vana õli tagasi sisse või mitte?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 636
- Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
- Tsikkel: Suzuki RF900r
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 15 korda
vana õli tagasi sisse või mitte?
Hooaja avamisel käies läks mu xv750l katki tagumise silku nukakett. Sellega koos ka sisselaske klapp kõver ja ketitald ribadeks. Uued jupid juba liiguvad siiapoole ( seekord vahetan mõlemad nukaketid mis talvel raha kokkuhoiu mõttes tegematta jäi ) Igatahes küsimus järgmine: kas panna sisse vana õli, kurnasin läbi kaltsu ära, sodi sees pole ja ei haise ka kahtlaselt, sõitnud 500 kiltsa ... Või mitte? Nimelt sai ju tagasi tartu sõidetud 1 silku peal ja enne kui veale jälile sain sai mingi 15 kiltsa auto 24 ringilt pärnu turtsutatud nii et väljalaske klapp vist kinni ( igatahes tahtis karpat otsast peksta kuna kütil polnud kuhugi minna) On võimalus et õli ikka bensuga koos... ?
-
- Postitusi: 568
- Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
- Asukoht: TLN Liiva
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
See õli ei maksa midagi selle kõrval, et pärast sellepärast muretseda.
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
-
Teema algataja - Postitusi: 636
- Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
- Tsikkel: Suzuki RF900r
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 15 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Tartu sõitma hakates sai väljalase mehaaniliselt lahti keeratud ning katkine kett ja tald välja.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7435
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2008 korda
- Tänatud: 596 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Mootorile uued osad ja loomulikult ka uus õli.Alternatiive pole olemas,kui sa seda remonti just Mongoolia stepis ei tee ja lihtsalt õli pole saada.
Jahutus vedelik on ainuke asi mida kannatab uuesti sisse panna,aga muud vedelikud,kui juba väljas siis ikka uus asemele.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 25 Juun 2006, 22:56
- Tsikkel: t*** seda teab,aga liigub!
- Asukoht: Raja 31, Tartu 50417, Tartumaa, Eesti
- Tänatud: 2 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Täitsa uskumattu Kas vana klappi ei saa sirgeks painutada ja tagasi panna
www.facebook.com/realbikerid
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
täitsa uskumatu on mõne mehe suhtumine siin. nagu oleks kellegi ego pihta püssi lastud...et nagu mida p*rset, kuidas sa julged üldse midagi sellist küsida???!!!
"Jahutus vedelik on ainuke asi mida kannatab uuesti sisse panna,aga muud vedelikud,kui juba väljas siis ikka uus asemele."
täielik idiootsus. teed õlivahetuse, paarisaja kiltsa pärast näiteks on mingi leke. lased õli välja, kõrvaldad lekke ja paned õli sisse tagasi. siinse tarkade klubi juhatuse järgi aga peaks rõõmsalt poodi uue kanistri järgi minema kuna vana õli on mootorist "väljas käimise" tõttu vist hävinenud. kust selline idee tuleb, et taolist jama suure tõe pähe avalikult kuulutada?
-
- Postitusi: 568
- Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
- Asukoht: TLN Liiva
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Soovitaks "paberkotti" hingata ja uuesti lugu läbi lugeda. Ilmselgelt ei valgunud midagi välja vaid "pudenes" mootorisse.
will111 kirjutas:täitsa uskumatu on mõne mehe suhtumine siin. nagu oleks kellegi ego pihta püssi lastud...et nagu mida p*rset, kuidas sa julged üldse midagi sellist küsida???!!!
"Jahutus vedelik on ainuke asi mida kannatab uuesti sisse panna,aga muud vedelikud,kui juba väljas siis ikka uus asemele."
täielik idiootsus. teed õlivahetuse, paarisaja kiltsa pärast näiteks on mingi leke. lased õli välja, kõrvaldad lekke ja paned õli sisse tagasi. siinse tarkade klubi juhatuse järgi aga peaks rõõmsalt poodi uue kanistri järgi minema kuna vana õli on mootorist "väljas käimise" tõttu vist hävinenud. kust selline idee tuleb, et taolist jama suure tõe pähe avalikult kuulutada?
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 25 Juun 2006, 22:56
- Tsikkel: t*** seda teab,aga liigub!
- Asukoht: Raja 31, Tartu 50417, Tartumaa, Eesti
- Tänatud: 2 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
kill bill Vill paned tina jälle Ma räägin ju et klappi saab ka sirgeks painutada,kui hästi sedbida saaks ketil ka lihtsalt uue lüli panna,ega terve kett ju katki ei ole ainult üks lüli.
www.facebook.com/realbikerid
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
ma ei väidagi, et antud juhul uue õli sisse valamine õige mõte ei ole...aga siin ennist antud soovitus käis MISIGANES protseduuri kohta, ehk et kui õli juba kord mootorist on mingil põhjusel välja võetud siis seda sisse enam tagasi panna ei tohi! tuleks ikka kasuks teinekord natuke loogiliselt mõelda selliste asjade juures...raha põletamine võib ju mõne mehe jaoks olla väga lõbus tegevus, aga võibolla päris igaühele ei ole see 30-40euri sedavõrd vetsupaberi väärtusega võrdne ühik.
