suzukide iseäralik mootorihääl

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
paikas
Postitusi: 75
Liitunud: 19 Juul 2012, 08:32
Tsikkel: Suzuki GSF600 Bandit
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 1 kord

suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas paikas »

Olen uurinud igaltpoolt, et miks mu banditil selline iseäralik heli(loe klõbin) mootorist kostab, netiavarustes räägitakse, et see on normaalne aga ühtegi banditimeest nagu jutule pole saanud siin kodumaal, et kas tal ka selline heli.

OSkab ehk keegi täpsemalt rääkida, et miks ja kas on võimalik vaigistada seda? masin on 97a suzuki bandit 600ne ja heli on nagu ülivanakooli klaviatuuriga klõbistamine ja võimendadtud.

Ajalugu: Pannonia T5: 250cc, IŽ planeta 5: 350cc, jawa 634: 350cc, honda mbx50: 50cc, Suzuki GSF600N Bandit: 600cc

mart211

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Mootorikett?

Kui mootori kett ülemäärast lärmi teeb enne kui ta ise omal jõul pingutab, siis võib teda veidi takka aidata ja ise ära pingutada ühe klõpsu.

Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 849
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 134 korda
Tänatud: 71 korda
Kontakt:

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas cossie »

Jep, mootorikett on vandel suzudel täiesti tavaline klõbina/kõrina tekitaja madalatel pööretel

https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Kasutaja avatar

Smm
Postitusi: 132
Liitunud: 08 Juul 2008, 00:21
Tsikkel: vesigixxer
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 1 kord

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas Smm »

Endalgi sama jama. Keegi 'puust ja punaselt' viitsib selle pingutamise ära seletada?

Naist kiida hommikul, ilma õhtul!

mart211

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Tegelt on see imelihtne, kui tead kuidas see süsteem töötab. Selleks võid google't lapata, saad kohe teada kuidas sinu tsiklil see töötab.
Enamlevinud masinatel saab seda pingutada kui keerata lahti keskmine mutter mis talda/vedru kinni hoiab. Võtad vedru välja, surud kruvikaga talda ja vajadusel liigutad tagaratast 6'nda käiguga, seni kuni klõps ära käib. Kui üle pingutada, siis mootor ei jaksa vedada ja jääb jõudu väheks ning venitab ketti üleliia. Siis pead pinguti välja võtma ja nn ära reset'ma. Üldjuhul seda meetodit kasutades üle pingutada suht võimatu, kuna keegi ei suuda seda nii tugevalt suruda. Netis liigub ringi ka kinnituspoltide lahtikeeramise ja ratta liigutamise süsteem, kuid sellega olen mina üle pingutanud ning üldiselt oli see üldse paras kepp. Nii nagu ma alguses kirjutasin olen mingil 4-5 tsiklil selle 15 minutiga ära teinud.


Zann0
Postitusi: 125
Liitunud: 27 Nov 2011, 17:39
Asukoht: Tallinn

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas Zann0 »

Mina pingutaks seda just nii ,et keeraks kinnitusmutreid mõlemaid võrdselt lahti kuni kuulen ühte klõpsu, siis kinni tagasi.


mart211

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Zann0 kirjutas:

Mina pingutaks seda just nii ,et keeraks kinnitusmutreid mõlemaid võrdselt lahti kuni kuulen ühte klõpsu, siis kinni tagasi.

Viga selle süsteemiga on see, et tald ei liigu seda ühte plõksu edasi kui midagi tallaotsas ringi ei käi. Ehk kui ketti ei liiguta, võid selle enamikel juhtudel nii välja keerata, et kui korra liikuma hakkab, paneb mitu nõksu korraga. Ja üleüldiselt on ühte polti keskelt millele saab normaalselt ligi lihtsam välja keerata kui kahte pisikest polti, millest üks tavaliselt peidab end kuskil juba kitsas kohas. :D Aga igaühele oma, mõlemad variandid on välja käidud :bsmile:


kristo_92
Postitusi: 33
Liitunud: 11 Dets 2009, 17:48
Tsikkel: Kawasaki kx250f

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas kristo_92 »

Väike küsimus ka endal, et kas ketti on võimalik liiga ära pingutada endal just tegin ja siuke imelik tunne on et äkki sai liiga pingul?


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas Bastard »

siis keera pinguti küljest ja nulli pinguti ära, lihtne :)


Zann0
Postitusi: 125
Liitunud: 27 Nov 2011, 17:39
Asukoht: Tallinn

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas Zann0 »

mart211 kirjutas:
Zann0 kirjutas:

Mina pingutaks seda just nii ,et keeraks kinnitusmutreid mõlemaid võrdselt lahti kuni kuulen ühte klõpsu, siis kinni tagasi.

