Kerge ragin..
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Kerge ragin..
Roller: KYMCO SUPER FEVER ZX 50
Sõidu ajal kuulda kerge klõbin / ragin (tuleb mootorist vm).. samamoodi kui hargile panna. Sõites ~40..50km/h pealt juba hästi kuulda ja mida kiiremini sõita seda rohkem on kuulda.. - variaatoris piiraja peal, nii et max kiirus 65km/h. Kasutan 95 bensiini.
Läbisõit 4200km, 3a vana. Siiani midagi vahetatud / parandatud pole.
Viimasel paaril päeval on olnud palju sõitu.. ~200km - nii asfaltit kui metsateed.. - ühel hetkel avastasin et uus heli on tekkinud..
(Kiirendus tundub OK). Millest võib ragin tulla?
Sõidu ajal kuulda kerge klõbin / ragin (tuleb mootorist vm).. samamoodi kui hargile panna. Sõites ~40..50km/h pealt juba hästi kuulda ja mida kiiremini sõita seda rohkem on kuulda.. - variaatoris piiraja peal, nii et max kiirus 65km/h. Kasutan 95 bensiini.
Läbisõit 4200km, 3a vana. Siiani midagi vahetatud / parandatud pole.
Viimasel paaril päeval on olnud palju sõitu.. ~200km - nii asfaltit kui metsateed.. - ühel hetkel avastasin et uus heli on tekkinud..
(Kiirendus tundub OK). Millest võib ragin tulla?
-
Teema algataja
pane roller käima, kutsu sõber appi. las sõber sõidab mööda või midagi, või pane hargile ning anna pöördeid, ning kuula kõrvaga variaatori juurest. Kui mdiagi tuleb, siis on seal midagi mäda, Kuid kui minekus pole midagi muutunud, siis on kahtlane, et mootoris midagi viga oleks. Kas muidu üldse mingeid muudatusi pole juhtunud? käivitamisel jne ?
-
Teema algataja
hargile panin. ragin tuleb kusagilt - ei saa aru kuskohast.. -kasutaja1 kirjutas:...või pane hargile ning anna pöördeid, ning kuula kõrvaga variaatori juurest. Kui mdiagi tuleb, siis on seal midagi mäda, Kuid kui minekus pole midagi muutunud, siis on kahtlane, et mootoris midagi viga oleks. Kas muidu üldse mingeid muudatusi pole juhtunud? käivitamisel jne ?
pole nii täpselt veel jõudnud uurida.
vb on kiirendus õigepisut lahjemaks jäänud.. aga vb ka mitte.
käima ei lähe juba mõnda aega starterist. aasta tagasi võeti
mingil põhjusel mootor maha ja värviti osaliselt plast osi -
sellest ajast peale ei läinud igakord starterist käima.. viimasel ajal
järjest vähem. kui on umbes 10-15 min seisnud siis tuleb ~3x vänta
anda (kasvõi vaikselt käega vänta alla lükates) ja siis läheb ilusti starterist käima <- kummaline viga ka.
Oletame, et viga on variaatoris - silinder..kolb.. (seal pole midagi
ragisemas eriti) - mis variaatoris lagunemas on? - mis kõige mustema
tsenaariumi järgi remondi hinna suurusjärk võib olla?
-
Teema algataja
Hargil ragiseb samamoodi nagu sõiteski.mca15 kirjutas:Kõige tõenäolisem on, et su rolleril on kepsu laager läbi
Kas kohapeal seistes ja natuke pöördeid anda kas siis ka klõpiseb/ragiseb?
Endal sama viga olnud.
See pole selline päris ühtlane ragin.. piltlikult kõlab umbes nii nagu "õlise laagri sisse oleks pisut liiva sattunud"
Kas see võib endast mingisugust ohtu kujutada? Homme oleks tarvis
veel üks 100km sõita - kas julgeb?
Mis selline laager muidu maksab?
-
- Postitusi: 227
- Liitunud: 09 Mai 2004, 22:31
- Asukoht: Tartu/ Yamaha TZR 125
Ma copysin selle ühest teemast ma ei viitsi enam ümber kirjutada.
Väntvõll ja keps on eraldi asjad üldse. Väntvõll koosneb neljast jupist, kepsulaagrist, tapist, kepsusust ja hoorattast needo osad on kõik vahedatavad.
