Loff'i 2 saagi (Husqvarna SM610S ja TE610E) ja GasGas TXT200
Katse 2. Türi ja paide, mul oli terve pikk romaan illustratsioonidega valmis kirjutatud aga siis kui vajutasin eelvaate nuppu, küsis mu käest sisselogimist ja pahh, senna see romaan läks #%?=#"#¤%¤%##
Hakkame aga otsast.
Asi sai alguse sellest kui aasta 2011 sügisel, täpsemalt oktoobris, sattusin mingite segaste põhjuste pärast eBay'sse. Ilmselt oli tõukeks see, et sõber ostis UK-st omale tsikli. Hakkasin ka siis vaatama, kui odavad või kallid need rattad siis seal maal on. Uurisin ja puurisin niikaua kui sattusin ühe juppideks või remondiks müüdava 2000.a. Husqvarna SM 610 S otsa. Tegelikult oli neid seal veel aga see ratas oli transporti arvestades odavam. Sai müüjaga suheldud ja uuritud, mis siis rattal viga on. Öeldi, et elektrikala. Mis seal siis ikka tegin oma pakkumise ja õnneks lõppes oktsion mulle kasulikult. Tänu Timole, paari nädala möödudes, saabus ratas.
Ratas kastist maha, käik sisse, jah, mootor käib ringi - järelikult täitsa kottis mootor ei ole. Ja kohe elektrikala püüdma. Esialgu sai üle vaadatud juhtmestik ja ühenduspistikud - kõik tundus olema korras.
Aku peale, süüde sisse ja start nuppu muljuma, peale starteri relee klõpsumise ei toimunud midagi. Peale mõnda nupuvajutust sai katsutud massijuhet ja + juhet akust releesse ja releest starterile, need olid pehmelt öeldes soojad. Selge, starter peetis. Starteri maha võtmiseks tuli maha kruvida ka vasak küljekaas, selle all ei olnud küll midagi head. Alustades kaanest endast, mis oli lapitud ja lõpetades sellega, et hooratta magnetid olid tükkideks lennanud või pigem, arvestades löömise jälgi hoorattal, katki põrutatud.
Starter maas, käega võlli ringi ajades käis see kuidagi raskelt. Starter juppideks ja selgus, et starteri rootori mähisel on lühiskeerud. Mis seal siis ikka, starter kokku tagasi. Kokku pannes selgus aga, et keegi on selle kallal enne mind juba käinud ja selle valesti kokku pannud. Nüüd jääb mõistatuseks kas starter põles maha enne või valesti kokkupaneku tagajärjel aga see selleks. Selge oli see, et on vaja uut starterit. Paraku Eestist ei leidnud ühtegi aga välja aitas all mighty eBay!
Silmates mootoril igalt poolt turritavat punast silikoni ja kuna niikuinii juba lammutamiseks läks siis otsustasin inimliku uudishimu rahuldamiseks klapikambrikaane maha keerata - oh sa saadanas - nagu prügikast
Tegelikult ma seda starterit otseselt ei saanudki, eBay'sse ilus müüki komplektne 2001.a. mootor, millel starter ja karpa peal. Mingi vana oli ostnud sõitva ratta pealt omale mingiks projektiks aga enam ei jätkunud aega ja müüs selle maha. Õnneks sain sellele mootorile küüned taha. Oodates mootorit ja muid jubinaid, mida olin juba kokku ostnud, sai vana mootor maha võetud. Ja ajaviiteks vana mootori karpa lahti võetud, puhastatud ja kokku pandud.
Lõpuks saabus see päev kui sai Nilsi poole minna pakkidele järgi, oh seda rõõmu. Seekord oli saadetises mootor ja plastiring. Rattal puudusid tagumised küljeplastid ja tagumine porilaud oli arvatavasti Husqvarna TC seeria ratta oma või midagi, igaljuhul mitte originaal. Lisaks tuli ka uus hooratas. Nimelt nendel mootoritel on tüüpveks see, et generaatori rootori (hooratta) magnetid kipuvad irduma, tulevad liimist lahti. Selle vastu on üks firma välja töötanud rohu - magnetid on ühes tükis ja see tükk on sisse pandud CNC pingis tehtud hoorattasse. Seal ei lenda enam midagi laiali ega tule liimist lahti. "Uus" mootor sai peale pandud, enne selle karpa lahti-puhtaks-kokku ja muud jutud.
Mootor peal, ratas kokku ja käima. Kõik töötas nagu peab.
Peale esimest proovisõitu, veendumaks, et ratas toimetab ja kõik käigud toimivad, sai hea soe ja vedel õli välja lastud ja hooratast vahetama hakatud, et ei juhtuks kõige halvemat.
Järgneb...