Loff'i 2 saagi (Husqvarna SM610S ja TE610E) ja GasGas TXT200
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Loff'i 2 saagi (Husqvarna SM610S ja TE610E) ja GasGas TXT200
Katse 2. Türi ja paide, mul oli terve pikk romaan illustratsioonidega valmis kirjutatud aga siis kui vajutasin eelvaate nuppu, küsis mu käest sisselogimist ja pahh, senna see romaan läks #%?=#"#¤%¤%##
Hakkame aga otsast.
Asi sai alguse sellest kui aasta 2011 sügisel, täpsemalt oktoobris, sattusin mingite segaste põhjuste pärast eBay'sse. Ilmselt oli tõukeks see, et sõber ostis UK-st omale tsikli. Hakkasin ka siis vaatama, kui odavad või kallid need rattad siis seal maal on. Uurisin ja puurisin niikaua kui sattusin ühe juppideks või remondiks müüdava 2000.a. Husqvarna SM 610 S otsa. Tegelikult oli neid seal veel aga see ratas oli transporti arvestades odavam. Sai müüjaga suheldud ja uuritud, mis siis rattal viga on. Öeldi, et elektrikala. Mis seal siis ikka tegin oma pakkumise ja õnneks lõppes oktsion mulle kasulikult. Tänu Timole, paari nädala möödudes, saabus ratas.
Ratas kastist maha, käik sisse, jah, mootor käib ringi - järelikult täitsa kottis mootor ei ole. Ja kohe elektrikala püüdma. Esialgu sai üle vaadatud juhtmestik ja ühenduspistikud - kõik tundus olema korras.
Aku peale, süüde sisse ja start nuppu muljuma, peale starteri relee klõpsumise ei toimunud midagi. Peale mõnda nupuvajutust sai katsutud massijuhet ja + juhet akust releesse ja releest starterile, need olid pehmelt öeldes soojad. Selge, starter peetis. Starteri maha võtmiseks tuli maha kruvida ka vasak küljekaas, selle all ei olnud küll midagi head. Alustades kaanest endast, mis oli lapitud ja lõpetades sellega, et hooratta magnetid olid tükkideks lennanud või pigem, arvestades löömise jälgi hoorattal, katki põrutatud.
Starter maas, käega võlli ringi ajades käis see kuidagi raskelt. Starter juppideks ja selgus, et starteri rootori mähisel on lühiskeerud. Mis seal siis ikka, starter kokku tagasi. Kokku pannes selgus aga, et keegi on selle kallal enne mind juba käinud ja selle valesti kokku pannud. Nüüd jääb mõistatuseks kas starter põles maha enne või valesti kokkupaneku tagajärjel aga see selleks. Selge oli see, et on vaja uut starterit. Paraku Eestist ei leidnud ühtegi aga välja aitas all mighty eBay!
Silmates mootoril igalt poolt turritavat punast silikoni ja kuna niikuinii juba lammutamiseks läks siis otsustasin inimliku uudishimu rahuldamiseks klapikambrikaane maha keerata - oh sa saadanas - nagu prügikast
Tegelikult ma seda starterit otseselt ei saanudki, eBay'sse ilus müüki komplektne 2001.a. mootor, millel starter ja karpa peal. Mingi vana oli ostnud sõitva ratta pealt omale mingiks projektiks aga enam ei jätkunud aega ja müüs selle maha. Õnneks sain sellele mootorile küüned taha. Oodates mootorit ja muid jubinaid, mida olin juba kokku ostnud, sai vana mootor maha võetud. Ja ajaviiteks vana mootori karpa lahti võetud, puhastatud ja kokku pandud.
Lõpuks saabus see päev kui sai Nilsi poole minna pakkidele järgi, oh seda rõõmu. Seekord oli saadetises mootor ja plastiring. Rattal puudusid tagumised küljeplastid ja tagumine porilaud oli arvatavasti Husqvarna TC seeria ratta oma või midagi, igaljuhul mitte originaal. Lisaks tuli ka uus hooratas. Nimelt nendel mootoritel on tüüpveks see, et generaatori rootori (hooratta) magnetid kipuvad irduma, tulevad liimist lahti. Selle vastu on üks firma välja töötanud rohu - magnetid on ühes tükis ja see tükk on sisse pandud CNC pingis tehtud hoorattasse. Seal ei lenda enam midagi laiali ega tule liimist lahti. "Uus" mootor sai peale pandud, enne selle karpa lahti-puhtaks-kokku ja muud jutud.
