Kuidas kukkumist ära hoida.
Moderaator: Moded
Kuidas kukkumist ära hoida.
Hommikuprogrammi "Tsikliloo" täismahus diplomitöö. Väide on siis, et "kaherattaliste" juhid on sihukesed käpardid, et suudavad ennast surnuks sõita ka ideaalsetes liiklusoludes. http://www.mnt.ee/public/Poola.pdf
Re: Õnnetused mootorratastega
piibek kirjutas:Hommikuprogrammi "Tsikliloo" täismahus diplomitöö. Väide on siis, et "kaherattaliste" juhid on sihukesed käpardid, et suudavad ennast surnuks sõita ka ideaalsetes liiklusoludes. http://www.mnt.ee/public/Poola.pdf
Niipalju kui ma lugeda viitsisin, oli ju tõsi taga. Enamus siin teemas juhtunud õnnetused algavad sellega" Keeras ette, pidurdasin külili" teised pidurdavad end kurvis külili või ei julge üldse pidurdada ja sõidavad kraavi. Kui keegi korraliku koolitust ei tee, kuidas sellistest ohtudes mööda sõita, seisma jääda või veel midagi etemat, siis paljude esimene reaktsioon ongi pidurit väänata, niipalju kui tuleb.
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Täna hommikul nägin, kuidas keegi 600-se Hornetiga Draamateatri juures külje maha pani. Trammirööpad olid ilmselt libedad vms. Ratas libises mõned meetrid ja härra tegi veits akrobaatikat. Kõik liikusid sündmuskohalt omal jalal minema, kuna juhil oli hea varustus. Ega kiirus ka suur polnud. Ratas sai ilmselt väiksemaid vigastusi. Õnnelik õnnetus.
Re: Õnnetused mootorratastega
mart211 kirjutas:Kui keegi korraliku koolitust ei tee, kuidas sellistest ohtudes mööda sõita, seisma jääda või veel midagi etemat, siis paljude esimene reaktsioon ongi pidurit väänata, niipalju kui tuleb.
http://www.veltmotocenter.ee/et/motokoolitus
Võimalik, et neid koolitajaid on veel - kuid miks mitte õppida tituleeritud meistrite käe all - seda enam, et koolituse hind on mõistlik! Usun, et ka kõige arglikum rattur õpib paremini kallutama ja pidurdama nende koolitusel... Huvilised võtke kuni 5 ratturit kampa ja küsige "hulgihinda"
PS! ei oma ettevõttega mingit ärilist huvi - soe soovitus lihtsalt kogemuse põhjal!
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Enamus alt ära pidurdamised toimuvad vale rehvi rõhu tõttu või siis rehvi seisukord on olematu (kiviaegne või kulunud nulli ära)
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
Re: Õnnetused mootorratastega
Ega neid vajalikke koolitusi kahjuks kogu aeg ei toimu, millest soovi korral osa saaks võtta. Näiteks Motosurvival'i koolitusele oli see aasta ainult üks võimalus saada. Kui Märtsi alguse maha magasid, siis jäid ilma (kohad täis) ja järgmine võimalus tuleb alles uuel Kevadel.. (koolitusi rohkem ei tehta)
Re: Õnnetused mootorratastega
Olen ise pidurdanud 1 korra esiratta alt ja seda selle pärast et maas oli sodi. Ma ei usu väga et koolitus oleks mul too kord ratta alla jätnud, üritasin vältida autoga kokkupõrget, pidurdus ei toimund kurvis vaid otse sõites, hilisemal sündumuskoha vaatlusel selgus et maas oli liiva ja sodi, mille pärast ratas ka libisema hakkas. Lihtsalt ebaõnn.
Selle pärast ei poolda ma ka kurvilistel teedel eriti kihutamist (va. ringrada). Küll ja küll olen kohtand lõike kus kurvis on traktor ühelt poolt teed heinaamlt teisele poole teed heinamaad sõitnud ja oma ratastega muda teele kandnud. Julgeb nüüd keegi väita et koolituse läbinud inimene õigesti kallutades jääks sellises kurvis püsti kui ratas sodi pärast libisema pääseb?
Teine faktor on jahh nagu siin ees pool öeldi kehvad rehvid. Päris paljud sõidavad oma plastmassiks muutunud rehvidega ringi, sest mustrit on ju dajooba...