Kui sul on kepsu laager läbi siis tuleb kasulikum vahetada see välja, kui osta uus väntvõll.
kui mõtled vahetada siis pead ostama terve kepsu komblekti(sinna sisse kuuluvad keps, kepsulaager, tapp ja sõrme laagrist. Kui mõtled vahetada ainult kepsu laagri siis on ta sul varsti jälle katgi (läbi).
Kepsu komplekti saad sa kätte 800kr aga uus vätvõll maksab kuskil 2000-4000 oleneb väntvõllist.
Kui katkisega väntvõlliga ringi sõita võib tulla mõni kepsu laagri tükk ülesse ja lõhkuda su silindri ja kolvi. 1km täiesti piisab, et ülesse tulla ja kasvõi ühest väntvõlli pöördest. Parem kui ei sõida pärast kahetsed.
Väntvõll ja keps on eraldi asjad üldse. Väntvõll koosneb neljast jupist, kepsulaagrist, tapist, kepsusust ja hoorattast needo osad on kõik vahedatavad.
Kui sul on kepsu laager läbi siis tuleb kasulikum vahetada see välja, kui osta uus väntvõll.
kui mõtled vahetada siis pead ostama terve kepsu komblekti(sinna sisse kuuluvad keps, kepsulaager, tapp ja sõrme laagrist. Kui mõtled vahetada ainult kepsu laagri siis on ta sul varsti jälle katgi (läbi).
Kepsu komplekti saad sa kätte 800kr aga uus vätvõll maksab kuskil 2000-4000 oleneb väntvõllist.
Kui katkisega väntvõlliga ringi sõita võib tulla mõni kepsu laagri tükk ülesse ja lõhkuda su silindri ja kolvi. 1km täiesti piisab, et ülesse tulla ja kasvõi ühest väntvõlli pöördest. Parem kui ei sõida pärast kahetsed.
Mudakoll
-
Teema algataja
Lihtsalt käivitab.. (nagu poleks bensiini vm)-lammutaja- kirjutas:aga mis ta teeb kui starterit annad peksab nagu tühja või üldse ei tee mingit häält?
Lükkan ~3x vänta - kasvõi vaikselt.. ja läheb starterist.
Esimesed korrad pärast seda nö värvimist.. kui see jama tekkis -
siis lasin starterit 10sek kaupa 5..10x enne kui käima läks lõpuks...
-
Teema algataja
ta läheb sellepärast peale paari vändalööki käima, sest siis ta lööb bentsu ülesse, ehk lööb su karpa bentsu täis ja hakkab sealt edasi mootori andma, aga selle ragina kohapealt ei oska küll midagi öelda. endal oli piaggio sferal väike tilin variaatoris sees, aga lahti ei võtnud, niiet ei tea mis seal läbi võis olla. Võibolla on seal midagi katki, kuna endal kah kiirus ja kiirendus ei kannatanud sellepärast, et tilin varaatoris oli.
rullideklõbinat kuuled sa aind kohapeal käies et õrnalt miskitkõbiseb varios
ja To Mca15 mis siis et kui ostad väntvõlli saad kaasa ka alati kepsu
vähemalt kui holandist on ostetud on nad koos olnud koos laagrite ja kõigega.PLenagu neid eraldi näinud. ja kui sa top ütlesin et lööd 3 korda tühjalt vänta ja sis läheb käiba sis järelikult ei saa ta piisavalt pentsu peale.
See ragin võib olla tõesti ka kepsu laager ja kui to laiali lendab mööda silindrit sis on pahandust kui palju.Halvemal juhul terve silinder vahetusse.Ni et soovitaks käia kuskil selliste inimeste juures kes kuulavad vaatavad ise mitte ei oleta ja ennusta kohvipaksu pealt.
Ei taha sis uut teemat teha et mis jama se on kui varios kõlin sees on nigu kelluke möllab seal sees?
Kahte rollerit tean juba millel se kõlin sees,jube huvitav oleks teada mis se on.
on ka lahti võetud terve vario mitte midagi kahtlast pole märkand. 
ja To Mca15 mis siis et kui ostad väntvõlli saad kaasa ka alati kepsu

See ragin võib olla tõesti ka kepsu laager ja kui to laiali lendab mööda silindrit sis on pahandust kui palju.Halvemal juhul terve silinder vahetusse.Ni et soovitaks käia kuskil selliste inimeste juures kes kuulavad vaatavad ise mitte ei oleta ja ennusta kohvipaksu pealt.

Ei taha sis uut teemat teha et mis jama se on kui varios kõlin sees on nigu kelluke möllab seal sees?
Kahte rollerit tean juba millel se kõlin sees,jube huvitav oleks teada mis se on.


Elu algab 50ccm
http://www.pilt.ee/photo/102150/1765425/
müün rollerit: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=46871#46871

müün rollerit: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=46871#46871
-
Teema algataja
seda kindlasti. lihtsalt, ma ise pole asjatundja ja oli vaja kiiret spekulatsiooni - kas julgeb homme päeval pikka otsa teha v mitte - nyd mul asi selge mis edasi tehaAlv15 kirjutas:...Ni et soovitaks käia kuskil selliste inimeste juures kes kuulavad vaatavad ise mitte ei oleta ja ennusta kohvipaksu pealt.![]()

tänud kõigile!
kui paremat tehnikat pole käepärast tee vanaisa moodi.Võta 0,5meetrine kaigas(harjavars),suru üks ots vastu kõrva ja teisega vastu mootori erinevaid kohti.paari minutiga peaks asi selge olema.alguses kuula mõne sõbra korras mootorit.ise õppisin seda ammu ja kasutan tänaseni kuigi oman ka elektroonilist aparaati.
Võta variaatori kaan ära. Siis veni välja starteri bendix (ei tea kuidas seda teiseti nimetakse). Bendix - see on elektristarteri ja hammastaldrikust vaheline vidin. Asub all vasakul (taldriku taga). Ja kuj sa seda eemaldad, siis pane kaan tagasi ja kävita roller vändaga.. Ja juhul, kui midage enam ei klõbi siis oligi see bendix, mis käis vastu hammastaldriku...
Ja kui ikka klõbiseb, siis võivad olla silentblockid läbi. Silentblock - kang/hoob mootori ja raami vahel. Seda ühendatakse kummipuksest läbi boltitega. Kontrolli neid kummipukseid siis ära..
Kontrolli summuti ühendus silindrega ja karteriga.
Muidu mul sama roller ja koliseb kõik... aga sõidab
17 tuh juba...
Ja kui ikka klõbiseb, siis võivad olla silentblockid läbi. Silentblock - kang/hoob mootori ja raami vahel. Seda ühendatakse kummipuksest läbi boltitega. Kontrolli neid kummipukseid siis ära..
Kontrolli summuti ühendus silindrega ja karteriga.
Muidu mul sama roller ja koliseb kõik... aga sõidab

Läbisõit 4200 km - see on ju üsna "uus" aparaaat veel. Isegi vene väikekesekubatuuriline võrr peab normaalse hoolduse juures 10 000 km vastu pidama. Laagriviga siiski ei kahtlustaks, aeglase kulumise käigus tekkinud müra poleks sa "üle öö" avastanud ja äkilisem purunemine on piisavalt "äkiline", et enam ei tekiks sellist mõtetki, et ...kas ma veel temaga sõitta julgeksin... 
Kas roller on õhkjahutusega?
Kui on, siis pakuksin sellist varianti:
Kuna oled oma jutu järgi igasugu teedel sõitnud ja siis see heli tekkis, siis arvan, et oled näiteks silindrit ja jahutusventilaatorit katva katte (õhusuunaja) kinnitus(t)est lahti põrutanud ja see nüüd plärrab seal omapead, hõõrdudes veel muuseas vastu ventilaatori tiivikut...
Võimalik ka, et mõni oksaraag on takerdunud ventilaatorikattesse..
Mu jutu mõte on see, et vaata enne igaks juhuks üle tõenäolisemad ja lihtsamad variandid (igasugu lahtipõrunud detailid-värgid), enne kui hakkad mootorit maha ja pooleks võtma. Seda enam, kui oskused nii napid on, et ainuüksi mootori värvimiseks mahavõtmisega käivitusraskused tekitatakse...
Muide, need käivitusraskused oleks ehk lihtsamat sorti karburaatori reguleerimisega kõrvaldatavad?...
või on bensiinipaagi vaakumkraanil (kui on selline) midagi valesti ühendatud või ühendamata jäänud. Veel on nn. "autotoores" külmalt käivitamisel oluline detail - on see korras?
Vaata, uuri, mõtle...

Kas roller on õhkjahutusega?
Kui on, siis pakuksin sellist varianti:
Kuna oled oma jutu järgi igasugu teedel sõitnud ja siis see heli tekkis, siis arvan, et oled näiteks silindrit ja jahutusventilaatorit katva katte (õhusuunaja) kinnitus(t)est lahti põrutanud ja see nüüd plärrab seal omapead, hõõrdudes veel muuseas vastu ventilaatori tiivikut...
Võimalik ka, et mõni oksaraag on takerdunud ventilaatorikattesse..

Mu jutu mõte on see, et vaata enne igaks juhuks üle tõenäolisemad ja lihtsamad variandid (igasugu lahtipõrunud detailid-värgid), enne kui hakkad mootorit maha ja pooleks võtma. Seda enam, kui oskused nii napid on, et ainuüksi mootori värvimiseks mahavõtmisega käivitusraskused tekitatakse...
Muide, need käivitusraskused oleks ehk lihtsamat sorti karburaatori reguleerimisega kõrvaldatavad?...

Vaata, uuri, mõtle...
Viimati muutis Mix, 09 Juun 2005, 11:42, muudetud 2 korda kokku.
-
Teema algataja
malone322 kirjutas:ta läheb sellepärast peale paari vändalööki käima, sest siis ta lööb bentsu ülesse, ehk lööb su karpa bentsu täis ja hakkab sealt edasi mootori andma, aga selle ragina kohapealt ei oska küll midagi öelda. endal oli piaggio sferal väike tilin variaatoris sees, aga lahti ei võtnud, niiet ei tea mis seal läbi võis olla. Võibolla on seal midagi katki, kuna endal kah kiirus ja kiirendus ei kannatanud sellepärast, et tilin varaatoris oli.
sa ütled et peale vändalööki lööb karpa bentsu täis.. Õigemini oleks nii et mootor tõmbab karpa bentsu täis. Ja teiseks pole vahet kas sa lööd vändast või käivitad starterist sest et point on täpselt sama nii vänt kui ka starter panevad mootori täpselt ühtemoodi liikuma. Tekib silindris kolvi allaminekul vaakum ning ta imeb sellega kyttesegu sisse. so vahet pole.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.