Mootor peal, ratas kokku ja käima. Kõik töötas nagu peab.
Peale esimest proovisõitu, veendumaks, et ratas toimetab ja kõik käigud toimivad, sai hea soe ja vedel õli välja lastud ja hooratast vahetama hakatud, et ei juhtuks kõige halvemat.
Järgneb...
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
...
Nagu pildilt näha ei olnud enam kaua oodata seda pauku, milla magnetid joosu pnevad - magneti liima juba koorus. Staatori osa oli ilus puhas.
Enne oli juttu sellest edasiarendatud hoorattast, näeb see kärakas selline välja:
Mis muud kui vana hooratas maha tõmmata ja uus asemele. Aga oh mind sinisilmset tonti, kes arvas, et koduste vahenditega saab selle sealt väntvõlli otsast kätte. Et toon Balti Poldist õige keermega mutrid ja kasutan kodust tõmmitsat - s*ttagi. Tulemuseks oli üks kõver mutter ja teine lõhkine mutter ning hooratas istus paigal nagu miilenki.
Tipa-tapa arvuti taha ja õiget tõmmitsat otsima. SkyMoto töökojas olemas aga välja ei laenutata, ainuke variant rattaga sinna minna. Aga päälinn ei ole just kiviga visata. Otsisin edasi, ei leidnud kuskilt midagi asjalikku. EBay aitas jälle välja, kuna mul niikuinii oli sealt tulemas ARK pakett rattale ja nipet-näpet veel siis sai ka tõmmits sinna juurde lisatud. Nüüd jäi vaid oodata, millal pakikesed Eestisse jõuavad, see tähendas nädal-paar ootamist. Ajaviiteks sai puhastama hakatud ekraanfiltreid, mida sellel mootoril on 2 tk. Ühele pääseb ligi vasakult küljelt, eraldi väikese kaane all, teise kättesaamiseks tuleb aga eemaldada parem külje(siduri)kaas.
Filtrites oli magneti liimi tükke nagu see mingi üllatus oleks. Jämedam filter on see eraldi korgi all ja peenema saab siis sidurikaane alt kätte.
Väike sneak peak käigukasti.
Ja jõudiski kohale pakike, milles siis tõmmits ja ARK pakett - suunad ja peeglid.
Korraliku tööriistaga võttis hooratta maha tõmbamine aega nii umbes 30 sekundit. Uus hooratas külge, ratas kokku, uus õli ja filter ja ratas käima - kõik OK.
Edasi legaliseerimisega - külge suunad, peeglid ja tee ARK'i onude juurde. Selleks ajaks oli kätte jõudnud juba märtsikuu.
Talvel, pakiootuste ajal, sai neid pakke kogu aeg juurde tehtud. Juba alguses oli plaan ka teine jooks rattaid osta, et SM seadest enduro teha. Esialgne plaan oli 21" esirattale SM piduriketas panna ja esipidurid muutmata jätta. Kõik maru tore aga kui rattad kohale jõudsid, selgus, et see combo ei mängi välja - pidurisuport hakkas kodaratesse kinni. Ikkagi oli vaja enduuro variandi pidurisadulat. Jälle eBay. Sealt leidsin esipidurisuporti koos piduripumba ja esiamordi torudega, mulle sobis - ei pea hakkama sadulaid vahetama.
Vahetus võis alata, ratas taburetile istuma. ühed putked alt ära, teised alla ja rattaid alla sobitama.
Vahepeal saabus jälle pakike meretagant ja isikupärased kleebised Lõuna osariikidest. Selline kiiksuga värk nagu K2bil oli domika paagipeal siil
Tagumise rattaga oli lihtne, kõik vajalikud distantspuksid olid olemas, see istus 1:1-le alla. Esimesel rattal oli aga üks puks puudu, tänu sellele läks paar päeva kuhugile aiataha, peamiselt puksimaterjali otsimisele. Lõpuks sai kõik, nii nagu peab, kokku
Vahepeal sai välja otsitud margikohane karterikaitse ja see külge pandud, et oleks kindlam kännuotsa kihutada. Jah, arvasite õigesti, eBay
Hobisõiduki kasutus põllumajanduses - silorullihoidik
Mingi aeg jamasin oma õnnetu Zümo 550 GPS'ga, ei suutnud teine käes ega autohiodikus satelliite leida, kõik softid ja värgi uuendatud aga ei midagi. Kruvisin rattale RAM hoidiku külge ja voila rattahoidikus töötab nagu vana mees ennemuiste. Let the fun begin
See oli siis juba suvehakul 2012.
Talvel nagu ikka, naelad alla ja põllule.
Järgneb...
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Muidugi on tore kõike lugeda ehitamise/parandamise käigust kuid teades Timo toomise hindasid ja teades seda et teda absull ei huvita mida ja mis seisus asja ta toob, siis vägisi tekib mul tunne, et selle husqi taassünd läks sul kallimaks maksma kui liikuva valmisratta ostmine. Oled sa kulud kokku löönud? Oleks huvitav teada
Mina otsustasin oma ratta kulud kõik kirja panna et lõpus kriipsu alla panna ja TOTAL välja arvutada.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 13
- Liitunud: 31 Jaan 2013, 17:20
- Tsikkel: H-D Dyna Custom.Gixxer 750
- Asukoht: Tartu/Nõo
- Kontakt:
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Väga mahe ratas.See edasiarendtud hooratas on väga õige asi.Sõbral LC4 mingi samalaadse probleemi taga ootab remonti.
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
eerikkarts kirjutas:Oled sa kulud kokku löönud?
Ei ole ja sellepärast seda nimetataksegi hobiks, kes koob sokke, kes matab oma raha tehnikasse. Raha tuleb, raha läheb.
Aga siiski suurusjärgus olen "kulutanud" sinna umbes 1.5 ratta raha, vist. Nii öelda tšekid on alles võin ka selle joonealuse numbri kokku lüüa.
Keegi kurat ei tea, milleks ma seda teen, ilmselt ikka igavuse peletamiseks ja stressi maandamiseks! Ühe auto olen ma nullist üles ehitanud, autosid enam teha ei taha, ratastega on lihtsam ja põnevam.
Igal lollil oma lõbu
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Mõistan seda hobijuttu. Saan aru, et teema järgneb, küsimus on, millal? Huvitav lugemine, meeldib kui on palju pilte
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Varsti
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 116
- Liitunud: 01 Nov 2009, 18:06
- Tsikkel: Kawasaki Kx250f
- Asukoht: Tallinn/Rakvere
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Räägi lähemalt sellest "Ark Pakettist". Esiporika oled ka õige vastu vahetanud, see odav Polispordi esiporikas s*ta kinni ei hoia.
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Kuna rattal ei olnud suunatulesid ja peegleid ja regamisel peavad need küljes olema juhul kui tehasest on nii välja tulnud siis läksin lihtsalt kindla peale välja ja panin need külge. Konkreetselt sellele rattale mõeldud kit, kõik kinnitused, pistikud ja jutud klapivad - bolt on kit
See teine plastiring, millest ka eespool juttu ja pilti, seal oli kogu komplekt, enduuro variandi oma, sealt ka esiporikas.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Proovi oma karterikaitse laiemaks aretada,küljekaaned ei ole odavad,muidu äge saag ju
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
...
Nii, kuhu ma oma jutuga jäin, ah jaa, ega selle esimese saega rohkem suurtmidagi teha olegi kui sõita.
Küll aga, kui nüüd kronoloogiliselt õiges järjekorras võtta siis enne seda saagi oli mul ju teatavasti LC4, mille ma sügisel 2010 maha müüsin. Põhjuseks oli, et elukorralduse muutuse pärast ei olnud suurel rattal enam kasutust ja oli tekkinud huvi/vajadus väikese ratta järgi. Valituks osutus 2005.a. Gas Gas TXT 200 PRO - trial. Et ühendada meeldiv kasulikuga - karjaaia ring 3+ km ja seda vaja kontrollida vähemalt kord nädalas. Maastik on ka muidugi vastav, nii et trial oli nagu rusikas silmaauku.
