soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
alexjou

soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas alexjou »

tervist,
ma vabandan kui see teema oli juba algatatud, aga t6esti ei leidnud kysimusele vastust...
soovin endale kindlalt soetada kevadeks endurot, hinnaks siis kuni 3000 eurot...
erilised soovid oleks see, et sellel oleks v6imalikult väike hoolduskulu, (sooviks sellist millele ei peaks iga 100h tagant tegema suurt mootori vahetust)
ja raam peaks kindlasti olema krossika sarnane, kubatuur v6iks alata 250 ccm kuni 600 ni
kui keegi oskab soovitada midagi head siis oleks väga tore. :) ise olen siiani piilunud umbes selliseid ktme
http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=403977

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1071
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 193 korda
Tänatud: 119 korda

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas villy »

Tere, otsisin sulle alustuseks natuke lugemist.

http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=10&t=72325

http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=10&t=81153

Üldiselt öeldakse, et mida kergem, seda parem.

Kui tahad võimalikult hooldusvaba, siis need rattad enam nii teravad(kerged ja võimsad) ei ole ka võrreldes "päris" enduroratastega kus loetakse tunde, mitte km-d. Samas olen ka kuulnud, et 6000km õlivahetusintervalliga rattad metsas sama hooldusgraafikuga pikalt ei pea.. Praegu veel vara ja kindlasti tulevad targemad siia nõu andma =)

Yamaha wr250r on näiteks suht hooldusvaba(mitte ajada segi wr250f-ga)
Suzuki dr-z400e
Honda CRF250L
ktm 690
bmw x-challenge
KTM LC4 6x0
kawasaki KLX250S

Hinnaskaala muidugi aitaks.

EDit: Kui sa krossikaraamiga endurosid vaatad ja EXC seeriast või muid analooge siis(KLX450R, WR450F, XR650R, CR450F ) võimalikult madalatest hoolduskuludest pole enam juttu.

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas 426f »

http://www.nettimoto.com/honda/xrv/1603070 väike hooldus kulu ja käib edasi ilusti

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1071
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 193 korda
Tänatud: 119 korda

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas villy »

426f kirjutas:

http://www.nettimoto.com/honda/xrv/1603070 väike hooldus kulu ja käib edasi ilusti

:D mis krdi elukas see veel on, huvitav palju see kaalub.

Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas speedvana »

villy kirjutas:
426f kirjutas:

http://www.nettimoto.com/honda/xrv/1603070 väike hooldus kulu ja käib edasi ilusti

:D mis krdi elukas see veel on, huvitav palju see kaalub.

selle nimi seal kirjas, äijäenduro (vanameestele)


kopu
Postitusi: 293
Liitunud: 11 Mär 2005, 15:04
Tsikkel: KTM 250 EXC-F
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas kopu »

Ise DRZ-400ga sõitnud. Sõitsin koos sõbraga kes KTM450-ga sõitis ja oleme mõlemad suhteliselt algajad. Ei saa nüüd öelda, et KTM-ist maha oleks jäänud(meie sõidutempo oli muidugi võrreldes oskajatega selline nurka pissimine). Hoolduskuludest- vahetasin õli natuke tihedamini kui ette oli nähtud kuna endal oli siis selline soojem ja kuivem tunne kuid siiski mitte iga 9h tagant. Muidu ikka suhteliselt muretu lasta. Ära väsid, siis ei karista ka kohe nii hullult kui äkilisemad pillid. Kokku oli mul 3 aastat ja põhimõtteliselt täitis oma ülesande ikka mäekõrguselt ära. Kui endurotamisega alustada ja väga remontida ei viitsi siis see on küll asi mida soovitan.
Bikepointis üks pakkuda ka- plussina antakse veel supermoto rattad ka kaasa.


krõps
Postitusi: 246
Liitunud: 02 Jaan 2013, 21:54
Tänatud: 1 kord

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas krõps »

Nagu eelpool mainiti et kohe tulevad siia targemad nõu andma - siin ma nüüd olen. Aga millest ma võiksin alustada? Olles ise suurte kogemustega sõidumees nii metsas, tänaval, ringrajal, krossirajal kui ka naaberküla peedipõllul olen ma just õige mees sind nõustama. Ratas mille sa ostad ei tohiks olla kindlasti vanem kui 15 aastat, mootor peaks olema umbes kahetatkiline ning kuupsentimeetreid soovitavalt üle viiesaja. Ainult sellist tyypi mootoriga saad kindel olla et ükski takistus sinu ees ei ole liiga suur ega hirmuäratav, sellise kupatajaga saed sa pooleks ka kõige jämedamad palgid mis su teele ette jäävad ja puurid kuivaks ka kõige põhjatumad poriaugud. Esiamortides peaks vedru asemel kindlasti olema õhk et esiots oleks võimalikult kerge, sel viisil saad yletada ka põlvekõrguseid takistusi mängleva kergusega. Tagumisel amordis soovitan seevastu õli vähemaks lasta, sel viisil saad lihtsalt kraave ja ojasid yletada pannes tagaotsa seat-bouncing meetodil põrkama, esiotsa saab yle kraavi järsu gaasirulli keeramisega. See KTM mida sa piilunud oled jääb ilmselgelt sulle kui algajale liiga lahjaks, 520kuubikut neljataktilises mootoris on umbes 125 kuubikut kahetaktilises, algajal on sellega kaunis raske sõita. Samuti tunduvad selle rehvid liig siledad aga samas hea põhjus hinna yle tingimiseks! Hooldusvälbad on endumasinatel suhteliselt pikad kuna see on mehine tsikkel ja sa ei pea olema tsikli ori. Vanal tsiklil nagunii kuskilt õli lekib, sina vala ainult juurde ja käi sõitmas, kui mingi iseäralik kolin kipub mootorisse tulemas saad mota alati maha myya, selliseid ostjaid kellele meeldib remontida on kyll ja veel, aga hind peab olema õige! Loodan et sain abiks olla.


Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

Ktm 300 exc on se õige, kui jõuad osta, pead jõudma ka hooldada :D

I love my bike, it´s amazing machine!

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Kui sa tahad metsas sõita, siis pane see 3k sissemaksuks ja võta endale tutikas 2T hardenduro. Saad mitu aastat rahulikult sõita, liitri õli iga kümne tunni järel ikka jõuad osta. 100h pealt vahetad südamerahuks kolvi ja lased edasi. Kolme aasta pärast müüd maha ja ostad uue. Sõidulõbu garanteeritud.

Samas kui nüüd see kasutatud KTM võtta, siis keegi siin maa peal ei tea, millal seal midagi vahetatud on ja palju tunde sõidetud. Hiljemalt saja tunni pärast saadki keps-klapid-nukakett tüüpi mootoriremondi teha. Päeva lõpus on rahanumber tõenäoliselt sama, mis uut ratast pidades. Närvikulule ja remondile raisatud ajale pead ise hinnalipiku panema.

Mul oli ka suur 175 kg 660ccm kruusatee endurokas. Paras pomm, pooleteise suvega lasin mootori korralikult kolisema, sest ta oli lihtsalt nii lahja, et pidi piirajas käima kogu aeg. :twisted: . Metsa selle rattaga asja ei olnud, liiga raske.

Päeva lõpuks on valik ikka sinu. Tahad mugavalt ja rahulikult sõita, osta raske ratas, tahad metsas paugutada, osta kerge käre pill. Raske rattaga metsas ja kerge rattaga tee peal on piin sõita.

Hr. Kaaru, GG EC300 on see õige :D .


Teema algataja
alexjou

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas alexjou »

suured tänud kõigile abi eest ! :D
kuna sellest masinast tuleks selline pyhapäeva liiikur, siis see on põhjus miks ei tahaks just eriti hooldusele kulutada, õli vahetus pole nyyd suurem asi teha, aga lissalt ma tahaks seda võlu et mul tuleb laupäeva hommikul tahtmine, et nyyd läheks vaataks mis seal metsas toimub ja lissalt lendaks sadulasse ja tuiskaks minema, mitte et ma peaks plaanima ette et kuna hooldnused jne. oli m6ned aastad tagasi 250 nene kawasaki ja selle elu sai sellepärast otsa kuna ei suutnud hooldada seda niipalju. ( s6itsin temaga igapäevaselt umbes 20km kooli ja tagasi jne)

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Ratas mille sa ostad ei tohiks olla kindlasti vanem kui 15 aastat, mootor peaks olema umbes kahetatkiline ning kuupsentimeetreid soovitavalt üle viiesaja.

krõps on päris tark jah , et ütle siis kohe mehel ,et võta külgkorv(kaks takti ja üle viiesaja) :mrgreen: :mrgreen:

pooleteise suvega lasin mootori korralikult kolisema, sest ta oli lihtsalt nii lahja, et pidi piirajas käima kogu aeg

davidson, käiku ei viitsinud vahetada või lasid koguaeg 180km/h :mrgreen:

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

2stroketaliban kirjutas:

pooleteise suvega lasin mootori korralikult kolisema, sest ta oli lihtsalt nii lahja, et pidi piirajas käima kogu aeg

davidson, käiku ei viitsinud vahetada või lasid koguaeg 180km/h :mrgreen:

No siis kui piirajasse läks siis panin järgmise. Teinekord pikkades kruusakurvides slaidides tuli ennem piiraja vastu kui kurv otsa sai ja siis poole kurvi pealt vahetama küll ei hakanud. :ner: Üle 170km/h ei läinudki.

Mis ma sellega öelda tahtsin, et rattaga vale sõidustiili harrastades võib vabalt ka maailma igikestvaima Yamaha laiali lasta. No et õige ratas õigesse kohta, muidu lõpeb lugu nagu minul seal kiviaias, karter pilbasteks. Hooldusvälp on lihtsalt number paberil, mis on paika pandud mingi eeldatava kasutusotstarbe järgi. Tänava rattaga rallit sõites peab seda veel tihemini remontima kui ralli rattaga rallit sõites. Või midagi sellist. Lihtsalt arvamus, te ei pea nõustuma :lol:


rolller
Postitusi: 154
Liitunud: 14 Mär 2007, 16:02
Tsikkel: TT600R
Asukoht: võru

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas rolller »

Kevadel läheb mul ilmselt yamaha TT600R müüki. Selline vahepealne aparaat, pole väga kerge ega raske. Väga pommikindel mootor ja pikk hooldusvälp (õlivahetus kuni 5000km rahulikult kulgedes). Korralikud amordid(öhlins/paioli). Talvel läheb peale uus ketikomplekt ja muud nipet-näpet. :bsmile: Hinnaklass saab olema 2-2.5k Rohkem infot: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2097.htm


kristjanj
Postitusi: 47
Liitunud: 15 Jaan 2012, 23:38
Tsikkel: Aprilia, Husqvarna

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas kristjanj »

Ise juba pikemat aega sama küsimuse ees olnud. Tahaks kah sellist ratast millega kannataks veidi tänavat sõita(vahel poodi/kooli/tööle või niisama cruiisida)
aga samas soovi korral ei jääks ka vähe raskemal maastikul hätta. Enda jaoks on valikus hetkel ktm lc4, suzuki drz400, honda xr650r ja husqvarna te610. Peaks olema sellised vähe muretuma hooldevälbaga kui päris exc-d jmt. Kui ratta ostan siis sebin kindlasti ka mõlemad jooksud velgi(sm/enduro). Kellel kogemusi võib nende rataste head-vead välja tuua, ehk saab teema algataja ka abi.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas mx77 »

DRZ on vist neist ikka parim.


krõps
Postitusi: 246
Liitunud: 02 Jaan 2013, 21:54
Tänatud: 1 kord

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas krõps »

2stroketaliban kirjutas:

Ratas mille sa ostad ei tohiks olla kindlasti vanem kui 15 aastat, mootor peaks olema umbes kahetatkiline ning kuupsentimeetreid soovitavalt üle viiesaja.

krõps on päris tark jah , et ütle siis kohe mehel ,et võta külgkorv(kaks takti ja üle viiesaja) :mrgreen:

iga mees vist just vankriga hakkama ei saa,aga sellise suure mootori mis vankreid edasi viib,panin omale kaherattalisele!ole mees ja hoia kinni!seega korralikud pillid millega puurida hakkavadki 500 kuubist!


Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Hai,

ma küll juba vähe napsune, aga tundub, et tulevased enduurohuvilised justkui üritavad rahulikuma mootoriga isendit valides ühtlasi välistada ka kõiki muid metsamodraga kaasnevaid hooldeprobleeme. Et umbes, kui ei võta nüüd seda 125 või 250 isendit, kus hiljemalt 100h jooksul tuleb kolb vahteada...siis ei pea ka midagi muud järgneva viisaastaku jooksul tegema!? Olles ise nüüd 3 aastat oma metsarattaga mööda saanud, ma oleks õnnelik, kui saaks vaid nii, et 100 või isegi 50 h tagant ainult kolvivahteus ja see olekski kõik :)

Endal siis Suzu DR350 99 pidada, siinmainitud DRZ400 eelkäija, ainult õhkõlijahutusesega (nii umbes 122-125kg ja oma 30 jõuga mulle tänaseni suht nauditav), maksis 1000 +100 vennasvabariikides järgikäimine+10 VanaTallinn jne. Kuid julgen arvata, et 3 hooaja jooksul (läbisõit sis 12+ tkm, täpselt ei tea, kuna viimased paartuhat on spido rivist väljas olnud...) , on raudselt sinna teine samapalju sisse läinud, kui mitte rohkemgi! Kui maastikuratast ikka sihtotstarbeliselt kasutada, siis on tegelikult lausa uskumatu, kui palju aega nõuab selle lahinguvalmis pidamine (või aja alternatiivina siis tasu spetsialistile)!

