1. leht 2-st
Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.
Postitatud: 21 Mär 2013, 21:20
Postitas MartM
Tere!
Olen siis uus kasutaja.
Juba tükk aega olen vaadanud krossiraja poisse minu kodu kõrval kimamas.
Eelmine aasta ostsin oma 4 aastasele poisile 50cm3 kawasaki. Poiss kimab ja kimab ja mina jooksen järele.
Nüüd kuidagi juhtus nii, et tahaks ise ka kimada.
Huvi oleks Enduro ratta vastu, sest tahaks sellega natuke krossi sõita ja ka siis mööda Eestit lapata.
Sooviks midagi taolist -
http://www.auto24.ee/used/1292964
Tunnistan ausalt, et ei ole mootorratastega mingit kogemust.
siiamaani jeepidega möllanud, kuid nüüd tahaks midagi suveks 
Ehk oskab mind keegi aidata -
A- kategooria lube ei ole, on teised. Aga küll needki saab.
Plaanis on alguses ratas osta, ja siis kodu lähedal harjutada sellega, et eksamil sõita.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 21 Mär 2013, 21:27
Postitas Loff
MartM kirjutas:Tere!
Olen siis uus kasutaja.
Huvi oleks Enduro ratta vastu, sest tahaks sellega natuke krossi sõita ja ka siis mööda Eestit lapata.
Sooviks midagi taolist -
http://www.auto24.ee/used/1292964
Tere, tere!
Selle pommiga Sa mingit krossi küll ei sõida, seda alustuseks. Teiseks lappa siin natuke ringi, uuri ja puuri teisi ratta "ostu" teemasid (pean silmas teiste "algajate" ratta otsimise teemasid), seal samasuguseid probleeme lahatud risti ja põiki!
Lugemist küllaga:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=10&t=72230
Krossiratta kohta ka natuke juttu:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=10&t=71107
Üldisemalt lappa see alafoorum läbi:
http://biker.ee/phpbb/viewforum.php?f=10
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 09:29
Postitas Möku
See KLR on üks kõige pommikindlamaid omas klassis, aga kui sul lube veel pole, siis ära seda ratast küll osta. Osta ikka midagi sellist millega 95% tee kõrval saad sõita.
Mul oli ka esimeseks rattaks viie aasta eest KL ja samadel põhjustel - et sõidaks mööda ilma ringi ja samal ajal saaks offroadi ka sõita. Kolm-neli korda vist käisin ka kruusateid neelamas, aga see tüütas päris kiiresti ära ja hakkasin rohkem teelt eemal sõitma. See aga tõi kaasa selle, et iga nädal pidin remontima juhtmestikku. Tagatulede juhtmed olid tagaporla alt installeeritud ning tagaratas rebis need juhtmed kohe puruks, kui laineid sõitsid või natuke hüpata püüdsid. Amordid-vedrud ei ole sel rattal mitte offroadiks mõeldud. Rääkimata siis iganädalasest suunatulede asendamisest.
Kui tahaks sellist pooluniversaalset onroad/offroad, mille amordid ja raam offroadi vastu peaks, siis on valikus kaks ratast: KTM LC4 ja Honda XR 650. Aga sa pead olema väga suur ja tugev mees et neid maastikul taltsutada.
Mina ostaks oma praeguste kogemuste baasil juba kahetaktilise kergenduroka esimeseks rattaks, aga nelariga on vähe lihtsam alustada. Kahetaktilisega õpid õigemalt sõitma. Ja 125 kuupi 2T ei jää ka esialgu mitte väikseks 
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 15:24
Postitas pyta
no kui iga metsa põikamisega midagi katki läks,siis pole ju mõtet pommikindlaks omas klassis nimetada.
oma 23 aastat vanat xt-d hooran küll ni kuidas jaksan(enda arust vähemalt) et maandudes kuuled raginat ja gaasirulliga tagasi ei hoia,pole küll siiamaani suurt hullu häda olnud.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 15:30
Postitas Peps7
Mul just üks ´98 aasta Yamaha XT600 ülearu, kuna enda hing hakkas chopperit ihkama.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 18:29
Postitas MartM
Nüüd on peas pudru ja kapsaid.
Nagu eelmine kommentaator ütleb, siis vist lähebki nii, et alguses sõidadki mööda maanteed, aga hiljem lõgistad rohkem mööda krossirada.