Ratas, mis arendab tsikli käsitsemist, tasakaalu ja on lihtsalt lõbus sõita ja mis kõige parem - sellega pääseb igale poole ja kiiresti, võrrelduna jalgsi käimisega.
Pildilt tundub kõik maru sile ja sirge aga tegelikkus on midagi muud - mätas mättas kinni, kivi kivis kinni, paras kompott, millest üle sõita.
Sealt tulek,
Ja sinna minek.
Ei puudu ka kraavipõhja parkimised
Peale tööd ka lõbu.
OK, kisub igavaks juba. Päris nii lihtsalt see asi ka ei läinud. Muidu oli kõik tore aga mingi hetk hakkas sidur hullumoodi kaasa vedama ja kickstart jäi vahest kinni. No siis oli juba sügis käes ja Husqvarna kohal. Ah jaa, tagumine pidur kadus ka ära. Alustatud sai piduritega, vahetasin ära ka esipiduri õli, sellega kõik OK. Tagumise piduri puhul kahtlustasin lihtsalt vana õli ja õhku süsteemis. Üürisin erinevaid kirjatükke interneedusest ja leidsin, et kõige lihtsam on õli vahetada ja süsteemi õhutada tagurpidi - suportist süstlaga õli sisse suruda. Selleks tuli rattal tagumine osa laiali lammutada, paak maha võtta. Sain õli vahetatud ja omast arust õhu ka süsteemist välja alguses kõik toimis normaalselt aga mõne aja möödudes oli piduripedaal jälle pehme. Mõtlesin, et piduripumba mansetid läbi aga piduripump on kuiv, õli ei kao ka kuhugi. Proovisin veel õhutada - õhku ei kusagil. Siis lõin käega. Ja asusin siduri kallale.
Ei, valetan, siiski ratta edasi lammutamise ajendiks oli kinni kiiluv kickstart. Parem küljekaas maha, sidurikorv maha ja probleem selge - hambutud hammasrattad.
Natuke otsimist ja Tallinnas uued olemas. Lahti lammutasin ka siduri, sest see vedas kaasa või no ütleme, et ei lahutanud enam peaaegu üldse. Ja põhjuseks olid need kickstardi puudu olevate hammaste jäänused, mis olid õliga kaasa rännanud siduri vedruplaadi ja surveplaadi vahele läinud. Osa tükke olid ka siduriketaste vahel ja sidurikorvi tiftide, mille peal surveplaat liigub ja surveplaadi vahel. Lühidalt oli sidurikorv täitnud tsentrifugaalfiltri ülesanet.
Linnast uued pulgad toodud ja koostamine võis alata. Lisaks hammasratastele sai vahetatud ka siduri töösilindri mansetid. Töö siduriga jätkus, enne kokkupanekut oli vaja taastada mõningate osade liugpinnad, et siduri surveplaat ja siduri kettapaki metallkettad saaksid vabalt liikuda. Selleks oli vaja sidurikorvil need tiftid välja pressida neid töödelda, koduste vahenditega.
Enne.
Ja pärast.
Kõik kokku tagasi nii, et liikumisvabadus olemas. Ratas kokku ja asi järgmise korrani korras. Sidur toimetab eeskujulikult tänase päevani. Tagapidurid mitte niiväga
Nüüd oleme jõudnud omadega juba 2012. aasta detsembrisse. Farmeri talved on selliste tubaste tööde päralt ja otsisin omale tegevust. Garaažis ringi vaadates nägin nurgas, taburetil, seda Husqvarna silikoni üledoosiga mootorit ja asi oli otsustatud. No tegelikult enne sai veel vennapoja pitbike ära remonditud. Sellel oli kett maha lastud ja sellega süütemäng segi lastud, raamis mõrad + nipet-näpet veel aga sellel ei hakka ma pikemalt peatuma.
Esialgne idee oli see Husky mootor laiali võtta, defekteerida ja remontida. Sealt edasi tuli juba see, et siis võiks juba paberitega veereva raami soetada ja sõitev ratas teha. Hakkasin siis mootorit lammutama. Defekteerimise käigus selgus, et parem karteripool tahab keevitamist. Põhjuseks jällegi kickstart, mis sellel mootoril tavaline viga. Nimelt mingi hetk sidurikorvi küljes oleva hammasratta hambad lähevad katki. Süsteem on aga ehitatud nii, et kickstardi hammasrattad, mootori töötamise ajal, on kogu aeg töös. Kuna sidurikorvi hammikas on osa hammastest kaotanud siis ühel heal hetkel jookseb paariline oma hammastega sellele selga ja nii see karter lõhki lähebki. OK, viga ei ole suur, kerged mõrad sees - parandatav.
Tihendikomplekt oli juba tellitud.
Paralleelselt käisid kottis mootoriga ratta otsingud eBays.
Karti oli ka siduri südamik, üks sidurivedru kinnitus murdunud.
Pildil keskel oleva ava ees käib selline nagu reed valve.
Ja seal augus istus mingi herb, vist nõges, või midagi
Ja siis need tavalised jutud, silindripea, kolb, millele on klapid pähe käinud ja õhtune tulemus lammutamisest/defekteerimisest.
Nagu enne mainitud, käis eBay tuuseldamine, et oleks kuhu mootorit panna!
Järgneb...
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Oled ikka palju kraami kokku ostnud
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
No raha läheb ju iga päevaga odavamaks, inflatsioon paneb selle niikuinii nahka, seega on kaks varianti - osta kulda või tsikleid
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Loff kirjutas:...
OK, kisub igavaks juba. Päris nii lihtsalt see asi ka ei läinud. Muidu oli kõik tore aga mingi hetk hakkas sidur hullumoodi kaasa vedama ja kickstart jäi vahest kinni. No siis oli juba sügis käes ja Husqvarna kohal. Ah jaa, tagumine pidur kadus ka ära. Alustatud sai piduritega, vahetasin ära ka esipiduri õli, sellega kõik OK. Tagumise piduri puhul kahtlustasin lihtsalt vana õli ja õhku süsteemis. Üürisin erinevaid kirjatükke interneedusest ja leidsin, et kõige lihtsam on õli vahetada ja süsteemi õhutada tagurpidi - suportist süstlaga õli sisse suruda. Selleks tuli rattal tagumine osa laiali lammutada, paak maha võtta. Sain õli vahetatud ja omast arust õhu ka süsteemist välja alguses kõik toimis normaalselt aga mõne aja möödudes oli piduripedaal jälle pehme. Mõtlesin, et piduripumba mansetid läbi aga piduripump on kuiv, õli ei kao ka kuhugi. Proovisin veel õhutada - õhku ei kusagil. Siis lõin käega. Ja asusin siduri kallale.Järgneb...
Mul oli oma Beta tagapiduriga ka probleeme, töötas veidi ja siis kadus ära. Õhutasin ja vahetasin õli ja kiskusin supporti ja pumba lahti ja puhastasin aga ikka oli tulemus sama, veidi töötas ja siis jälle kadus. Lõpuks leidsin ka probleemi ülese: õlipotsikust pumpa minev voolik oli plastiku vahel ja ei lasknud õli peale ning tõmbaski süsteemi õhu sisse. Sättisin vooliku teise kohta ja probleem kadus.
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
speedvana kirjutas:Fotodel pole kuskil ühtegi õllepudelit/purki näha
![]()
Taara raha läks rataste alla juba?
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
boob kirjutas:Mul oli oma Beta tagapiduriga ka probleeme, töötas veidi ja siis kadus ära. Õhutasin ja vahetasin õli ja kiskusin supporti ja pumba lahti ja puhastasin aga ikka oli tulemus sama, veidi töötas ja siis jälle kadus. Lõpuks leidsin ka probleemi ülese: õlipotsikust pumpa minev voolik oli plastiku vahel ja ei lasknud õli peale ning tõmbaski süsteemi õhu sisse. Sättisin vooliku teise kohta ja probleem kadus.
Hmm, peab asja uurima.
mart211 kirjutas:speedvana kirjutas:Fotodel pole kuskil ühtegi õllepudelit/purki näha
![]()
Taara raha läks rataste alla juba?
Selle asjaga on nii, et ei ole suur õllesõber. Eelmise aasta märtsi kuus tõi sõber oma Virago mootoriremonti ja kaasa tuli rest õlut. Sealt sai siis enne remonti 2 purki ära lahendatud, muidugi mitte järjest. Ülejäänud jäigi lauale kuni ratas valmis (mai algus) ja sõber sellega siit minema sõitis ja veel umbes kuuks pooleteiseks. Rattale järgi tulles tõi ühe resti veel (resti all mõtlen siis 24 purki) ja nii saingi sünnipäevalauale lükata pea 2 resti õlle
Millest ma ise suht midagi ei tarbinud. Rumm koolaga on maitsvam.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
...