Koolitused on toredad asjad aga alati ei ole 100% süüdi vähesed oskused, vahel lihtsalt on ebaõnn.
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Kurvilistel teedel on autod ka teepeenralt vähe lõivu võtnud ja mõnusa kruusa rea asfaltile tekitanud.
Re: Õnnetused mootorratastega
Hurt kirjutas:Olen ise pidurdanud 1 korra esiratta alt ja seda selle pärast et maas oli sodi. Ma ei usu väga et koolitus oleks mul too kord ratta alla jätnud, üritasin vältida autoga kokkupõrget, pidurdus ei toimund kurvis vaid otse sõites, hilisemal sündumuskoha vaatlusel selgus et maas oli liiva ja sodi, mille pärast ratas ka libisema hakkas. Lihtsalt ebaõnn.
Selle pärast ei poolda ma ka kurvilistel teedel eriti kihutamist (va. ringrada). Küll ja küll olen kohtand lõike kus kurvis on traktor ühelt poolt teed heinaamlt teisele poole teed heinamaad sõitnud ja oma ratastega muda teele kandnud. Julgeb nüüd keegi väita et koolituse läbinud inimene õigesti kallutades jääks sellises kurvis püsti kui ratas sodi pärast libisema pääseb?
Teine faktor on jahh nagu siin ees pool öeldi kehvad rehvid. Päris paljud sõidavad oma plastmassiks muutunud rehvidega ringi, sest mustrit on ju dajooba...Koolitused on toredad asjad aga alati ei ole 100% süüdi vähesed oskused, vahel lihtsalt on ebaõnn.
Ootamatu takistusega silmitsi seistes võib päästa korrektselt sooritatud ümberpõige (ratta blokki) pidurdamise asemel. Tagaratta libisemise stabiliseerimisel võib aidata korrektne gaasi käsitlus, mis ratta sirgeks tagasi tõmbab. Ja neid võtteid on veel ja veel ja neid õpetatakse justnimelt koolitustel. Vahel on tõesti ebaõnn ja ei olegi midagi teha, kuid koolitused kahandadavad ebaõnnestumise tõenäosust.
Re: Õnnetused mootorratastega
Just. Tavaliselt kui sulle ootamatult ette sõidetakse, siis on piisavalt aega tutvuda ümbrusega, vahtida ega ratta ees maas pole liiva, kui on siis jõuab ilusti vastu võtta otsuse et ma nüüd teen kõrvale põike jne. Ootamatud olukorrad ongi ootamatud ja üldjuhul on reageerimiseks suht sekund. Alati saab paremini ja taganjärgi tarkus on täppisteadus kuid vahel on ka juhus pime...
Veel kord mul ei ole koolituste vastu midagi, igasugune ennesetäiendamine on aind kiiduväärt ja edasiviiv. Arvan et selliseid sõidukoolitusi peaks juba tegema Autokoolides, mitte harjutama vaid kohustuslikke platsiharjutusi.
Samas ei tasu koolitusi võtta kui võluvitsa. Aalati tuleb ette ootamatusi ja inimene kes käind kahel koolitusel ei tea kuidas ta reageerib ohuolukorras, tõmbab sama moodi krampi ja sõidab kurvi otseks.
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Hurt kirjutas:Just. Tavaliselt kui sulle ootamatult ette sõidetakse, siis on piisavalt aega tutvuda ümbrusega, vahtida ega ratta ees maas pole liiva, kui on siis jõuab ilusti vastu võtta otsuse et ma nüüd teen kõrvale põike jne. Ootamatud olukorrad ongi ootamatud ja üldjuhul on reageerimiseks suht sekund. Alati saab paremini ja taganjärgi tarkus on täppisteadus kuid vahel on ka juhus pime...
Veel kord mul ei ole koolituste vastu midagi, igasugune ennesetäiendamine on aind kiiduväärt ja edasiviiv. Arvan et selliseid sõidukoolitusi peaks juba tegema Autokoolides, mitte harjutama vaid kohustuslikke platsiharjutusi.
