Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
MartM
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Mär 2013, 21:13

Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.

Lugemata postitus Postitas MartM »

Tere!
Olen siis uus kasutaja.

Juba tükk aega olen vaadanud krossiraja poisse minu kodu kõrval kimamas.
Eelmine aasta ostsin oma 4 aastasele poisile 50cm3 kawasaki. Poiss kimab ja kimab ja mina jooksen järele.

Nüüd kuidagi juhtus nii, et tahaks ise ka kimada.
Huvi oleks Enduro ratta vastu, sest tahaks sellega natuke krossi sõita ja ka siis mööda Eestit lapata.

Sooviks midagi taolist -
http://www.auto24.ee/used/1292964

Tunnistan ausalt, et ei ole mootorratastega mingit kogemust.
siiamaani jeepidega möllanud, kuid nüüd tahaks midagi suveks :D

Ehk oskab mind keegi aidata - :bsmile:
A- kategooria lube ei ole, on teised. Aga küll needki saab.
Plaanis on alguses ratas osta, ja siis kodu lähedal harjutada sellega, et eksamil sõita.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas Loff »

MartM kirjutas:

Tere!
Olen siis uus kasutaja.

Huvi oleks Enduro ratta vastu, sest tahaks sellega natuke krossi sõita ja ka siis mööda Eestit lapata.

Sooviks midagi taolist -
http://www.auto24.ee/used/1292964

Tere, tere!

Selle pommiga Sa mingit krossi küll ei sõida, seda alustuseks. Teiseks lappa siin natuke ringi, uuri ja puuri teisi ratta "ostu" teemasid (pean silmas teiste "algajate" ratta otsimise teemasid), seal samasuguseid probleeme lahatud risti ja põiki!

Lugemist küllaga:

http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=10&t=72230

Krossiratta kohta ka natuke juttu:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=10&t=71107

Üldisemalt lappa see alafoorum läbi:
http://biker.ee/phpbb/viewforum.php?f=10

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas Möku »

See KLR on üks kõige pommikindlamaid omas klassis, aga kui sul lube veel pole, siis ära seda ratast küll osta. Osta ikka midagi sellist millega 95% tee kõrval saad sõita.

Mul oli ka esimeseks rattaks viie aasta eest KL ja samadel põhjustel - et sõidaks mööda ilma ringi ja samal ajal saaks offroadi ka sõita. Kolm-neli korda vist käisin ka kruusateid neelamas, aga see tüütas päris kiiresti ära ja hakkasin rohkem teelt eemal sõitma. See aga tõi kaasa selle, et iga nädal pidin remontima juhtmestikku. Tagatulede juhtmed olid tagaporla alt installeeritud ning tagaratas rebis need juhtmed kohe puruks, kui laineid sõitsid või natuke hüpata püüdsid. Amordid-vedrud ei ole sel rattal mitte offroadiks mõeldud. Rääkimata siis iganädalasest suunatulede asendamisest.

Kui tahaks sellist pooluniversaalset onroad/offroad, mille amordid ja raam offroadi vastu peaks, siis on valikus kaks ratast: KTM LC4 ja Honda XR 650. Aga sa pead olema väga suur ja tugev mees et neid maastikul taltsutada.

Mina ostaks oma praeguste kogemuste baasil juba kahetaktilise kergenduroka esimeseks rattaks, aga nelariga on vähe lihtsam alustada. Kahetaktilisega õpid õigemalt sõitma. Ja 125 kuupi 2T ei jää ka esialgu mitte väikseks :bsmile:

Usinus-Kasinus-Cosinus

pyta
Postitusi: 1109
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: GSX-S 1000
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas pyta »

no kui iga metsa põikamisega midagi katki läks,siis pole ju mõtet pommikindlaks omas klassis nimetada.
oma 23 aastat vanat xt-d hooran küll ni kuidas jaksan(enda arust vähemalt) et maandudes kuuled raginat ja gaasirulliga tagasi ei hoia,pole küll siiamaani suurt hullu häda olnud.