Nii, otsingud käisid ja otsingud kandsid vilja. Oktsioni lõpuminutid võtavad alati südame puperdama ja peopesad higiseks. Pahh, kell kukkus ja ratas minu. Paari nädala pärast Tallinnasse järeleminek. Ootamise ajal sai juba ära ostetud uus hooratas, mõned suruõhutööriistad töö mugavamaks tegemiseks, sest olgem ausad, masinapark, mida hooldada/remontida ei piirdu mõne tsikliga
Ja kodus ta oligi.
Esimese saega sarnaselt puudu tagumised küljeplastid. Mootori poolepealt puudu silinder ja kaas, ühesõnaga ülemine ots ja üks radikas. Õnneks esimesele saele ostetud mootoriga tulid kaasa mõlemad radikad ja väljalase. Väidetavalt olla masin läinud remonti aga remondikoht läks omadega pankrotti nagu ma aru sain ja see, mis piltidel, tuli sealt tagasi. Kellal on 2200km. Ratas kastist maha ja transpordi käigus peale tulnud soolaplöga maha pestud ja teibituuning emmaldatud.
Puudu olev õhupuhastikarbi kaas on olemas, õigemini terve airbox, see oli ka selles plastikomplektis kaasas, mille esimesele saele ostsin.
Ja kõik hakkab otsast peale, nii öelda vana tuttavat rada, mootor maha ja laiali, defekteerimine ja muud jutud.
Töölaualt see traktorimootor eraldi kasit ja järgmine asemele
Defekteerimise tulemuseks on see, et mootor on tõesti 2200 km sõitnud aga seda arvestades siduri ja käigukasti kulumist ja laagrite olukorda. Mis nüüd puudutab väntvõlli, kepsu, kolbi ja rõngaid siis selle järgi on see mootor sõitnud ma ei teagi kui palju. Kepsu suure otsa laagril lõtk oma 0.5mm, väikeses otsas samuti lõtk, kolb iseenesest näeb välja nagu uus aga rõngad on ikka täitsa läbi. Kui selle esimese sae rõngaste lukupilud mahuvad veel kulumislimiiti siis sellel teisel sael on need ikka nii üle sõidetud, et on kohe. Õlirõnga lukupilu on oma 3mm surverõngad on paar sajandikku üle limiidi. Õnneks saab kahest mootoris ühe teha, sest esimese sae mootori väntvõll on ilma igasuguste lõtkudeta
Vaja on siis tihendikomplekti, kolvikomplekti, mõned simmerlingid, mõned Loctite tooted, õli ja võib asja kokku laduda. No muidugi mitte kohe, sest enne tuleb kõik algosadeks võtta, mitmest pesulahusest läbi pesta, kuivatada ja siis saab kokku panna. Kõigepealt bensiini ja diisli segus suur kõnts ja õli maha pesta.
Peale suure sodi mahapesemist lähevad jupid juba ennast tõestanud pesulahusesse. See eemaldab igasuguse rasva ja mustuse, väga hästi lahustab lahti tahmajäägid silindrikaane väljalaskekanalitest, mootoriõlist karteripindadele ladestuva tahma samuti. Kui peale benadiisli lahusega solgutamist võib tunduda, et detail on puhas siis arva uuesti.
Käiguvahetustrummel peale kuivatamist (telefoniga tehtud pilt, ei ole just kiita).
Trikk on muidugi selles, et peale pesuaine mahaloputamist hakkavad süsinikterasest detailid õhu ja niiskuse toimel rebast selga kiskuma. Selle vastu aitab see, kui loputatud detailid jätta vette, et õhk ligi ei pääseks ja siis kohe veest välja võttes suruõhuga kuivaks pesta. Korraga tuleb pesta paras ports juppe. Ja mis kõige tähtsam, asjad tuleb vägagi algosadeks võtta sest pesulahuse väljaloputamine võib muidu osutuda võimatuks, näiteks kui viskad terve käigukastivõlli likku.
