abi yamaha yz125 mootoriga!
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
abi yamaha yz125 mootoriga!
tere lugu siis selline. sai mootor lukssepa juurde viidud ja laiali tõmmatud sai sisse pandud uus vänt ja vahetatud kõik laagrid.uus hüls,ja kolb.sai siis uuesti mootor peale pandud ja tööle kõik tõõtab nii nagu peab.ja siis proovitud ,nii kui neljanda käigu sisse paned ja siduri lahti lased ja annad kaasi tõmbab mootori kinni ja tagaratta plokki,aga mitte mingit häält pole käigukastis 1käik2 käik 3käik tõõtavad ilusti sai siis ni mitu korda proovitud ni kui neljas lülitub ja sidur lahti ikka ja jälle sama ,milles viga kuna ise ei jäga seda käigu osa,aga täpsemalt näeb siis kui mootor laiali vb luksepa süü vb mitte mis keegi arvab, teine asi see uus kolb ja silinder läks ka täna sai silinder maha võetud ja sügavad sooned, kuigi mootor ja õhfilter ja õhufiltri lõdik kõik sai puhtaks tehtud. mitte mingit sitta ega jama ei jäänud mootorise ega filtrise.mis võis valesti minna.
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Kui ainult 4-janda käiguga esineb see probleem, siis on käigukastis mingisugune kala sees. Ehk sai valesti kokku pandud...
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Kõigepealt - kirjuta oma jutt korrektselt, suur algustäht ja kirjavahe märk nagu koolis sai omal ajal räägitud. Ma pidin kolm korda lugema, et üldse asjast aru saada. See aga selleks..
Asi arvatvasti selles, et käigukast sai valesti kokku. Mootor pulkadeks ning siis selgub milles asi. Ära väga palju selle kastiga mootorit käita. Kui tegu jämeda veaga, siis võib juhtuda, et viskab karterist tüki välja kui mõni käik korraga sisse läheb.
Silindri kohta ei oska nägemata midagi öelda, kõik võib olla.
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
uus hüls,ja kolb ... ja sügavad sooned
Sügavad sooned on natuke selline umbmäärane mõiste...
Ilmselt siinkohal totter küsida, aga kas rem.numbrid olid samad?
Asendasid hülsi - ühtki teravat serva hülsil ei olnud? Paigaldamisel ei tekkinud?
Kas silindri lükkasid otsa kuivalt? hiljem kruttsid ringi palju?
1käik2 käik 3käik tõõtavad ilusti sai siis ni mitu korda proovitud ni kui neljas lülitub ja sidur lahti ikka ja jälle sama
Käigukast on lihtne asi, sisuliselt jõu kandmine võllilt võllile. Jõud kantakse edasi hammasrataste kaudu. Kui tekib olukord, kus korraga on sees rohkem kui üks käik (neljas ja näiteks ka kolmas), siis mootori pöörlemine saab äkkiliselt peatatud, võib isegi öelda et lukustatud. Käigukasti võllide vahel tekib väänduv vastuolu, kuna käikude suhtarvud on teadagi erinevad. Mis muud kui kisu lahti..
Sellise 1,2,3 ja 4-käik trikitamisega saad lõpuks oma karteripooled või vähemalt laagripesad ka ribadeks - jube kulukas!

jUHO @ 1200gs, 300exc
MC IronButt Estonia
Reis imedemaale
Harju Ära 2012
MÜÜA rikkaliku lisavarustusega BMW enduro
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
jUHO kirjutas:uus hüls,ja kolb ... ja sügavad sooned
Sügavad sooned on natuke selline umbmäärane mõiste...
Ilmselt siinkohal totter küsida, aga kas rem.numbrid olid samad?
Asendasid hülsi - ühtki teravat serva hülsil ei olnud? Paigaldamisel ei tekkinud?
