Kirjutasin pruuditeema nullilähedase kogemusega neiudele ka ühe kirjatüki, teemaks tsikli tagaistmel istumine.
Kui näete midagi laita või parandada, andke julgelt teada. Tahaks saada sellest lihvimata grafiidist ühe kena teemandi, mida pruudisõidu teemades võiks tagaistujatele välja tuua.
1) Tagaistmele ronimiseks küsi sikliomaniku nõusolek. Ise ei tasu ronima hakata kuna siklistil ei ole jalad võib-olla kindlalt maha toetatud ja nii käite mõlemad pikali koha peal. Kui omanik on nõusoleku andnud, jalad maha toetanud ja tsikli piduri peale pannud, siis on turvaline ronida tagaistmele. Esmalt tsikli poolt vaadates välimine jalg jalarauale ning üles astudes sisemine jalg üle sadula panna ning siis istet võtta. Ja kui tsikli pealt maha tuleku soov on, siis küsi ka selle jaoks nõusolek. Siis tsiklist teab selleks valmis olla. Ning maha on siis mõistlik tulla, kui tsikkel on täiesti seisma jäänud.
2) Sõidu ajal tagaistmel olles istu kogu aeg. Ära tõuse püsti ega ka ürita jalgu maha panna seisma jäädes. Nii võid tsikli balansist välja viia. Ja tulemuseks võib olla kukkumine.
3) Kurvides liigu juhiga koos kaasa lihtsalt. Ära püüa ise üle kallutada ega püüa ka nö püstiasendisse jääda. Lihtsalt proovi koos juhiga kaasa liikuda.
4) Ära hoia kätega juhil mingil juhul õlgadest kinni. See jõud kandub edasi lenksuni ning tulemuseks on kiire ja korralik kukkumine. Üldse ka tagi detalidest (aasad, pingutusrihmad) hoidmine loksutab ja segab juhti. Kõige parem, kui hoiad lihtsalt põlvedega juhi puusade ümbert. Ja pidurdamisel kätega selga ei vajuta.
5) Kui midagi on väga valesti ja pahasti ja ei sobi, siis lepi kokku juhiga märgianne, mille peale juht peatub. Näiteks patsuta tugevalt juhti seljale või reie pihta. Mootorimürina sees kiivrite sees olevat juttu üldiselt ei kuule keegi.
6) Igasugune hoidmine tsikli raamiosast, mis jääb sinust tahapoole, on üsna kasutu. Jõu õlg on nii niru, et äkilisemas olukorras on vaja orangutangi jõudu et niimoodi tsikli peale jääda. Kuna sellist primaadi jõudu inimestel ei ole siis on nagu selle punkti alguses kirjutasin.
Lihtsalt öeldes on tagaistumine kahepoolne koostöö. Kui tunned et asi ei suju või ei klapi siis anna julgelt teada. Saab tsiklit vahetada. Erinevad mootorratta liigid-tüübid on üsna erineva tagaistumisasendiga. Aga eelpoolkirjutatu sobib laias laastus kõikide kohta.
Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks
Postitatud: 30 Mai 2013, 13:55
Postitas zx12r
Yerba kirjutas:
Kirjutasin pruuditeema nullilähedase kogemusega neiudele ka ühe kirjatüki, teemaks tsikli tagaistmel istumine.
Kui näete midagi laita või parandada, andke julgelt teada. Tahaks saada sellest lihvimata grafiidist ühe kena teemandi, mida pruudisõidu teemades võiks tagaistujatele välja tuua.
1) Tagaistmele ronimiseks küsi sikliomaniku nõusolek. Ise ei tasu ronima hakata kuna siklistil ei ole jalad võib-olla kindlalt maha toetatud ja nii käite mõlemad pikali koha peal. Kui omanik on nõusoleku andnud, jalad maha toetanud ja tsikli piduri peale pannud, siis on turvaline ronida tagaistmele. Esmalt tsikli poolt vaadates välimine jalg jalarauale ning üles astudes sisemine jalg üle sadula panna ning siis istet võtta. Ja kui tsikli pealt maha tuleku soov on, siis küsi ka selle jaoks nõusolek. Siis tsiklist teab selleks valmis olla. Ning maha on siis mõistlik tulla, kui tsikkel on täiesti seisma jäänud.
2) Sõidu ajal tagaistmel olles istu kogu aeg. Ära tõuse püsti ega ka ürita jalgu maha panna seisma jäädes. Nii võid tsikli balansist välja viia. Ja tulemuseks võib olla kukkumine.
3) Kurvides liigu juhiga koos kaasa lihtsalt. Ära püüa ise üle kallutada ega püüa ka nö püstiasendisse jääda. Lihtsalt proovi koos juhiga kaasa liikuda.
4) Ära hoia kätega juhil mingil juhul õlgadest kinni. See jõud kandub edasi lenksuni ning tulemuseks on kiire ja korralik kukkumine. Üldse ka tagi detalidest (aasad, pingutusrihmad) hoidmine loksutab ja segab juhti. Kõige parem, kui hoiad lihtsalt põlvedega juhi puusade ümbert. Ja pidurdamisel kätega selga ei vajuta.
5) Kui midagi on väga valesti ja pahasti ja ei sobi, siis lepi kokku juhiga märgianne, mille peale juht peatub. Näiteks patsuta tugevalt juhti seljale või reie pihta. Mootorimürina sees kiivrite sees olevat juttu üldiselt ei kuule keegi.
6) Igasugune hoidmine tsikli raamiosast, mis jääb sinust tahapoole, on üsna kasutu. Jõu õlg on nii niru, et äkilisemas olukorras on vaja orangutangi jõudu et niimoodi tsikli peale jääda. Kuna sellist primaadi jõudu inimestel ei ole siis on nagu selle punkti alguses kirjutasin.
Lihtsalt öeldes on tagaistumine kahepoolne koostöö. Kui tunned et asi ei suju või ei klapi siis anna julgelt teada. Saab tsiklit vahetada. Erinevad mootorratta liigid-tüübid on üsna erineva tagaistumisasendiga. Aga eelpoolkirjutatu sobib laias laastus kõikide kohta.
Muidu jutt täitsa õige, aga äärmiselt väär on jääda lootma jalgadega juhi puusade ümber kinni hoidmisele. Kõige lihtsam ja kindlam on hoida kätega kinni ümber juhi ning mitte proovida end juhist võimalikult kaugele lükata. See toob kaasa lihtsalt edasi-tagasi loksumine.
Ega tagaistujat ilmaasjata seljakotiks ei nimetata - tuleb olla nagu seljakott, siis on raskus kogu aeg ühesugune.
Kui mõni juht ei jõua pidurdamisel 50-60 kg seljakotti seljas kanda, siis pole vist mõtet seda seljakotti võttagi. Eriti nõme olukord, kui neiu üritab paaniliselt paagile toetuda pidurdamisel, tulemuseks käte libisemine ja selga lendamine.
Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks
Postitatud: 30 Mai 2013, 13:57
Postitas M.T.
4-s punkt vajaks ehk täpsustust, et kuidas ja millest siis kätega õigesti hoida.
Aga esimene punkt on õige ja vajab alati enne esimest sõitu uue seljakotiga üle rääkimist. Pidin ka oma seljakotile seda üle kordama, kippus ka kohe seisma jäädes maha ronima. Nüüd ootab korralikult märguannet ja luba.
Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks
Postitatud: 30 Mai 2013, 14:03
Postitas Yerba
M.T. kirjutas:
4-s punkt vajaks ehk täpsustust, et kuidas ja millest siis kätega õigesti hoida.
Aga esimene punkt on õige ja vajab alati enne esimest sõitu uue seljakotiga üle rääkimist. Pidin ka oma seljakotile seda üle kordama, kippus ka kohe seisma jäädes maha ronima. Nüüd ootab korralikult märguannet ja luba.
Kuna ma ise sõidan klassik või matkaratta tüüpi tsiklitega peamiselt, millel on sirgeseljaga sõiduasend, siis minu kodune seljakott on saanud kenasti hakkama vaid jalgadega hoides. Käsi nagu polegi vaja olnud hoidmiseks. Nii et, bikemeeste parandused on igati teretulnud teemasse. Nagu ka viitasin, mõne ratta peal on sportlikult kitsas olemine, teise ratta peal vabadust, avarust, kaks kohvitopsi ja kõlarid.
Loomulikult on igati teretulnud see, kui sõidutaja räägib seljakotiga enne sõidu alustamist asjad selgeks ja oma reeglid. Sõidu ajal juba erimeelsustele kohta ei tohiks olla.
Ma ei viita mitte millelegi sellega, et olen oma kogemustest näinud ka sõidutajaid, kes on suhtumisega, et seljakott roni peale ja vaata ise kuidas nüüd hakkama saad. Loodan, et sellise suhtumisega sõidutajaid on väga vähe ja nemad täna kohale tulla ka ei saa.
Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks
Postitatud: 30 Mai 2013, 14:25
Postitas M.T.
Yerba kirjutas:
M.T. kirjutas:
4-s punkt vajaks ehk täpsustust, et kuidas ja millest siis kätega õigesti hoida.
Aga esimene punkt on õige ja vajab alati enne esimest sõitu uue seljakotiga üle rääkimist. Pidin ka oma seljakotile seda üle kordama, kippus ka kohe seisma jäädes maha ronima. Nüüd ootab korralikult märguannet ja luba.
Kuna ma ise sõidan klassik või matkaratta tüüpi tsiklitega peamiselt, millel on sirgeseljaga sõiduasend, siis minu kodune seljakott on saanud kenasti hakkama vaid jalgadega hoides. Käsi nagu polegi vaja olnud hoidmiseks. Nii et, bikemeeste parandused on igati teretulnud teemasse. Nagu ka viitasin, mõne ratta peal on sportlikult kitsas olemine, teise ratta peal vabadust, avarust, kaks kohvitopsi ja kõlarid.
Loomulikult on igati teretulnud see, kui sõidutaja räägib seljakotiga enne sõidu alustamist asjad selgeks ja oma reeglid. Sõidu ajal juba erimeelsustele kohta ei tohiks olla.
Ma ei viita mitte millelegi sellega, et olen oma kogemustest näinud ka sõidutajaid, kes on suhtumisega, et seljakott roni peale ja vaata ise kuidas nüüd hakkama saad. Loodan, et sellise suhtumisega sõidutajaid on väga vähe ja nemad täna kohale tulla ka ei saa.
Mul samuti püstine, edasi oleks juba saljaga tahapoole kaldu. Aga siiski ei kujuta ette, et mul seljakott ainult jalgadega hoides tagapingil püsiks. Randmega natuke peale ja läinud ta sealt on. Hoiab ikka ümbert kinni ja ausalt öeldes harjub sellega nii ära, et ma vahepeal kontrollin kas ta ikka hoiab kätega, muidu ei saa enam arugi. Pärast tagakohvri paigaldamist on muidugi haare veel lõdvem ja saab selja vastu kohvrit toetada.
Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks
Postitatud: 30 Mai 2013, 14:30
Postitas Piipz
No kus on alles juhised. mida pikem, seda keerulisem, härrased.
algajatele sobib see: "istu peale, hoia kinni, ära liiguta"
Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks
Postitatud: 30 Mai 2013, 14:36
Postitas M.T.
Piipz kirjutas:
No kus on alles juhised. mida pikem, seda keerulisem, härrased.
algajatele sobib see: "kui luba antakse istu peale, hoia kinni, ära liiguta"
täiendaks...
Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks
Postitatud: 30 Mai 2013, 14:58
Postitas sylla
zx12r kirjutas:
Kui mõni juht ei jõua pidurdamisel 50-60 kg seljakotti seljas kanda, siis pole vist mõtet seda seljakotti võttagi. Eriti nõme olukord, kui neiu üritab paaniliselt paagile toetuda pidurdamisel, tulemuseks käte libisemine ja selga lendamine.
Võttis kergelt muigele. Ise rõhun alati 100%, et pidurdades toetuvad käed justnimelt paagi peale, et selga ei lennataks.
Tahaks lausa näha kuidas äkkpidurdusel seljakoti selga lennates käed vabad hoitakse, et õlalukku ei tekiks.
Isteasend tuleneb eelkõige ratta tüübist.
Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks
Postitatud: 30 Mai 2013, 15:18
Postitas korke
Piipz kirjutas:
No kus on alles juhised. mida pikem, seda keerulisem, härrased.
algajatele sobib see: "istu peale, hoia kinni, ära liiguta"
öelda tuleks veel....ära kurvis ega autode vahel ürita tsiklit juhtida
sylla kirjutas:
zx12r kirjutas:
Kui mõni juht ei jõua pidurdamisel 50-60 kg seljakotti seljas kanda, siis pole vist mõtet seda seljakotti võttagi. Eriti nõme olukord, kui neiu üritab paaniliselt paagile toetuda pidurdamisel, tulemuseks käte libisemine ja selga lendamine.
Võttis kergelt muigele. Ise rõhun alati 100%, et pidurdades toetuvad käed justnimelt paagi peale, et selga ei lennataks.
Tahaks lausa näha kuidas äkkpidurdusel seljakoti selga lennates käed vabad hoitakse, et õlalukku ei tekiks.
Isteasend tuleneb eelkõige ratta tüübist.
Superbike tüüpi tsiklil on see ainus varjant ,et pidurdamisel tuleb toetada ühe käega vastu paaki ,et seljakott annaks sul võimaluse tsiklit juhtida ikka. Ja ei libise ta käsi mitte kusagile kui toetada paagi keskele.
Re: Tüdrukute õhtu, mis korraldatakse tulevase pruudi auks!
Postitatud: 30 Mai 2013, 15:18
Postitas M.K
Yerba kirjutis on päris hea.
Lisaksin omaltpoolt mõned mõtted.
Tagaistujale
Pidurdus ja kiirendusenergiast ürita võimalikult palju maandada oma jalalihaste kaudu jalaraudadele. Pidurdusenergiat võid summutada kätega ka vastu paaki, kui see juhti ei sega.
Suru põlved vastu juhti, aga mitte liiga tugevalt. Liiga tugev haare võib juhti ahistama hakkata.
Hoia ümbert kinni tihedalt. See tähendab seda, et kiirendusel ei vaju käed sirgeks. Ning pidurdamisel ei tule sa komeedina sa kusagilt kaugelt juhile selga. Tihedalt hoidmisel
tuleb meeles pidada, et seda teha võimalikult madalalt. Mida kõrgemalt kinni hoiad, seda rohkem see juhti ahtistab.
Vaata sõites üle juhi õla. Soovitavalt üle parema õla. Paljudel tsiklitel tekib mingi veider tuulekeeris, kui üle vasaku õla vaatad. Pidurdamisel proovi mitte oma kiivrit vastu juhi kiivrit peksta.
Väldi kramplikust. Ole ratta peal lõdvalt aga samas tugevalt. Kui suudad lõdvalt olla, siis on juhil oluliselt lihtsam sinuga sõita. Tööd tehku jalad. Ülakeha olgu lõdva.
Ära tee äkilisi manoovreid oma istumise kohendamisel. Never!
Ära kalluta juhiga liigselt kaasa. Proovi pigem olla lõdva ja rahulik. Juht teab täpselt, kui palju kallutada. Ära samas ürita ka vastu hoida. Rahulik, lõdva oleks on juhile kõige meeldivam.
Kanna vähemalt : Kiiver, kindad, eraldi seljakaitse, põlve peale midagi ning normaalse tallaga jalanõusid.
Ära mine paanikasse, kui midagi juhtuma peaks. Säilita külma närvi - suurem tõenäosus, et juht toob sitast olukorrast välja ratta, kui sa taga tõmblema ei hakka.
ära lase ratturil, kelle sõiduoskust sa 100% ei usalda sinuga koos wheelisied või stoppiesid ega 0-160 km/h kiirendust testida. Tee see enne sõitu selgeks. Harjuge natuke koos sõitma ning siis võib vastastikkusel nõusolekul gaasi veidi uljamalt vajutada ning adrekakraanid lahti keerata.
Ohutut liiklemist kahekesi!
Re: Tüdrukute õhtu, mis korraldatakse tulevase pruudi auks!
Postitatud: 30 Mai 2013, 15:30
Postitas reimps
Õigd poindid, aga mul kibeleb hullult meelel juba sarnane "juhend" - kuidas käituda tsilisõidujärgselt horisontaalsemates olukordades (tingimusel, et "klapp" on olnud keskmisest parem). Või olen ma lihtsalt neljapäeviti veits perv
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 30 Mai 2013, 16:27
Postitas Mustik
LIsaks veel ühe meetodi. Jalgade puusadest + 1 käsi paagil pidurdusteks, teine käsi ümber kiirenduseks. Kui kõhnema juhi taga siis nt: vasak käsi vastu paaki, parem ümber keha ja lukustusega vasaku käe küünarnukist. Sellisel juhul seljakott lausa peab sinuga kaasa käima...
Re: Tüdrukute õhtu, mis korraldatakse tulevase pruudi auks!
Postitatud: 30 Mai 2013, 16:48
Postitas M.T.
reimps kirjutas:
Õigd poindid, aga mul kibeleb hullult meelel juba sarnane "juhend" - kuidas käituda tsilisõidujärgselt horisontaalsemates olukordades (tingimusel, et "klapp" on olnud keskmisest parem). Või olen ma lihtsalt neljapäeviti veits perv
Ära ole nii tagasihoidlik, oma lühikese bikeri foorumikärjääri jooksul pole ma veel täheldanud "mitteperv" päevi sinu juures
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 30 Mai 2013, 21:53
Postitas franz125
Noh,Velt rinkataksot tegi.Päris äge oli vaadata.
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 30 Mai 2013, 22:07
Postitas õemehe õemees
sõidu ajal ära toeta oma pead mugavalt juhi kiivri vastu. Kuradi ränk on hakata veel pead kuklasse suruma.
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 30 Mai 2013, 22:30
Postitas Macintosh
Yerba kirjutas:
3) Kurvides liigu juhiga koos kaasa lihtsalt. Ära püüa ise üle kallutada ega püüa ka nö püstiasendisse jääda. Lihtsalt proovi koos juhiga kaasa liikuda.
Ma olen lisaks palunud kaasõitjal alati kurvi sisekülje suunas üle minu õla vaadata, toimib hästi.
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 30 Mai 2013, 23:02
Postitas rannamees
Alati lepi kokku märguanne hädapeatuseks!
(Minu seljakott on paar korda sodivõi putuka silma saanud ja 3x õlalepatsutus lahendab olukorra)
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 30 Mai 2013, 23:17
Postitas flood
Ma ei tea. Enamus teksti on kll selline, et hoia siit ja toetu küünarnukk lukus siia ja tänna. Kaua õbluke naisterahvas nii vastu peab? Linna peal 20 minutit söites küll, aga kui vaja juba Tallinnast Pärnu randa sõita, siis on kohale jõudes nii väsind et ei suuda bikiinegi vahetada ju.
Mul on küll pisikesed 500 kuubikulised võrrid, aga nendega saab ka pikemate otstega täitsa vabalt hakkama. Enamasti "seljakotil" on käed tagumise kinnihoidmis aasa küljes. Linnavahel üks käsi ümber, teine tagant kinni hoidmas ja ülihästi saab hakkama. Kindlasti on siin palju agasid. Mõned äkkpidurdused on olnud, "seljakott" on loomulikult selga kukkunud mulle, aga siiamaani on siis õnneks läinud ja käed pole lukku läinud.
Vahel maanteel on ka sellinne tunne, et vaatan üle õla kas üldse on enam tagaotsapeal kedagi. Istub nönda kaugel taga. Bikega ilmselt jah nii ei söida.
Küsimuse peale, etkas maha ei kuku on enamasti vastus: "jalad korra tugedepealt tõusid, aga ega nii kergelt ikka maha ei raputa".
Ilmselt on mul hea seljakott siis, kes saab ise seal tagaotsapeal endaga illusti hakkama
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 31 Mai 2013, 07:50
Postitas alleram
flood kirjutas:
Ma ei tea. Enamus teksti on kll selline, et hoia siit ja toetu küünarnukk lukus siia ja tänna. Kaua õbluke naisterahvas nii vastu peab? Linna peal 20 minutit söites küll, aga kui vaja juba Tallinnast Pärnu randa sõita, siis on kohale jõudes nii väsind et ei suuda bikiinegi vahetada ju.
Ma üldiselt jaksan üsna pikki vahemaid kaassõitjana läbida kurnatuks muutumata, aga kindlasti oleneb see istumise asendist ja seega ka ratta tüübist. Mu seljale nt on sobilikum just bike sõiduasend mitte matkaratas, kindlasti on see individuaalne, aga selle asendi puhul on automaatselt keha ka palju altim vastu pidama igasugustele äkilisematele manöövritele. Teiseks, üle juhi õla tee jälgimine teeb sõidu enda jaoks palju mugavamaks, ei tolkne niisama taga ega oota ootamatusi kinnisilmi.
AndrusB kirjutas:
seda klippi vaadates tekib mul alati küsimus, miks rinkat kahekesi tsiklil ei sõideta. Pean tunnistama ,et kui seljakotina sportrattal ise nii kaasa kallutada saab ka kaassõitjana päris häid sõiduelamusi - aga oluline point on see, et usaldus peab olema olemas.
PS. meil nüüd hea ringrada olemas - eestlased, tehke ära.
Rinkat kaasa sõita oleks küll päris ägens, aga eks saab isu ära ajada ka lihtsalt mõnusal teel ja kindla juhiga.
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 31 Mai 2013, 08:37
Postitas daub
Ma soovitaksin kõigile tsiklijuhtidele, kes seda teinud ei ole, ise enda rattal seljakotina väikese tiiru teha. Siis saab võrdlusmomendi ja oskab paremini juhendada.
Kinni hoidmise koha pealt eelistan ise, et seljakott väga üldse ei sipsiks, ka kaasa ei kallutaks. Vastu kallutamise koha pealt tuleb ennem esimest sõitu muidugi kohe sõnad peale lugeda, nagu elu näidanud on
edit: Ja eelistan ka keha ümbert kinni hoidmist, siis on hea kindel tunne, et ta kuhugi kadunud ei ole mõnes kurvis
Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks
Postitatud: 31 Mai 2013, 09:12
Postitas ullivilli
zx12r kirjutas:
Muidu jutt täitsa õige, aga äärmiselt väär on jääda lootma jalgadega juhi puusade ümber kinni hoidmisele. Kõige lihtsam ja kindlam on hoida kätega kinni ümber juhi ning mitte proovida end juhist võimalikult kaugele lükata. See toob kaasa lihtsalt edasi-tagasi loksumine.
Ega tagaistujat ilmaasjata seljakotiks ei nimetata - tuleb olla nagu seljakott, siis on raskus kogu aeg ühesugune.
Kui mõni juht ei jõua pidurdamisel 50-60 kg seljakotti seljas kanda, siis pole vist mõtet seda seljakotti võttagi. Eriti nõme olukord, kui neiu üritab paaniliselt paagile toetuda pidurdamisel, tulemuseks käte libisemine ja selga lendamine.
Totrus.
