Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Kirjutasin pruuditeema nullilähedase kogemusega neiudele ka ühe kirjatüki, teemaks tsikli tagaistmel istumine.
Kui näete midagi laita või parandada, andke julgelt teada. Tahaks saada sellest lihvimata grafiidist ühe kena teemandi, mida pruudisõidu teemades võiks tagaistujatele välja tuua.

1) Tagaistmele ronimiseks küsi sikliomaniku nõusolek. Ise ei tasu ronima hakata kuna siklistil ei ole jalad võib-olla kindlalt maha toetatud ja nii käite mõlemad pikali koha peal. Kui omanik on nõusoleku andnud, jalad maha toetanud ja tsikli piduri peale pannud, siis on turvaline ronida tagaistmele. Esmalt tsikli poolt vaadates välimine jalg jalarauale ning üles astudes sisemine jalg üle sadula panna ning siis istet võtta. Ja kui tsikli pealt maha tuleku soov on, siis küsi ka selle jaoks nõusolek. Siis tsiklist teab selleks valmis olla. Ning maha on siis mõistlik tulla, kui tsikkel on täiesti seisma jäänud. 8)
2) Sõidu ajal tagaistmel olles istu kogu aeg. Ära tõuse püsti ega ka ürita jalgu maha panna seisma jäädes. Nii võid tsikli balansist välja viia. Ja tulemuseks võib olla kukkumine.
3) Kurvides liigu juhiga koos kaasa lihtsalt. Ära püüa ise üle kallutada ega püüa ka nö püstiasendisse jääda. Lihtsalt proovi koos juhiga kaasa liikuda.
4) Ära hoia kätega juhil mingil juhul õlgadest kinni. See jõud kandub edasi lenksuni ning tulemuseks on kiire ja korralik kukkumine. Üldse ka tagi detalidest (aasad, pingutusrihmad) hoidmine loksutab ja segab juhti. Kõige parem, kui hoiad lihtsalt põlvedega juhi puusade ümbert. Ja pidurdamisel kätega selga ei vajuta.
5) Kui midagi on väga valesti ja pahasti ja ei sobi, siis lepi kokku juhiga märgianne, mille peale juht peatub. Näiteks patsuta tugevalt juhti seljale või reie pihta. Mootorimürina sees kiivrite sees olevat juttu üldiselt ei kuule keegi.
6) Igasugune hoidmine tsikli raamiosast, mis jääb sinust tahapoole, on üsna kasutu. Jõu õlg on nii niru, et äkilisemas olukorras on vaja orangutangi jõudu et niimoodi tsikli peale jääda. Kuna sellist primaadi jõudu inimestel ei ole siis on nagu selle punkti alguses kirjutasin.

Lihtsalt öeldes on tagaistumine kahepoolne koostöö. Kui tunned et asi ei suju või ei klapi siis anna julgelt teada. Saab tsiklit vahetada. Erinevad mootorratta liigid-tüübid on üsna erineva tagaistumisasendiga. Aga eelpoolkirjutatu sobib laias laastus kõikide kohta.

Viimati muutis Yerba, 30 Mai 2013, 16:12, muudetud 1 kord kokku.
www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!

zx12r

Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Yerba kirjutas:

Kirjutasin pruuditeema nullilähedase kogemusega neiudele ka ühe kirjatüki, teemaks tsikli tagaistmel istumine.
Kui näete midagi laita või parandada, andke julgelt teada. Tahaks saada sellest lihvimata grafiidist ühe kena teemandi, mida pruudisõidu teemades võiks tagaistujatele välja tuua.