Kas silindri lükkasid otsa kuivalt? hiljem kruttsid ringi palju?1käik2 käik 3käik tõõtavad ilusti sai siis ni mitu korda proovitud ni kui neljas lülitub ja sidur lahti ikka ja jälle sama
Käigukast on lihtne asi, sisuliselt jõu kandmine võllilt võllile. Jõud kantakse edasi hammasrataste kaudu. Kui tekib olukord, kus korraga on sees rohkem kui üks käik (neljas ja näiteks ka kolmas), siis mootori pöörlemine saab äkkiliselt peatatud, võib isegi öelda et lukustatud. Käigukasti võllide vahel tekib väänduv vastuolu, kuna käikude suhtarvud on teadagi erinevad. Mis muud kui kisu lahti..
Sellise 1,2,3 ja 4-käik trikitamisega saad lõpuks oma karteripooled või vähemalt laagripesad ka ribadeks - jube kulukas!
ise ei ole puurind ega kolvi tellind lasin tlnas,kõik kolb ja silinder läksid õliga kokku enne kokku panemist ja segu sai ka 1:55 tehtud aga eks näeb kui laiali võtab mootori,siis annan teile ka teada.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Käiguvahteuskahvlid on valepidi sees ja segu tehakse 1:40 või 1:35 mitte 1:55, viimase lahuse puhul pole mõtet silindrit puurida ega siluda ,nagunii läheb varsti kokku
ühesõnaga juba läkski. kui sügavad sooned sees siis ilmselt läks tänu vähesele õlile mõne laagri sepakas laiali ja neet või metallitükid jooksid juba kolvi vahelt läbi. Seega uus kapremont
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
ja segu tehakse 1:40 või 1:35 mitte 1:55, viimase lahuse puhul pole mõtet silindrit puurida ega siluda ,nagunii läheb varsti kokku
Huvitav väide,kõik ikka oleneb õlist,mina näiteks segan 1-80
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
erix32 kirjutas:ja segu tehakse 1:40 või 1:35 mitte 1:55, viimase lahuse puhul pole mõtet silindrit puurida ega siluda ,nagunii läheb varsti kokku
Huvitav väide,kõik ikka oleneb õlist,mina näiteks segan 1-80
Millele?
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
2stroketaliban kirjutas:Käiguvahteuskahvlid on valepidi sees
ja segu tehakse 1:40 või 1:35 mitte 1:55, viimase lahuse puhul pole mõtet silindrit puurida ega siluda ,nagunii läheb varsti kokku
ühesõnaga juba läkski. kui sügavad sooned sees siis ilmselt läks tänu vähesele õlile mõne laagri sepakas laiali ja neet või metallitükid jooksid juba kolvi vahelt läbi. Seega uus kapremont
4 liitrit panin paaki ja nelja liitri kohta panin 150mil õli aga oleks selle 4l ära sõitnud ja siis oleks 1,40 segu teinud,ega see ei tee midagi kui seda õli natuke rohkem on ühtegi laagrit ei läinud laiali vaid üks mootori tihft oli kutu ja see lendas korvi hammaka ja vända hammaka vahele imelik aga nii juhtus
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
erix32 kirjutas:Ikka 2taktilisele,krossi endurokatele.
mis mudel mis mark?
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Huvitav väide,kõik ikka oleneb õlist,mina näiteks segan 1-80
see pole väide see on fakt, igasugune jama väidete kohta et on õli mida saab segada 1:100 kahetaktilise krossimootrratta kohta ei kehti Aga kui noortel huvi on siis andku minna
Kahju ainult tegelastest kes selle pilli pärast ära ostavad
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
2stroketaliban kirjutas:Huvitav väide,kõik ikka oleneb õlist,mina näiteks segan 1-80
see pole väide see on fakt, igasugune jama väidete kohta et on õli mida saab segada 1:100 kahetaktilise krossimootrratta kohta ei kehti
Aga kui noortel huvi on siis andku minna
Kahju ainult tegelastest kes selle pilli pärast ära ostavad
nu targad mehed rääkige mis see siis teeb kui õli rohkem,minu arust lihtsalt tahmab ja ei lähe piisavalt peeneks. mis on siis see õige vahe kord segule.näiteks mitu mlg üli peab panema 10l pensu kohta?
