1. leht 1-st

Mis asi on "Pleuellager"

Postitatud: 24 Juun 2005, 12:23
Postitas proton
Mida tähendab selline Saksa keelne sõna? (Ratas on GS500)

Postitatud: 24 Juun 2005, 12:38
Postitas poison
ma arvan et see on mingi veerelaager, kas rull nõel vai kuul :P

Postitatud: 24 Juun 2005, 12:47
Postitas proton
Jah sellest sõnast "lager" peaks laager olema, aga mis see esimene pool on ei tea.

Postitatud: 24 Juun 2005, 16:27
Postitas hannes
Nii palju, kui mina saksa keelest aru saan, siis pleuel peaks keps olema. Ehk siis laager, mis kepsu otsas on, olgu ta siis
rull nõel vai kuul
.

Postitatud: 24 Juun 2005, 23:19
Postitas proton
Kas gs500-l on kolvi ja kepsu vahel laager või saaled? (kepsu ja väntvõlli vahel peaks küll saaled olema)

Postitatud: 24 Juun 2005, 23:48
Postitas hannes
Kas gs500-l on kolvi ja kepsu vahel laager või saaled?
Vot ei oska kommenteerida. Aga milles see probleem on? Äkki viitad algallikale?

Postitatud: 25 Juun 2005, 00:02
Postitas proton
Asi on selles, et lähen Saksast tsiklit ostma ja ühel mis silma jäi olevat see laager läbi. Ma tahaks teada et mis laager see selline on ja kas tasub osta.

Postitatud: 25 Juun 2005, 00:29
Postitas CB500
Imho GS500 on ratas mida on mõistlikum eestist osta.

Postitatud: 27 Juun 2005, 18:05
Postitas piiks
http://babelfish.altavista.com/tr ütles, et

connecting rod bearing, mis peaks siis olema, miski ühendusvõlli laager. :?

Aga, kui teha veel nii: http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.mc-zerberus.de/...

ja vaadata sinna: http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.mc-zerberus.de/...

siis ma kipuks arvama, et tegu on kepsulaagriga.

korra proovisin veel:
http://images.google.com/images?hl=en&l ... tnG=Search

tundub, et nii on väga lihtne väljamaa sõnu piltideks tõlkida :D

Postitatud: 27 Juun 2005, 18:33
Postitas joel
Connecting rod on inglise keeles keps.

Aga mina pole küll näinud ühtegi mootorit, millel oleks kolvi ja kepsu vahel midagi muud kui liuglaager - täpsemini siis kolvisõrm ja kepsu otsas puks. Osadel mootoritel on sõrm kepsu sees tihedalt kinni ja liigub kolvi sees, aga mõnel peaks vist kepsu sees ka liikuma.

Postitatud: 27 Juun 2005, 18:36
Postitas piiks
ainus mootor, mida seest olen näinud oli Jawa ja sellel oli seal nõellaager.

Postitatud: 27 Juun 2005, 18:52
Postitas joel
Nonäedsiis. Jälle targem... :wink:

Postitatud: 27 Juun 2005, 19:08
Postitas mca15
joel kirjutas:
Connecting rod on inglise keeles keps.

Aga mina pole küll näinud ühtegi mootorit, millel oleks kolvi ja kepsu vahel midagi muud kui liuglaager - täpsemini siis kolvisõrm ja kepsu otsas puks. Osadel mootoritel on sõrm kepsu sees tihedalt kinni ja liigub kolvi sees, aga mõnel peaks vist kepsu sees ka liikuma.
Ma olen igasuguseid tsikleid lahti arutanud ja neil kõigil olid nõellaagrid.
Aga üks erand siiski on, deltal on vaskpuks, ma usun, et neid erandeid veel on, aga harva.

Postitatud: 27 Juun 2005, 19:58
Postitas joel
Nojah. Tegelikult ma tsiklimootoreid väga lammutanud polegi, autodega rohkem tegelenud. Aga Tuula mootoril oli igaljuhul seal pronkspuks ja minu mäletamist mööda Riga 4 mootoril ka.

Postitatud: 27 Juun 2005, 22:55
Postitas koi
Tere.
Tuletan meelde, et kepsul on ka alumises otsas laager. Kokkupressitavate paledega vändal on seal tavaliselt nõellaager. Sepistatud vändal on all liuglaagrid ehk saaled, mida kutsuvadki fritsud pleuellager-iks.
Kui sa härra proton tood saksast kokkujooksnud saalega pilli, peab see küll väga odav olema seal, ma arvan, sest sellisel juhul on ka vänt vigastatud. Sa ikka mõtle veel, kas tahad seda muret omale kaela. Või saad kaasa teise, kägarasse aetud, aga terve mootoriga ?

Postitatud: 27 Juun 2005, 23:02
Postitas justhmike
Pleuellager on kindlalt sõrmelaager! (või kuids keegi seda nimetab)

Postitatud: 27 Juun 2005, 23:50
Postitas hannes
Pleuellager on kindlalt sõrmelaager!
Kui Sa, justhmike, natuke saksa keelt jagad ja Piiksu viidatud materjale uurid, siis avastad, et pleuellager on see laager, mis kepsul väntvõllipoolses otsas on. Mitte sõrmelaager.

Postitatud: 28 Juun 2005, 00:13
Postitas justhmike
Ma olen tellinud palju "pleuellager"-eid ja siiamaani olen saanud vaid sõrmelaagreid.

No Offence :) ei pane pead vahele... ehk on kahemõisteline see sõna?

Postitatud: 28 Juun 2005, 09:55
Postitas mx77
Pleuellaager on saksa keeles kolvi alumine laager - suva siis milline, kas veere- või liugelaager. Sõrmelaager on Bolzenlager.
2T mootoritel on sõrmelaager enamuses nõel, 4t tavaliselt puks miskipärast.

Postitatud: 28 Juun 2005, 10:18
Postitas spinna
proton kirjutas:
olevat see laager läbi. Ma tahaks teada et mis laager see selline on ja kas tasub osta.
Kui seal on liuglaager, siis tasuks mõtiskleda, et MIKS see laager läbi on. Suur läbisõit ja loomulik kulumine viitab sellele, et ka muud laagrid, puksid ( või osa neist ) jne on minekul . Mitte väga suur läbisõit aga viitab valelede õlide kasutamisele, õlivahetuste ja hoolduste ignoreerimisele, õlipumba rikkele ( mille tagajärjel on tegelikult veel teisigi laagrid-pukse õhtule liginemas). Ühesõnaga, igasuguseid tonte paistab põõsa tagant...... :shock: