Hai,
ma küll juba vähe napsune, aga tundub, et tulevased enduurohuvilised justkui üritavad rahulikuma mootoriga isendit valides ühtlasi välistada ka kõiki muid metsamodraga kaasnevaid hooldeprobleeme. Et umbes, kui ei võta nüüd seda 125 või 250 isendit, kus hiljemalt 100h jooksul tuleb kolb vahteada...siis ei pea ka midagi muud järgneva viisaastaku jooksul tegema!? Olles ise nüüd 3 aastat oma metsarattaga mööda saanud, ma oleks õnnelik, kui saaks vaid nii, et 100 või isegi 50 h tagant ainult kolvivahteus ja see olekski kõik 
Endal siis Suzu DR350 99 pidada, siinmainitud DRZ400 eelkäija, ainult õhkõlijahutusesega (nii umbes 122-125kg ja oma 30 jõuga mulle tänaseni suht nauditav), maksis 1000 +100 vennasvabariikides järgikäimine+10 VanaTallinn jne. Kuid julgen arvata, et 3 hooaja jooksul (läbisõit sis 12+ tkm, täpselt ei tea, kuna viimased paartuhat on spido rivist väljas olnud...) , on raudselt sinna teine samapalju sisse läinud, kui mitte rohkemgi! Kui maastikuratast ikka sihtotstarbeliselt kasutada, siis on tegelikult lausa uskumatu, kui palju aega nõuab selle lahinguvalmis pidamine (või aja alternatiivina siis tasu spetsialistile)!
Õlivahetus on kõige väiksem mure, aegajalt on vaja veel õhufiltrit pesta/määrida/vahetada, siis iga paari paagitäie järel kett määrida/pingutada, teinekord vastavalt sõidu iseloomule vahetad hammasrattaid/rehve,siis ketikaitse räbaldunud, et vaja pleki/neediga lappida, mõnikord aga läheb lohv hukka ja jälle päev mokas, sis küll hakkab käiguvahetusvänt logisema nuudil, küll hakkavd gaasitrossid kinni jääma, küllap vaja esiamordil hooldus teha, küll saavad piduriklotsid otsa, aga neidki vahetades ju määrid liugurid ja käid kõik üle, et järgmise nurga peal pidurivedelikku välja ei keedaks. Siis hüppad kiigekinnituse pooleks ja avastad ühtlasi, et ketijooksurullid on kokkujooksmise äärel ja ketitald kiigel ammu otsa saanud ning kett ammu alumiini hammustab. Siis uputamisest tingituna ikka koos rehvivahetustega mõned rattalaagrid värskandamist vajavad. Siis esivõllil spidoanduri plasttigu surnuks kulunud, siis sumbutitorupooleks mõsanenud. Seinast seina...ja siis tagarattal sõitmise harjutamise viljadena kõveraks kukutud juhtraudki uue vastu tuleb vahetada...rääkimata siduripidurilinkidest, mis enne käekaitsmeid läks, pluss mõned suunatuled ja jalarauad...sest sellise tsikli puhul on mu arust küll täesti ok, et see hooaja jooksul vähemalt kümme korda külili on erinevatel pinnastel!
Ja viimati näiteks enda rattal avastasin, et tagakiige ja amordipüstaku vahel mingi kolmepoldikinnitusega vedrustuse hujoovanhooval amordipoolne "munakaslaager" ära suri. Muidu pole hullu midagi, aga sealt 2mm loksu võrdub tagarattal 20mm loksu ülesalla suunal ja siis nagu purjus püütonit taltsutaks...paha lugu see, et originaaldetail 200euri komplektsena, munakat eraldi ei saa...ebayst 30 euri kasutet pluss 20 saatmine, samas suht suur oht sarnase otsa koperdada....lõpuks leiadki kuskilt laagripoest 24,xx imemõõdu asemel 26mm munakaslaagri ning vastavad simmekadki 30e eest ja treiali, kes "oma armust" on nõus pika tingimise peale sellele jundamile rakised leiutama ja augu 26mm peale lõikama...ja ongi 50e ning terve päev läinud niikui niuhti...
Lõppkokkuvõtteks võib öelda, et endalgi 2 esimest aastat sellega läks suht hästi(vahetusse siis kett, hammakad, tagaklotsid, tagarehv, õlivahetus, amordihooldus ja kaitsmed, naine ning veel nipetnäpet),,,aga siis kui (ilmselt eelmise omaniku sidurihoolduse tagajärjena) mingi võõrkeha õlipumba hammaka vahele sattus ja sealt hambad pühkis, oli ülimine ots kuival ja rahakotis tuul: 600 nagu siuhti läinud. Ok, lisaks uue nukaliini lõikamisele sai veel Soomes R-Koneistuses vana nuka vähe äkilisemaks lõikamise, siis juba ühe hooga ka uus rem mõõdus kolb ja Detjonosevi juures silindri puurimine/kontaktpinna tasandus, uus kett ja nookurid jne...aga ikkagi oli ka pool hooaega möödas ja oma aega ja närve ka omajagu kulunud. Seega, ilmselt peab sellist 80% sõitu ja 20% rem suhet taluma, muidu selest motohobist saab ainult liigne stressifaktor, mitte meeldiv ajaviide...?