Mul on kodust krossirajani umbes 100 meetrit.
Vägevaid hüppeid teevad seal küll.
Kas see XT600 oleks algajale hea valik? Ta on , nagu ma aru saan, 4taktiline ja 600 cm3.
Auto24 on kuulutusi täis igusuguseid huvitava tähtedega endurosid, aga valida ei oska neist ühtegi.
Eelmise kasutaja (möku) kommentaarist soovitab ikkagi 2 taktilise 125cm3 järgi proovida.
http://www.auto24.ee/used/1019419
4 taktiline peaks olema sujuvam ja ei sure nii kiirest välja, kui kaasi anda?
Mõnikord tahaks lihtsalt mõnest võistlusest ka osa võtta. Lihtsalt kaasa sõita, mitte võidu eest rallima.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 19:10
Postitas seakoot
No keeruline nõu anda, sest tegelikkuses muutuvad selliste tsiklitega sõites tahtmised väga kiiresti.
Endal oli Yamaha TT600E. Alguses sõitsin igalpool, aga sellise tsikliga kuskil maanteel on suht mõttetu uhada. Ajasime pundi kokku ja käisime männikul uhamas. Mul TT, ühel sõbral XT ja teistel olid Yamaha nelja poolesed WR-id.
TT-ga oli metsas lust lasta, aga rajale on ta ikka liiga raske. Hüpata eriti ei kõlba jne.
Kui konkreetselt rajale isu minna, siis soovitaks alguses 250 ja 4 takti. Sellest jagub küll ja veel.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 19:15
Postitas mella
Saa aru, need mida sa siin näitamas käid, ei ole krossirajal hüppamise pillid. Nende maksimumvõimekus on kruusatee. Ja maastikul peab kõva põhi all olema. Liivas ja mudas sõitmine unusta nendega ära, kui algaja oled.
See 125 Yamaha on 16 aastasele esimeseks rattaks paras ja see kasvab ka kiirelt välja. Või siis kalameestele. Töötav ratas algab 4T puhul võistluspillidel 250ccm juurest ja niisama masinatel 400 pealt. 2T käib 125 ka.
Krossirajale on asja ainult krossiratta või võistlusenduroga. Kõige muuga on ka oskaja seal hädas, algajast rääkimata. Kui sa võtad sellise 125 ratta (eriti veel nende rehvidega), siis ära parem võistuste ajal rajale roni. Sellisega oled pigem aeglaselt liikuv takistus, mille eriomadusks on etteaimamatult suunda muuta. Mida kehvem mees on lenksus, seda paremat tsiklit on rajale vaja, et lollusi andestada.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 19:16
Postitas kopu
Vaata ka drz-400. Maanteel üle 150km ei viitsi jutti sõita aga metsas myttamiseks on hea kerge. Hooldusvälp on ka hea 5000km. Soovitav juba topeltratastega (enduro+ sm) votta, saab igas asendis nautida
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 21:16
Postitas MartM
Nonii,
Lugesin kasutaja loff'i poolt toodud enamvähem kõik lingid läbi, et pea käib ringi. Õlut pole vajagi.
Ühesõnaga endast -
Olen 36 aastane - 185cm, 88 kg jõmm.
Siiamaani 'eluhuvi' (ja ka edaspidi) 4X4 jeebid . Müristan nendega ja käin jahil.
Tsikliostusoov tekkis peale seda ,kui enam poisile järele joosta ei jaksa
juba eelmine sügis.
Peale seda kui üks minuvanune jõmm krossirajal ka vuristama hakkas, arvasin, et miks mitte.
Ostusoov oleks makshinnaks siis 2500.- võib ka peale.
Tegin selle 'testi' ka läbi ja suht täppi läheb -pakub maanteekat.
Aga mõtlesin, et vahel tuleb tunne või läheb närv mustaks, siis oleks kuradi hea mööda krossirada üels alla sõita.
Ei pea mingeid suuri hüppeid ju tegema.Ja kuna nad seal võistlusi ka peavad, siis vaatasin et on ka minuvanuseid taate, ja miks mitte nendega koos proovida 
Siis teine elamine paikneb, lõuna-eestis - miks mitte vurada sinna motikaga? Hoiab kütust kokku 
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 21:27
Postitas Loff
Selle jutu põhjal lõhnab tegelikult kahe ratta järgi:
- 250 4T või 125 2T tõupuhas krossikas
- 600+ 4T tänavalegaalne enduurokas või miks ka mitte bike, klassikaline, tsopper, jne.