1) Tagaistmele ronimiseks küsi sikliomaniku nõusolek. Ise ei tasu ronima hakata kuna siklistil ei ole jalad võib-olla kindlalt maha toetatud ja nii käite mõlemad pikali koha peal. Kui omanik on nõusoleku andnud, jalad maha toetanud ja tsikli piduri peale pannud, siis on turvaline ronida tagaistmele. Esmalt tsikli poolt vaadates välimine jalg jalarauale ning üles astudes sisemine jalg üle sadula panna ning siis istet võtta. Ja kui tsikli pealt maha tuleku soov on, siis küsi ka selle jaoks nõusolek. Siis tsiklist teab selleks valmis olla. Ning maha on siis mõistlik tulla, kui tsikkel on täiesti seisma jäänud. 8)
2) Sõidu ajal tagaistmel olles istu kogu aeg. Ära tõuse püsti ega ka ürita jalgu maha panna seisma jäädes. Nii võid tsikli balansist välja viia. Ja tulemuseks võib olla kukkumine.
3) Kurvides liigu juhiga koos kaasa lihtsalt. Ära püüa ise üle kallutada ega püüa ka nö püstiasendisse jääda. Lihtsalt proovi koos juhiga kaasa liikuda.
4) Ära hoia kätega juhil mingil juhul õlgadest kinni. See jõud kandub edasi lenksuni ning tulemuseks on kiire ja korralik kukkumine. Üldse ka tagi detalidest (aasad, pingutusrihmad) hoidmine loksutab ja segab juhti. Kõige parem, kui hoiad lihtsalt põlvedega juhi puusade ümbert. Ja pidurdamisel kätega selga ei vajuta.
5) Kui midagi on väga valesti ja pahasti ja ei sobi, siis lepi kokku juhiga märgianne, mille peale juht peatub. Näiteks patsuta tugevalt juhti seljale või reie pihta. Mootorimürina sees kiivrite sees olevat juttu üldiselt ei kuule keegi.
6) Igasugune hoidmine tsikli raamiosast, mis jääb sinust tahapoole, on üsna kasutu. Jõu õlg on nii niru, et äkilisemas olukorras on vaja orangutangi jõudu et niimoodi tsikli peale jääda. Kuna sellist primaadi jõudu inimestel ei ole siis on nagu selle punkti alguses kirjutasin.

Lihtsalt öeldes on tagaistumine kahepoolne koostöö. Kui tunned et asi ei suju või ei klapi siis anna julgelt teada. Saab tsiklit vahetada. Erinevad mootorratta liigid-tüübid on üsna erineva tagaistumisasendiga. Aga eelpoolkirjutatu sobib laias laastus kõikide kohta.

Muidu jutt täitsa õige, aga äärmiselt väär on jääda lootma jalgadega juhi puusade ümber kinni hoidmisele. Kõige lihtsam ja kindlam on hoida kätega kinni ümber juhi ning mitte proovida end juhist võimalikult kaugele lükata. See toob kaasa lihtsalt edasi-tagasi loksumine.

Ega tagaistujat ilmaasjata seljakotiks ei nimetata - tuleb olla nagu seljakott, siis on raskus kogu aeg ühesugune.

Kui mõni juht ei jõua pidurdamisel 50-60 kg seljakotti seljas kanda, siis pole vist mõtet seda seljakotti võttagi. Eriti nõme olukord, kui neiu üritab paaniliselt paagile toetuda pidurdamisel, tulemuseks käte libisemine ja selga lendamine.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2437
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 336 korda

Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks

Lugemata postitus Postitas M.T. »

4-s punkt vajaks ehk täpsustust, et kuidas ja millest siis kätega õigesti hoida.
Aga esimene punkt on õige ja vajab alati enne esimest sõitu uue seljakotiga üle rääkimist. Pidin ka oma seljakotile seda üle kordama, kippus ka kohe seisma jäädes maha ronima. Nüüd ootab korralikult märguannet ja luba.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks

Lugemata postitus Postitas Yerba »

M.T. kirjutas:

4-s punkt vajaks ehk täpsustust, et kuidas ja millest siis kätega õigesti hoida.
Aga esimene punkt on õige ja vajab alati enne esimest sõitu uue seljakotiga üle rääkimist. Pidin ka oma seljakotile seda üle kordama, kippus ka kohe seisma jäädes maha ronima. Nüüd ootab korralikult märguannet ja luba.

Kuna ma ise sõidan klassik või matkaratta tüüpi tsiklitega peamiselt, millel on sirgeseljaga sõiduasend, siis minu kodune seljakott on saanud kenasti hakkama vaid jalgadega hoides. Käsi nagu polegi vaja olnud hoidmiseks. Nii et, bikemeeste parandused on igati teretulnud teemasse. Nagu ka viitasin, mõne ratta peal on sportlikult kitsas olemine, teise ratta peal vabadust, avarust, kaks kohvitopsi ja kõlarid.
Loomulikult on igati teretulnud see, kui sõidutaja räägib seljakotiga enne sõidu alustamist asjad selgeks ja oma reeglid. Sõidu ajal juba erimeelsustele kohta ei tohiks olla.

Ma ei viita mitte millelegi sellega, et olen oma kogemustest näinud ka sõidutajaid, kes on suhtumisega, et seljakott roni peale ja vaata ise kuidas nüüd hakkama saad. Loodan, et sellise suhtumisega sõidutajaid on väga vähe ja nemad täna kohale tulla ka ei saa. 8)

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2437
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 336 korda

Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Yerba kirjutas:
M.T. kirjutas:

4-s punkt vajaks ehk täpsustust, et kuidas ja millest siis kätega õigesti hoida.
Aga esimene punkt on õige ja vajab alati enne esimest sõitu uue seljakotiga üle rääkimist. Pidin ka oma seljakotile seda üle kordama, kippus ka kohe seisma jäädes maha ronima. Nüüd ootab korralikult märguannet ja luba.

Kuna ma ise sõidan klassik või matkaratta tüüpi tsiklitega peamiselt, millel on sirgeseljaga sõiduasend, siis minu kodune seljakott on saanud kenasti hakkama vaid jalgadega hoides. Käsi nagu polegi vaja olnud hoidmiseks. Nii et, bikemeeste parandused on igati teretulnud teemasse. Nagu ka viitasin, mõne ratta peal on sportlikult kitsas olemine, teise ratta peal vabadust, avarust, kaks kohvitopsi ja kõlarid.
Loomulikult on igati teretulnud see, kui sõidutaja räägib seljakotiga enne sõidu alustamist asjad selgeks ja oma reeglid. Sõidu ajal juba erimeelsustele kohta ei tohiks olla.

Ma ei viita mitte millelegi sellega, et olen oma kogemustest näinud ka sõidutajaid, kes on suhtumisega, et seljakott roni peale ja vaata ise kuidas nüüd hakkama saad. Loodan, et sellise suhtumisega sõidutajaid on väga vähe ja nemad täna kohale tulla ka ei saa. 8)

Mul samuti püstine, edasi oleks juba saljaga tahapoole kaldu. Aga siiski ei kujuta ette, et mul seljakott ainult jalgadega hoides tagapingil püsiks. Randmega natuke peale ja läinud ta sealt on. Hoiab ikka ümbert kinni ja ausalt öeldes harjub sellega nii ära, et ma vahepeal kontrollin kas ta ikka hoiab kätega, muidu ei saa enam arugi. Pärast tagakohvri paigaldamist on muidugi haare veel lõdvem ja saab selja vastu kohvrit toetada.


Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8799
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 134 korda
Tänatud: 334 korda
Kontakt:

Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks

Lugemata postitus Postitas Piipz »

No kus on alles juhised. mida pikem, seda keerulisem, härrased.
algajatele sobib see: "istu peale, hoia kinni, ära liiguta"

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2437
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 336 korda

Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Piipz kirjutas:

No kus on alles juhised. mida pikem, seda keerulisem, härrased.
algajatele sobib see: "kui luba antakse istu peale, hoia kinni, ära liiguta"

täiendaks...


sylla
Postitusi: 102
Liitunud: 07 Juul 2011, 11:03

Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks

Lugemata postitus Postitas sylla »

zx12r kirjutas:

Kui mõni juht ei jõua pidurdamisel 50-60 kg seljakotti seljas kanda, siis pole vist mõtet seda seljakotti võttagi. Eriti nõme olukord, kui neiu üritab paaniliselt paagile toetuda pidurdamisel, tulemuseks käte libisemine ja selga lendamine.