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-24), Fz1n '09 (18-24), GSX-S 1000 '24 (24...)

Peps7
Postitusi: 80
Liitunud: 28 Veebr 2008, 22:28
Tsikkel: Honda CB550SC Nighthawk ´84
Asukoht: Järvamaa

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas Peps7 »

Mul just üks ´98 aasta Yamaha XT600 ülearu, kuna enda hing hakkas chopperit ihkama.

Kasutaja avatar

Teema algataja
MartM
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Mär 2013, 21:13

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas MartM »

Nüüd on peas pudru ja kapsaid.
Nagu eelmine kommentaator ütleb, siis vist lähebki nii, et alguses sõidadki mööda maanteed, aga hiljem lõgistad rohkem mööda krossirada.
Mul on kodust krossirajani umbes 100 meetrit.

Vägevaid hüppeid teevad seal küll.
Kas see XT600 oleks algajale hea valik? Ta on , nagu ma aru saan, 4taktiline ja 600 cm3.
Auto24 on kuulutusi täis igusuguseid huvitava tähtedega endurosid, aga valida ei oska neist ühtegi.

Eelmise kasutaja (möku) kommentaarist soovitab ikkagi 2 taktilise 125cm3 järgi proovida.
http://www.auto24.ee/used/1019419

4 taktiline peaks olema sujuvam ja ei sure nii kiirest välja, kui kaasi anda?

Mõnikord tahaks lihtsalt mõnest võistlusest ka osa võtta. Lihtsalt kaasa sõita, mitte võidu eest rallima.

Kasutaja avatar

seakoot
Postitusi: 178
Liitunud: 14 Aug 2004, 00:11
Tsikkel: Dominator
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas seakoot »

No keeruline nõu anda, sest tegelikkuses muutuvad selliste tsiklitega sõites tahtmised väga kiiresti.

Endal oli Yamaha TT600E. Alguses sõitsin igalpool, aga sellise tsikliga kuskil maanteel on suht mõttetu uhada. Ajasime pundi kokku ja käisime männikul uhamas. Mul TT, ühel sõbral XT ja teistel olid Yamaha nelja poolesed WR-id.

TT-ga oli metsas lust lasta, aga rajale on ta ikka liiga raske. Hüpata eriti ei kõlba jne.

Kui konkreetselt rajale isu minna, siis soovitaks alguses 250 ja 4 takti. Sellest jagub küll ja veel.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas mella »

Saa aru, need mida sa siin näitamas käid, ei ole krossirajal hüppamise pillid. Nende maksimumvõimekus on kruusatee. Ja maastikul peab kõva põhi all olema. Liivas ja mudas sõitmine unusta nendega ära, kui algaja oled.
See 125 Yamaha on 16 aastasele esimeseks rattaks paras ja see kasvab ka kiirelt välja. Või siis kalameestele. Töötav ratas algab 4T puhul võistluspillidel 250ccm juurest ja niisama masinatel 400 pealt. 2T käib 125 ka.
Krossirajale on asja ainult krossiratta või võistlusenduroga. Kõige muuga on ka oskaja seal hädas, algajast rääkimata. Kui sa võtad sellise 125 ratta (eriti veel nende rehvidega), siis ära parem võistuste ajal rajale roni. Sellisega oled pigem aeglaselt liikuv takistus, mille eriomadusks on etteaimamatult suunda muuta. Mida kehvem mees on lenksus, seda paremat tsiklit on rajale vaja, et lollusi andestada.


kopu
Postitusi: 293
Liitunud: 11 Mär 2005, 15:04
Tsikkel: KTM 250 EXC-F
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas kopu »

Vaata ka drz-400. Maanteel üle 150km ei viitsi jutti sõita aga metsas myttamiseks on hea kerge. Hooldusvälp on ka hea 5000km. Soovitav juba topeltratastega (enduro+ sm) votta, saab igas asendis nautida

Kasutaja avatar

Teema algataja
MartM
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Mär 2013, 21:13

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas MartM »

Nonii,
Lugesin kasutaja loff'i poolt toodud enamvähem kõik lingid läbi, et pea käib ringi. Õlut pole vajagi.