Samas ei tasu koolitusi võtta kui võluvitsa. Aalati tuleb ette ootamatusi ja inimene kes käind kahel koolitusel ei tea kuidas ta reageerib ohuolukorras, tõmbab sama moodi krampi ja sõidab kurvi otseks.
siinkohal võib ka veel välja tuua 1 olulise asja, millest paljudel koolitustel räägitakse. Vaata alati väljapääsu poole. Kui sinna vaatad siis tuleb põige iseenesest ja sinna sa oma 1 sek reageerimisaknaga ka lähed
Niipalju kui ma olen aastate jooksul kokkupõrkeid või asju näinud mis rattaga tehakse on alati see, et reageerimisaeg kasutatakse selleks, et pidurdada. Samas kui enamikul juhtudel leidub kuskil väljapääs. Aga, et nii mõtlema õppida aitabki sind koolitus ja treening. Peale mida on sul palju parem platvorm edasi arenemiseks.
Edit: Autokoolide a-kati tase on kohati väga ebaühtlane. Ja seal ei õpetata sageli mitte ohutut liiklemist ja vajaminevaid sõiduvõtteid vaid see 20 sõidutundi kulub sellele, et saada kätte tasakaal platsisõiduks ja käia üle tundlikud kohad linnaliikluses, kus kergelt läbi kukub.
Re: Õnnetused mootorratastega
Hurt kirjutas:Just. Tavaliselt kui sulle ootamatult ette sõidetakse, siis on piisavalt aega tutvuda ümbrusega, vahtida ega ratta ees maas pole liiva, kui on siis jõuab ilusti vastu võtta otsuse et ma nüüd teen kõrvale põike jne. Ootamatud olukorrad ongi ootamatud ja üldjuhul on reageerimiseks suht sekund.
No see et esiratas sirgelt sõites blokki läheb ei tähenda, et kohe külili käima peaks. Ma olen korduvalt blokki tõmmanud, küll liiva, küll külma, küll vihma, küll halva rehvi ja vale rõhu tõttu. Kukkunud pole kordagi. Olen autoga tagant sisse sõitmisi vältinud sellega, et pidurid lahti lasnud ja teise ritta tõmmanud. Tsikliga 200km/h teelt välja sõitnud ja püsti jäänud. Mitte et ma arvaks, et ma jube osav või midagi olen(kukkunud olen kordades rohkem kui paljud kasutajad siin), lihtsalt tean, et piduri kasutamine või vale kasutamine nendel kordadel oleks vb mulle väga kalliks läinud. Tsikliga on võimalik püsti jäädes palju ära teha, vältimaks õnnetust, iseasi kes seda viitsib õppida. Kui sitasti läheb, siis läheb naguinii. Ja koolitused maksavad, võtavad aega jne. Paljud ei tahagi koolitusele minna, arusaadav. Kuid kahju on lihtsalt sellest, paljud ennast ja rattaid sellega lõhuvad. Ise 2-3 tundi kuskil suvalisel platsil natuke harjutada, tuleb palju kasuks.
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
mart211 kirjutas:Olen autoga tagant sisse sõitmisi vältinud sellega, et pidurid lahti lasnud ja teise ritta tõmmanud.
Heh viimati mul tsikliga õnnestus see nii, et sõpakal vaatasin hetkeks kõrvale ja avastasin kiirendades, et 2 eesolevat rida mu ees seisavad, pidurdasin, esiratas hakkas lausa hüppama asfaldil, lasin lahti ja põikasin kahe autorea vahele ja tuhisesin autode vahelt läbi. Endal oli mitu päeva pärast seda veel kõhe tunne sees
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Need kes Talinnas Mustamäel sõidavad
Tulin Kadakast Mustamäe teele ja teisel sõidureal suunaga Mustamäe poole on keegi väga pikalt mahlu väljutanud. Kuni Tammsaare ristini vähemalt on teine rida õli paksult täis. Olge ettevaatlikud!
-
- Postitusi: 139
- Liitunud: 09 Okt 2008, 11:24
- Tsikkel: Suzuki Marauder
- Asukoht: Nõmme
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Ise platsil harjutamisega on see värk, et ei taha oma ilusa rattaga keegi niisama minna kuskile proovima olukordi "kas jään püsti või kukun", kui on oht oma ratas katki teha.
Selleks peaks mingi ratta ostma siis eraldi, millega kukkumisest kahju pole, nagu need millega algajad autokoolides sõita saavad.