Kuna Sul A-kat juhilube veel ei ole siis võid selle enduuroka hiljem osta. Või siis kolmanda variandina 400+ 4T tänavalegaalne masin nagu see DRZ, mida pakuti.
Eks nii nagu kõigile on soovitatud - pead hakkama käima tsiklitele selga istuma ja proovima, küll tagumikutunnetus aitab otsustada.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 21:57
Postitas Nehu
Olin ise ka hiljuti samasuguse küsimuse ees, esimeseks rattaks oli 125 4t, peale kahte aastat hakkas ratas oskustele jalgu jääma. Edasi sõitsin hooaja laenatud Gasgas 450ga. Endale ratast otsides tahtsin samamoodi midagi sellist, millega saab vajadusel pikki maanteeotsi teha aga samas ka metsas, poris, liivas möllata. Fakt on see, et sellist ratast mis igal pool kompromissitult käitub sa ei leia. Peale pikka ootamist tuli üks Kawasaki klx 650c müüki, mille ära ostsin. See mahub täpselt kuuesajaste tänavaendurokate ja tänavalegaalsete neljasajaste vahele. 2 tundi mööda asfalti uhada saab mugavalt ning kruusa ja kergemat metsa teeb samuti hästi. Liiv ja tehnilisem kraam vajab sellega aga julgust ning oskusi. Mis puutub sellesse 450sse siis pärast 100km maanteed ei jõudnud seda selja ja persevalu ära kiruda.
Esimeseks rattaks soovitaks siiski 250 4t või 400ne drz, kui kunagi tekib rohkem tahtmist asfalti sõita ostad mingi suurema enduroka. Kui vähegi võimalust soovitan tehnilisema kraami jaoks alati vesijahutusega ratast.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 22:08
Postitas Loff
Nehu kirjutas: Mis puutub sellesse 450sse siis pärast 100km maanteed ei jõudnud seda selja ja persevalu ära kiruda.
Äkki per*e ja selg nõrgavõitu 
Nehu kirjutas: Kui vähegi võimalust soovitan tehnilisema kraami jaoks alati vesijahutusega ratast.
Vedelikjahutusega masinad lähevad ikka maru kiiresti "keema" kui kohapeale puurima jääd, seevastu õhk/õlijahutusega masinad on oma ehituselt juba sellised, et need nii naljalt otsi ei anna. Sellest aspektist soovitan soojalt masinat, millel on lisaks vändale ka el.starter - satud puurauku puurima saad masina välja suretada ja ku otsustad edasi puurida, saad hõlpsasti nupuvajutusega käima, et mitte asjatult "vett keeta". Või puhtalt el. starteriga pill, mis miinusena jällegi annab rattale starteri ja aku jagu tühikaalu juurde.
Lisaks Suzuki DRZ-400-le on veel olemas Honda XR250 ja XR400 (õhkjahutus) ja need Yamaha WR400F ja WR450F
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 22:24
Postitas mella
Vat on üks asi, mida ma never ever metsarattale ei soovita - ainult e-start. Kui sul mudas mitu korda ära kustub ja lõpuks käivitamisest aku tühi, ei saa sa ei masinat kätte ega käima ilma kõrvalise abita.
