Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 107
- Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
- Tsikkel: BMW R1200GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
Hei!
Eputan pisut oma rattaga: eelmise aasta maist sain Honda uhkeks omanikuks ja 8000km teid on meil ühiselt selja taga. Oleme läbi tule, kuse, vihma ja sita koos läbi roomanud, ilma üksteist alt vedamata ja alati tuju laes.
Lühidalt meie kohtumisest:
Spoiler
Peale kevadtormi tekkis võimalus endale lõpuks mootorratas osta. Enne seda hoidsin paar aastat kõrvad lahti, äkki tuleb midagi huvitavat müüki mis on hinna ja kvaliteedi suhtes täitsa OK tasemel. Päris paljud kiitsid Honda 600ccm rattaid, miks muidu need hästi populaarsed rattad on. Eks arvamusi on seinast seina ja ma ei lähe kunagi Ninja meestele nina alla hõõruma, et CBR on parem. Võibolla Ninja ongi parem.
Läksin siis auto24.ee ratast jahtima, kriteeriumid olid lihtsad: 1.Honda 2.600ccm 3.kuni 2600€.
Kuvas 15 motorratast, aga üks jäi kohe silma, üldmulje oli hea. Ütleme, nii et armastus esimesest silmapilgust. Ratas ilusti puhtaks pestud, läbisõit 20500km ja eks välimus oli ka igati korralik. Kontrollisin internetist VIN-i ja käisime Motodepoos müügieelset kontrolli tegemas, tundus igati OK oma 14 aastase vanuse kohta.
Info rattast:
Spoiler
1. Mark: Honda CBR600F4
- Tüüp: PC35/PC25
- Esmane registreerimine: 18.02.1999
- Registreerimine Eestis: 23.05.2007, toodud Itaaliast
- Värv: Hall/b
- Töömaht: 599cm3
- Võimsus: 74kW
- Kaal: 190kg
- Kandevõime: 189kg
Miks ma ikkagi selle ratta kasuks otsustasin:
1. Ratas on väga kerge ja raskuskese on piisavalt madalal, et säilitada hea manööverdamisvõime, eriti tähtis on see minusugusel algajal linna sõitmisel.
- Võimsust ei ole üle mõistuse palju, et end kohe esimesel päeval sodiks sõidan. Matuste ja kirstu raha on kõik kulunud ratta ja varustuse ostmisele. Möödasõidud võiksid olla igati turvaline värk, et ei peaks kehaga hoogu tõukama, et mööda saada.
- 2000€ tundus igati mõistlik.
- Läbisõit 20 500.
- Välimus on meeltmööda.
- Jaapani mootorite pommikindlus.
- Honda tundus uus ja huvitav minu jaoks.
8000 kilomeetri jooksul on kogunenud 3 kukkumist, kaks neist kohapeal seistes. Nimelt jalg vajus läbi mulla, suutsin samasse ämbrisse kukkuda kaks korda. Ja kolmas kord oli 5km/h kiirusel märja muru peal käiku vahetades. Muidugi ühel korral sai ka riigi kassasse pisike rahasüst tehtud. Iga käivitamine ja soojendamine toob liblikad kõhtu ja sellest 8000km on 6000km niisama maha sõidetud. Otsin pidevalt põhjust, et pikemaid retkeid teha, aga ei ole! Tore on see, et autot mul ei ole, ega taha ka enam. Mootorratas on korralik kokkuhoid nii kütusekulu, kindlustuse ja remondi pealt. Ei mäletagi millal oleks raha nii palju üle jäänud, et saaks terve suvi süüa ainult Statoilis.
Tehtud tööd:
1. Veoketi vahetus koos ketastega.
- Mõlema rehvi vahetus.
- 2x õli, filtri ja seibi vahetus.
- Jahutussüsteemi pesu ja jahutusvedelik.
- Pidurituulutus ja värske pressitud pidurivedelik.
- Uus käiguvahetuse pedaali ots, vana otsustas, et tõmbab tuld poole sõidu pealt.
- Uued led suunatuled koos vajaliku releega. Vanad meenutasid teo silmi
Enamus töid tehtud Biker24-s või Järvevana Amservis.