Ümbert kinni hoimine: Kui on äkkipidurdus, palju sa oma kõhulihaste ja põlvedega suudad tagasi suruda? enda 80kg + naise 50kg. Füüsikud arvutage välja, mitme kilose jõuga 50kg näitsik juhile selga vajub?
Kui vajub selga, lukustab juht lenksu ja ratas ei ole enam juhitav.
St ma ei saa aru, miks teha oma elu keerulisemaks ja ohtlikumaks.
Kui ratas pidurdab läheb raskus alla, seega ei ole vaja seljakotti suunata otse selga vaid alla.
Põlvedega hoiab ennast kinni, kõhulihastega hoiab ennast sirgelt ja kätega suunab pidurdusjõu juhile puusadesse, millest see juba istmesse, juhi põlvedesse ja jalaraudadele.
Nii jõuab juht teha ise seda sama põlvedega paagist, kõhulihastega püsti end hoida ja mitte lenksu lukustada.
Kui on väga perse püsti bike, siis seda enam ei jaksa juht juhtrauda pidurdusel vabana hoida kahe inimese massiga ja seal pigem toetada paaki, sest muidu elab tibi kogueag seljas.
Lühidalt seljakotile kolm asja:
Tea, et ratas kallutab, kui pöörame
Vaata sinna kuhu tee viib ja ära tee midagi (algajale seljakotile. Kaasakallutamised jne mõnel tuleb mõnel mitte, lihtsam teha mitte midagi)
Pidurdusel põlvedega juhi puusadest külgedelt, kehaga hoia tagasi ja kätega hoia tagasi puusadest.
Edasi tagasi loksumise vastu aitab sujuv sõidustiil ja äkiliste manöövrite tarvis patsutan seljakotile põlvele, et too nendega kõvemini kinni hoiaks.
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 31 Mai 2013, 09:36
Postitas ApK
Mina seljakotina (gsx-r 1000) soovitan esiteks kindlasti jälgida ka ise teed (mitte turistina pea laiali vaatamisväärsusi kaeda), et osata arvestada olukordadega, millede puhul tuleks nö "kõvemini kinni hoida". Ise olen siiani käed paagil hoidnud ning pole need ei ära libisenud ega muid vigureid teinud. Alguses võtab veidi harjumist, kuna mõnel nõrgemal näitsikul võivad käed pidurdamistest üsna kiirelt ära väsida. Seda kõike siis linna sõidul. Pikemad otsad maanteel, kus ühtlane kiirus, hoian üldiselt end vaid jalgadega kinni, käed asetan siis kas enda põlvedele või hoian mehe ümber.
Kallutamine tuleb iseenesest, vähemalt minu puhul oli nii
Aga üldiselt, ei tasu lihtsalt üle mõelda ega mitte mingi hinna eest karta (kuna nimekiri asjadest, mida teha ja mida mitte teha, tundub liialt pikk ja keeruline ).
Ohutuid sõite
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 31 Mai 2013, 10:01
Postitas Pinchu
Mõned tähelepanekud, mida siin veel polnud vist ära toodud.
Mul sai kombeks ka selline väike asi, et kui tsiklilt mahaminek, siis koputasin enne juhile vastava õla peale, et kummalt poolt ma maha lähen. Enamasti sai küll vaid ühelt poolt mindud, aga vahel olud nõudsid ka teiselt poolt.
Kurvis vaata juhil üle selle õla, kuhupoole on kurv, rohkem kallutada pole vaja.
Pikkadel sõitudel kael muidugi väsib, kui koguaeg üle õla kõõritada - siis sai tihtipeale lihtsalt kõrvale vaadatud, mis aga vähendas liiklusolukordade ennetamist (kuna siis ei näinud, mis ees toimub). Ka lühematkasvu seljakottide puhul võib juhtuda, et ta ei ulatagi sul üle õla vaatama ja siis ei oska ka ennetada pidurdamisi.
"Käsi paagil" meetod eeldab kõhnemat juhti - muidu lihtsalt ei ulata - selle peab eelnevalt ära testima, kui juht soovib, et seljakott seda meetodit kasutaks.