Loff kirjutas:Või puhtalt el. starteriga pill, mis miinusena jällegi annab rattale starteri ja aku jagu tühikaalu juurde.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 22:40
Postitas Loff
Aitäh, et täiendasid! Ma küll mõtlesin selle peale aga jäi lisamata. Tühja akuga metsas ei ole peale pähklite purustamise midagi teha aga vänta lüüa ikka jaksad ja kui ei jaksa siis teed pausi, närid mustikaid ja proovid uuesti.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 22:43
Postitas seakoot
Mul TT-l oli ainult e-start. polnud kordagi probleeme, et oleks metsa jäänud. Pigem tyybid oma krossikatega jäid hätta. tsikkel mudas kinni, hing paelaga kaelas ja no ei lähe käima 
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 22 Mär 2013, 22:46
Postitas Loff
Minu TT-l oli ainult vänt ja ei olnud ka probleeme, LC4-l olid mõlemad, vänta läks vaja mõni kord ainult ja seda peale pikemat seismist, kui signa oli aku tühjaks imenud.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 23 Mär 2013, 01:16
Postitas raunts
Mul ja teemaalgatajal läheb "tahtmine" suht samasse kanti. Ma nüüd ei tea kas ma hicjackin teemat või mitte aga olen suht samadel suunitlustel vaadanud järgmiseid rattaid : Yamaha XT600E 91, Suzuki DR650R, Aprilia Pegaso 650 ja BMW F650 ja üks KLR oli ka vahepeal müügis. Igatahes siiani jääb ikka nagu Aprilia ja BMW juurde asi, kuna suudavada nad metsavahet sõita ja ka asfalti. Ja just sellepärast, et asfaldi peal nendega vähe mugavam sõita kui XT, DR'i või KLR'iga. KLE 500 jääb arvatavasti lahjaks.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 23 Mär 2013, 01:28
Postitas madjs
raunts kirjutas:Mul ja teemaalgatajal läheb "tahtmine" suht samasse kanti. Ma nüüd ei tea kas ma hicjackin teemat või mitte aga olen suht samadel suunitlustel vaadanud järgmiseid rattaid : Yamaha XT600E 91, Suzuki DR650R, Aprilia Pegaso 650 ja BMW F650 ja üks KLR oli ka vahepeal müügis. Igatahes siiani jääb ikka nagu Aprilia ja BMW juurde asi, kuna suudavada nad metsavahet sõita ja ka asfalti. Ja just sellepärast, et asfaldi peal nendega vähe mugavam sõita kui XT, DR'i või KLR'iga. KLE 500 jääb arvatavasti lahjaks.
Kui viitsid KLE pöördes hoida ei jää ta eelmainitud ratastele võimsuse poolest kuidagi alla. Originaal nukkadega kle kipub 9000rpm juures ää minestama, kui viitsida sinna paigaldada gpz nukad siis käib üle 10000 rpm ilusti ja maanteel 180+ kiirus ka võimalik välja lüpsta kui peaks selleks vajadust olema.Mootori iseloom vast pigem bikelik tegu minu arusaamise järgi pooleks saetud tonnisega. Kle puhul meeldis mulle ka käigukast, käike üles lapates pole vaja siduritrossi kulutada. Pegasol ja f650 on mootor sama, Rotax.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 23 Mär 2013, 08:59
Postitas 426f
miks honda xr650r valikust välja jääb siin teine veel mis peaks norm olema KTM 300 exc http://www.auto24.ee/used/1231973 kui lubasi pole siis ei ole mõtet maastiku rehvide nurkasi asfaldil kumeraks sõita,alati saab ratta maha müüa ja teise osta.olen saanud proovida vanat alla 1990 suzuki dr650 see oli väga pehme ja uimane
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 23 Mär 2013, 22:13
Postitas Möku
426f kirjutas:miks honda xr650r valikust välja jääb siin teine veel mis peaks norm olema KTM 300 exc http://www.auto24.ee/used/1231973 kui lubasi pole siis ei ole mõtet maastiku rehvide nurkasi asfaldil kumeraks sõita,alati saab ratta maha müüa ja teise osta.olen saanud proovida vanat alla 1990 suzuki dr650 see oli väga pehme ja uimane
ei maksa xr650 ja 300exc 2t ühte patta panna. Tehniliselt sama hobujõud on sõidutunnetuselt hoopis öö ja päev. Aga kui lube pole siis on mõlemad liiga suured. Sõidad ennast lihtsalt vastu puud ja õpid valesid sõidutehnikaid. Pärast laps naerab sinu üle.
Soovitus on ikka võtta 125 2T või 250 4T võistlusenduuro või krossikas ning sellega sõitma õppida. Lõuna-Eestisse suvilasse viib auto ja sellele saad käruga tsikli sappa võtta. Ei maksa illusioone pidada, et leiaksid tsikli mis on nii maanteel kui krossirajal enam-vähem. See oleks nagu otsida elukaaslaseks kedagi, kes oleks nagu naine, aga natuke nagu mees ka. siis lõpukss ikka kahetsed (tested on animals)
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 24 Mär 2013, 01:49
Postitas remlak
Olen F650 (classic, pigem maantee) omanik olnud 2 aastat, sõitnud nii pikke trippe ja ka muda puurinud. Niiet ratta valikul tuleks minu arvates lähtuda sellest, et kui palju kus sõita. Kui on 50% maantee ja 50% karjäär/mets/krossirada, siis tegelt sobiks isegi paremini LC4 kui minu oma (pikem amordikäik ja kõrgem kliirens).