Vaja teha:
1. Juhtraua laagrite vahetus.
- Nukaketipinguti vahetus.
- Klappide kontroll.
- Küünalde vahetus.
- Karburaatori sünkroniseerimine.
- Amordi torude vahetus.
- Iluravi(kriimud kukkumisest).
Remondi kulgemist saab lugeda siit
Teha on küll ja küll, kohe kui midagi korda saan siis õnneks ei teki uus viga juurde nagu autodega kombeks. Kui kellelgi on kuldsete kätega mehi, kes oskab aidata remonditöödega siis andke julgelt teada. Iga kokkuhoitud sent on lisa kilomeeter.
Okei, panen piiri kirjutatud romaanile. Soovin endale paksu rahakotti ja muretuid kilomeetreid.
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
Terv!
Miks amorditorusid vahetama hakkad?
-
Teema algataja - Postitusi: 107
- Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
- Tsikkel: BMW R1200GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
Amorditorudel on roostetäpid mis on tekkinud kivitäketest, esiteks see häirib ennast ja teiseks võivad need roostetäpid tihendeid sööma hakata. Muidugi võib ka proovida torusid poleerida.
-
- Mode
- Postitusi: 942
- Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
- Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
jutt on siis kivitäketest.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
-
- Mode
- Postitusi: 942
- Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
- Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
kui nii väga külge tõmbab siis soovitan sul paigaldusel panna kohe töötsooni kaitsmed.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
-
Teema algataja - Postitusi: 107
- Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
- Tsikkel: BMW R1200GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
Ma mõtlesin ise ka selle peale, aga eks välimus nõuab ohverdust.
On olemas selliseid kaitsmeid mida saaks maha kergelt võtta.
-
- Mode
- Postitusi: 942
- Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
- Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
Vedrukõri plastikust, lõikad serva pooleks ja päris rõve jääb .
Aga üldjuhul kõik läbi aasa.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
3-4mm neoprenist sukad saad otsa tõmmata, aga siis ikka jah torud alt ära ja pärast alla tagasi. Kui sa just ei taha neid neoprenist tuutusi uuesti kokku õmblema hakata
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
pesupoiss kirjutas:Läbisõit 20 500...Juhtraua laagrite ja nukaketipinguti vahetus
selle läbisõidu juures , oma armukesel läbisõitu ca 75 tuhhi ja ei tea nendest vigadest veel mitaki
pesupoiss kirjutas:Võimsust ei ole üle mõistuse palju
vabalt piisab kirstuni, ära muretse selle ostavad teised
pesupoiss kirjutas:Mootorratas on korralik kokkuhoid nii kütusekulu, kindlustuse ja remondi pealt
millist transat talvel kasutad ja muul ajal...
-
Teema algataja - Postitusi: 107
- Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
- Tsikkel: BMW R1200GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
jopakoll kirjutas:pesupoiss kirjutas:Läbisõit 20 500...Juhtraua laagrite ja nukaketipinguti vahetus
selle läbisõidu juures
, oma armukesel läbisõitu ca 75 tuhhi ja ei tea nendest vigadest veel mitaki
pesupoiss kirjutas:Võimsust ei ole üle mõistuse palju
vabalt piisab kirstuni, ära muretse selle ostavad teised
pesupoiss kirjutas:Mootorratas on korralik kokkuhoid nii kütusekulu, kindlustuse ja remondi pealt
millist transat talvel kasutad ja muul ajal...
Nukaketipinguti pidi olema murelaps nende mootoritega, et kipuvad ära väsima. Kui ennast ei häiriks siis saaks veel sellega rahulikul sõita. Juhtraualaagrid, see loks on minimaalne, aga ikkagi häirib. Eks see kulumine ole ratastel erinev. Ma usun, et enamusjaolt linnas sõitimine teeb ka oma töö. Ja need laagrid on üldse tillukesed, mõtlen et vahetan nende peale http://en.wikipedia.org/wiki/Tapered_roller_bearing
Ma usun, et võimsamaga oleksin ma liiga uhkeks läinud. Ikka vahel tahaks enda kogemused proovile panna.
3.Ma elan linnas, töö lähedal, lapsi pole. Liigun vajadusel ühistranspordiga ja kui kord kuus tõesti autot vaja siis naabrimees pole kade mees.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
pesupoiss kirjutas:
Nukaketipinguti pidi olema murelaps nende mootoritega, et kipuvad ära väsima. Kui ennast ei häiriks siis saaks veel sellega rahulikul sõita. Juhtraualaagrid, see loks on minimaalne, aga ikkagi häirib. Eks see kulumine ole ratastel erinev. Ma usun, et enamusjaolt linnas sõitimine teeb ka oma töö. Ja need laagrid on üldse tillukesed, mõtlen et vahetan nende peale http://en.wikipedia.org/wiki/Tapered_roller_bearing
Ma usun, et võimsamaga oleksin ma liiga uhkeks läinud. Ikka vahel tahaks enda kogemused proovile panna.
3.Ma elan linnas, töö lähedal, lapsi pole. Liigun vajadusel ühistranspordiga ja kui kord kuus tõesti autot vaja siis naabrimees pole kade mees.
Minuteada ei väsi need pingutid kuhugi ära vaid hakkavad lihtsalt häält tegema ühe pisikese tifti pärast. Ka siit foorumist on see teema läbi käinud ja keegi tegi ka piltidega õpetuse, kuidas asi ära parandada. Kui ma õigesti mäletan, tuli tift lihtsalt torniga veidi laiemaks koputada.
Lenksulaagritest: tõsta mingitmoodi rattal esiots kergeks või koguni maast lahti ja keera lenksu ühele-teisele poole välja. Kui mingil hetkel (enamasti keskasendis) käib nõks läbi, ehk keeraks justkui mingisse pesasse sisse, siis on sul laager tõesti läbi. Originaalis on seal vist tõesti kuullaager sees ja nende eluiga võrreldes koonusrull-laagritega on päris lühike. Muidu aga aitab kerge mutri pealekeeramine.
Edu!
Villem aka Villu aka Madis

-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
Villem kirjutas:Minuteada ei väsi need pingutid kuhugi ära vaid hakkavad lihtsalt häält tegema ühe pisikese tifti pärast.
Väsivad ikka ära. Sama häda vaevab Honda Hornetit (CBR600 ja CB600 peal on üsna ühesugune mootor). Kuna pinguti on suhteliselt õrn vidin, siis on nupumehed välja pakkunud manuaalselt toimiva asenduse, mida aeg-ajalt keti venides käsitsi pingutatatakse.
-
Teema algataja - Postitusi: 107
- Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
- Tsikkel: BMW R1200GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
Tõstasin ratta õhku, loks sees, laagrid läbi.
Mul ei koida ükski tift pingutil ette, et saaks parandada. Oleks suursuur kasu ka antud õpetusest.
Muidu manuaalse pingutiga ei julge riskida. Kui juba natuke hakkab mootor väänama ja pinguti ei anna järele ongi tagajärjeks lühem nukaketi iga. Ma usun, et honda insenerid oleksid selle peale pannud, kui manuaalne oleks parem olnud(võistlusratastele tõenäoliselt ongi). See on muidu mu loogiline lähenemine hetkel pingutite suhtes. Kas vahetada tihedamini kogu nukakomplekti või iga 25k tagant pingutit.
-
Teema algataja - Postitusi: 107
- Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
- Tsikkel: BMW R1200GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
madone kirjutas:3-4mm neoprenist sukad saad otsa tõmmata, aga siis ikka jah torud alt ära ja pärast alla tagasi. Kui sa just ei taha neid neoprenist tuutusi uuesti kokku õmblema hakata
Tagasi õmblemine!!! Geniaalne, ma õmblen sinna LUKU! Vajadusel peale ja maha!
-
Teema algataja - Postitusi: 107
- Liitunud: 25 Apr 2011, 20:28
- Tsikkel: BMW R1200GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Honda CBR600f4 '99 - pesupoiss
Piipz kirjutas:See lukk hakkab sul toru kriipima ju.
Plastmasslukk ka?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.