Võttis kergelt muigele. Ise rõhun alati 100%, et pidurdades toetuvad käed justnimelt paagi peale, et selga ei lennataks. ;)
Tahaks lausa näha kuidas äkkpidurdusel seljakoti selga lennates käed vabad hoitakse, et õlalukku ei tekiks. :D

Isteasend tuleneb eelkõige ratta tüübist. :bsmile:

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks

Lugemata postitus Postitas korke »

Piipz kirjutas:

No kus on alles juhised. mida pikem, seda keerulisem, härrased.
algajatele sobib see: "istu peale, hoia kinni, ära liiguta"

öelda tuleks veel....ära kurvis ega autode vahel ürita tsiklit juhtida :mrgreen:

sylla kirjutas:
zx12r kirjutas:

Kui mõni juht ei jõua pidurdamisel 50-60 kg seljakotti seljas kanda, siis pole vist mõtet seda seljakotti võttagi. Eriti nõme olukord, kui neiu üritab paaniliselt paagile toetuda pidurdamisel, tulemuseks käte libisemine ja selga lendamine.

Võttis kergelt muigele. Ise rõhun alati 100%, et pidurdades toetuvad käed justnimelt paagi peale, et selga ei lennataks. ;)
Tahaks lausa näha kuidas äkkpidurdusel seljakoti selga lennates käed vabad hoitakse, et õlalukku ei tekiks. :D

Isteasend tuleneb eelkõige ratta tüübist. :bsmile:

Superbike tüüpi tsiklil on see ainus varjant ,et pidurdamisel tuleb toetada ühe käega vastu paaki ,et seljakott annaks sul võimaluse tsiklit juhtida ikka. Ja ei libise ta käsi mitte kusagile kui toetada paagi keskele.

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

M.K
Postitusi: 199
Liitunud: 16 Juul 2007, 12:51
Tänatud: 22 korda

Re: Tüdrukute õhtu, mis korraldatakse tulevase pruudi auks!

Lugemata postitus Postitas M.K »

Yerba kirjutis on päris hea.

Lisaksin omaltpoolt mõned mõtted.

Tagaistujale

  • Pidurdus ja kiirendusenergiast ürita võimalikult palju maandada oma jalalihaste kaudu jalaraudadele. Pidurdusenergiat võid summutada kätega ka vastu paaki, kui see juhti ei sega.

  • Suru põlved vastu juhti, aga mitte liiga tugevalt. Liiga tugev haare võib juhti ahistama hakkata.

  • Hoia ümbert kinni tihedalt. See tähendab seda, et kiirendusel ei vaju käed sirgeks. Ning pidurdamisel ei tule sa komeedina sa kusagilt kaugelt juhile selga. Tihedalt hoidmisel
    tuleb meeles pidada, et seda teha võimalikult madalalt. Mida kõrgemalt kinni hoiad, seda rohkem see juhti ahtistab.

  • Vaata sõites üle juhi õla. Soovitavalt üle parema õla. Paljudel tsiklitel tekib mingi veider tuulekeeris, kui üle vasaku õla vaatad. Pidurdamisel proovi mitte oma kiivrit vastu juhi kiivrit peksta.

  • Väldi kramplikust. Ole ratta peal lõdvalt aga samas tugevalt. Kui suudad lõdvalt olla, siis on juhil oluliselt lihtsam sinuga sõita. Tööd tehku jalad. Ülakeha olgu lõdva.

  • Ära tee äkilisi manoovreid oma istumise kohendamisel. Never!

  • Ära kalluta juhiga liigselt kaasa. Proovi pigem olla lõdva ja rahulik. Juht teab täpselt, kui palju kallutada. Ära samas ürita ka vastu hoida. Rahulik, lõdva oleks on juhile kõige meeldivam.

  • Kanna vähemalt : Kiiver, kindad, eraldi seljakaitse, põlve peale midagi ning normaalse tallaga jalanõusid.

  • Ära mine paanikasse, kui midagi juhtuma peaks. Säilita külma närvi - suurem tõenäosus, et juht toob sitast olukorrast välja ratta, kui sa taga tõmblema ei hakka.

  • ära lase ratturil, kelle sõiduoskust sa 100% ei usalda sinuga koos wheelisied või stoppiesid ega 0-160 km/h kiirendust testida. Tee see enne sõitu selgeks. Harjuge natuke koos sõitma ning siis võib vastastikkusel nõusolekul gaasi veidi uljamalt vajutada ning adrekakraanid lahti keerata.