Ühesõnaga endast -
Olen 36 aastane - 185cm, 88 kg jõmm.

Siiamaani 'eluhuvi' (ja ka edaspidi) 4X4 jeebid . Müristan nendega ja käin jahil.

Tsikliostusoov tekkis peale seda ,kui enam poisile järele joosta ei jaksa :wack: juba eelmine sügis.
Peale seda kui üks minuvanune jõmm krossirajal ka vuristama hakkas, arvasin, et miks mitte.

Ostusoov oleks makshinnaks siis 2500.- võib ka peale.
Tegin selle 'testi' ka läbi ja suht täppi läheb -pakub maanteekat.
Aga mõtlesin, et vahel tuleb tunne või läheb närv mustaks, siis oleks kuradi hea mööda krossirada üels alla sõita.

Ei pea mingeid suuri hüppeid ju tegema.Ja kuna nad seal võistlusi ka peavad, siis vaatasin et on ka minuvanuseid taate, ja miks mitte nendega koos proovida (crash)

Siis teine elamine paikneb, lõuna-eestis - miks mitte vurada sinna motikaga? Hoiab kütust kokku :oops:

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas Loff »

Selle jutu põhjal lõhnab tegelikult kahe ratta järgi:

  1. 250 4T või 125 2T tõupuhas krossikas
  2. 600+ 4T tänavalegaalne enduurokas või miks ka mitte bike, klassikaline, tsopper, jne.

Kuna Sul A-kat juhilube veel ei ole siis võid selle enduuroka hiljem osta. Või siis kolmanda variandina 400+ 4T tänavalegaalne masin nagu see DRZ, mida pakuti.

Eks nii nagu kõigile on soovitatud - pead hakkama käima tsiklitele selga istuma ja proovima, küll tagumikutunnetus aitab otsustada.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Nehu
Postitusi: 13
Liitunud: 12 Mai 2010, 23:14
Tsikkel: Kawasaki KLX 650
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas Nehu »

Olin ise ka hiljuti samasuguse küsimuse ees, esimeseks rattaks oli 125 4t, peale kahte aastat hakkas ratas oskustele jalgu jääma. Edasi sõitsin hooaja laenatud Gasgas 450ga. Endale ratast otsides tahtsin samamoodi midagi sellist, millega saab vajadusel pikki maanteeotsi teha aga samas ka metsas, poris, liivas möllata. Fakt on see, et sellist ratast mis igal pool kompromissitult käitub sa ei leia. Peale pikka ootamist tuli üks Kawasaki klx 650c müüki, mille ära ostsin. See mahub täpselt kuuesajaste tänavaendurokate ja tänavalegaalsete neljasajaste vahele. 2 tundi mööda asfalti uhada saab mugavalt ning kruusa ja kergemat metsa teeb samuti hästi. Liiv ja tehnilisem kraam vajab sellega aga julgust ning oskusi. Mis puutub sellesse 450sse siis pärast 100km maanteed ei jõudnud seda selja ja persevalu ära kiruda.
Esimeseks rattaks soovitaks siiski 250 4t või 400ne drz, kui kunagi tekib rohkem tahtmist asfalti sõita ostad mingi suurema enduroka. Kui vähegi võimalust soovitan tehnilisema kraami jaoks alati vesijahutusega ratast.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas Loff »

Nehu kirjutas:

Mis puutub sellesse 450sse siis pärast 100km maanteed ei jõudnud seda selja ja persevalu ära kiruda.

Äkki per*e ja selg nõrgavõitu (togi)

Nehu kirjutas:

Kui vähegi võimalust soovitan tehnilisema kraami jaoks alati vesijahutusega ratast.