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Ja ikkagi huvitavad faktid.Ja mitte 1-100 vaid 1-80 Ja mina segan nii ja mitte ainult mina vaid ka teised eesotsa sõitjad (siinkohas ei hakka täpsustama nimesid)Oleneb ikka õli margist,kas ostad odavat 5eurist või kallimat 25 eurist.On ka neid remonditud ja ei näe küll vajadust rikkama õlijärgi segu segada.Ja mina kasutan valvolinet.
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
erix32 kirjutas:Ja ikkagi huvitavad faktid.Ja mitte 1-100 vaid 1-80 Ja mina segan nii ja mitte ainult mina vaid ka teised eesotsa sõitjad (siinkohas ei hakka täpsustama nimesid)Oleneb ikka õli margist,kas ostad odavat 5eurist või kallimat 25 eurist.On ka neid remonditud ja ei näe küll vajadust rikkama õlijärgi segu segada.Ja mina kasutan valvolinet.
Oot, see su ratta mark ja mudel pakub ikka huvi! Ja need nimed võiks ikka ära nimetada
PS, Valvoline on kõige saastam 2t õli mis ma tean.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Lume hangesid ei peaks te hoopis saagima vä?
Manualis on kirjas, mis õli, kui palju ja kuhu. Kaasa arvatud pena sisse lisamisel.
Kõik rattad pole ühesugused.
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
vintisvint kirjutas:Lume hangesid ei peaks te hoopis saagima vä?
![]()
Manualis on kirjas, mis õli, kui palju ja kuhu. Kaasa arvatud pena sisse lisamisel.
Kõik rattad pole ühesugused.
pole sellist asja nagu manual'
-
- Postitusi: 7
- Liitunud: 27 Okt 2012, 19:25
- Tsikkel: kawasaki kx 80 1997
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
vintisvint kirjutas:Lume hangesid ei peaks te hoopis saagima vä?
![]()
Manualis on kirjas, mis õli, kui palju ja kuhu. Kaasa arvatud pena sisse lisamisel.
Kõik rattad pole ühesugused.
Japsi manuaalid annavad 1:32, KTM vist lubas 1:40 aga viimase osas võin eksida.
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Aasta esimese poole sõitsin 2T 125 Yamuga, õli kasutasin täissünt Motorexi, käisin just kuuris vaatamas, peal on kiri: segada vastavalt tootja juhendile või max 1:100. Hr. Brauer soovitas ja segas endale sama õli 1:80 ( ratas siis kõigi eelduste kohaselt EXC 300 ), endale segasin 1:55 - 1:60, tundus OK.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Näe jutt õige, vastavalt tootja manuaalile ja sealt ei leia mitte 1:60 või 1:100. Olen ka ise näinud õlipotte millel peal 1:100 aga see kindlasti ei käi krossiratta mootori kohta, samuti suurem õli kogus ei takista küll mootori pöördesse minekut , isegi mitte esiotsa vendadel Mis valvoline puudutab siis racing(täissünt) pläkerdabki suuremalt jaolt mootori ära kuna tahab kõva tuld saada ja pole mõeldud tossamiseks rajal. Castrol ja Motul seevastu aga sobivad ka "kalamehele" kuna ka väiksema pöördega sõites ei jäta nii palju jääke. Samuti korraliku ratta juures ei saa rääkida 5eurisest õlist kuna alla täissündi ei ole mõistlik bensu sisse kallata. Ma ei võta sõna tehasepoolt toodetud enduuro kohapealt kuna pole ühtegi omanud , räägin vaid krossiratastest.
Ehk siis minimaalne õlikogus 10L bensu peale oleks siis 250grammi ja maks 320grammi juures, harrastajale pigem see esimene variant
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Mina olen siiani sõitnud oma 2t masinaga 2% seguga ja kasutan castroli täissünti. Veel laiali või siis kokku ei ole jooksnud.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Andres kirjutas:Aasta esimese poole sõitsin 2T 125 Yamuga, õli kasutasin täissünt Motorexi, käisin just kuuris vaatamas, peal on kiri: segada vastavalt tootja juhendile või max 1:100. Hr. Brauer soovitas ja segas endale sama õli 1:80 ( ratas siis kõigi eelduste kohaselt EXC 300 ), endale segasin 1:55 - 1:60, tundus OK.
Suht otu peab ikka olema, et oma rattale segu selle järgi teha, mis õlipotsikul kirjas.
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Olen 2t mootoritega tegelenud päris pikalt ja ei kujuta ette mis saab, kui teha segu 50:1 nagu on õlipotsikul kirjas.
Sellised väärarvamused on tekkinud ja miskipärast kinnistunud valesti tõlgitud tekstist, kus on tõlgitud segada vastavalt tootja juhendile või max 1:100.
Peaks olema et segada vastavalt tootja juhendile, kuid mitte üle 1:100.
Seega kui on mingi übermoodne 2t katiga paadimootor, mis tahab õli 1:110 siis see õli ei sobi enam, kuna ei suuda seda määrida piisavalt ja on vaja spetsõli mis on nagu mesi ja tänu suurele paksusele ja eriti heale kleepuvusele suudab seda määrida niipalju et kesta mingi aeg.Kui aga tahta, et see mootor kauem heas seisus püsiks mina paneks õli rohkem.
Krossirattale annab tootja reeglina 1:20 kuni 1:35(Kawasaki näiteks)aga tunde järgi käib suhtega 1:20 julga paremini ja kui mootor soe jääb suits ka minimaalseks.
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Mainin ära, et enda 125cc tänavalegaalsel rattal viimased 25 tuhat km läbitud seguga 1:45'le, suure osa ajast sõitsin ka 1:50'le aga ainult siis lubatud kui väga korralik täissünteetiline õli. Kõigist proovitud õlidest oli vaieldamatult parim Castroli täissünt, kuid olude tahtel olen vaikselt läinud Agip'i täissünteetilise peale.
Veel mainiks ära, et see seguvahekord on võimalik ainult tänu sellele, et KMX'il on vägagi suur kolvikäik , ehk siis mootorile meeldivad väiksed pöörded, keskmine linnasõit oli 5-6 tuhat pööret.
Lühikese kolvikäiguga rolleritel aga seevastu soovitavad manualid vahekorda 1:33'le, et siis kõvasti rikkamat õlisegu.
Lõppude lõppuks võiks ikkagi nii rikka õlisegu teha kui võimalik, kui suits ei häiri
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Teemas on palju juttu sellest, et kui palju õli tuleb kütuse sisse panna aga mul tekkis küsimus, et mis kütusest jutt käib?
Ise olen enda 2T.hondaga teinud nii- 98+1:30 õli. Pole küll kindel kas see ka õige!? (Vaatasin manuali ka, seal kirjas: premium gasoline with octane rating of 92 or higer!! Õli vahekord on 32:1)
Ando.
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
Arvestades meie sitta kütust on 98 miinimum. Kasulik oleks kas VP1 spetskütus või siis 1:2-le lennukibensiini panna.
Oh pagan, nutan siiani Shelli kütusejaamu taga.
-
- Postitusi: 7
- Liitunud: 27 Okt 2012, 19:25
- Tsikkel: kawasaki kx 80 1997
Re: abi yamaha yz125 mootoriga!
ma panen liitri peale korgitäie kawasaki kx80. peaksin muutma õli kogust ?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.