Mul ongi selline loll mõte peas "parem ei lähe motosurvivalile, äkki ei saa mõne harjutusega hakkama ja kukun ratta katki, pärast peab kalli hinnaga remontima"
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
villy kirjutas:mart211 kirjutas:Olen autoga tagant sisse sõitmisi vältinud sellega, et pidurid lahti lasnud ja teise ritta tõmmanud.
Heh viimati mul tsikliga õnnestus see nii, et sõpakal vaatasin hetkeks kõrvale ja avastasin kiirendades, et 2 eesolevat rida mu ees seisavad, pidurdasin, esiratas hakkas lausa hüppama asfaldil, lasin lahti ja põikasin kahe autorea vahele ja tuhisesin autode vahelt läbi. Endal oli mitu päeva pärast seda veel kõhe tunne sees
No vähemalt jäid püsti, ise terve ja ratas terve.
Tõnis kirjutas:Ise platsil harjutamisega on see värk, et ei taha oma ilusa rattaga keegi niisama minna kuskile proovima olukordi "kas jään püsti või kukun", kui on oht oma ratas katki teha.
Selleks peaks mingi ratta ostma siis eraldi, millega kukkumisest kahju pole, nagu need millega algajad autokoolides sõita saavad.Mul ongi selline loll mõte peas "parem ei lähe motosurvivalile, äkki ei saa mõne harjutusega hakkama ja kukun ratta katki, pärast peab kalli hinnaga remontima"
No aga liikluses ilus ratas ribadeks ja ise haiglas vedeleda on parem? Kui hästi läheb...
Ega kohe kukkuma pea. Saab ka ilma teada milleks esiratas ja pidurid võimelised on. Kui kontrollitult kukud, saad paar kriimu tsiklile ja varustusele, seda siis "kui kukud". Liikluses läheb vähestel nii õnneks, et taipavad piduri lahti lasta ja sellest "aknast" läbi lasta.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Suurt osa äkkpidurdusi ja möödapõikeid ei oleks vaja tehagi, kui veidi riske ette näha. Küll nähtud, kuidas tsikliga pressitakse kusagilt ja kellestki mööda "pimedal" lõigul vmt, eeldusel, et "küll ma ära mahun". Mahukski, kui vastutulija või möödasõidetav sind näeb või sa ise näed, mis kurvi taga on. Aga ei näe ju!
Ja teate, m... (seesama, jah) mahub ka alati "sinna" ära, aga paugu tagajärjed võivad ikkagi ebasoovitavad olla. Parem mitte toppida ei ennast ega m...i sinna, kuhu vaja pole.
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Tõnis kirjutas:Ise platsil harjutamisega on see värk, et ei taha oma ilusa rattaga keegi niisama minna kuskile proovima olukordi "kas jään püsti või kukun", kui on oht oma ratas katki teha.
Selleks peaks mingi ratta ostma siis eraldi, millega kukkumisest kahju pole, nagu need millega algajad autokoolides sõita saavad.Mul ongi selline loll mõte peas "parem ei lähe motosurvivalile, äkki ei saa mõne harjutusega hakkama ja kukun ratta katki, pärast peab kalli hinnaga remontima"
Parem heida see mõte peast. Survivalil jagatakse varasema sõidukogemuse järgi ala kolme gruppi ja lähenetakse erineva tempoga asjadele. Lisaks jälgitakse su igat manöövrit ja saad kohese tagasiside peale igat sooritust. Kukkumised on seal harvad.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Tsikkelröövel kirjutas:Suurt osa äkkpidurdusi ja möödapõikeid ei oleks vaja tehagi, kui veidi riske ette näha. Küll nähtud, kuidas tsikliga pressitakse kusagilt ja kellestki mööda "pimedal" lõigul vmt, eeldusel, et "küll ma ära mahun". Mahukski, kui vastutulija või möödasõidetav sind näeb või sa ise näed, mis kurvi taga on. Aga ei näe ju!
Ja teate, m... (seesama, jah) mahub ka alati "sinna" ära, aga paugu tagajärjed võivad ikkagi ebasoovitavad olla. Parem mitte toppida ei ennast ega m...i sinna, kuhu vaja pole.
Iseenesest võib kõik õnnetused sellega ka ära hoida, et keegi tsikliga ei sõida enam. Kui autoga liikled, siis on raske tsikliga samal ajal kukkuda
Jutt käib hoopis teisest asjast ju
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Kui tsikli esirattas ja pidurites ja enda oskustes kindel ei ole, siis on alati heaks abimeheks ABS. Korra on olnud ABSiga tsikkel ja ütleks sellele tsiklile edasi vaid suured tänusõnad. Muutis sõidu küll tunduvalt turvalisemaks, eriti kruusateedel ja muidu liivatatud asfaldikohtadel.