Vedelikjahutusega masinad lähevad ikka maru kiiresti "keema" kui kohapeale puurima jääd, seevastu õhk/õlijahutusega masinad on oma ehituselt juba sellised, et need nii naljalt otsi ei anna. Sellest aspektist soovitan soojalt masinat, millel on lisaks vändale ka el.starter - satud puurauku puurima saad masina välja suretada ja ku otsustad edasi puurida, saad hõlpsasti nupuvajutusega käima, et mitte asjatult "vett keeta". Või puhtalt el. starteriga pill, mis miinusena jällegi annab rattale starteri ja aku jagu tühikaalu juurde.

Lisaks Suzuki DRZ-400-le on veel olemas Honda XR250 ja XR400 (õhkjahutus) ja need Yamaha WR400F ja WR450F

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas mella »

Vat on üks asi, mida ma never ever metsarattale ei soovita - ainult e-start. Kui sul mudas mitu korda ära kustub ja lõpuks käivitamisest aku tühi, ei saa sa ei masinat kätte ega käima ilma kõrvalise abita.

Loff kirjutas:

Või puhtalt el. starteriga pill, mis miinusena jällegi annab rattale starteri ja aku jagu tühikaalu juurde.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas Loff »

Aitäh, et täiendasid! Ma küll mõtlesin selle peale aga jäi lisamata. Tühja akuga metsas ei ole peale pähklite purustamise midagi teha aga vänta lüüa ikka jaksad ja kui ei jaksa siis teed pausi, närid mustikaid ja proovid uuesti.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

seakoot
Postitusi: 178
Liitunud: 14 Aug 2004, 00:11
Tsikkel: Dominator
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas seakoot »

Mul TT-l oli ainult e-start. polnud kordagi probleeme, et oleks metsa jäänud. Pigem tyybid oma krossikatega jäid hätta. tsikkel mudas kinni, hing paelaga kaelas ja no ei lähe käima :P

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas Loff »

Minu TT-l oli ainult vänt ja ei olnud ka probleeme, LC4-l olid mõlemad, vänta läks vaja mõni kord ainult ja seda peale pikemat seismist, kui signa oli aku tühjaks imenud.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

raunts
Postitusi: 141
Liitunud: 22 Juul 2005, 14:43
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas raunts »

Mul ja teemaalgatajal läheb "tahtmine" suht samasse kanti. Ma nüüd ei tea kas ma hicjackin teemat või mitte aga olen suht samadel suunitlustel vaadanud järgmiseid rattaid : Yamaha XT600E 91, Suzuki DR650R, Aprilia Pegaso 650 ja BMW F650 ja üks KLR oli ka vahepeal müügis. Igatahes siiani jääb ikka nagu Aprilia ja BMW juurde asi, kuna suudavada nad metsavahet sõita ja ka asfalti. Ja just sellepärast, et asfaldi peal nendega vähe mugavam sõita kui XT, DR'i või KLR'iga. KLE 500 jääb arvatavasti lahjaks.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas madjs »

raunts kirjutas:

Mul ja teemaalgatajal läheb "tahtmine" suht samasse kanti. Ma nüüd ei tea kas ma hicjackin teemat või mitte aga olen suht samadel suunitlustel vaadanud järgmiseid rattaid : Yamaha XT600E 91, Suzuki DR650R, Aprilia Pegaso 650 ja BMW F650 ja üks KLR oli ka vahepeal müügis. Igatahes siiani jääb ikka nagu Aprilia ja BMW juurde asi, kuna suudavada nad metsavahet sõita ja ka asfalti. Ja just sellepärast, et asfaldi peal nendega vähe mugavam sõita kui XT, DR'i või KLR'iga. KLE 500 jääb arvatavasti lahjaks.

