõnus istuda. Samuti väga olulised on tagakohver ja küljekohvrid, mis mul on Honda originaalid. Need on küll väga korralikud (küljekohvrid ehk veidi väikesed) ja hästi ühilduvad aga maksavad ehk natuke siiski liiga palju. Et kasutan ratast igapäevasõiduks siis on kõik kohvrid pidevalt küljes ja reeglina mingit kola ka täis – ehk ilma nendeta kaotaks ratas poole oma praktilisusest. Samuti aitavad kohvrid natuke visuaalselt tasakaalustada suurt tuuleklaasi. Lisaks veel nipet-näpet – käepidemesoojendused ja käte tuulekaitsed ja 4 ( :) ) USB laadimisauku ja olengi enda jaoks kokku saanud peaaegu ideaalse linna-matkaratta.

Mis veel ... Kütusekulu päris nii madal ei ole, kui lubatud, aga see sõltub suuresti ka paremast randmest. Pikal reisil jäi keskmine küll ikka alla 4 l/100 km. Aasta jooksul on ainukese asjana garantii korras vahetatud esiamordi lekkiv tihend. Kvaliteet tundub olevat Hondale omane - üsna pommikindel. Ainuke asi, mida oma eelmisest rattast taga igatsen, on kardaanülekanne. Aga eks selle keti õlitamisega harjub ära ... või tuleb näiteks Tutoro Oiler peale panna.

Kokkuvõtteks siis: selle raha eest minu arvates küll väga hea ratas. OK, Crosstourer DCT-ga oleks matkamiseks arvatavasti parem aga ta maksab ka ca 2x rohkem. Ja linnas oleks temaga kindlasti ebamugavam. Igatahes olen mina nc700-ga väga rahul ja arvatavasti on nüüd turul olev 750 isegi veidike parem - paar lisa KW ja veidi pikemad käigud talle kindlasti kahju ei tee. Mina enda omaga kavatsen veel pikalt sõita - ühtegi põhjust vahetamiseks praegu ei näe.

Pilt

Emotsiooni tekitamiseks ka link videole, millelt kõnealust isendit vahel näha on :-)

PS Tegin teema siia alajaotusesse, sest ei tahtnud niivõrd rääkida oma rattast, kui NC700-dest üldiselt - et anda väheke infot nendele, kellel selle ratta vastu huvi võiks tekkida. Seega on siia oodatud postitama ka kõik teised oma arvamusi, kogemusi ja mõtteid Honda NC rataste kohta.

Sõidan ja eriti ei mölise.
Kasutaja avatar

iSlanderADV
Mode
Postitusi: 577
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: LadyInRed
Asukoht: EU
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 140 korda
Kontakt:

Re: Honda NC700X DCT ülevaade

Lugemata postitus Postitas iSlanderADV »

Mul on just manuaalversioon. Olen ka DCTga sõitnud ja kiidan aga kuna NC on mu esimene päris oma ratas, siis otsustasin manuaali kasuks. Nurisen ka põhimõtteliselt samade asjade üle, aga kõik, v.a. kett, on parandatav :)
Palju see esiklaas sul maksis?

Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
Kasutaja avatar

Teema algataja
Luik
Postitusi: 125
Liitunud: 13 Mär 2006, 19:10
Tsikkel: Honda CRF1000L DCT
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Honda NC700X DCT ülevaade

Lugemata postitus Postitas Luik »

iSlanderEST kirjutas:

Palju see esiklaas sul maksis?

See link viib õigele lehele, lehe allservas ka hinnad. Tegemist Madstadi Euroopa ainuesindajaga asukohaga UK-s. Eestisse tarnivad probleemideta.

Sõidan ja eriti ei mölise.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Re: Honda NC700X DCT ülevaade

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Offtopic, lihtsalt infoks, "330d" ja "M seeria" ei ole kokkukäivad omavahel. 330d võib olla M-paketiga, mis on visulaalselt ilus ja ka M-paketi vedrustusega, aga ta on ikka 330d (mis pole ka paha). Õige M seeria BMW mudelinimi hakkabki "M" tähega (M3, M5, M6 jne.), kõik muu on pigem mitte päris M.

it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

iSlanderADV
Mode
Postitusi: 577
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: LadyInRed
Asukoht: EU
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 140 korda
Kontakt:

Re: Honda NC700X DCT ülevaade

Lugemata postitus Postitas iSlanderADV »

Ma pean mainima, et kütusekulu on mul keskmiselt koguaeg umbes 3,6. PIkemal sõidul tuli isegi 3.0 ära. Üle 4 ei ole saanud, max ongi olnud täpselt 4.

Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia

koma2
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Mai 2014, 20:51
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Honda NC700X DCT ülevaade

Lugemata postitus Postitas koma2 »

Eelnevalt olnud 600 r-d, siis on võrdluseks kummaline jah, et kütust läheb nüüd ainult 3-3,5L sajale. Sõit muidugi 90% maanteel.
Ja DCT kohalt sarnane lugu - sai Catweesis proovisõitu teha ning olin kohe müüdud.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”