Nüüd vahi nagu loll jälle kogu aeg, et kas ja mis sodi tee peal maas võib olla.
Re: Õnnetused mootorratastega
korke kirjutas:Enamus alt ära pidurdamised toimuvad vale rehvi rõhu tõttu või siis rehvi seisukord on olematu (kiviaegne või kulunud nulli ära)
Ise pidurdasin ka endal nö rehvi alt ära ja tean raudselt, et ei vajutanud heeblit liiga kõvasti ja teekatte olud olid ka ilmselt head, kuigi pimedas ei näinud. Lihtsalt rehv hakkas vaikselt "punnitama" juba ja oli ikka päris kabi, rõhust rääkimata. Oma lollus muidugi.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Lugesin selle töö ka nüüd läbi. Arvan, et midagi valet seal vast ei olnud, aga tiba kitsaks jäi asi. Tegeldakse tegelikult tagajärgedega, ohutu sõit algab aga juba psühholoogiaga pihta (st seesama eelnev jutt, et pole vaja igale poole vahele ronida). St kus ja kuidas sa sõidad kõigepealt ning siis see, kuidas tulla eluga välja, kui ikka jamasse sattusid.
Lisaks ka veel, et ega seda ei hakka juhtuma, et motokoolist tulevadki välja kogenud juhid. Nii pikka koolitust, et üldse lube saada, ja samas kogenud olla, ei suuda kinni maksta mitte keegi ja tulemuseks oleks, et tsiklisõit sinna kärvabki. Kõik noored juhid (ka autojuhid) muutuvad kogenuks siiski aastate jooksul liigeldes. Ja liikluskoolitus peaks siiski töötama pigem selles suunas, et noored juhid ei teeks lollusi ega peaks end sõidu-kunniks, kui nad seda tegelikult ei ole. Egas kogenematus pole veel kohustus hunnikusse sõita - mõistliku sõiduga saab ilma ka! (No ma pole nõus väitega, et kukkumise puhul on küsimus vaid: millal)
Arvan, et 50-kandis pässid (mina nende hulgas) ei ole ratta käsitlemise osas kõvemad mingitest 2-aastase staažiga poistest, aga avariisse satuvad enamasti ikkagi noored poisid. Nii on lood.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Üsna halb mõte on endasse sisendada oma ilusa ratta purukskukkumise sündroomi. Nii oled pidevalt pinges, ohtlik liikluses iseendale ja teistele. See raua- ja plastihunniku väärtus tagumiku alla ei ole võrreldavgi sellega, mis on iseenda või teiste vigaseksjäämise väärtus-tagajärg. Ja kõige õigem on harjutada iseenda rattaga, mitte spetsiaalselt lõhkumiseks võetud rondiga. Ma teen iga päev teeninduses peale tööde valmimist lähikest testsõitu 5-10 erineva tsikliga ja nende käitumine alates juhitavusest kuni pidurdusefektiivsuse ja -jõuni on kardinaalselt erinevad. Mõne esiots sukeldub 20cm, mõni on täiesti jäik. Mõnel on Mitase rehvid, mis vilistavad "tumedalt" aga pidamist ei tekigi ja maha jääb pikk "tuhajutt". Mõne tsikli tagaratas blokeerub ainuüksi gaasi järsul mahalaskmisel ja märjaga ning kurvis alla lapates peab sellega kindlalt arvestama.
Pidurdamine ei tähenda ainult heeblite litsumist, vaid tunnetamist, mis hetkel hakkavad rattad blokeeruma ja kust lates tuleb hakata pidurit veidi järgi andma, et säiliks juhitavus ja ei algaks rataste blokeerumine.
Tahan selle jutuga öelda seda, et nähes seltskonda, kes mul poe ja teeninduse juurest iga päev tänavale pööravad, siis minul tekib küll päris mitmete tsiklistide juures hirm ja hoiaks üli-üli-ülipikka vahet liikluses kui teaks ette isiku sõiduoskust ja -kindlust. Ei teagi koha, mis valemiga need sõidueksamid tehtud või load kätte saadud on... Ja avalikke vabu platse on meil palju - teema "otsin õhtust sõidukaaslast" asemel võiks paljudele soovitada "õhtust sõidu(pidurdus)harjutust platsil".