Nädalapäevad pesukaru mängimist ja kõik on valmis kokkupanemiseks. Aga nii naljalt see asi ei käi sest tihendid, kolvikomplekt, simmerid ja muud tellitud jupid ei liigu nii kiiresti kui sooviks.
Kõik, mida enne vajalike asjade saabumist teha saab, tuleb vaikselt ajaviiteks ära teha, näiteks klapid soveldada, millega ma eile õhtul ühelepoole sain, selline 1h töö. R4 vendadel ilmselt läheb kauem
Tänase seisuga on tihendikomplekt kohal, tulemata on veel kolvikomplekt ja paar asja veel. Simmeritega on juba keerulisem aga töö käib sellel suunal.
Peale esimese sae käima saamist ja karpa häälestamist tekkis vajadus suurema paagi järele. Ja eks oma osa on sellel mängida ka omatud LC4-jal, millel oli 17L paak. Hea muretu oli paari-kolmesaja kilomeetriseid metsaringe teha võrreldes 9L paagiga. Kuna Husqvarnal on see 17L paak mingi hull haruldus, mille eest USA-s tahetakse 500$ - 700$ (uus), kasutatuid ei ole nagu üldse liikvel. Enamjaolt tehti seda paaki Austraalia turule mõeldud Huskydele, USA-sse ja Euroopasse eksisid ka mõned ära. UK-s üks vana ostab kokku Husqvarnasid ja müüb nende kasutatud juppe, kellelt ka suurem osa minu kulinaid on tulnud, temale olen ma selle paagijutuga mingi poolteist aastat pinda käinud ja oh seda õnne - paar päeva tagasi ostsin omale selle 17L paagi 120£ eest Muidugi oleks võinud mingeid lisapaake aretada ja värki aga mulle meeldib kui on originaal.
Selline ta siis on.
Nüüd olen oma jutuga siis tänases päevas, siit edasi läheb nii nagu asjad kulgevad.
Tänan kaasaelamast
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Sul on tegelt ikka kadestamisväärne masinapark küll.
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Väga bro teema, aga piltidega mingi kamm. Pole küll IT mees, aga äkki liiga suured??
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Ei tea küll, et liiga suured oleks, ongi mõeldud teemasse lugemiseks nii, et ei pea enam eraldi pilti lahti klõpsima.
Või on Sul monitor väike ?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: 31 Mai 2012, 12:14
- Tsikkel: motikas
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 1 kord
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Targutaks ka vähe, töötanud klappi ei soovita üldjuhul lihvida töötanud pessa, hea tulemuse saad siis, kui mõlemate tööpinnad on väga heas korras, vastasel juhul saad klapist kukeseene ja nõgusa pesa.
Mootorrataste ja ATV-de remont ja hooldus, klapitööd.
Turba 5 Pärnu 51 654 81
http://silindripea.ee/
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Kuna mul kodus ei ole pesa freesi ega klapi käia siis võtan selle riski. Klapid peavad.
Kuna on olemas remondimanual, kus on kirjas klapi tööpinna laiuse nominaalmõõdud ja "kulumispiir" ja minu juhtumi puhul mahuvad tööpinna laiused nominaalmõõtu ning tööpinnad on üllatavalt head arvestades teadmata läbisõitu siis ei muretse eriti sellepärast.
Muidugi võiks iseaalis osta uued klapid ja pesad ja saata pea Windorfi tegmisse. Aga ei näe otsest vajadust.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Loff kirjutas:Ei tea küll, et liiga suured oleks, ongi mõeldud teemasse lugemiseks nii, et ei pea enam eraldi pilti lahti klõpsima.
Või on Sul monitor väike?
Ei, lihtsal laadis seda eelmist lehte jube kaua. Ilmselt asi minu "kiires" interneeduse ühenduses
Sorry, et siin risustan, jätka samas vaimus! Hea lugemine!
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Tubli töö ja ülevaade, on tekkinud eestisse husqvarnade taastuskeskus!
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Muljetavaldavalt palju aega tsiklitega tegelemiseks
Üks küsimus Plexu pesuaine kohta. Millisest poest Tallinnas seda leida võiks?
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
TDM kirjutas:Tubli töö ja ülevaade, on tekkinud eestisse husqvarnade taastuskeskus!