Kui viitsid KLE pöördes hoida ei jää ta eelmainitud ratastele võimsuse poolest kuidagi alla. Originaal nukkadega kle kipub 9000rpm juures ää minestama, kui viitsida sinna paigaldada gpz nukad siis käib üle 10000 rpm ilusti ja maanteel 180+ kiirus ka võimalik välja lüpsta kui peaks selleks vajadust olema.Mootori iseloom vast pigem bikelik tegu minu arusaamise järgi pooleks saetud tonnisega. Kle puhul meeldis mulle ka käigukast, käike üles lapates pole vaja siduritrossi kulutada. Pegasol ja f650 on mootor sama, Rotax.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas 426f »

miks honda xr650r valikust välja jääb siin teine veel mis peaks norm olema KTM 300 exc http://www.auto24.ee/used/1231973 kui lubasi pole siis ei ole mõtet maastiku rehvide nurkasi asfaldil kumeraks sõita,alati saab ratta maha müüa ja teise osta.olen saanud proovida vanat alla 1990 suzuki dr650 see oli väga pehme ja uimane

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas Möku »

426f kirjutas:

miks honda xr650r valikust välja jääb siin teine veel mis peaks norm olema KTM 300 exc http://www.auto24.ee/used/1231973 kui lubasi pole siis ei ole mõtet maastiku rehvide nurkasi asfaldil kumeraks sõita,alati saab ratta maha müüa ja teise osta.olen saanud proovida vanat alla 1990 suzuki dr650 see oli väga pehme ja uimane

ei maksa xr650 ja 300exc 2t ühte patta panna. Tehniliselt sama hobujõud on sõidutunnetuselt hoopis öö ja päev. Aga kui lube pole siis on mõlemad liiga suured. Sõidad ennast lihtsalt vastu puud ja õpid valesid sõidutehnikaid. Pärast laps naerab sinu üle.

Soovitus on ikka võtta 125 2T või 250 4T võistlusenduuro või krossikas ning sellega sõitma õppida. Lõuna-Eestisse suvilasse viib auto ja sellele saad käruga tsikli sappa võtta. Ei maksa illusioone pidada, et leiaksid tsikli mis on nii maanteel kui krossirajal enam-vähem. See oleks nagu otsida elukaaslaseks kedagi, kes oleks nagu naine, aga natuke nagu mees ka. siis lõpukss ikka kahetsed (tested on animals)

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

remlak
Postitusi: 19
Liitunud: 10 Veebr 2011, 09:18
Tsikkel: F650ST
Asukoht: Tartu

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas remlak »

Olen F650 (classic, pigem maantee) omanik olnud 2 aastat, sõitnud nii pikke trippe ja ka muda puurinud. Niiet ratta valikul tuleks minu arvates lähtuda sellest, et kui palju kus sõita. Kui on 50% maantee ja 50% karjäär/mets/krossirada, siis tegelt sobiks isegi paremini LC4 kui minu oma (pikem amordikäik ja kõrgem kliirens).

Kuigi F650-ga saab edukalt karjääris sõidetud, tundub masin ikkagi raske - võtab kiiremini läbi ja väljasikutamisest ei hakka rääkimagi. Tean ka, et ei olemas ideaalset ja universaalset ratast, mis sobiks kõikjale, seega tuleb lähtuda otstarbest. Seetõttu plaanin vaikselt kõrvale osta ka 4T 250-st krossikat, sest olen proovinud ja maastikul on sellega lihtsalt mugavam sõita.

'74 Verhovina 5 -> pikk paus -> 97' BMW F650ST

jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Liiga kergesti praagitakse välja siin täiesti teemasse minevaid rattaid lc4 ja xr 650.Ise soetasin peale krossist loobumist lc4 ja peale huvitavat ja mitmekülgset paarutamist ümbuskonna metsa-kruusateedel selgus,et ka uue-silla liivarajal saab lc4 sõita,kui veel võhma jagub.Häiris Lc4 et,vääne eksisteerib madalal-keskpöördel,mitte alt-üles nagu crf 450,millega viimati sõitsin.Samas on lc 4 võimalik sõita ka linnas ja rajalt-rajale kui on dok olemas.Teemaalgataja muidugi ise teab,kas talle on tähtsaim universaalsus või parem juhitavus koos fun-factory ja kõrgemate ülalpidamiskuludega.

