Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
pesupoiss
Postitusi: 107
Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas pesupoiss »

Hei!

Eputan pisut oma rattaga: eelmise aasta maist sain Honda uhkeks omanikuks ja 8000km teid on meil ühiselt selja taga. Oleme läbi tule, kuse, vihma ja sita koos läbi roomanud, ilma üksteist alt vedamata ja alati tuju laes.
Pilt

Lühidalt meie kohtumisest:

Spoiler

Peale kevadtormi tekkis võimalus endale lõpuks mootorratas osta. Enne seda hoidsin paar aastat kõrvad lahti, äkki tuleb midagi huvitavat müüki mis on hinna ja kvaliteedi suhtes täitsa OK tasemel. Päris paljud kiitsid Honda 600ccm rattaid, miks muidu need hästi populaarsed rattad on. Eks arvamusi on seinast seina ja ma ei lähe kunagi Ninja meestele nina alla hõõruma, et CBR on parem. Võibolla Ninja ongi parem.
Läksin siis auto24.ee ratast jahtima, kriteeriumid olid lihtsad: 1.Honda 2.600ccm 3.kuni 2600€.
Kuvas 15 motorratast, aga üks jäi kohe silma, üldmulje oli hea. Ütleme, nii et armastus esimesest silmapilgust. Ratas ilusti puhtaks pestud, läbisõit 20500km ja eks välimus oli ka igati korralik. Kontrollisin internetist VIN-i ja käisime Motodepoos müügieelset kontrolli tegemas, tundus igati OK oma 14 aastase vanuse kohta.
Pilt

Info rattast:

Spoiler

1. Mark: Honda CBR600F4

  1. Tüüp: PC35/PC25
  2. Esmane registreerimine: 18.02.1999
  3. Registreerimine Eestis: 23.05.2007, toodud Itaaliast
  4. Värv: Hall/b
  5. Töömaht: 599cm3
  6. Võimsus: 74kW
  7. Kaal: 190kg
  8. Kandevõime: 189kg
    Pilt

Tehnilised näitajad välismaa lehelt.

Miks ma ikkagi selle ratta kasuks otsustasin:

  • 1. Ratas on väga kerge ja raskuskese on piisavalt madalal, et säilitada hea manööverdamisvõime, eriti tähtis on see minusugusel algajal linna sõitmisel.

    1. Võimsust ei ole üle mõistuse palju, et end kohe esimesel päeval sodiks sõidan. Matuste ja kirstu raha on kõik kulunud ratta ja varustuse ostmisele. Möödasõidud võiksid olla igati turvaline värk, et ei peaks kehaga hoogu tõukama, et mööda saada.
    2. 2000€ tundus igati mõistlik.
    3. Läbisõit 20 500.
    4. Välimus on meeltmööda.
    5. Jaapani mootorite pommikindlus.
    6. Honda tundus uus ja huvitav minu jaoks.

Pilt

8000 kilomeetri jooksul on kogunenud 3 kukkumist, kaks neist kohapeal seistes. Nimelt jalg vajus läbi mulla, suutsin samasse ämbrisse kukkuda kaks korda. Ja kolmas kord oli 5km/h kiirusel märja muru peal käiku vahetades. Muidugi ühel korral sai ka riigi kassasse pisike rahasüst tehtud. Iga käivitamine ja soojendamine toob liblikad kõhtu ja sellest 8000km on 6000km niisama maha sõidetud. Otsin pidevalt põhjust, et pikemaid retkeid teha, aga ei ole! Tore on see, et autot mul ei ole, ega taha ka enam. Mootorratas on korralik kokkuhoid nii kütusekulu, kindlustuse ja remondi pealt. Ei mäletagi millal oleks raha nii palju üle jäänud, et saaks terve suvi süüa ainult Statoilis.

Pilt

Tehtud tööd:

  • 1. Veoketi vahetus koos ketastega.

    1. Mõlema rehvi vahetus.
    2. 2x õli, filtri ja seibi vahetus.
    3. Jahutussüsteemi pesu ja jahutusvedelik.
    4. Pidurituulutus ja värske pressitud pidurivedelik.
    5. Uus käiguvahetuse pedaali ots, vana otsustas, et tõmbab tuld poole sõidu pealt.
    6. Uued led suunatuled koos vajaliku releega. Vanad meenutasid teo silmi

Enamus töid tehtud Biker24-s või Järvevana Amservis.

Pilt

Vaja teha:

  • 1. Juhtraua laagrite vahetus.

    1. Nukaketipinguti vahetus.
    2. Klappide kontroll.
    3. Küünalde vahetus.
    4. Karburaatori sünkroniseerimine.
    5. Amordi torude vahetus.
    6. Iluravi(kriimud kukkumisest).
      Remondi kulgemist saab lugeda siit

Pilt

Teha on küll ja küll, kohe kui midagi korda saan siis õnneks ei teki uus viga juurde nagu autodega kombeks. Kui kellelgi on kuldsete kätega mehi, kes oskab aidata remonditöödega siis andke julgelt teada. Iga kokkuhoitud sent on lisa kilomeeter.
Okei, panen piiri kirjutatud romaanile. Soovin endale paksu rahakotti ja muretuid kilomeetreid.

Viimati muutis pesupoiss, 27 Mär 2014, 00:45, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar

Andrea
Postitusi: 741
Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas Andrea »

Terv!

Miks amorditorusid vahetama hakkad?

Suzuki SV650 S 2001 -> Yamaha YZF750R 1995 -> Aprilia RSV 1000 Tuono 2003 -> Ducati 999 Biposto 2005 -> Ducati 1098 Streetfighter S 2009 -> Ducati Diavel Carbon 2011 -> Aprilia Tuono V4R APRC 2012 -> KTM SuperDuke 1290 R 2015 -> Kawasaki KX250F 2008 -> Aprilia Tuono V4R APRC ABS 2014 -> Aprilia Tuono V4 1100 RR 2017 -> KTM Superduke 1290 R 2020 -> Ducati Streetfighter V4 2020 -> Ducati Streetfighter V4S 2021
Kasutaja avatar

Teema algataja
pesupoiss
Postitusi: 107
Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas pesupoiss »

Amorditorudel on roostetäpid mis on tekkinud kivitäketest, esiteks see häirib ennast ja teiseks võivad need roostetäpid tihendeid sööma hakata. Muidugi võib ka proovida torusid poleerida.

Viimati muutis pesupoiss, 26 Mär 2014, 10:18, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 942
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas Bandit »

jutt on siis kivitäketest.

Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 942
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas Bandit »

kui nii väga külge tõmbab siis soovitan sul paigaldusel panna kohe töötsooni kaitsmed.

Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
pesupoiss
Postitusi: 107
Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas pesupoiss »

Ma mõtlesin ise ka selle peale, aga eks välimus nõuab ohverdust.
On olemas selliseid kaitsmeid mida saaks maha kergelt võtta.

Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 942
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas Bandit »

Vedrukõri plastikust, lõikad serva pooleks ja päris rõve jääb :).
Aga üldjuhul kõik läbi aasa.

Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas madone »

3-4mm neoprenist sukad saad otsa tõmmata, aga siis ikka jah torud alt ära ja pärast alla tagasi. Kui sa just ei taha neid neoprenist tuutusi uuesti kokku õmblema hakata :)


jopakoll
Postitusi: 233
Liitunud: 17 Aug 2013, 00:36
Tsikkel: aabits

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas jopakoll »

pesupoiss kirjutas:

Läbisõit 20 500...Juhtraua laagrite ja nukaketipinguti vahetus

selle läbisõidu juures :shock:, oma armukesel läbisõitu ca 75 tuhhi ja ei tea nendest vigadest veel mitaki :bsmile:

pesupoiss kirjutas:

Võimsust ei ole üle mõistuse palju

vabalt piisab kirstuni, ära muretse selle ostavad teised (lol) :bsmile:

pesupoiss kirjutas:

Mootorratas on korralik kokkuhoid nii kütusekulu, kindlustuse ja remondi pealt

millist transat talvel kasutad ja muul ajal...

Kasutaja avatar

Teema algataja
pesupoiss
Postitusi: 107
Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas pesupoiss »

jopakoll kirjutas:
pesupoiss kirjutas:

Läbisõit 20 500...Juhtraua laagrite ja nukaketipinguti vahetus

selle läbisõidu juures :shock:, oma armukesel läbisõitu ca 75 tuhhi ja ei tea nendest vigadest veel mitaki :bsmile:

pesupoiss kirjutas:

Võimsust ei ole üle mõistuse palju

vabalt piisab kirstuni, ära muretse selle ostavad teised (lol) :bsmile:

pesupoiss kirjutas:

Mootorratas on korralik kokkuhoid nii kütusekulu, kindlustuse ja remondi pealt

millist transat talvel kasutad ja muul ajal...