Õlivahetus on kõige väiksem mure, aegajalt on vaja veel õhufiltrit pesta/määrida/vahetada, siis iga paari paagitäie järel kett määrida/pingutada, teinekord vastavalt sõidu iseloomule vahetad hammasrattaid/rehve,siis ketikaitse räbaldunud, et vaja pleki/neediga lappida, mõnikord aga läheb lohv hukka ja jälle päev mokas, sis küll hakkab käiguvahetusvänt logisema nuudil, küll hakkavd gaasitrossid kinni jääma, küllap vaja esiamordil hooldus teha, küll saavad piduriklotsid otsa, aga neidki vahetades ju määrid liugurid ja käid kõik üle, et järgmise nurga peal pidurivedelikku välja ei keedaks. Siis hüppad kiigekinnituse pooleks ja avastad ühtlasi, et ketijooksurullid on kokkujooksmise äärel ja ketitald kiigel ammu otsa saanud ning kett ammu alumiini hammustab. Siis uputamisest tingituna ikka koos rehvivahetustega mõned rattalaagrid värskandamist vajavad. Siis esivõllil spidoanduri plasttigu surnuks kulunud, siis sumbutitorupooleks mõsanenud. Seinast seina...ja siis tagarattal sõitmise harjutamise viljadena kõveraks kukutud juhtraudki uue vastu tuleb vahetada...rääkimata siduripidurilinkidest, mis enne käekaitsmeid läks, pluss mõned suunatuled ja jalarauad...sest sellise tsikli puhul on mu arust küll täesti ok, et see hooaja jooksul vähemalt kümme korda külili on erinevatel pinnastel!
Ja viimati näiteks enda rattal avastasin, et tagakiige ja amordipüstaku vahel mingi kolmepoldikinnitusega vedrustuse hujoovanhooval amordipoolne "munakaslaager" ära suri. Muidu pole hullu midagi, aga sealt 2mm loksu võrdub tagarattal 20mm loksu ülesalla suunal ja siis nagu purjus püütonit taltsutaks...paha lugu see, et originaaldetail 200euri komplektsena, munakat eraldi ei saa...ebayst 30 euri kasutet pluss 20 saatmine, samas suht suur oht sarnase otsa koperdada....lõpuks leiadki kuskilt laagripoest 24,xx imemõõdu asemel 26mm munakaslaagri ning vastavad simmekadki 30e eest ja treiali, kes "oma armust" on nõus pika tingimise peale sellele jundamile rakised leiutama ja augu 26mm peale lõikama...ja ongi 50e ning terve päev läinud niikui niuhti...
Lõppkokkuvõtteks võib öelda, et endalgi 2 esimest aastat sellega läks suht hästi(vahetusse siis kett, hammakad, tagaklotsid, tagarehv, õlivahetus, amordihooldus ja kaitsmed, naine ning veel nipetnäpet),,,aga siis kui (ilmselt eelmise omaniku sidurihoolduse tagajärjena) mingi võõrkeha õlipumba hammaka vahele sattus ja sealt hambad pühkis, oli ülimine ots kuival ja rahakotis tuul: 600 nagu siuhti läinud. Ok, lisaks uue nukaliini lõikamisele sai veel Soomes R-Koneistuses vana nuka vähe äkilisemaks lõikamise, siis juba ühe hooga ka uus rem mõõdus kolb ja Detjonosevi juures silindri puurimine/kontaktpinna tasandus, uus kett ja nookurid jne...aga ikkagi oli ka pool hooaega möödas ja oma aega ja närve ka omajagu kulunud. Seega, ilmselt peab sellist 80% sõitu ja 20% rem suhet taluma, muidu selest motohobist saab ainult liigne stressifaktor, mitte meeldiv ajaviide...?

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

Üllar
Postitusi: 124
Liitunud: 21 Dets 2005, 16:02
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: soovin soetada kaherattalist metsa, enduro

Lugemata postitus Postitas Üllar »

Ise ei ole ka mingi spets,aga metsades olen 2 aastat liikunud KTM 250 EXC- F 2006 a.Kruusateedel ka hea lasta.
Ktm-e sai proovida ka Mart Lajal kaudu siin Lange rajal 2012 a.proovisöidul.
Kui viitsid siis vaata youtubest - KTM 250 EXC-F in Estonia- ,kuidas mitteproff metsas vusserdab.
Teedel liigun Varadero XL 1000 -ga,aga see ei ole mitte masin metsade,kraavide jne. jaoks,küll saab kövema alusega metsateel söita,aga kerge enduroga vahe nagu öö ja päev.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”