CZ 125 krossikaga jama ..

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

CZ 125 krossikaga jama ..

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

Et muidu on kõik täiesti normaalne aga teatud tuuride peal üpriski põhjas hakkab jamama . Selline tunne et ei saa kätte aga see on mul juba läbi tehtud algul oli nõel kõige madalama peal nüüd olen teda kogu aeg kõrgemale pannud ja nüüd on põhjas !

Milles on see jama et kõrgete tuuride peal teatud ajal ei lähe ?? Mul on aeglasem käigukast nii, et pean neid käike päris palju lappima. Kas see võib sellega seotud olla ?

Paralax
Postitusi: 124
Liitunud: 06 Okt 2004, 13:40
Asukoht: Tallinn,

Lugemata postitus Postitas Paralax »

Nõel ju maksimumpööretel ei loe :roll: ,seal määrab kütuse hulga juba peadüüs. Mismoodi ta siis jamab, ehk täpsustad? Käigukastiga see kindlasti seotud ei ole. Esimese asjana vaata, kas kraan/voolik/ujukinõel piisavalt kütust peale lasevad tulla. CZ rüüpab seda lahtise siibriga mehiselt.
Kütus ja õlu ei ole kokkuhoidmiseks.
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

võid proovida vahetada peadüüsi suurema vastu.
Kindlasti kontrolli üle kas sul on süütepool korralikult kinni. Kui see logiseb siis hakkab kohe jupsima, pidin kunagi lolliks minema kui mul süütepool lahti oli, ei leidnud viga üles:P

Vaata ega sul karbuss ka sitane pole. Lahja seguga sa kaua enam ei sõida, mootor jookseb kinni lõpuks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

cz 125

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

segu mul küll lahja ei ole vast maybe liigagi karm.. 150 g 10 L . Käikude mõttes mõtlesin seda et ma lapin neid nagu ikka tõsiselt kiiresti kiirendades et tuurid minek mõnsa ja käigud lähevad .. Sõbral on ka cz tal teine käigukast käikude vahe tuleb kusgil üks käik mul aint 6 normilt pikk et jõuab vahe mõttes järele .. Karbuss on kogu aeg puhas see juba vana seadus seda ka sada korda puhastatud sittagi ei muutu .. Siis kui karbuss järab siis ikka hulga sitem .. See jama tuleb nagu käike lappides kõrgetel tuuridel kui nagu ikka võtad masinast viimast tõsiselt ei mingit järele andmist viimase piirin iga käiguga .. Ja ühel hetkel teeb seda häält nagu poleks süüdet või nagu suruks välja süüte või ei saa kätte või saab liiga palju kätte mkmkk Ja selleks mulabi lähebki vaja et selgitada välja mis järab ...

Süüde kinni mis kinni ja kolvi järgi pandud nii et peaks õige ka olema .. Eks kui palju jamada saab korda ka aga ma lootsin et äkki mõnel on olnud taoline juhtum ..
Kasutaja avatar

Teema algataja
Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

cz 125

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

segu mul küll lahja ei ole vast maybe liigagi karm.. 150 g 10 L . Käikude mõttes mõtlesin seda et ma lapin neid nagu ikka tõsiselt kiiresti kiirendades et tuurid minek mõnsa ja käigud lähevad .. Sõbral on ka cz tal teine käigukast käikude vahe tuleb kusgil üks käik mul aint 6 normilt pikk et jõuab vahe mõttes järele .. Karbuss on kogu aeg puhas see juba vana seadus seda ka sada korda puhastatud sittagi ei muutu .. Siis kui karbuss järab siis ikka hulga sitem .. See jama tuleb nagu käike lappides kõrgetel tuuridel kui nagu ikka võtad masinast viimast tõsiselt ei mingit järele andmist viimase piirin iga käiguga .. Ja ühel hetkel teeb seda häält nagu poleks süüdet või nagu suruks välja süüte või ei saa kätte või saab liiga palju kätte mkmkk Ja selleks mulabi lähebki vaja et selgitada välja mis järab ...

Süüde kinni mis kinni ja kolvi järgi pandud nii et peaks õige ka olema .. Eks kui palju jamada saab korda ka aga ma lootsin et äkki mõnel on olnud taoline juhtum ..
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 893
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rennes »

vast ikka kütuse-õhu segu, mitte kütuse-õli segu on eelkõneleja silmas pidanud :)
Rennes aka Pröksuga Mülka

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.

