Kui motikas enam starterist tühja aku pärast käima ei taha minna, siis kuidas kõige lihtsamalt saaks ta käima lükata? Juutuubis vaadates videodes, et 2. käik ja siis siduri vabastamise hetkel starterit anda. Kas nii on kõige õigem või tuleks rohkem jalgadele valu anda (nt. aku täiesti tühi, et relee plõksib ainult)?
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 27 Juul 2012, 20:37
Postitas davidsoniharald
HiTek kirjutas:
Kui motikas enam starterist tühja aku pärast käima ei taha minna, siis kuidas kõige lihtsamalt saaks ta käima lükata? Juutuubis vaadates videodes, et 2. käik ja siis siduri vabastamise hetkel starterit anda. Kas nii on kõige õigem või tuleks rohkem jalgadele valu anda (nt. aku täiesti tühi, et relee plõksib ainult)?
Nii käibki. Abiks ühe silindrilise juures on, kui panna esialgu käik sisse ja siis tõmmata ratast tagasi kuni survetaktini, siis on väntvõllil rohkem aega hoogu koguda. Mitmesilindrilistel ei ole vahet. Siduri peab ka suht järsku päästma.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 27 Juul 2012, 20:38
Postitas ranel
HiTek kirjutas:
Kui motikas enam starterist tühja aku pärast käima ei taha minna, siis kuidas kõige lihtsamalt saaks ta käima lükata? Juutuubis vaadates videodes, et 2. käik ja siis siduri vabastamise hetkel starterit anda. Kas nii on kõige õigem või tuleks rohkem jalgadele valu anda (nt. aku täiesti tühi, et relee plõksib ainult)?
Oleneb kui tühi aku on. Täiesti tühja akuga ei saa käima lükates ka käima.
Ise olen nii käima lükanud, et 2. käik sisse, sidur alla jätta, lükkad hoo sisse ja siis järsku sidur lahti.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 27 Juul 2012, 23:58
Postitas ping
HiTek kirjutas:
Kui motikas enam starterist tühja aku pärast käima ei taha minna, siis kuidas kõige lihtsamalt saaks ta käima lükata? Juutuubis vaadates videodes, et 2. käik ja siis siduri vabastamise hetkel starterit anda. Kas nii on kõige õigem või tuleks rohkem jalgadele valu anda (nt. aku täiesti tühi, et relee plõksib ainult)?
Alati polegi tõugata vaja, võib ka lint rihmaga rattast käima tõmmata.
Olen nii XJ900 kui ka 2,0L VW rattast koormarihmaga käima tõmbanud.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 28 Juul 2012, 10:17
Postitas Macintosh
ping kirjutas:
Alati polegi tõugata vaja, võib ka lint rihmaga rattast käima tõmmata.
Olen nii XJ900 kui ka 2,0L VW rattast koormarihmaga käima tõmbanud.
Äkki seletad kuidas see täpsemalt käib.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 28 Juul 2012, 10:22
Postitas yeekim
macintosh kirjutas:
ping kirjutas:
Alati polegi tõugata vaja, võib ka lint rihmaga rattast käima tõmmata.
Olen nii XJ900 kui ka 2,0L VW rattast koormarihmaga käima tõmbanud.
Äkki seletad kuidas see täpsemalt käib.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 28 Juul 2012, 11:52
Postitas Pontus
yeekim kirjutas:
macintosh kirjutas:
ping kirjutas:
Alati polegi tõugata vaja, võib ka lint rihmaga rattast käima tõmmata.
Olen nii XJ900 kui ka 2,0L VW rattast koormarihmaga käima tõmbanud.
Äkki seletad kuidas see täpsemalt käib.
[youtube][/youtube]
Ja sama õpetus rekkameestele:
[youtube][/youtube]
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 28 Juul 2012, 13:01
Postitas Macintosh
yeekim kirjutas:
macintosh kirjutas:
ping kirjutas:
Alati polegi tõugata vaja, võib ka lint rihmaga rattast käima tõmmata.
Olen nii XJ900 kui ka 2,0L VW rattast koormarihmaga käima tõmbanud.
