Külgkorvid

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Maku12
Postitusi: 3
Liitunud: 16 Okt 2013, 17:47

Külgkorvid

Lugemata postitus Postitas Maku12 »

Tere.

Tekkis selline küsimus, et kas Eestis valmistatakse külgkorve näiteks chopperitele, naked bikeidele, mis iganes tsikklile, välja arvatud krossikad. Või on targem vana vene külgkorv osta ja see kuidagi sobitada kaasaegse motikaga? Oleks nagu soov omada külgkorviga ratast ( vajadusel korv lahti ühendada ja soologa sõita), aga vene oma ei taha. Olen näinud netis pilte, kus USA-s on lahedad külgkorvid küljes kõikmõeldavatel motikatel, kaasaarvatud biked.

Äitähh kõikidele kes vastavad.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6743
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 442 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Maku12 kirjutas:

Tere.

Tekkis selline küsimus, et kas Eestis valmistatakse külgkorve näiteks chopperitele, naked bikeidele, mis iganes tsikklile, välja arvatud krossikad. Või on targem vana vene külgkorv osta ja see kuidagi sobitada kaasaegse motikaga? Oleks nagu soov omada külgkorviga ratast ( vajadusel korv lahti ühendada ja soologa sõita), aga vene oma ei taha. Olen näinud netis pilte, kus USA-s on lahedad külgkorvid küljes kõikmõeldavatel motikatel, kaasaarvatud biked.

Äitähh kõikidele kes vastavad.

Probleem nr X:
Eestis ei TOHI " vajadusel korv lahti ühendada ja soologa sõita"!

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas VWman »

yeekim kirjutas:

Probleem nr X:
Eestis ei TOHI " vajadusel korv lahti ühendada ja soologa sõita"!

Teab kuidas mujal EU riikides sellega on ,Soomes ja Saksas näiteks..

KÄIN JALA JA JOON VETT

Teema algataja
Maku12
Postitusi: 3
Liitunud: 16 Okt 2013, 17:47

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas Maku12 »

Eks siis ei ühenda lahti.


tarmoel
Postitusi: 307
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Eestis olen näinud Pannoonia külgkorve, mis on kruvitud Suzuki Savage ja HD külge. Panni aluplekist korv on vene omadest tükk maad kergem, samuti on ta paar kilo Jawa klaasplastist korvist kergem. Ühel 1500 Vulcanil oli ka enda aretatud korv küljes- enam ei mäleta, kas Jawa või Panni oma.

Kasutaja avatar

RaulK
Postitusi: 636
Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
Tsikkel: Suzuki RF900r
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 15 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas RaulK »

Semu kruvis oma diverkale jawa korvi külge. ARKi kohta ei tea aga ülevaatusel olid mehed küll õhinas ja huvitatud et lääne masin ja külkaga aga kuna kõik tuled ja viled küljes siis lasid ilusti läbi. :P

Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas miilits »

Tsiklitalli foorumis külghaagistest omaette teema:
http://foorum.tsiklitall.ee/showthread.php?tid=436
Tean, et kunagi oli ARK-s arutlusel külghaagise kasutamist nagu tavahaagist, kuid see kadus "asjapulkade" mugavuse ja bürokraatja tõttu pilbasteks ning kuna avalikkus selle vastu erilist huvi üles ei näidanud siis sinnamaale see jäigi.Kes mäletab 90-ndaid, siis oli kombeks korviga rattaid soolodeks teha.
Mõni aeg tagasi lugesin, et Saksamaal on mitmeid väikefirmasid, kes valmistavad ratastele külghaagiseid ja viimasel selliste masinate kokkutulekul oli olnud 1700 külghaagisega mootorratast.
Muide teisel pool maakera kleebitakse ratastele tihti külge endises NL-s toodetuid külghaagiseid.
Kes loeb vene keelt, siis siin veidi ka sel teemal
http://www.zr.ru/archive/moto/2013/05/p ... ochnost#26
Endal mõlguvad ka peas mõtted KZ1000P-le külghaagis külge kleepida, muide septembri kuul rändas siinmail üks perekond Uralil Kuveidist (mees-sohvrina, naine ja laps kõlghaagises reisjatena, külastasid Maanteemuuseumi IZ-i sünnipäeva pidustustel). :bsmile:
Mul oleks ettepanek:

  1. Teha küsitlus foorumis, paljud tsikliomanikud oleksid huvitatud ratta kasutamist koos külghaagisega.
  2. Seejärel teha ühine kiri sellise ümberehituse legaliseerimise kohta ARK-le. Praegu kujutan ette, et igast ARK büroost saab erineva vastuse ja standartne oleks, et - pole ettenähtud.
  3. Juhul kui on soovijaid piisavalt, ehk siis on mõni töökoda nõus neid ka mingil määral tootma ja turustama, kuigi kujutan ette, et üksikorras külghaagiste valmistamine pole odav lõbu, samas oleks neil legaalsete dokumentide vormistamine lihtsam, kui seda teeks iga soovija-ehitaja üksikkorras.

Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Kuule "keelegeenius" Maku12.
Ole kena ja kirjuta see pealkiri grammatiliselt õigesti. Muidu hakkan kahtlema sinu hariduse tasemes.
Mitte KÜLKORVID vaid KÜLGKORVID

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Hiid
Postitusi: 180
Liitunud: 17 Nov 2008, 19:34
Asukoht: Tallinn, Hiiu
Tänatud: 9 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas Hiid »

Omasin ka kaheksakümnendatel korviga vana Jawat. Sõitsin valdava osa ilma külgkorvita ja see oli lubatud. Ainult ülevaatuse ajaks keerasin korvi külge, kuna ratas oli ikkagi registreeritud külgkorviga rattana ja ülevaatuseonud tahtsid korvi ka näha. Kord oli korvi kiige laager läbi ja ei lastud ülevaatuselt läbi, ei aidanud minu selgitused et ma sellega põhimõtteliselt ei sõida vaid keeran ainult ülevaatuseks korvi külge. Öeldi et seadus on seadus ja tule tagasi poiss. Aga ilma korvita sõit oli täiesti legaalne. Ainult et mäletamist mööda oli vene ajal sihuke tingimus et üle 500 cm3 rattaid ei tohtinud soolona üldse kasutada, see elimineeris emmilised soolomasinatena ära. Ainult miilitsatel olid siis soolo-Uralid ja mingeid eskordi Jawasid (valget värvi) oli valitsusel väidetavalt 500 cm3 mootoritega käputäis. Ristiinimestele jäi 350 cm3 soolopillina piiriks. Aga sellel võis iga päev kasvõi korvi külge või maha kruvida. Kas nüüd siis enam ei tohi - mulle küll üllatus :shock: .

Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.
Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas miilits »

sm. Hiid
Minu teada 500ccm Jawa-sid Eestis peale ESO mootoritega olnud ei ole, neid oli nii söeraja-jääraja kui ka krossikaid. Naised saunast, et kunagi olevat miilitsale 500-seid toodud on ikka räägitud, kuid isiklikult uurisin seda endiselt RAI ülemalt sm. Rumvold-ilt, siis ka tema ütles, et ei ole kuulnud.Valged eskort Jawa-d olid pesuehtsad Jawa-634-d (enda käest üks läbi käinud, hiljem läks Jõgeva kanti).
Mis puutub korviga rattaga soolona sõitmisse, siis (v.a. spets korviga rattad, millistega soolona ei saagi sõita, mõnd olen Eestis näinud) see on igati võimalik, teel ehk ka politseinik ei pane kat. tähistust tähele, kuid kui asi miskil põhjusel läheb liikluskindlustuse või siis kohtukulli kätte LÕ korral, on see hea põhjus vee peale tõmbamiseks, sest masina reg. tunnistusse märgitud kat. ei vasta tegelikule.
Sooloratas - L3e
Külghaagisega - L4e
Uue LS järgi vist tähte e enam kasutuses ei ole.

Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Kummalisel kombel on mu tsikli passi kirjutet, et võin kasutada kuni 128kg (või oli 118, krt nii täpselt ei mäletagi tegelt) haagist. Külgkorvi jaoks jääb sellest vist väheks. Vähemasti sellise, mis inimest kannaks. Lisaks olla selle kasutamisel kohustus ratas L4e kategooriaks ümber vormistada.