Ma ei tea, milline süütemäng su lennukil on, aga kui on kontaktidega, siis need suurtel pööretel ei tööta jah hästi. Asi selles, et kontaktid ei jõua nii kiiresti kokku minna (nõrk vedru) kui vaja. Omal ajal sai kontakti ja vedru vahele pandud jäigast vahtkummist junn. Suure kontaktivahega algas jama veits madalamatel pööretel.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Re: cz 125

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

Whitebalance kirjutas:
Süüde kinni mis kinni ja kolvi järgi pandud nii et peaks õige ka olema .. Eks kui palju jamada saab korda ka aga ma lootsin et äkki mõnel on olnud taoline juhtum ..
Palju sa süüdet enne ülemist surnud seisu panid?
Kui sa nii vähe õli oled kasutand siis arvan et sul on juba alumine kepsu laager ka läbi...mis õliga sa sõidad üldse?
Räägi kas sul on see viga kogu aeg olnud või on alles tekkinud?
Kasutaja avatar

Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Ja mis karbuss- originaal võrri oma või 500 se oma?
Muide see segu on sul ike hullult karm, huvitav kui tihti kolb kinni jookseb kah?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

cz 125

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

Nagu te cz teate siis seda saab kogu aeg lahti kiskuda ;I .. Et jama tekkis pärast viimast seda mootori lahti võtmist. Sai karteripoolte ja silindri vaheline tihend vahetatud ja pärast seda on siin trikke teinud et kõrgetel tuuridel ei taha hästi minna. Hm kummal teil siis õigus on kui üks ütleb palju teine vähe siis ma arvan et mul on normaalne :D. Sõidan ise kuidas kunagi 98,95 siis õli puhh mis see oligi igaljuhul kuidas kunagi mis õli on seda tavalist 40 kr või siis seda väga head 118kr või siis ühte 80 kr .. Raha ple just kõige rohkem kogu aeg selle alla panna ..

Cman

Lugemata postitus Postitas Cman »

kas see tihend seal silindri vahel on ise tehtud? Igatahes peab see olema korralikult tehtud, sest kui peaks jääma sealt tihendi serv kanalisse takistuseks, siis võib mõjutada küll mootori tööd. Need ida sport mootoid ju sellised, mis ei taha niisamagi käia. Ja see õlivärk, sellelt ei tohiks küll kokku hoida, sest korralik õli "õiges vahekorras" pikendab selle mootori iga kindlasti. See on minu arvamus.
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

Küsimus, Kas CZ-i karteri kaante vahel peab olema tihend või saab ka ilma, kas midagi sööma ei hakka, käigud lähevad sisse .jne, Küsin sellepärast, et mul siin üks CZ-i mootor lauapeal.
Vabandan OT-i pärast.
Mudakoll
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

tihend peab muidugi olema mitte kuidagi ei saa ilma tihendita. Tihend tuleks teha võimalikult õhukesest materjalist(paberist), eriti silindri ja mootori vaheline...kui see liiga paks teha läheb akende ajastus valeks ning surveaste väheneb mis vähendab tunduvalt mootori võimsust. CZ ei kannata absoluutselt sitta õli...ma olen seda vist igas cz-i teemas öelnud, mingi 40kr õli ei kõlba absoluutselt mitte...parem osta kallim õli kui pärast remontida ja ajusid nussida. mina olen pannud õli 5L kohta 150g kuskil. 10L kohta 150g on kindlasti vähe...kohe väga vähe, ilmselt on mootor sellega peeti ka läinud, silnder ebatihe ja laagrid läbi. Ma kasutan alati korralikku õli ja ei pea mootorit lahti ka võtma, terve suvi sõitsin ilma mootori probleemideta...niikaua kui korra raha puuduse tõttu kallasin 60kr mingit abu dhabi-is tehtud õli sisse ja oligi masin peetis kohe.

Kui juba mootor lahti siis kontrollida kõik laagrid üle...kindlasti vahetada ära väntvõlli laagrid ja kui käigukasti laagrites on vähemgi kulumise märk siis ka need vahetada. Üldiselt kui mootor juba lahti on siis kõik asjad korraga ära vahetada see on minu arvamus...pärast vähem jama.
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

Karupoeg puhh kirjutas:
tihend peab muidugi olema mitte kuidagi ei saa ilma tihendita. Tihend tuleks teha võimalikult õhukesest materjalist(paberist), eriti silindri ja mootori vaheline...kui see liiga paks teha läheb akende ajastus valeks ning surveaste väheneb mis vähendab tunduvalt mootori võimsust. CZ ei kannata absoluutselt sitta õli...ma olen seda vist igas cz-i teemas öelnud, mingi 40kr õli ei kõlba absoluutselt mitte...parem osta kallim õli kui pärast remontida ja ajusid nussida. mina olen pannud õli 5L kohta 150g kuskil. 10L kohta 150g on kindlasti vähe...kohe väga vähe, ilmselt on mootor sellega peeti ka läinud, silnder ebatihe ja laagrid läbi. Ma kasutan alati korralikku õli ja ei pea mootorit lahti ka võtma, terve suvi sõitsin ilma mootori probleemideta...niikaua kui korra raha puuduse tõttu kallasin 60kr mingit abu dhabi-is tehtud õli sisse ja oligi masin peetis kohe.