Ohutut liiklemist kahekesi!

The price of anything is the amount of life you exchange for it.

reimps

Re: Tüdrukute õhtu, mis korraldatakse tulevase pruudi auks!

Lugemata postitus Postitas reimps »

Õigd poindid, aga mul kibeleb hullult meelel juba sarnane "juhend" - kuidas käituda tsilisõidujärgselt horisontaalsemates olukordades (tingimusel, et "klapp" on olnud keskmisest parem). Või olen ma lihtsalt neljapäeviti veits perv :mrgreen:


Mustik
Postitusi: 81
Liitunud: 16 Apr 2007, 20:25
Tsikkel: r6 03(rimakas)-S1000RR
Tänatud: 2 korda

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas Mustik »

LIsaks veel ühe meetodi. Jalgade puusadest + 1 käsi paagil pidurdusteks, teine käsi ümber kiirenduseks. Kui kõhnema juhi taga siis nt: vasak käsi vastu paaki, parem ümber keha ja lukustusega vasaku käe küünarnukist. Sellisel juhul seljakott lausa peab sinuga kaasa käima...

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2437
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 336 korda

Re: Tüdrukute õhtu, mis korraldatakse tulevase pruudi auks!

Lugemata postitus Postitas M.T. »

reimps kirjutas:

Õigd poindid, aga mul kibeleb hullult meelel juba sarnane "juhend" - kuidas käituda tsilisõidujärgselt horisontaalsemates olukordades (tingimusel, et "klapp" on olnud keskmisest parem). Või olen ma lihtsalt neljapäeviti veits perv :mrgreen:

Ära ole nii tagasihoidlik, oma lühikese bikeri foorumikärjääri jooksul pole ma veel täheldanud "mitteperv" päevi sinu juures :bsmile:

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3196
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 196 korda

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Noh,Velt rinkataksot tegi.Päris äge oli vaadata.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

  • sõidu ajal ära toeta oma pead mugavalt juhi kiivri vastu. Kuradi ränk on hakata veel pead kuklasse suruma.
Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7358
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1078 korda
Tänatud: 1060 korda
Kontakt:

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Yerba kirjutas:

3) Kurvides liigu juhiga koos kaasa lihtsalt. Ära püüa ise üle kallutada ega püüa ka nö püstiasendisse jääda. Lihtsalt proovi koos juhiga kaasa liikuda.

Ma olen lisaks palunud kaasõitjal alati kurvi sisekülje suunas üle minu õla vaadata, toimib hästi.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Alati lepi kokku märguanne hädapeatuseks!
(Minu seljakott on paar korda sodivõi putuka silma saanud ja 3x õlalepatsutus lahendab olukorra)

Pilt

flood
Postitusi: 117
Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
Asukoht: Lai maailm

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas flood »

Ma ei tea. Enamus teksti on kll selline, et hoia siit ja toetu küünarnukk lukus siia ja tänna. Kaua õbluke naisterahvas nii vastu peab? Linna peal 20 minutit söites küll, aga kui vaja juba Tallinnast Pärnu randa sõita, siis on kohale jõudes nii väsind et ei suuda bikiinegi vahetada ju.

Mul on küll pisikesed 500 kuubikulised võrrid, aga nendega saab ka pikemate otstega täitsa vabalt hakkama. Enamasti "seljakotil" on käed tagumise kinnihoidmis aasa küljes. Linnavahel üks käsi ümber, teine tagant kinni hoidmas ja ülihästi saab hakkama. Kindlasti on siin palju agasid. Mõned äkkpidurdused on olnud, "seljakott" on loomulikult selga kukkunud mulle, aga siiamaani on siis õnneks läinud ja käed pole lukku läinud.

Vahel maanteel on ka sellinne tunne, et vaatan üle õla kas üldse on enam tagaotsapeal kedagi. Istub nönda kaugel taga. Bikega ilmselt jah nii ei söida.

Küsimuse peale, etkas maha ei kuku on enamasti vastus: "jalad korra tugedepealt tõusid, aga ega nii kergelt ikka maha ei raputa". :ner:
Ilmselt on mul hea seljakott siis, kes saab ise seal tagaotsapeal endaga illusti hakkama :D

Kasutaja avatar

alleram
Postitusi: 83
Liitunud: 12 Mai 2012, 16:53

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas alleram »

flood kirjutas:

Ma ei tea. Enamus teksti on kll selline, et hoia siit ja toetu küünarnukk lukus siia ja tänna. Kaua õbluke naisterahvas nii vastu peab? Linna peal 20 minutit söites küll, aga kui vaja juba Tallinnast Pärnu randa sõita, siis on kohale jõudes nii väsind et ei suuda bikiinegi vahetada ju.

Ma üldiselt jaksan üsna pikki vahemaid kaassõitjana läbida kurnatuks muutumata, aga kindlasti oleneb see istumise asendist ja seega ka ratta tüübist. Mu seljale nt on sobilikum just bike sõiduasend mitte matkaratas, kindlasti on see individuaalne, aga selle asendi puhul on automaatselt keha ka palju altim vastu pidama igasugustele äkilisematele manöövritele. Teiseks, üle juhi õla tee jälgimine teeb sõidu enda jaoks palju mugavamaks, ei tolkne niisama taga ega oota ootamatusi kinnisilmi.

AndrusB kirjutas:


seda klippi vaadates tekib mul alati küsimus, miks rinkat kahekesi tsiklil ei sõideta. Pean tunnistama ,et kui seljakotina sportrattal ise nii kaasa kallutada saab ka kaassõitjana päris häid sõiduelamusi - aga oluline point on see, et usaldus peab olema olemas.
PS. meil nüüd hea ringrada olemas - eestlased, tehke ära.

Rinkat kaasa sõita oleks küll päris ägens, aga eks saab isu ära ajada ka lihtsalt mõnusal teel ja kindla juhiga. 8)

Move the soul.
Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 711
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas daub »

Ma soovitaksin kõigile tsiklijuhtidele, kes seda teinud ei ole, ise enda rattal seljakotina väikese tiiru teha. Siis saab võrdlusmomendi ja oskab paremini juhendada.
Kinni hoidmise koha pealt eelistan ise, et seljakott väga üldse ei sipsiks, ka kaasa ei kallutaks. Vastu kallutamise koha pealt tuleb ennem esimest sõitu muidugi kohe sõnad peale lugeda, nagu elu näidanud on :P

edit: Ja eelistan ka keha ümbert kinni hoidmist, siis on hea kindel tunne, et ta kuhugi kadunud ei ole mõnes kurvis :P

Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt
Kasutaja avatar

ullivilli
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Apr 2011, 17:03
Tsikkel: R1100GS
Kontakt:

Re: Üks pruut+tüdrukud on neljapäeval,30.mai, tunniks ajaks

Lugemata postitus Postitas ullivilli »

zx12r kirjutas:

Muidu jutt täitsa õige, aga äärmiselt väär on jääda lootma jalgadega juhi puusade ümber kinni hoidmisele. Kõige lihtsam ja kindlam on hoida kätega kinni ümber juhi ning mitte proovida end juhist võimalikult kaugele lükata. See toob kaasa lihtsalt edasi-tagasi loksumine.

Ega tagaistujat ilmaasjata seljakotiks ei nimetata - tuleb olla nagu seljakott, siis on raskus kogu aeg ühesugune.

Kui mõni juht ei jõua pidurdamisel 50-60 kg seljakotti seljas kanda, siis pole vist mõtet seda seljakotti võttagi. Eriti nõme olukord, kui neiu üritab paaniliselt paagile toetuda pidurdamisel, tulemuseks käte libisemine ja selga lendamine.

Totrus.
Ümbert kinni hoimine: Kui on äkkipidurdus, palju sa oma kõhulihaste ja põlvedega suudad tagasi suruda? enda 80kg + naise 50kg. Füüsikud arvutage välja, mitme kilose jõuga 50kg näitsik juhile selga vajub?
Kui vajub selga, lukustab juht lenksu ja ratas ei ole enam juhitav.