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Tsikkelröövel kirjutas:Arvan, et 50-kandis pässid (mina nende hulgas) ei ole ratta käsitlemise osas kõvemad mingitest 2-aastase staažiga poistest, aga avariisse satuvad enamasti ikkagi noored poisid. Nii on lood.
Õnnetustese sellepärast satuvadki noored poisid kuna arvavad, et on maailma parimad sõitjad, nemad vigu ei tee kunagi.
Samamoodi üks mu sõber. Sõitnud on tsikliga 2aastat, 2aasta jooksul on tüüp teinud 7 avariid. Vend lihtsalt ei saa aru ka, et õnnetused on olnud tema süü, otsib alati vabandusi. Sõitis alles autole tagant sisse, tema arvates oli ikka süüdi auto, sest liiga järsku pidurdas. Üritasin siis talle selgitada, et pikivahe ja su kiirus olid ilmselgelt väga mööda. Tüüp ikka raiub vastu, et tema ei teinud midagi valesti. Kõik peale tema on ülimalt sitad juhid ja sõita ei oska, tema on maailma parim juht. Sellistel pole mingit ohutunnet ega mitte midagi.
Samas võtan teise sõbra, sõidab vaikselt, rahulikult - ei hinda oma võimeid üle.
Minu arvates 50% juhtudel on ikkagi avarii tekkimine ja selle ära hoidmine kinni juhis endas ja tema sõidustiilis.
Ei taha, et jutt suvalise targutamisena tunduks, aga nii ta vist välja kukkus mul
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Sõitke rohkem, laksutage lõugu vähem.
Lihtne ja suhteliselt odav valem kogemuse suurendamiseks ning kukkumise ära hoidmise vähendamiseks on krossi- või endurosõit. Suurendab oluliselt masina valitsemist ja vähendab rullnoklusest tulenevat ohuolukordade tekitamise hulka.
Ma küll ei kujuta ette, kuidas mõeldakse läbi viia see uurimustöös pakutud 200h sõidupraktikat enne liiklusse omapäi saamist. Ulme..
Aga, jah, see "õhuste sõidukaaslaste" otsimise asemel võtke punti ja minge platsile harjutama selle asemel, et üksteist üle trumbates maanteel täpiks tõmmata.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
ilusa tsikli purukskukkumist saab vältida väheilusa ostu/omamisega, et ehk oleks mõistlik endale sõit mõne rondiga selgeks õppida ja siis soetada mõni peenem pill Huvitav on ka fakt et "teadjamad baigimehed" rääägivad kuidas nad liivase ja õlise asfaldi pärast kukkusid ,kuid päris puhast head asfalti näeb ju tavaliselt vaid nädal peale selle maha panemist?! Reeglina kipub ikka nii olema ,et kui ise ei oska siis kõik muud asjaolud peale enda on kukkumistes süüdi
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
rutska kirjutas:mella kirjutas:Sõitke rohkem, laksutage lõugu vähem.
Õige!
Ei midagi isiklikku kellegi pihta aga kui see mõnele meist üllatusena tuleb siis foorum ongi asjade arutamiseks. Siin ei saa sõita. Ja mis teeb asja veel eriti irooniliseks on see, et taolised postitused kaotavad juba sündides mõtte. Mine ja sõida siis, mis sa siis ise siin pritsid sappi!
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Kumma pihta see nüüd käis?
Minul ei ole probleemi, kuidas kukkumist ära hoida. Ma isegi ei mõtle sellele. Liiklen igapäevaselt Tallinna kesklinnas tsikliga ja selle suve jooksul ei mäleta, et mulle oleks kordagi ette keeratud või minu jaoks ohtlikku olukorda teiste liiklejate poolt tekitatud.
villy kirjutas:Ei midagi isiklikku kellegi pihta aga kui see mõnele meist üllatusena tuleb siis foorum ongi asjade arutamiseks. Siin ei saa sõita. Ja mis teeb asja veel eriti irooniliseks on see, et taolised postitused kaotavad juba sündides mõtte. Mine ja sõida siis, mis sa siis ise siin pritsid sappi!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.