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!
Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 280
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.

Lugemata postitus Postitas Kapa »

Just, kui üldse universaalsusest rääkida siis jääkski valikusse XR või LC4. Ja kui mõnel võistlusel kaasa lüüa tahad siis, millisele sa läheksid 160kg pommiga???
Eelmainitud siis vähe kergemad.
Veits abiks, mis on mis: http://bikez.com/

Kui teed ära karda, kui kardad ära tee! Iga kord sama jama!
PUUPAADID
Kasutaja avatar

ONiils
Postitusi: 101
Liitunud: 22 Juul 2008, 21:55
Tsikkel: Honda CBR600F
Asukoht: Läänemaa

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas ONiils »

madjs kirjutas:
raunts kirjutas:

Mul ja teemaalgatajal läheb "tahtmine" suht samasse kanti. Ma nüüd ei tea kas ma hicjackin teemat või mitte aga olen suht samadel suunitlustel vaadanud järgmiseid rattaid : Yamaha XT600E 91, Suzuki DR650R, Aprilia Pegaso 650 ja BMW F650 ja üks KLR oli ka vahepeal müügis. Igatahes siiani jääb ikka nagu Aprilia ja BMW juurde asi, kuna suudavada nad metsavahet sõita ja ka asfalti. Ja just sellepärast, et asfaldi peal nendega vähe mugavam sõita kui XT, DR'i või KLR'iga. KLE 500 jääb arvatavasti lahjaks.

Kui viitsid KLE pöördes hoida ei jää ta eelmainitud ratastele võimsuse poolest kuidagi alla. Originaal nukkadega kle kipub 9000rpm juures ää minestama, kui viitsida sinna paigaldada gpz nukad siis käib üle 10000 rpm ilusti ja maanteel 180+ kiirus ka võimalik välja lüpsta kui peaks selleks vajadust olema.Mootori iseloom vast pigem bikelik tegu minu arusaamise järgi pooleks saetud tonnisega. Kle puhul meeldis mulle ka käigukast, käike üles lapates pole vaja siduritrossi kulutada. Pegasol ja f650 on mootor sama, Rotax.

Mootoritel üks väike vahe on. Pegasol 5 klappi, bemmil 4. Ei tea, kas laseb paremini hingata mootoril vm.
Igatahes, kui on tahtmist Pegaso metsa viia, siis peab kindlasti korralik rehv all olema. Mul olid ees ja taga Metzeler Tourance'd, mis ei kõlba selliseks asjaks üldse. Metsas oli sõitmine väga raske ja liivast ei hakka rääkimagi üldse. Siin pildil olukord, kuhu sattusin u 200 km sõitnud, pmst tutika tagarehviga: https://www.box.com/s/3zxcqbhimm5k7gasvd3d

Sellest august kangutasin ratast välja nii, et soolikas oli meeter tagant väljas pärast :lol:
Aga asfaldil oli täitsa hea selle rehviga.
Minu silmis sobib Pegaso juba oma kaalu poolest pigem ikkagi asfaldile ja kruusale.

Kasutaja avatar

hotshot
Postitusi: 115
Liitunud: 16 Jaan 2008, 15:23
Tsikkel: crf 450r, Varadero
Asukoht: Talinn/Euroopa

Re: Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.

Lugemata postitus Postitas hotshot »

Tere!

Kuna sa kirjutasid, et soovid ka mônel vôistlusel kaasa veereda, siis on ju sul krossikat ikkagi vaja! Omast kogemusest vôin öelda, et kui korra oled päris krossikaga krossirajal sôitnud, siis on su hing müüdud :wink:

Minu unelmate elukoht oleks 100m krossirajast.

Lühidalt, minu eks Honda crf450r 2008 on saadaval ja mahub vabalt sinu pakudud hinna sisse!