Äkki seletad kuidas see täpsemalt käib.
Minu küsimuse varjatud mõte oli, et kas kas keskhark on möödapääsmatu või on ehk mingi über kaval nipp. Aga nippi pole. Niikaua, kui tagumise ratta saab fikseeritult õhus hoida saab seda lahendustka kasutda. Tänud.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 01 Aug 2012, 03:06
Postitas leander
Muidugi selle käima lükkamise juures on omad võlud ka. Nimelt minul lendas tsikkel kunagi käest minema, häbi rääkida aga kurb vaadata kui keegu samasse ämbrisse astub. Eriti kui on hooga lükkad ja kõvasti rutskat peale keerad, käib mürin ja läinud ta ongi
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 01 Aug 2012, 07:03
Postitas Kalmer
leander kirjutas:
Muidugi selle käima lükkamise juures on omad võlud ka. Nimelt minul lendas tsikkel kunagi käest minema, häbi rääkida aga kurb vaadata kui keegu samasse ämbrisse astub. Eriti kui on hooga lükkad ja kõvasti rutskat peale keerad, käib mürin ja läinud ta ongi
Nooruspõlves lükkasin võrri käima 100 meetrit jooksin nagu loll,ei kõssanud ka hakkasin seisma jääma aga siis ärkas elu mootoris nii äkiliselt et ma ei jõudnud isegi lahti lasta... Nüüd on sellest 13 aastat möödas ja ilutsemas üks suur arm seljal
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 01 Aug 2012, 12:56
Postitas Melx
Kevadel küttest kuival oli siis ei saanud ilma starterita kuidagi, ilma dekomp lahti löömata on suht raske, üksi vast võimatu käima lükata, kuni 3 käiguni ratas lohises oma raskuse all. Küte kenasti silindri jõuab on vast lihtsam, popsuv mootor teeb pool tööd .
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 01 Aug 2012, 12:59
Postitas urmas66
Mõistlik on seda nii teha,et jooksed hoopeale ja vahetult enne sidruri lahti laskmist hüppad sadulasse,kasvõi nii,et jalad jäävad ühele poole.Sellisel juhul tõenäesus,et käivitunud tsikkel ilma sinuta jätkab tunduvalt väiksem
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 01 Aug 2012, 13:05
Postitas -Piilu-
Vahepeal kui akuga probleeme oli, siis olin sunnitud 2-3 korda käima lükkama. Et tsikkel minema ei põrutaks, siis hoog sisse, hüppad ise selga ning samal ajal kui siduri lahti lased väike nõks jalgadega allapoole, et keharaskus peale suruda. Ilma selle nõksuta lõi tagaratta blokki.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 18 Sept 2014, 19:37
Postitas wiki432
Kuna hämmeldunud minal on head mõtted otsas, otsin neid siinsetelt foorumlastelt lisaks. Nimelt suri täna keset päeva hetkega Honda CBX 750F aku ära. Või noh, mis hetkega - mõned päevad tundsin juba, et nii lõbusalt enam ei kerinud starterit, aga käima läks alati. Aga see selleks.
Ühest kauplusest väljudes ajasin ennast vormi, kiiver pähe, kindad kätte ja starterit - kiuks - klõpp, klõpp, klõpp. Olukorra hindamine: aku suri ära, aga kuidas koju saada? Tänaval oli silmnähtav ja pikk kalle. Viies käik sisse (kuuekäiguline kast), rattale hoog sisse, sidur lahti ja... mitte midagi, justkui polekski sidurit vabastanud? Äkki ei saanud käik sisse? Neljas käik, hoog sisse, sidur lahti...jälle ei mitte midagi, jookseb mäest alla, nagu sidurilinki all hoideski. Alles vahetult enne seisma jäämist haagib mootori taha ja see jõuab teha ühe jõuetu põmpsu. Sama iga suvalise käiguga. Ilma sidurit lahutamata ei jaksa aga hoogu sisse lükata. Siduri libisemist sõites ükskõik millise käiguga, ükskõik kuipalju gaasi keerates, ei ole mitte kunagi olnud. Vägisi jäi selline mulje, et tehase poolt on sisse ehitatud ohutustehnikaline lisaseade, et lollid ei saaks masinat käima tõugata ja seejärel seda eest ära sõites ära kaotada. Justkui sidur jääks lahututuks. On see võimalik?
Seejärel sai mägi otsa ja minu mõtted ka.
Sellekordse loo aitas lahendada üks hea inimese, kes andis oma kaubikust natuke startervoolu juhtmetega, mis laenas on kolleegilt. Tänud neile!
Koduteel sai siduri libisemist korduvalt kontrollitud, mida pole, seda pole.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 18 Sept 2014, 20:29
Postitas franz125
Mu Võhhmootoriga pill teeb umbes sama asja,ükskord proovisime kolmekesi ja korralikku matsu me kätte ei saanud.Ainult starter käivitas.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 18 Sept 2014, 20:42
Postitas cossie
ju siis on ''slipper clutch'' kuigi see peaks rohkem bike ja rinka teema olema
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 18 Sept 2014, 23:51
Postitas wiki432
Õpid, kuni elad...
Tuleb tunnistada, et jublkast nimega "slipper clutch" kuulsin esimest korda. Sobramisel foorumeid mööda on kohati tõesti mainitud, et CBX750F, ehk Honda RC17 võib omada (ei tea kas kõik?) sellist sidurit. Seda küll mitte käimalükkamise takistamiseks, vaid jõuülekandes tekkida võivate rapsimiste ja sellest tekkida võivate purunemiste vältimiseks.
Kuda krt siis sellist masinat avariiolukorras käima saaks? Polegi nagu lahendust. Mingi suurem käik sees jõuga paigast ära lükata sidurit lahutamata? Sest nagu sidur lahutab, rakendub kohe ka slipper süsteem...
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 19 Sept 2014, 00:03
Postitas võll
Nii saab ka
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 19 Sept 2014, 00:40
Postitas pühak
Tõmbad jooksu pealt ilma sidurita 2. käigu sisse.
Olen seda tegelikult Jawaga kunagi isegi mitmel korral teinud, kui aku surnd oli. Käik sees lahutatud siduriga oli liiga raske minek, et hoogu sisse saada ja kui käiku oli vaja lülitada, ei jätkunud sidurile enam tähelepanu. Jawal on küll midagi automaatsiduri taolist, nii, et ei ragistanud ka. Ainult ükskord libises jalg käigulülitilt jalatoe ette maha ja kui tsikkel samal hetkel käima läks, oleksin äärepealt jalaluu murdnud. Täpsustuseks, et vanal Jawal on käigulülitus tagurpidi ja seega tuli 2. käigu lülitamiseks pedaali vajutada.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 19 Sept 2014, 01:57
Postitas Kirs
Nöuka ajal...nii jaava kui izh-i puhul. Lükkasid üksinda hoo sisse, mis suutsid, siis karmauhh selga, kannaga ilma sidurita teine sisse ja koheselt esimene käik. Sai ilusti need asjad nii tööle.
Hiljaaegu sai aidatud ühte errkuue poissi. Lükkasime, tema kah seal siduriga mängis, ütlesin, et laksa käike alla kiirelt...päris alla jöudes vötis raibe hinge sisse.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 19 Sept 2014, 07:30
Postitas yeekim
wiki432 kirjutas:
Õpid, kuni elad...
Tuleb tunnistada, et jublkast nimega "slipper clutch" kuulsin esimest korda. Sobramisel foorumeid mööda on kohati tõesti mainitud, et CBX750F, ehk Honda RC17 võib omada (ei tea kas kõik?) sellist sidurit. Seda küll mitte käimalükkamise takistamiseks, vaid jõuülekandes tekkida võivate rapsimiste ja sellest tekkida võivate purunemiste vältimiseks.
Kuda krt siis sellist masinat avariiolukorras käima saaks? Polegi nagu lahendust. Mingi suurem käik sees jõuga paigast ära lükata sidurit lahutamata? Sest nagu sidur lahutab, rakendub kohe ka slipper süsteem...
Hoi!
Nüüd proovi ilusti kohapeal, kas suudad I või II käiguga lükata?