  1. Nukaketipinguti pidi olema murelaps nende mootoritega, et kipuvad ära väsima. Kui ennast ei häiriks siis saaks veel sellega rahulikul sõita. Juhtraualaagrid, see loks on minimaalne, aga ikkagi häirib. Eks see kulumine ole ratastel erinev. Ma usun, et enamusjaolt linnas sõitimine teeb ka oma töö. Ja need laagrid on üldse tillukesed, mõtlen et vahetan nende peale http://en.wikipedia.org/wiki/Tapered_roller_bearing

  2. Ma usun, et võimsamaga oleksin ma liiga uhkeks läinud. Ikka vahel tahaks enda kogemused proovile panna.
    3.Ma elan linnas, töö lähedal, lapsi pole. Liigun vajadusel ühistranspordiga ja kui kord kuus tõesti autot vaja siis naabrimees pole kade mees.

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas Villem »

pesupoiss kirjutas:
  1. Nukaketipinguti pidi olema murelaps nende mootoritega, et kipuvad ära väsima. Kui ennast ei häiriks siis saaks veel sellega rahulikul sõita. Juhtraualaagrid, see loks on minimaalne, aga ikkagi häirib. Eks see kulumine ole ratastel erinev. Ma usun, et enamusjaolt linnas sõitimine teeb ka oma töö. Ja need laagrid on üldse tillukesed, mõtlen et vahetan nende peale http://en.wikipedia.org/wiki/Tapered_roller_bearing

  2. Ma usun, et võimsamaga oleksin ma liiga uhkeks läinud. Ikka vahel tahaks enda kogemused proovile panna.
    3.Ma elan linnas, töö lähedal, lapsi pole. Liigun vajadusel ühistranspordiga ja kui kord kuus tõesti autot vaja siis naabrimees pole kade mees.

Minuteada ei väsi need pingutid kuhugi ära vaid hakkavad lihtsalt häält tegema ühe pisikese tifti pärast. Ka siit foorumist on see teema läbi käinud ja keegi tegi ka piltidega õpetuse, kuidas asi ära parandada. Kui ma õigesti mäletan, tuli tift lihtsalt torniga veidi laiemaks koputada.

Lenksulaagritest: tõsta mingitmoodi rattal esiots kergeks või koguni maast lahti ja keera lenksu ühele-teisele poole välja. Kui mingil hetkel (enamasti keskasendis) käib nõks läbi, ehk keeraks justkui mingisse pesasse sisse, siis on sul laager tõesti läbi. Originaalis on seal vist tõesti kuullaager sees ja nende eluiga võrreldes koonusrull-laagritega on päris lühike. Muidu aga aitab kerge mutri pealekeeramine.

Edu!

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7415
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1095 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Villem kirjutas:

Minuteada ei väsi need pingutid kuhugi ära vaid hakkavad lihtsalt häält tegema ühe pisikese tifti pärast.

Väsivad ikka ära. Sama häda vaevab Honda Hornetit (CBR600 ja CB600 peal on üsna ühesugune mootor). Kuna pinguti on suhteliselt õrn vidin, siis on nupumehed välja pakkunud manuaalselt toimiva asenduse, mida aeg-ajalt keti venides käsitsi pingutatatakse.
Pilt

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Teema algataja
pesupoiss
Postitusi: 107
Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas pesupoiss »

Tõstasin ratta õhku, loks sees, laagrid läbi.

Mul ei koida ükski tift pingutil ette, et saaks parandada. Oleks suursuur kasu ka antud õpetusest.

Muidu manuaalse pingutiga ei julge riskida. Kui juba natuke hakkab mootor väänama ja pinguti ei anna järele ongi tagajärjeks lühem nukaketi iga. Ma usun, et honda insenerid oleksid selle peale pannud, kui manuaalne oleks parem olnud(võistlusratastele tõenäoliselt ongi). :D See on muidu mu loogiline lähenemine hetkel pingutite suhtes. Kas vahetada tihedamini kogu nukakomplekti või iga 25k tagant pingutit.

Kasutaja avatar

Teema algataja
pesupoiss
Postitusi: 107
Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas pesupoiss »

madone kirjutas:

3-4mm neoprenist sukad saad otsa tõmmata, aga siis ikka jah torud alt ära ja pärast alla tagasi. Kui sa just ei taha neid neoprenist tuutusi uuesti kokku õmblema hakata :)

Tagasi õmblemine!!! Geniaalne, ma õmblen sinna LUKU! Vajadusel peale ja maha!

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8858
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas Piipz »

See lukk hakkab sul toru kriipima ju.

Kasutaja avatar

Teema algataja
pesupoiss
Postitusi: 107
Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss

Lugemata postitus Postitas pesupoiss »

Piipz kirjutas:

See lukk hakkab sul toru kriipima ju.

Plastmasslukk ka?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”