St ma ei saa aru, miks teha oma elu keerulisemaks ja ohtlikumaks.
Kui ratas pidurdab läheb raskus alla, seega ei ole vaja seljakotti suunata otse selga vaid alla.
Põlvedega hoiab ennast kinni, kõhulihastega hoiab ennast sirgelt ja kätega suunab pidurdusjõu juhile puusadesse, millest see juba istmesse, juhi põlvedesse ja jalaraudadele.
Nii jõuab juht teha ise seda sama põlvedega paagist, kõhulihastega püsti end hoida ja mitte lenksu lukustada.
Kui on väga perse püsti bike, siis seda enam ei jaksa juht juhtrauda pidurdusel vabana hoida kahe inimese massiga ja seal pigem toetada paaki, sest muidu elab tibi kogueag seljas.

Lühidalt seljakotile kolm asja:

  1. Tea, et ratas kallutab, kui pöörame
  2. Vaata sinna kuhu tee viib ja ära tee midagi (algajale seljakotile. Kaasakallutamised jne mõnel tuleb mõnel mitte, lihtsam teha mitte midagi)
  3. Pidurdusel põlvedega juhi puusadest külgedelt, kehaga hoia tagasi ja kätega hoia tagasi puusadest.

Edasi tagasi loksumise vastu aitab sujuv sõidustiil ja äkiliste manöövrite tarvis patsutan seljakotile põlvele, et too nendega kõvemini kinni hoiaks.

www.minemetsa.ee www.ripptelk.ee - Hennessy, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.
Kasutaja avatar

ApK
Postitusi: 101
Liitunud: 28 Apr 2012, 18:15
Asukoht: Tallinn/(Ida-Virumaa)
Tänatud: 4 korda

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas ApK »

Mina seljakotina (gsx-r 1000) soovitan esiteks kindlasti jälgida ka ise teed (mitte turistina pea laiali vaatamisväärsusi kaeda), et osata arvestada olukordadega, millede puhul tuleks nö "kõvemini kinni hoida". Ise olen siiani käed paagil hoidnud ning pole need ei ära libisenud ega muid vigureid teinud. Alguses võtab veidi harjumist, kuna mõnel nõrgemal näitsikul võivad käed pidurdamistest üsna kiirelt ära väsida. Seda kõike siis linna sõidul. Pikemad otsad maanteel, kus ühtlane kiirus, hoian üldiselt end vaid jalgadega kinni, käed asetan siis kas enda põlvedele või hoian mehe ümber.
Kallutamine tuleb iseenesest, vähemalt minu puhul oli nii :)

Aga üldiselt, ei tasu lihtsalt üle mõelda ega mitte mingi hinna eest karta (kuna nimekiri asjadest, mida teha ja mida mitte teha, tundub liialt pikk ja keeruline :D ).
Ohutuid sõite :bsmile:

How I wish I could choose between Heaven and Hell.
Kasutaja avatar

Pinchu
Postitusi: 372
Liitunud: 01 Veebr 2005, 18:18
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas Pinchu »

Mõned tähelepanekud, mida siin veel polnud vist ära toodud.
Mul sai kombeks ka selline väike asi, et kui tsiklilt mahaminek, siis koputasin enne juhile vastava õla peale, et kummalt poolt ma maha lähen. Enamasti sai küll vaid ühelt poolt mindud, aga vahel olud nõudsid ka teiselt poolt.
Kurvis vaata juhil üle selle õla, kuhupoole on kurv, rohkem kallutada pole vaja.
Pikkadel sõitudel kael muidugi väsib, kui koguaeg üle õla kõõritada - siis sai tihtipeale lihtsalt kõrvale vaadatud, mis aga vähendas liiklusolukordade ennetamist (kuna siis ei näinud, mis ees toimub). Ka lühematkasvu seljakottide puhul võib juhtuda, et ta ei ulatagi sul üle õla vaatama ja siis ei oska ka ennetada pidurdamisi.
"Käsi paagil" meetod eeldab kõhnemat juhti :) - muidu lihtsalt ei ulata - selle peab eelnevalt ära testima, kui juht soovib, et seljakott seda meetodit kasutaks.

... hetkel rattatu ...
Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Ja nüüd võtke prooviks 100+ kg härrasmees sabale, tehke üks 30-40km ring ning vaadake, kas te midagi oma tõekspidamistes/õpetustes muuta tahate.