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?

v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas v301060 »

http://www.sajdkar.wbs.cz/Nami-vytvoren ... -foto.html
See siis Tšehhis külkasid erinevatele tsiklitele installiva väikefirma kodukas.
Muuseas, ka vana hea Velorexport tegutseb tänaseni, sai ise suvel nende uus 562 korv ostetud(esialgu veel garaažis tehasepakendis).
Miilitsa ettepanek ARK-i survestada on hea, mina annaks igal juhul toetusallkirja. :)

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600


vanalendur
Postitusi: 522
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

õemehe õemees kirjutas:

Kummalisel kombel on mu tsikli passi kirjutet, et võin kasutada kuni 128kg (või oli 118, krt nii täpselt ei mäletagi tegelt) haagist. Külgkorvi jaoks jääb sellest vist väheks. Vähemasti sellise, mis inimest kannaks. Lisaks olla selle kasutamisel kohustus ratas L4e kategooriaks ümber vormistada.

Mul oli ka CBR1000f paberites kirjas, et võib pealt 100kg midagi haagise külge panna. Kahjuks või õnneks korjasid targad MNT ameti mehed selle sealt kiirelt ära kui passis värvi vahetada tahtsin.

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas pühak »

Üks somm müüb 1500 eeroga enda väitel HD korvi, mille kuut kangesti vana Velorex'i meenutab. Võta siit idee, hangi omale nimetatud Velorexi korv või siis paljas kuut ja tee asi ise valmis. Pole ise sattunud nägema, aga peale korviratta on piltide järgi paljud ka tsikli oma rattad korvi kasutades autorataste vastu vahetanud. Kuna korviga kallutamine on võimalik vaid vasakule ja kisub igal juhul natuke ebatraditsioonilise sõidustiili valdkonda, siis peaks autoratastega isegi mugavam ja ka kindlam olema. Ainult lenks on vist küll raskem, eriti väga aeglastel kiirustel ja koha peal pöörates.

Aga selle HD Velorexi link: http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... li/1592364

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Carl
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2006, 14:40
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas Carl »

v301060 kirjutas:

Miilitsa ettepanek ARK-i survestada on hea, mina annaks igal juhul toetusallkirja. :)

Sama siin.


Teema algataja
Maku12
Postitusi: 3
Liitunud: 16 Okt 2013, 17:47

Re: Külgkorvid

Lugemata postitus Postitas Maku12 »

v301060 kirjutas:

http://www.sajdkar.wbs.cz/Nami-vytvoren ... -foto.html
See siis Tšehhis külkasid erinevatele tsiklitele installiva väikefirma kodukas.
Muuseas, ka vana hea Velorexport tegutseb tänaseni, sai ise suvel nende uus 562 korv ostetud(esialgu veel garaažis tehasepakendis).
Miilitsa ettepanek ARK-i survestada on hea, mina annaks igal juhul toetusallkirja. :)

Kui tohib küsida, siis kui palju nimetatud korv maksis ja millele plaanid selle külge kruvida?


v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas v301060 »

http://www.mototechnik.cz/index.php?mai ... ts_id=1084
Läheb 638 külge.
Juurde ostsin veel korvialuse kroomitud kaitseraua, kroomitud pakiraami ning muidugi ühendustorude komplekti.

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600

Kasutaja avatar

ENZO
Postitusi: 264
Liitunud: 24 Mär 2004, 22:27
Tsikkel: K-750M,BMW R100RS. Husaberg TE
Asukoht: Viljandi tuled paistavad

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas ENZO »

Kas tõesti see seadus enam ei kehti, et ametlikult registreeritud külghaagisega mootorratast võib kasutada soolorattana, ülevaatusel käimine muidugi koos külgkorviga. Vastupidi nagu ei tohtinud, et kui sul on ratas soolona arvel ja siis kasutad külgkorviga koos. Millal see seadus muutus???

Delta,K-175,K-750,SUZUKI GSXR 1100F,KTM600LC4,2 X KTM620LC4.KTM 525EXC,BMW R100RS.
Kasutaja avatar

mikko9
Postitusi: 61
Liitunud: 18 Jaan 2012, 19:04
Tsikkel: Yamaha YZ250F, Kawasaki Z750

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas mikko9 »

Siin igatahes müüvad eemaldatava korviga ratast...

https://www.osta.ee/kawasaki-gpz500s-si ... 16905.html

Küsi kontakti, saad ehk infot legaalsuse kohta...

Kõnnib Sterliz mööda tänavat. Näeb meest aiale soditud roppusi valge värviga üle võõpamas- "MODERAATOR", mõtleb Stierlitz... ;)

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Külkorvid

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Kus kohast on pärit info, et külghaagisega mootorratast ei tohi kasutada ilma külghaagiseta?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”