Viga selle süsteemiga on see, et tald ei liigu seda ühte plõksu edasi kui midagi tallaotsas ringi ei käi. Ehk kui ketti ei liiguta, võid selle enamikel juhtudel nii välja keerata, et kui korra liikuma hakkab, paneb mitu nõksu korraga. Ja üleüldiselt on ühte polti keskelt millele saab normaalselt ligi lihtsam välja keerata kui kahte pisikest polti, millest üks tavaliselt peidab end kuskil juba kitsas kohas. :D Aga igaühele oma, mõlemad variandid on välja käidud :bsmile:

Su varianti olen samuti proovinud aga seda keskmist mutikat koos vedruga otsa keerata oli ERILINE maadlus, vähemalt minul oli.. vandusin ja ropendasin. Peale seda kasutan eelnevalt välja pakutud varianti :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
paikas
Postitusi: 75
Liitunud: 19 Juul 2012, 08:32
Tsikkel: Suzuki GSF600 Bandit
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 1 kord

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas paikas »

homme hommikul proovin ketipingutamise varjandi ära.

Ajalugu: Pannonia T5: 250cc, IŽ planeta 5: 350cc, jawa 634: 350cc, honda mbx50: 50cc, Suzuki GSF600N Bandit: 600cc
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas 426f »

seda keskmist mutikat koos vedruga otsa keerata on väga lihtne kui kasutad pikema sabaga padrun võtit,aga keegi ei viitsi selleks ratta tagumist poolt eest võtta juhul kui nukaketi pinguti asub mootori keskel sisselaske all

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

lebokas
Postitusi: 213
Liitunud: 12 Apr 2013, 20:50
Tsikkel: RIP-Suzuki GSX600,´Thunderace´
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas lebokas »

Keti klõbin võib siis ka võimenduda, kui karbussid sünkroonis pole. Millal viimati sünkroonisid?


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas petz »

minu banditil kostub ka õrn klõbin ja seda mootori ülaosast - tundub kangesti klapiklõbina moodi - vb olla vaja kaas maha võtta ja vahed üle kontrollida ja vajadusel õigeks panna , aga masin sõidab ja see õrn klõbin mind ei häiri ja vb-olla see peabki nii olema.

Kasutaja avatar

Teema algataja
paikas
Postitusi: 75
Liitunud: 19 Juul 2012, 08:32
Tsikkel: Suzuki GSF600 Bandit
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 1 kord

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas paikas »

lebokas kirjutas:

Keti klõbin võib siis ka võimenduda, kui karbussid sünkroonis pole. Millal viimati sünkroonisid?

see hooaeg polegi süngitud, eelmise hooaja algul eelmine omanik lasi sünkida viimati.

Ajalugu: Pannonia T5: 250cc, IŽ planeta 5: 350cc, jawa 634: 350cc, honda mbx50: 50cc, Suzuki GSF600N Bandit: 600cc
Kasutaja avatar

siniraag
Postitusi: 247
Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
Tsikkel: Suzuki SV650S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas siniraag »

Üks meetod veel. Keerad nukaketi pingutaja mõlemad poldid võrdselt u 1-2mm lahti ja siis uuesti tagasi kinni. Ning on ka pingutatud.

Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 849
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 134 korda
Tänatud: 71 korda
Kontakt:

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas cossie »

petz61 kirjutas:

minu banditil kostub ka õrn klõbin ja seda mootori ülaosast - tundub kangesti klapiklõbina moodi - vb olla vaja kaas maha võtta ja vahed üle kontrollida ja vajadusel õigeks panna , aga masin sõidab ja see õrn klõbin mind ei häiri ja vb-olla see peabki nii olema.

Klapivahed tasub kindlasti ära kontrollida, kui ei tea millal seda viimati tehti. Manualis kõik ilusti kirjas, mis kilomeetrite tagant ja kuidas

https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Kasutaja avatar

Teema algataja
paikas
Postitusi: 75
Liitunud: 19 Juul 2012, 08:32
Tsikkel: Suzuki GSF600 Bandit
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 1 kord

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas paikas »

cossie kirjutas:
petz61 kirjutas:

minu banditil kostub ka õrn klõbin ja seda mootori ülaosast - tundub kangesti klapiklõbina moodi - vb olla vaja kaas maha võtta ja vahed üle kontrollida ja vajadusel õigeks panna , aga masin sõidab ja see õrn klõbin mind ei häiri ja vb-olla see peabki nii olema.

Klapivahed tasub kindlasti ära kontrollida, kui ei tea millal seda viimati tehti. Manualis kõik ilusti kirjas, mis kilomeetrite tagant ja kuidas

jep manualis on kirjas:"adjust only when camshafts are taken out in servise" sukadel ei näpita neid kui ei ole vaja, klõbin tuleb ketist.

Mina sain ketiklõbinast lahti just hetk tagasi suured tänud mardile :bsmile: kes hea ja lihtsa nipi välja ütles, tegin ära ja 5 minutit hirmu ning tehtud see oligi aga seda klõpsu kuulasin igaks juhuks väha hoolega ja hea oli, sest see käis nii vaikselt, kuid nüüd mootor palju vaiksem peal.

Ajalugu: Pannonia T5: 250cc, IŽ planeta 5: 350cc, jawa 634: 350cc, honda mbx50: 50cc, Suzuki GSF600N Bandit: 600cc
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 849
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 134 korda
Tänatud: 71 korda
Kontakt:

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas cossie »

'''''jep manualis on kirjas:"adjust only when camshafts are taken out in servise" sukadel ei näpita neid kui ei ole vaja, klõbin tuleb ketist.'''''

pole hetkel manuali käepärast, aga 1200'sel oli mingite kilomeetrite järgi vaja kontrollida ja vajadusel reguleerida. Võibolla 600 siis tõesti pole vaja

https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Kasutaja avatar

metsamüdistaja
Postitusi: 31
Liitunud: 18 Jaan 2011, 20:43
Tsikkel: Kle500-Tdm850-Gsx600f-Gsr600

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas metsamüdistaja »

Paikas jaga mulle ka seda nippi.Omalgi see ketiklõbin käib veits pinda. :D

Loud pipes save lives!
Kasutaja avatar

metsamüdistaja
Postitusi: 31
Liitunud: 18 Jaan 2011, 20:43
Tsikkel: Kle500-Tdm850-Gsx600f-Gsr600

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas metsamüdistaja »

Ok,lugesin teema põhjalikumalt läbi ja leidsin vajaliku jutu ülevaltpoolt.Mu viga:)

Loud pipes save lives!
Kasutaja avatar

Teema algataja
paikas
Postitusi: 75
Liitunud: 19 Juul 2012, 08:32
Tsikkel: Suzuki GSF600 Bandit
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 1 kord

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas paikas »

kiire ja lihtne töö, kuid sukadel see pinguti nii nussi kohapeal kahe õlivooliku vahel pealmisele muttrile pääseb ilusti ligi 19mm võtmega et sealtkaudu asja ajada aga jah see klõps käib väga vaikselt seega soovitan seda teha vaikses garaažis või miskit. Lisks veel see, et genekas on banditil vähemalt igatepidi jalus seal seega pidin ise painutama ilma perata peenikese kruvika kõveraks, et saaks pressida(läheb natuke jõudu ka vaja kasutada)

Ajalugu: Pannonia T5: 250cc, IŽ planeta 5: 350cc, jawa 634: 350cc, honda mbx50: 50cc, Suzuki GSF600N Bandit: 600cc
Kasutaja avatar

Teema algataja
paikas
Postitusi: 75
Liitunud: 19 Juul 2012, 08:32
Tsikkel: Suzuki GSF600 Bandit
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 1 kord

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas paikas »

cossie kirjutas:

'''''jep manualis on kirjas:"adjust only when camshafts are taken out in servise" sukadel ei näpita neid kui ei ole vaja, klõbin tuleb ketist.'''''

pole hetkel manuali käepärast, aga 1200'sel oli mingite kilomeetrite järgi vaja kontrollida ja vajadusel reguleerida. Võibolla 600 siis tõesti pole vaja

600cc manualis on jah, et ära näpi asja mida pole vaja :bsmile:

Ajalugu: Pannonia T5: 250cc, IŽ planeta 5: 350cc, jawa 634: 350cc, honda mbx50: 50cc, Suzuki GSF600N Bandit: 600cc

Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Ma ei tea nüüd, kas räägime enamvähem sarnasest pingutist, mis minu DR350 peal:

http://www.ebay.com/itm/92-Suzuki-DR350 ... 1155622%26

...aga enda omal nüüd siin ülemise otsa laginale seletust otsides avastasin, et antud jubin ei lukustu enam ära igatahes!
Tööpõhimõte peaks vist midagi sellist olema, et kui tallad kuluvad ja/või kett venib, siis see hammaslatt astub sealt vedru pingu toel jälle hamba jagu väljapoole ja fiksaator ei lase tal sissepoole tagasi minna enam. Aga enda omal, kui nüüd siin korra sidurikaas maas oli, siis sealt sain näpu vahele ja tõdesin kurbusega, et tald täpselt nii pingul( loe: lõdva), kui see kleenuke vedru tagant lükkab. Võtsin siis kogu selle pinguti välja ja näpu vahel vahest küll lukustab ära, aga natuke põrutust/vibra ja jälle laseb selle "hammaslati" sisse tagasi minna :/

Ühesõnaga, netist nägin, et müüakse lausa sellist varianti, kus kogu selle vedru/hammaslatt huinjaa asemel jäigalt polt+stoppermutter, keerad poldiga pingule ja nii jääbki? On keegi siinsetest seda teed läinud, siis ostnud sellise või ise teinud? Huvitaks, kui tihti sellist asja siis hiljem peale pingutama peaks...ja kas pole ohtu, et selline keti/taldade liigkiire surma tingib, kui pingutusega natuke käsi vääratab vms?

Viimasest ka siis selgitav pilt:
http://www.ebay.com/itm/TIMING-CAM-CHAI ... 5532528%26

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

demineerija
Postitusi: 362
Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
Asukoht: Talsinki
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 13 korda

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas demineerija »

Loadära kirjutas:

Ühesõnaga, netist nägin, et müüakse lausa sellist varianti, kus kogu selle vedru/hammaslatt huinjaa asemel jäigalt polt+stoppermutter, keerad poldiga pingule ja nii jääbki? On keegi siinsetest seda teed läinud, siis ostnud sellise või ise teinud? Huvitaks, kui tihti sellist asja siis hiljem peale pingutama peaks...ja kas pole ohtu, et selline keti/taldade liigkiire surma tingib, kui pingutusega natuke käsi vääratab vms?

Originaal ja õige asi maksab alla 100 euri...


Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas Loadära »

demineerija kirjutas:
Loadära kirjutas:

Ühesõnaga, netist nägin, et müüakse lausa sellist varianti, kus kogu selle vedru/hammaslatt huinjaa asemel jäigalt polt+stoppermutter, keerad poldiga pingule ja nii jääbki? On keegi siinsetest seda teed läinud, siis ostnud sellise või ise teinud? Huvitaks, kui tihti sellist asja siis hiljem peale pingutama peaks...ja kas pole ohtu, et selline keti/taldade liigkiire surma tingib, kui pingutusega natuke käsi vääratab vms?

Originaal ja õige asi maksab alla 100 euri...

100 euri võiks ikka terve hooaja eelarve, mitte ühe vidina hind olla... :D

Aga nali naljaks, eks uue originaalosa hind igaksjuhuks endalgi oli juba selgeks tehtud. Lihtsalt see ülalmainitu manuaalne pinguti tundus huvitav alternatiiv olema, ning nii umbes 2x odavam ka valmistootena...või tõenäoliselt saaks lausa kordades odavamalt, kui ise vana ketipinguti keha ära kasutades viitsiks veidi pusida.

Küsimus lihtsalt selles, kas tõesti nii lihtsalt saabki pädeva lahenduse...või on seal ebay artiklis siiski pigem ilus reklaamijutt ning päris elus asi nii lill ei ole? :)

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

cossie kirjutas:

'''''jep manualis on kirjas:"adjust only when camshafts are taken out in servise" sukadel ei näpita neid kui ei ole vaja, klõbin tuleb ketist.'''''

pole hetkel manuali käepärast, aga 1200'sel oli mingite kilomeetrite järgi vaja kontrollida ja vajadusel reguleerida. Võibolla 600 siis tõesti pole vaja

Kindlasti on vaja vähemalt kontrollida. Reguleerimisvajadus selgubki just selle käigus.
Väikese vahega teeb mootorile haiget, suurega klõbiseb ülemäära.

Need õlijahutusega suka mootorid ongi vähe häälekamad.

Kasutaja avatar

demineerija
Postitusi: 362
Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
Asukoht: Talsinki
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 13 korda

Re: suzukide iseäralik mootorihääl

Lugemata postitus Postitas demineerija »

100 EUR terve hooaja peale?
Juba õli ja pidurivedelik läheb meie tingimustes per hooaeg rohkem maksma...
Rääkimata muudest kuluosadest....

Need poldiga lahendsued toimivad küll, kuid tavaliselt kipub nii minema, et alguses ehk viitsitakse kontrollida, kuid hiljem enam mitte ning ongi kompott käes.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”