Kui juba mootor lahti siis kontrollida kõik laagrid üle...kindlasti vahetada
ära väntvõlli laagrid ja kui käigukasti laagrites on vähemgi kulumise märk siis ka need vahetada. Üldiselt kui mootor juba lahti on siis kõik asjad korraga ära vahetada see on minu arvamus...pärast vähem jama.
Tänud.
Seda muud asja teadsin, oli vaja teada tihendi olemasolu kohta, aga tänan meeldetuletamast.
Mudakoll

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

Õli arvelt kokku hoides tekiva tavaliselt väga palju kordi suuremad kulutused kui kokkuhoiuga saavutad. seepärast tuleks kasutada ikkagi tuntud firmade 2-T täissüntõlisid.Mineraali või poolsünti ainult rahuliku kulgemise korral. Ma arvan, et CZ 125 õli ja bensu vahekord oleks vast 1:30.Vanasti vene MC 20 õli pandi 1:20 .Jutud, et kui hea õli, pane vähem on täielik jama!Mis aga puutub sellesse, nagu aru saan ,et lõpus tõmbab hingest kinni on ikka lahja küttesegu.Nagu öeldakse:ei saa kätte.Pead ikka peadüüsidega mängima st. mingi maa täiega sõita ja küünal maha.Isolaator peab olema õige küünla korral kohvipruun. edasi loe mootorratturi õpikust 1960. a.Kui karteripooled ebatihedad, ei taha mootor üldiselt igasugu pööretel käia.Ka mängib eriti väikese mootori korral ka välisõhu temperatuur.

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

Lisan veel,et vähem õli all mõtlen suhet 1:40 1:50! Ise kasutasin CZ 250-l Valvoline Competition öli vahekorras 1:33.Liigne õli võib küünla täis lüüa ,vähendada mootori võimsust ja muidu mõttetu raiskamine.

Villu111

Lugemata postitus Postitas Villu111 »

Vabandan et nii vana teema üles kaevan aga mul umbes sama probleem cz-ga:(

Mul on nii et vaiksetel pööretel töötab ilusti ja kõrgetel ka, aga kui vajutada gaasi siis tuleb lõrin sisse... et mis võib viga olla. Kohalt tuleb ära minna täisgaasiga ja sidurit libistada tugevalt ja kui hoog on ka liiga vaikseks jäänud siis tuleb ka lõrin sisse kui gaasi annad.

Mis võib viga olla?

Villu111

Lugemata postitus Postitas Villu111 »

Palun andke nõu mida kontrollida,sättida

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

Üldiselt CZ125 veabki ainult täispööretel. Mis aga "lõrinasse" puutub,niimoodi raske öelda.Peab ikka tsikli kõrval seisma, et mingi diagnoos panna. vigu võib olla igasuguseid. Otsi läheduses üles mõni veneaegne krossisõitja, kes võrri sõitis,ütleb kohe,mis viga.
Kasutaja avatar

deadend
Postitusi: 350
Liitunud: 26 Juul 2004, 23:51
Tsikkel: Yamaha
Asukoht: tartu
Tänanud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas deadend »

Villu111 kirjutas:
Vabandan et nii vana teema üles kaevan aga mul umbes sama probleem cz-ga:(

Mul on nii et vaiksetel pööretel töötab ilusti ja kõrgetel ka, aga kui vajutada gaasi siis tuleb lõrin sisse... et mis võib viga olla. Kohalt tuleb ära minna täisgaasiga ja sidurit libistada tugevalt ja kui hoog on ka liiga vaikseks jäänud siis tuleb ka lõrin sisse kui gaasi annad.

Mis võib viga olla?
kui sa kohe gaasi põhja keerad siis ta teebki nii. gaasi tuleb vaikselt meelitada ja cz (ma ei tea kuidas suurematel on aga 125) lähebki aint kõrgetel pööretel.
Kasutaja avatar

Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Läheb rahulikult ka madalamatel pööretel vääga ilusti edasi. Lihtsalt mootor ja süüde peavad jonksus olema.
Kui sul käigu ja kolvosa on kõik kenasti tihe, siis otsi problat hoopis süütest - sealgi oleneb, kas on kontaktid või motoplat.
Karbussi soovitaks panna võrrile 500se oma - ilma jääd küll tühikäigust aga masin veab käigu ajal küll igal pööretemomendil.

Karks
Postitusi: 39
Liitunud: 14 Juun 2004, 19:47
Tsikkel: Saag & Tuk-Tuk
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Karks »

OT aga selgitage palun mis vahe on 500 karbussil ja 125 karbussil. Kunagi oli endal ka selline sõiduriist ja minu arust olid need CZ karbussid kõik ühesugused, kui düüsid välja arvata.

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

500 cz karburaator on jämedama lõõriga kui 125 ccm oma.peab arvestama ka sellega et kui panna suurem karburaator, nõuab see ka suuremat peadüüsi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

Et küünal on kohvipruun ja ma tean seda et mootor sõidab kõige paremini kui mingit tossu ei tule ehk sa ei sõida mingis sinises pilves ! Ja cz ei liigu madalatel turidel ja kui sa kohe gaasi põhja keerab siis tõmbab täis ehk kõik bens ei jõua ilusti ära plahvatad lämmatab küünla sädet . Võibolla pean vaatama seda gaasi käikude asja et kas seal on tihend normaalselt kuna ma ei tea võibolla jäi mingi 1 mm sinna sisse poole .
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”