RC17'l võib olla algeline slipperi clutch- SPRAG
Akust: nendel Hondadel on "tore" omadus akut üle küpsetada-tüüpviga ja suht lihtsasti parandatav.
Kui starter hakkab ka raskemalt käima, siis starter maha, korralik puhastus ja olukorra hindamine: Kommutaator; harjad, puksid...
NB!seibid õieti tagasi
Ise omanud sellist ratast mitu aastat, kui vaja, võta PS ühendust.
edu
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 19 Sept 2014, 10:08
Postitas franz125
cossie kirjutas:
ju siis on ''slipper clutch'' kuigi see peaks rohkem bike ja rinka teema olema
Ei ole mu kummagil rattal seda va libisevat.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 19 Sept 2014, 11:09
Postitas mella
Mitte "taolist" vaid oligi automaatsidur - sama hooba, mida läbi lingi trossi vahendusel tõmbasid, liigutas ka käiguvaheti võll. Seega olulist vahet polnud, kas tõmmata sõidu ajal sidurit või mitte.
Isegi kohalt minna kannatas tundliku jala korral ilma sidurilinki näppimata.
pühak kirjutas:
Jawal on küll midagi automaatsiduri taolist, nii, et ei ragistanud ka.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 19 Sept 2014, 11:48
Postitas pühak
mella kirjutas:
Spoiler
Mitte "taolist" vaid oligi automaatsidur - sama hooba, mida läbi lingi trossi vahendusel tõmbasid, liigutas ka käiguvaheti võll. Seega olulist vahet polnud, kas tõmmata sõidu ajal sidurit või mitte.
Isegi kohalt minna kannatas tundliku jala korral ilma sidurilinki näppimata.
pühak kirjutas:
Jawal on küll midagi automaatsiduri taolist, nii, et ei ragistanud ka.
Aitäh meelde tuletamast, oli jah. Sellest isegi kirjutati omaaegsetes tsikliõpikutes. Stardis oli minu mäletamist mööda mugavam ikka sidurilinki kasutada, vastasel juhul oleks asi mul aastakümnete tagant, arvan, et paremini meeles olnud. Ilma sidurilingita tehtud käiguvahetused tekitasid halva harjumuse, "õnneks" oli vahepeal üle 20 aasta sellist auku, kus sai tsikliga vaid üksikuid kordi sõidetud ja see tegi enamustele konkreetse tsikli eripäradest tingitutele vanadele harjumustele üsna korraliku "reseti". Aga vana 350/360 Jawa tekitab ikka isiklikku sentimentaalset nostalgiat. Isegi need pidevad käimalükkamised (polnud raha, et uut akut osta) on kuhugi aegade hämarusse vajunud.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Postitatud: 19 Sept 2014, 17:17
Postitas wiki432
yeekim kirjutas:
Hoi!
Nüüd proovi ilusti kohapeal, kas suudad I või II käiguga lükata?
RC17'l võib olla algeline slipperi clutch- SPRAG
Akust: nendel Hondadel on "tore" omadus akut üle küpsetada-tüüpviga ja suht lihtsasti parandatav.
Kui starter hakkab ka raskemalt käima, siis starter maha, korralik puhastus ja olukorra hindamine: Kommutaator; harjad, puksid...
NB!seibid õieti tagasi
Ise omanud sellist ratast mitu aastat, kui vaja, võta PS ühendust.
edu
Tänud edu soovimisel!
I ja II käiguga sidurit lahutamata lükata ei õnnestu, ehk mootori vastupanu on suurem, kui minu talla hõõrdetegur.
Laadimise kuntrolliks on näidikute panneelil nii kontroll-lamp, kui ka osutiga voltmeeter. Laadimine on kogu aeg olnud (ja ka praegu) 14v stabiilselt ja anomaaliateta. Aku oli ikka tõeliselt surnud ja üpris kindlalt vanadussurma, oli teine 6 aastat juba vana kah...
Sadislikumat tüüpi käivitamismeetodid (näiteks ilma sidurita käigu rammimised jne.) ja mina ei käi kokku.