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 31 Mai 2013, 11:30
Postitas õemehe õemees
Ja nüüd võtke prooviks 100+ kg härrasmees sabale, tehke üks 30-40km ring ning vaadake, kas te midagi oma tõekspidamistes/õpetustes muuta tahate.
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 31 Mai 2013, 12:46
Postitas tali
Õemees, puhas kuld! Omalt poolt lisaks algajatele tagaistujatele, kes kallamist kardavad: ärge kartke, tsikkel ei kuku kurvi sisekülje poole külili (inerts surub väljapoole ja gürojõud üritavad ratast püsti tõsta), mida suurem on kurvis kiirus, seda suurem on kalle. Ja sangas olijatele: ärge hirmutage teadlikult ja tahtlikult oma sõidukaaslast ohtliku sõiduga. Vaevalt teile endale meeldiks, kui olukorras, mida te ise mitte kuidagi kontrollida ei saa, teile sellist sõitu tehakse, et s...t püksi tuleb... Tagaistuja peab ennast sõidu ajal hästi tundma, mitte mõtlema, kas jõuab tervelt koju või kühveldatakse labidaga kotti
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 31 Mai 2013, 13:42
Postitas ullivilli
õemehe õemees kirjutas:
Ja nüüd võtke prooviks 100+ kg härrasmees sabale, tehke üks 30-40km ring ning vaadake, kas te midagi oma tõekspidamistes/õpetustes muuta tahate.
Eriti hull on juhul kui seljakott ise sõidab ning on harjunud kas rohkem kallutama või üldse hakkab seal taga midagi arvama näit ennem kurvi minema vms.
Aga see paaki toetamine eeldab ka ratast, millel lösutatakse paagi peal. ei kujuta ette et endurol, kroomil või klassikul hakkaks tüdruk paaki püüdma.
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 31 Mai 2013, 14:43
Postitas ApK
Aga see paaki toetamine eeldab ka ratast, millel lösutatakse paagi peal. ei kujuta ette et endurol, kroomil või klassikul hakkaks tüdruk paaki püüdma.
...(gsx-r 1000)...
Ma arvan, et enam täpsemalt ei ole vajadust lahti seletada, millise ratta seljakotindusest ma rääkisin
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 31 Mai 2013, 15:01
Postitas Melx
Teema eesmärk oli rohelistele seljakottidele, roheline ei mäleta suurt midagi esimeste sõitude erutuses lausetest mis räägivad kogemustest sest neid ei saa rääkides.
Omalt poolt lisaks, et parim abivahend on võimalikult suure hõõrdeteguriga seljakott, nailoniga näeb küll hästi säärejooksu kuid sellest pole suurt kasu kui sul sõidu lõpuks vaid omletti pakkuda on.
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 02 Juun 2013, 17:48
Postitas reimps
õemehe õemees kirjutas:
* sõidu ajal ära toeta oma pead mugavalt juhi kiivri vastu. Kuradi ränk on hakata veel pead kuklasse suruma.
See on isegi savi, pigem peaks olema
sõidu ajal ära jää magama, sest lenksuvennal surevad käed ja muud detailid hullupööra ära
(Raplast Suure-Jaani magava tagasistujaga sõitnud, suht rets oli. Ei ärganud raibe kiirendamiste-stoppiedega üles ka )
Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.
Postitatud: 02 Juun 2013, 18:33
Postitas Bastard
reimps kirjutas:
õemehe õemees kirjutas:
* sõidu ajal ära toeta oma pead mugavalt juhi kiivri vastu. Kuradi ränk on hakata veel pead kuklasse suruma.
See on isegi savi, pigem peaks olema
sõidu ajal ära jää magama, sest lenksuvennal surevad käed ja muud detailid hullupööra ära
(Raplast Suure-Jaani magava tagasistujaga sõitnud, suht rets oli. Ei ärganud raibe kiirendamiste-stoppiedega üles ka )