Kerge enduro ratas igapäevaseks?
Moderaator: Moded
Kerge enduro ratas igapäevaseks?
Tere,
Selline küsimus/probmlee, et olen peagi uut ratast soetamas ja kergetel enduro ratastel puuduvad enamasti akud ja süütelukud.
Kas siinkohal annaks midagi teha (ise panna süütelukk, signa jne) või leidub mõni ratas, millel aku ja süütelukk siiski on? Mis kogu see pull maksaks?
Hetkel olen vaadanud erinevaid KTM EXC-sid, Yamaha WR250F, Yamaha WR450F, Honda CRF250X...
Ideaalis tahakski kerget ratast, millele võib lisaks endurovelgedele, lükata alla ka supermoto, et tänavatel liigelda.
Hetkel tundub nagu ainuke alternatiiv Suzuki DRZ aga need oma 130-140kg juures on metsa jaoks päris rasked.
Või olen lihtsalt unistaja?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
Husqvarna Te610ie oleks minu valik. Kerge, kuid suht pikkade hooldudvälpadega
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
Siinkohal unustasin mainida, et ratast võiks jäädal A2 piiridesse ja jällegi IDEAALIS 250-350cc 4t või 2t. Muidugi võib olla ka 450.
Tahaks ehk mõnest enduro etapist osa võtta jne. DRZ-ga oleks see lollus
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
GAsgasi esinduses nägin uuel enduurokal võtmeid küljes. Me ei vaadanud, kas süüteluku või rooliluku jaoks.
Aga miks sulle süütelukk üldse vajalik on? Ma ei tea ühtki kerget enduurokat, millel see olemas oleks. Aku on peaaegu kõigil olemas, kuna kasutatakse elektristarterit.
Süüteluku võid ju ise külge ühendada, kui väga võtmega midagi kruttida vaja on.
-
- Postitusi: 1277
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
Minu EXC-l on kah süütelukk olemas. Ainult ma ei kasuta teda kunagi, kuna on akuta vändapill.
Ärandamist see nüüd küll ei takista, kes see siis tsiklit käivitades ärandab? tsikkel kas veeretatakse minema või läheb kaubikusse.

Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
GASGAS on süütelukk olemasja lisaks roolilukk. Oma rattal viskasin selle metsa! KTM-l on ainult roolilukk.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
isakene kirjutas:Ärandamist see nüüd küll ei takista, kes see siis tsiklit käivitades ärandab? tsikkel kas veeretatakse minema või läheb kaubikusse.
Veeretatakse või läheb kaubikusse just seetõttu, et lihtlabaselt käima ei saa ja/või on rataste vabajooks takistatud (kettalukk jms). Kui saaks lihtsalt starterinuppu või vänta andes käima ja minema, oleks vargusi veel palju rohkem.
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
Süüteluku saab lasta panna ka kuskil?
Kui tsiklil akut pole, siis vist seda ei saa sinna tekitada ka?
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
Piipz kirjutas:Husqvarna Te610ie oleks minu valik. Kerge, kuid suht pikkade hooldudvälpadega
Mis ta nii kerge ikka on, kuigi jah, see raskus/kergus on suhteline mõiste, Sulle see 140kg on suhteliselt kerge tükk küll. Hooldusvälp (mootoriõli vahetus) on tal jah suht pikk, 5000km.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
otty kirjutas:Süüteluku saab lasta panna ka kuskil?
Kui tsiklil akut pole, siis vist seda ei saa sinna tekitada ka?
Muidugi saad panna. Süütelukk on tavaline võtmega lüliti. Pane ükskõik millise käivitumiseks strateegilise tähtsusega juhtme vahele ja ürita seda teha nii, et kohe esimese pilguga poleks näha, millised juhtmed selle elimineerimiseks kokku ühendama peaks.
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
Okei, aga kuidas akuga on?
Ilmselt ainuke variant oleks liitiumakud üle ratta ära jaotada ja rööbiti ära ühendada?
-
- Postitusi: 246
- Liitunud: 12 Nov 2004, 20:52
- Tsikkel: Gas Gas, HD rott
- Asukoht: Harjumaa, Habaja
- Tänatud: 2 korda
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
otty kirjutas:Okei, aga kuidas akuga on?
Ilmselt ainuke variant oleks liitiumakud üle ratta ära jaotada ja rööbiti ära ühendada?
Ära nende akudega üle pinguta- ühendused esimeses võsas lühises .Kergel endurokal on ikka tavaline üks motika aku peal. Ilma aku, starteri ja ebavajalike juhtmeteta umbes - 10 kg motika kaalust.
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
Miks seda akut nii kangesti vaja on üldse vändapillile? Kui ainult signale, siis mingist pisikesest signa akust piisab.
Ja kui sa veel ei tea, siis kergenduuro ei sobi absoluutselt maanteesõiduks (imho). Igaks juhuks mainin.
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 11 Mär 2005, 15:04
- Tsikkel: KTM 250 EXC-F
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
Sest kui sa oled tund aega kuskil mudaaugus maadelnud ja silme eest kergelt mustaks tõmbab siis on jube hea peale kolmandat korda välja suretamist nuppu vajutada
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
Siis tuleb osta selline ratas, millel starter juba tehasest peal on. Kuigi korras ratas läheb käima vändast ilma probleemita.
Re: Kerge enduro rattas igapäevaseks?
Tort kirjutas:Miks seda akut nii kangesti vaja on üldse vändapillile? Kui ainult signale, siis mingist pisikesest signa akust piisab.
Ja kui sa veel ei tea, siis kergenduuro ei sobi absoluutselt maanteesõiduks (imho). Igaks juhuks mainin.
Maanteele otseselt minna ei plaani, kuid kuna endal järelhaagist ega kaubikut pole, siis tahaks tsikliga sõita antud vahemaad või vahel lihtsalt mõne pisut suurema ringi teha asfaltil näiteks.
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 11 Mär 2005, 15:04
- Tsikkel: KTM 250 EXC-F
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kerge enduro ratas igapäevaseks?
Siis võta ikkagi DRZ, sellise klassi rattaga kannatab pikemat ringi mööda asfalti teha. Kergematega kaob point ära mööda asfalti uhada ja ratas on mõnusam ikka kamara ja liiva peal
Re: Kerge enduro ratas igapäevaseks?
DRZ võiks siiski viimaseks variandiks jääda kuna see ratas metsa minemiseks tiba raske. Mitte, et hakkama ei saaks, vaid kergem ratas mugavam.
Maanteel/teedel sõites, mind oluliselt mugavus ei huvita, mis on küllaltki olematu kergema rattaga.
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
- Tsikkel: CRF450R13
Re: Kerge enduro ratas igapäevaseks?
Tahad metsas sõita - võta korralik metsapill. Näiteks 250exc
Saad metsas palju lõbu! Saad ka lühikesed jupud teel sõidetud. Aga sellist ratast, mis kõike teeks, nagu paljud foorumis küsivad/tahavad. POLE.
Üle ühe korra fun selliste suurte asjandustega, nagu DRZ ja 610 metsas pole. Kes arvavad, et hästi tore, siis pole ilmselt "metsas" sõitnud, või paremat saanud. Ja kui sa enduuro võistluseid kaasa tahad harrastada, siis ikka kerget vaja.
VB. Mingisugune 350 ja edasi exc-f, võiks olla sihuke asi, millega saad ka natuke paremini teel kulgeda ja metsas mõnus.
Re: Kerge enduro ratas igapäevaseks?
sandman1111 kirjutas:Tahad metsas sõita - võta korralik metsapill. Näiteks 250exc
Saad metsas palju lõbu! Saad ka lühikesed jupud teel sõidetud. Aga sellist ratast, mis kõike teeks, nagu paljud foorumis küsivad/tahavad. POLE.Üle ühe korra fun selliste suurte asjandustega, nagu DRZ ja 610 metsas pole. Kes arvavad, et hästi tore, siis pole ilmselt "metsas" sõitnud, või paremat saanud. Ja kui sa enduuro võistluseid kaasa tahad harrastada, siis ikka kerget vaja.
VB. Mingisugune 350 ja edasi exc-f, võiks olla sihuke asi, millega saad ka natuke paremini teel kulgeda ja metsas mõnus.
Paistab, et täitsa mõistate mu muret
Tean, et sellist ratast ei ole ja tahaksi eelkõige lõbu metsas - otsin antud juhul parimat kompromissi. Samas peaks olema ratas selline, et saaks signa peale panna ja aeg-ajalt maja ees hoiustada. (kortermaja)
Re: Kerge enduro ratas igapäevaseks?
selle jaoks ostad JÕHKRA lehmaketi ja veel jõhkrama tabaluku. või veel parem lased omale keevitada mingi rauast juraka, mille asetad maja ees ümber mingi posti ja samal ajal rattale kuskilt ümber raami. igasugu signad ja süütelukud...palun!!! need ei takista mitte ühtegi pohhuistist narkarit.
ja nagu juba öeldi, sellist asja mis sõidan hästi metsas, maanteel ja linnas...ei ole. mul endal on üks yamu TTR600. Ta ei ole muidugi krossikas, kuid sellega annab metsas kenasti möllata. peale väikseid modifikatsioone oli ta päris kerge (ilma aku ja starterita variant) ning samas sai kenasti sõita ka nii linnas kui maanteel vahemaid 100km ja rohkemgi. Küll aga, rehvi tuleb väga õigesti valida, et saaks enamvähemgi mõistlikult nii erinevatel pinnastel sõita!
Re: Kerge enduro ratas igapäevaseks?
will111 kirjutas:selle jaoks ostad JÕHKRA lehmaketi ja veel jõhkrama tabaluku. või veel parem lased omale keevitada mingi rauast juraka, mille asetad maja ees ümber mingi posti ja samal ajal rattale kuskilt ümber raami. igasugu signad ja süütelukud...palun!!! need ei takista mitte ühtegi pohhuistist narkarit.
ja nagu juba öeldi, sellist asja mis sõidan hästi metsas, maanteel ja linnas...ei ole. mul endal on üks yamu TTR600. Ta ei ole muidugi krossikas, kuid sellega annab metsas kenasti möllata. peale väikseid modifikatsioone oli ta päris kerge (ilma aku ja starterita variant) ning samas sai kenasti sõita ka nii linnas kui maanteel vahemaid 100km ja rohkemgi. Küll aga, rehvi tuleb väga õigesti valida, et saaks enamvähemgi mõistlikult nii erinevatel pinnastel sõita!
Lehmaketi jmt arvestanud
Ega mul pikkasid otsasid ette ei tuleks.
Alati saab krossiringi kõrvale SM rattad ka osta.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Kerge enduro ratas igapäevaseks?
Ideaalne ratas sinu vajadusteks: http://www.auto24.ee/used/1721278
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.