Kuigi F650-ga saab edukalt karjääris sõidetud, tundub masin ikkagi raske - võtab kiiremini läbi ja väljasikutamisest ei hakka rääkimagi. Tean ka, et ei olemas ideaalset ja universaalset ratast, mis sobiks kõikjale, seega tuleb lähtuda otstarbest. Seetõttu plaanin vaikselt kõrvale osta ka 4T 250-st krossikat, sest olen proovinud ja maastikul on sellega lihtsalt mugavam sõita.
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 24 Mär 2013, 02:30
Postitas jäme kobra
Liiga kergesti praagitakse välja siin täiesti teemasse minevaid rattaid lc4 ja xr 650.Ise soetasin peale krossist loobumist lc4 ja peale huvitavat ja mitmekülgset paarutamist ümbuskonna metsa-kruusateedel selgus,et ka uue-silla liivarajal saab lc4 sõita,kui veel võhma jagub.Häiris Lc4 et,vääne eksisteerib madalal-keskpöördel,mitte alt-üles nagu crf 450,millega viimati sõitsin.Samas on lc 4 võimalik sõita ka linnas ja rajalt-rajale kui on dok olemas.Teemaalgataja muidugi ise teab,kas talle on tähtsaim universaalsus või parem juhitavus koos fun-factory ja kõrgemate ülalpidamiskuludega.
Re: Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.
Postitatud: 24 Mär 2013, 09:57
Postitas Kapa
Just, kui üldse universaalsusest rääkida siis jääkski valikusse XR või LC4. Ja kui mõnel võistlusel kaasa lüüa tahad siis, millisele sa läheksid 160kg pommiga???
Eelmainitud siis vähe kergemad.
Veits abiks, mis on mis: http://bikez.com/
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 24 Mär 2013, 10:23
Postitas ONiils
madjs kirjutas:raunts kirjutas:Mul ja teemaalgatajal läheb "tahtmine" suht samasse kanti. Ma nüüd ei tea kas ma hicjackin teemat või mitte aga olen suht samadel suunitlustel vaadanud järgmiseid rattaid : Yamaha XT600E 91, Suzuki DR650R, Aprilia Pegaso 650 ja BMW F650 ja üks KLR oli ka vahepeal müügis. Igatahes siiani jääb ikka nagu Aprilia ja BMW juurde asi, kuna suudavada nad metsavahet sõita ja ka asfalti. Ja just sellepärast, et asfaldi peal nendega vähe mugavam sõita kui XT, DR'i või KLR'iga. KLE 500 jääb arvatavasti lahjaks.
Kui viitsid KLE pöördes hoida ei jää ta eelmainitud ratastele võimsuse poolest kuidagi alla. Originaal nukkadega kle kipub 9000rpm juures ää minestama, kui viitsida sinna paigaldada gpz nukad siis käib üle 10000 rpm ilusti ja maanteel 180+ kiirus ka võimalik välja lüpsta kui peaks selleks vajadust olema.Mootori iseloom vast pigem bikelik tegu minu arusaamise järgi pooleks saetud tonnisega. Kle puhul meeldis mulle ka käigukast, käike üles lapates pole vaja siduritrossi kulutada. Pegasol ja f650 on mootor sama, Rotax.
Mootoritel üks väike vahe on. Pegasol 5 klappi, bemmil 4. Ei tea, kas laseb paremini hingata mootoril vm.
Igatahes, kui on tahtmist Pegaso metsa viia, siis peab kindlasti korralik rehv all olema. Mul olid ees ja taga Metzeler Tourance'd, mis ei kõlba selliseks asjaks üldse. Metsas oli sõitmine väga raske ja liivast ei hakka rääkimagi üldse. Siin pildil olukord, kuhu sattusin u 200 km sõitnud, pmst tutika tagarehviga: https://www.box.com/s/3zxcqbhimm5k7gasvd3d
Sellest august kangutasin ratast välja nii, et soolikas oli meeter tagant väljas pärast
Aga asfaldil oli täitsa hea selle rehviga.
Minu silmis sobib Pegaso juba oma kaalu poolest pigem ikkagi asfaldile ja kruusale.
Re: Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.
Postitatud: 24 Mär 2013, 11:09
Postitas hotshot
Tere!
Kuna sa kirjutasid, et soovid ka mônel vôistlusel kaasa veereda, siis on ju sul krossikat ikkagi vaja! Omast kogemusest vôin öelda, et kui korra oled päris krossikaga krossirajal sôitnud, siis on su hing müüdud 
Minu unelmate elukoht oleks 100m krossirajast.
Lühidalt, minu eks Honda crf450r 2008 on saadaval ja mahub vabalt sinu pakudud hinna sisse!
Ise olen 35a 100kg kärnataja ja vôin öelda et motokrossiga pole kunagi liiga hilja alustada
Nüüd ilmselt keegi kirjutab, et 450cc on alustamiseks liiga käre - tegelikult ei ole!
Kui huvi on, siis helista, räägin lähemalt.
53307998
Taavi #278
Edu!
Re: Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.
Postitatud: 24 Mär 2013, 14:59
Postitas mella
Loomulikult kirjutatakse, kui see jutt jama on. 450 4T honda on nii käre, et algaja peab korralikus sportlikus vormis üle 100 kilone mees olema.
Kui on kindel soov oma veel välja arenemata sõidutehnika totaalselt sinnasamasesse keerata, tuleb osta üle jõu käiv tsikkel.
Kui niisama rajal kulgeda ja tehnika omandamine pole oluline, siis on 450 täitsa ok. Aga kindlasti mitte Honda. See on väga pirtsakas ja nõuab pidevat nokitsemist.
2500€ sisse mahub juba igasuguseid krossirattaid. 250 Kawasid ja KTMe näiteks.
hotshot kirjutas:Nüüd ilmselt keegi kirjutab, et 450cc on alustamiseks liiga käre - tegelikult ei ole!
Re: Tahaks kangesti ratast.
Postitatud: 24 Mär 2013, 15:03
Postitas mella
Just nii juhtubki, kui mees ostab Pegaso või samalaadse bemmi enduuroka pähe ja arvab, et nüüd läheb igalt poolt kui loom läbi.
Ma olen 2001 aasta 600-se BMW GS-ga sõitnud ja sellega metsavahel on nagu vars ees lendu läinud kirvega. Iial ei tea, millal millisesse asendisse viskab. Amort on ka olematu.
LC4 on sellega võrreldes ikka väga hea metsapill. Korralik metsarehv loomulikult teeb ainult head.
Maanteel ja kruusal ei ütle pegaso ja BMW kohta ühtki halba sõna.
Re: Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.
Postitatud: 24 Mär 2013, 17:15
Postitas rutska
Aga äkki hoopis Husaberg oleks hea valik. Mul 2 tükki pakkuda, nii 650 (2005a) kui 550(2006a).
Re: Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.
Postitatud: 24 Mär 2013, 18:26
Postitas Möku
rutska kirjutas:Aga äkki hoopis Husaberg oleks hea valik. Mul 2 tükki pakkuda, nii 650 (2005a) kui 550(2006a).
Tänavalegaalne enduurokas on igal juhul hea valik.
Eelmisel aastal oli eesti krossimeeste tippudel ikka korralikult küünte närimist kui "tuledega mehed" neist mööda kimasid. Seda siis kui vennad Aigar ja Martin võistelda viitsisid. Nii et enduurorattaga on krossaritele ära tehtud küll ja küll. Sõltub ikka sõitjast.
Aga seal muidugi on tehniline faktor sees ka - vennad Leokid teavad kuidas vedru ja amorti sättida. Vabrikusettingutes enduurokaga on ikka terake ebamugavam krossirada sõita.
Aga minu kogemus (alustades 5 aastat tagasi 38 aastasena ja 90 kilosena) on ikka see, et enduuro muutub huvitavamaks kui kross. Suurem vaheldusrikkus. Rohkem tarkust ja kogemust vaja. Hullu panemisega teed nii endale kui tehnikale ainult kahju.
Aga mul on hea sõber Premium1 siin foorumis, kes suuremahulise Husa pealt 350 4T KTM peale üle minnes oma ringiaegu poole võrra lühendas. Nüüd sõidab poole väiksema kubatuuriga ja õitseb nagu lilleke 