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?
Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1403
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas tali »

Õemees, puhas kuld! :lol: (w) Omalt poolt lisaks algajatele tagaistujatele, kes kallamist kardavad: ärge kartke, tsikkel ei kuku kurvi sisekülje poole külili (inerts surub väljapoole ja gürojõud üritavad ratast püsti tõsta), mida suurem on kurvis kiirus, seda suurem on kalle. Ja sangas olijatele: ärge hirmutage teadlikult ja tahtlikult oma sõidukaaslast ohtliku sõiduga. Vaevalt teile endale meeldiks, kui olukorras, mida te ise mitte kuidagi kontrollida ei saa, teile sellist sõitu tehakse, et s...t püksi tuleb... Tagaistuja peab ennast sõidu ajal hästi tundma, mitte mõtlema, kas jõuab tervelt koju või kühveldatakse labidaga kotti (crash) :shock:

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

ullivilli
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Apr 2011, 17:03
Tsikkel: R1100GS
Kontakt:

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas ullivilli »

õemehe õemees kirjutas:

Ja nüüd võtke prooviks 100+ kg härrasmees sabale, tehke üks 30-40km ring ning vaadake, kas te midagi oma tõekspidamistes/õpetustes muuta tahate.

Eriti hull on juhul kui seljakott ise sõidab ning on harjunud kas rohkem kallutama või üldse hakkab seal taga midagi arvama näit ennem kurvi minema vms.

Aga see paaki toetamine eeldab ka ratast, millel lösutatakse paagi peal. ei kujuta ette et endurol, kroomil või klassikul hakkaks tüdruk paaki püüdma.

www.minemetsa.ee www.ripptelk.ee - Hennessy, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.
Kasutaja avatar

ApK
Postitusi: 101
Liitunud: 28 Apr 2012, 18:15
Asukoht: Tallinn/(Ida-Virumaa)
Tänatud: 4 korda

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas ApK »

Aga see paaki toetamine eeldab ka ratast, millel lösutatakse paagi peal. ei kujuta ette et endurol, kroomil või klassikul hakkaks tüdruk paaki püüdma.

...(gsx-r 1000)...

Ma arvan, et enam täpsemalt ei ole vajadust lahti seletada, millise ratta seljakotindusest ma rääkisin :bsmile:

How I wish I could choose between Heaven and Hell.

Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas Melx »

Teema eesmärk oli rohelistele seljakottidele, roheline ei mäleta suurt midagi esimeste sõitude erutuses lausetest mis räägivad kogemustest sest neid ei saa rääkides.
Omalt poolt lisaks, et parim abivahend on võimalikult suure hõõrdeteguriga seljakott, nailoniga näeb küll hästi säärejooksu kuid sellest pole suurt kasu kui sul sõidu lõpuks vaid omletti pakkuda on.

Ziccel

Ohverdan bensiini !

reimps

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas reimps »

õemehe õemees kirjutas:

* sõidu ajal ära toeta oma pead mugavalt juhi kiivri vastu. Kuradi ränk on hakata veel pead kuklasse suruma.

See on isegi savi, pigem peaks olema

  • sõidu ajal ära jää magama, sest lenksuvennal surevad käed ja muud detailid hullupööra ära

(Raplast Suure-Jaani magava tagasistujaga sõitnud, suht rets oli. Ei ärganud raibe kiirendamiste-stoppiedega üles ka :mrgreen: )


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Kuidas olla hea seljakott (kaassõitja) tsiklil.

Lugemata postitus Postitas Bastard »

reimps kirjutas:
õemehe õemees kirjutas:

* sõidu ajal ära toeta oma pead mugavalt juhi kiivri vastu. Kuradi ränk on hakata veel pead kuklasse suruma.

See on isegi savi, pigem peaks olema

  • sõidu ajal ära jää magama, sest lenksuvennal surevad käed ja muud detailid hullupööra ära

(Raplast Suure-Jaani magava tagasistujaga sõitnud, suht rets oli. Ei ärganud raibe kiirendamiste-stoppiedega üles ka :mrgreen: )

Kiirendamiste peale tagant ära ei kadunud või? :D

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”