Ise olen 35a 100kg kärnataja ja vôin öelda et motokrossiga pole kunagi liiga hilja alustada :) Nüüd ilmselt keegi kirjutab, et 450cc on alustamiseks liiga käre - tegelikult ei ole!

Kui huvi on, siis helista, räägin lähemalt.
53307998
Taavi #278

Edu!

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.

Lugemata postitus Postitas mella »

Loomulikult kirjutatakse, kui see jutt jama on. 450 4T honda on nii käre, et algaja peab korralikus sportlikus vormis üle 100 kilone mees olema.
Kui on kindel soov oma veel välja arenemata sõidutehnika totaalselt sinnasamasesse keerata, tuleb osta üle jõu käiv tsikkel.

Kui niisama rajal kulgeda ja tehnika omandamine pole oluline, siis on 450 täitsa ok. Aga kindlasti mitte Honda. See on väga pirtsakas ja nõuab pidevat nokitsemist.
2500€ sisse mahub juba igasuguseid krossirattaid. 250 Kawasid ja KTMe näiteks.

hotshot kirjutas:

Nüüd ilmselt keegi kirjutab, et 450cc on alustamiseks liiga käre - tegelikult ei ole!

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Tahaks kangesti ratast.

Lugemata postitus Postitas mella »

Just nii juhtubki, kui mees ostab Pegaso või samalaadse bemmi enduuroka pähe ja arvab, et nüüd läheb igalt poolt kui loom läbi.
Ma olen 2001 aasta 600-se BMW GS-ga sõitnud ja sellega metsavahel on nagu vars ees lendu läinud kirvega. Iial ei tea, millal millisesse asendisse viskab. Amort on ka olematu.
LC4 on sellega võrreldes ikka väga hea metsapill. Korralik metsarehv loomulikult teeb ainult head.

Maanteel ja kruusal ei ütle pegaso ja BMW kohta ühtki halba sõna.

ONiils kirjutas:

Siin pildil olukord, kuhu sattusin u 200 km sõitnud, pmst tutika tagarehviga: https://www.box.com/s/3zxcqbhimm5k7gasvd3d


rutska
Postitusi: 223
Liitunud: 31 Jaan 2008, 17:15
Tsikkel: ON
Asukoht: lenksus

Re: Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.

Lugemata postitus Postitas rutska »

Aga äkki hoopis Husaberg oleks hea valik. Mul 2 tükki pakkuda, nii 650 (2005a) kui 550(2006a).

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Tahaks kangesti krossi/enduro ratast.

Lugemata postitus Postitas Möku »

rutska kirjutas:

Aga äkki hoopis Husaberg oleks hea valik. Mul 2 tükki pakkuda, nii 650 (2005a) kui 550(2006a).

Tänavalegaalne enduurokas on igal juhul hea valik.

Eelmisel aastal oli eesti krossimeeste tippudel ikka korralikult küünte närimist kui "tuledega mehed" neist mööda kimasid. Seda siis kui vennad Aigar ja Martin võistelda viitsisid. Nii et enduurorattaga on krossaritele ära tehtud küll ja küll. Sõltub ikka sõitjast.

Aga seal muidugi on tehniline faktor sees ka - vennad Leokid teavad kuidas vedru ja amorti sättida. Vabrikusettingutes enduurokaga on ikka terake ebamugavam krossirada sõita.

Aga minu kogemus (alustades 5 aastat tagasi 38 aastasena ja 90 kilosena) on ikka see, et enduuro muutub huvitavamaks kui kross. Suurem vaheldusrikkus. Rohkem tarkust ja kogemust vaja. Hullu panemisega teed nii endale kui tehnikale ainult kahju.

Aga mul on hea sõber Premium1 siin foorumis, kes suuremahulise Husa pealt 350 4T KTM peale üle minnes oma ringiaegu poole võrra lühendas. Nüüd sõidab poole väiksema kubatuuriga ja õitseb nagu lilleke :bsmile:

Usinus-Kasinus-Cosinus
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”