Eks me näe, mis tulevik toob
makuke kirjutas:Muljetavaldavalt palju aega tsiklitega tegelemiseks
Üks küsimus Plexu pesuaine kohta. Millisest poest Tallinnas seda leida võiks?
Ajaga on nii ja naa, elukorraldus on selline. Talvel on küll aega palju aga seevastu kevad-suvi ja osa sügisest on kiire ja aega talviste tööde vilju nautida on suhteliselt vähe, kahjuks. Põllumehe värk, sellepärast tulebki tsiklid põllule vedada
Mis puudutab seda pesuainet siis ma isiklikult ei tea, kust seda Tallinnas saab. Aga kust uurida, võin kätte juhatada, palun:
http://www.estko.ee/index.php?route=inf ... tion_id=12
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
Varuosavagunid liiguvad aeglaselt.
Kuna rattal olid esimesed amorditorud ligased siis võtsin nõuks putked laiali võtta ja tihendid ära vahetada. Uurides enne manuale ja netist julgustavaid videoid vaadanuna hakkasin siis pihta. Enne ei ole seda tööd kunagi teinud ja olid puudu ka seda tööd lihtsustavad tööriistad. Lendasin siis peale.
Esiratas alt ära, pidurisupport putke küljest lahti, pidurivooliku ja spidotrossi hoidjad lahti, enne prillide lahti laskmist on mõtekas keerata ülemised punnid lahti, muidugi mitte päris lahti vaid niipalju, et pärast pihuvahel saad punni maha keerata. Prillid lahti ja amorditorud prillidest välja.
Kaltsuga suur ködinamögin maha, et oleks vähe kultuursem. Suruõhupüstoliga alt polt lahti ja õli välja. Ülevalt punn lahti ja amortisaatori osa välja. Järgi jääb siis välimine ja sisemine amorditoru. Vana ja kulunud kruvikaga tolmukate maha.
Sealt edasi stopperrõngas välja, kruvikaga. Sisemine toru välimisest välja ja edasi tihendi kallale. Sisemise toru kättesaamine nõuab üht kiiret ja jõulist liigutust nagu liughaamriga.
Nagu eelmisel pildil näha siis on sisemine puks OK, sama ka välimisega. PTFE kate korralik, ilma kriipsude-kraapsudeta.
Tihendi kättesaamiseks soovitab manual kruvikat, proovisin aga ei leidnud ühtegi piisavalt võimsat kruvikat, kull aga olid käepärast 13" tsikli kummiheeblid. Välimise toru serva kaitseks paksult kaltsu vahele ja kangutama. Kangutad ringiratast, samm-sammult. See tihend istub ikka päris korralikult seal torus. Algus on vaevaline, lõpus tuleb aga olla ettevaatlik, sest heebel ei ole päris jäik ja vetrub, ehk siis lõpus võib selle tihendi sealt välja visata, kui tundega ei tee seda kangutamist.
Nagu näha on enne mind keegi juba siin käinud
Alt üles, vasakult paremale - seib, tihend, stopperrõngas, tolmukate.
Et asjad sassi ei läheks tuleb asjad süsteemselt ära paigutada.
Kogu laialilammutamine võttis aega umbes 1.5h, ratta alt võtmisega alustades, esimese korra kohta not bad at all. Arvestades seda, kui pole enne teinud siis ei julge kogu jõuga peale lennata ja ega mul kiiret kuhugi ei ole ka. Tihendid olid ikka täitsa pöööö omadega, sest vasak amort sisaldas mingi 100ml õli või isegi vähem, sest see ei töötanud üldse, nagu delta esiamort - kaks toru üksteise sees ja vedru seal vahel. Parem sisaldas umbes 300-400ml 630ml-st. Viimased õlinired jäävad nüüd välja nirisema, kuniks uued tihendid ja õli saab.
Nüüd on siis vaja uued tihendid ja amordiõli soetada. Oh seda rõõmu kui ükskord kõik need jupid kätte saab siis on mitmeks õhtuks asjade kokkuniblimist
PS! Rakvere on kõige mõtetum linn - kui midagi vaja siis võid kindel olla, et siin seda ei ole! Aga muidu on tore koht, Vallimäel Tarva kotte vahtida
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.