õli tuleb välja vahetada siis kui on kindel või on piisavalt suur kahtlus, et seal sees ujub midagi, mis seal ujuda ei tohiks. ja ehk ka siis kui vahetus oleks nagunii lähiajal plaanis.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Antud olukorras on veel ju kahtlus, et bensiini võis ka õlisse sattuda. Selles valguses paneksin mina ka uue õli.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
No antud juhul võib õli bensiiniga segatud olla mingil määral ja kui se peaks nii olema siis ei ole mootorile just tervislik. Kunagi kooli ajal sai puskat sigulli peetud, tollel lendas jahutusvedelik karterisse, rahapuudusel sai õli lõkke peal kuumutatud, et vesi õlist välja keeta. Antud Castroli racing õli maksis tollel ajal pea poole mu kuusissetulekust. Peale vee välja ajamist lendas pill nagu linnuke selle õliga. Suvel kasutasin jahutusvedelikuna destileeritud vett. Kui Sul õli bensiini järgi ei haise ja kahtlaselt vedel pole siis pole vast probleemi kui uuesti sisse kallad. Ise paneks uue.
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
No tegelikult on vahe sees kas on 50km sõitnud õli või 5000km sõitnud. Päris nii must-valgelt ei saa seda "vana" õli asja võtta. 5000km läbisõiduga mootori puhul tahma sa sealt õlist välja ei filtreeri niikuinii.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6805
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 700 korda
- Tänatud: 461 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Hoi!
Olen olude sunnil(mootori ja selle osakest töö mittevastamine minu soovile)pidanud õli laskma välja paar korda peale nii u. 300km läbimist.
Korralik filtreerimine+ magnet lehtris ja ei näe küll mingit surmapattu, et oleks pidanud iga kord uue 4 liitrit sisse valama.
Igaühele oma
Tean 100%, et selle 2X300 km jooksul pole bena õli sisse sattunud.
edu
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Vikii, sa tead tegelt ise väga hästi, mida pead tegema!
Ilm on jah sõitmiseks s**t! See ei anna nii suurt põhjust saagi käima tõmmata! Krt , kas keegi ei pannud tähele sae käivitamise juures, et paha planeet välja ilmunud ja jutt päris loogiline, võrreldes ajalooga? Planeedist, ( kui on sama mees) on saanud tsiklimees! Mina soovin planeedile igatahes edu ja intriigivabu postitusi!
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Planeedi jutt torkas kohe silma aga ma ei hakanud planeeti eraldi esile tõstma ja Talle tähelepanu pöörama
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7435
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2008 korda
- Tänatud: 596 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Ma pidasin silmas ikka konkreetset juhtumit ja sel juhtumil oli mootoris ikka suhteliselt suur rike,millega oli veel ka sõidetud.Igale mootorile on hea,kui peale liikuvate osade vahetust pannakse uus õli.Ma saan aru,kui seda õli (30-40€) pead vahetama 5 korda hooajal,siis oleks üks kord ju isegi kokkuhoid,aga kui seda ikka üldjuhul tehakse kord hoojal ja siis satub sinna sekka üks erakorraline vahetus,siis ma ei tea,kas see on enam kokkuhoid.Mina loeks seda hoopis mootori sisepesuks,mis maksis ühe õli koguse hinna.Tee selle vana läbi filtreeritud õliga pigem seda,et pane korraks sisse,lase veits käia ja siis uus sisse.Siis oled äkki sellega veel ka midagi kasulikku oma mootorile teinud.Aga ise ei teeks ka seda.
Mitte ükski töökoda ei teeks sulle sellist remonti ja paneks sama õli tagasi,isegi sinu nõudmisel ilmselt mitte.
Tsikli pidamine on üldse üks mitte ratsionaalne raha paigutus viis.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
sel juhul oli misunderstanding siinkohal. osade vahetuse järgselt on uus õli tõesti mõistlik mõte, vaieldamatult.
aga mis puutub töökodadesse siis neil on teinekord ka igasuguseid päris veidraid "reegleid". minul näiteks oli vaja vahetada ära ühe amorditoru simmer, mis juba ammu oli lekkinud. teine toru on täiesti kuiv, mitte mingit probleemi...no miks näppida asja, mis töötab? töökoda ei olnud nõus ühekaupa tegema olgugi, et siin ei saa ju kaasneda mingeid probleeme ei neile ega mulle. täiesti eraldiseisvad tükid ja isegi tööga on nii, et kahe korraga tegemine ei anna tegelikult suurt midagi. lõpuks ostsin simmerid ja vahetasin ise, midagi keerulist ei ole, kogemuse võrra rikkam jälle ning kõik toimib täpselt nii nagu peab. sisse läks muidugi ikka uus õli, mitte ei valanud peale
kusjuures, minu jaoks on tsikli pidamine võrreldes auto pidamisega väga suurel määral ratsionaalsem ja praktilisem. või no õigemini, autot tuleb lithsalt paratamatult ka lisaks pidada lihtsal põhjusel, et aastaläbi tsikliga ei sõida.
kulud nii sõidule kui ülalpidamisele on väiksemad, kindlustus pooleks aastaks 15eurot aja ja närvi kokkuhoid on HINDAMATU!!! (pean silmas punktist punkti jõudmist, eriti linnas) ning lihtsalt palju mõnusam on sõita tsikli kui autoga.
-
- Koristaja
- Postitusi: 1971
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 150 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Minu lugupidamine, sellele töökojale ja sellele mehele, kes nii tahtis toimida.
-
Teema algataja - Postitusi: 636
- Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
- Tsikkel: Suzuki RF900r
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 15 korda
Re: vana õli tagasi sisse või mitte?
Tegelt ega rohkem seisnesgi küsimus selles kas küte võis õli sisse sattuda. Kuigi väsind peaga tuli mõte korra vana kasutada siis täna vaikselt nukkvõlli kette vahetades polnud see enam mingi küsimus. Kindlasti uus sisse. Kindluse mõttes võtsin mootori seekord ka korra pooleks, et näeks kasti osas toimuvat. Õnneks seal kõik tip top ja nüüd tuleb ainult ülejäänud juppe oodata.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.