Honda VFR 1200XD Crosstourer DCT 2012 - boob
Sai siis uus ratas koju toodud. Noh, tegelikult ühe mehe uus on seekord teise mehe vana
Rattaks siis nagu pealkirjas mainitud, on kahe siduri ja automaatse käiguvahetusega Crosstourer, mis ostmise ja registreerimise hetkel oli eestis esimene ja baltikumis teine. Esmaseks ostjaks oli sõber, kes on siin küll foorumi kasutaja, aga pole eriti jutumees. Ja nüüd siis aasta hiljem tõin ratta oma garaazi ja passi sai kirjutatud minu nimi. Läbisõit selleks hetkeks 24000km.
Rattast lähemalt ka. Esmaregistreerimine tehti aasta ja umbes kuu aega tagasi, ise aitasin ratta koju sõita. Originaalis on kohe peal ABS ja välja lülitatav veojõukontroll Originaal lisavarustust pandi ka veidi esinduse poolt peale: käepidemesoojendused, LED udutuled, kukkumisrauad, taga ja küljekohvrid, kõrge tuuleklaas. Lisaks ka kahepoolse sidega signalisatsioon. Rattal kardaanülekanne, V4 1200ccm 95kw, isteasend mõnusalt püstine. Sadula kohta ei saa ka paha sõna kosta, pikim sõit on hetkel ca 200km korraga ja selle ajaga veel istmik virisema ei hakanud. Eks tulevikus saab loodetavasti ka 1000+km päeva proovida.
Käiguvahetusest ka veidi: tegemist on siis kahe siduriga süsteemiga (DCT - Dual Clutch System) ja automaatse käiguvahetusega. Automaatsel käiguvahetusel on Drive ja Sport asendid, lisaks on ka manuaalne käiguvahetus reziim ja vasakul käel nupud käiguvahetuseks, mille kaudu on ka automaatreziimis võimalik käiku vahetada. Lisana pakutakse ka jalaga käiguvahetust, mis siis on põhimõtteliselt hoob ja andurid. Käiguvahetuse kiituseks peab ütlema, et esimese ja teise käigu vahetuse jõnksu on tunda, edasi on juba nii sujuv et ainult tahhomeetri ja mootori hääle järgi saab aru, et käik on vahetunud.
Hetkel siis rattal vaja 24000km hooldus teha ja kõik piduriklotsid vahetada. Selle ratta eripäraks on veel tänu automaatkastile käsipidur, mille hoob on vasakul lenksul ja mis ise asub kardaani allpool. Selle tõttu on ratas ka mudas mürajatelt kriitikat saanud
Pildikene paar tundi peale salongist välja veeremist.
Ja hetkel siis selline: