Mootorratta käima lükkamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Mootorratta käima lükkamine
Kui motikas enam starterist tühja aku pärast käima ei taha minna, siis kuidas kõige lihtsamalt saaks ta käima lükata? Juutuubis vaadates videodes, et 2. käik ja siis siduri vabastamise hetkel starterit anda. Kas nii on kõige õigem või tuleks rohkem jalgadele valu anda (nt. aku täiesti tühi, et relee plõksib ainult)?
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
HiTek kirjutas:Kui motikas enam starterist tühja aku pärast käima ei taha minna, siis kuidas kõige lihtsamalt saaks ta käima lükata? Juutuubis vaadates videodes, et 2. käik ja siis siduri vabastamise hetkel starterit anda. Kas nii on kõige õigem või tuleks rohkem jalgadele valu anda (nt. aku täiesti tühi, et relee plõksib ainult)?
Nii käibki. Abiks ühe silindrilise juures on, kui panna esialgu käik sisse ja siis tõmmata ratast tagasi kuni survetaktini, siis on väntvõllil rohkem aega hoogu koguda. Mitmesilindrilistel ei ole vahet. Siduri peab ka suht järsku päästma.
-
- Postitusi: 3260
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 380 korda
Re: Rumalad küsimused 2
HiTek kirjutas:Kui motikas enam starterist tühja aku pärast käima ei taha minna, siis kuidas kõige lihtsamalt saaks ta käima lükata? Juutuubis vaadates videodes, et 2. käik ja siis siduri vabastamise hetkel starterit anda. Kas nii on kõige õigem või tuleks rohkem jalgadele valu anda (nt. aku täiesti tühi, et relee plõksib ainult)?
Oleneb kui tühi aku on. Täiesti tühja akuga ei saa käima lükates ka käima.
Ise olen nii käima lükanud, et 2. käik sisse, sidur alla jätta, lükkad hoo sisse ja siis järsku sidur lahti.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas, Bridgestone, Michelin, Pirelli, Maxxis ja Metzeler mootorratta rehvide ning sõiduauto rehvide müük
Re: Rumalad küsimused 2
HiTek kirjutas:Kui motikas enam starterist tühja aku pärast käima ei taha minna, siis kuidas kõige lihtsamalt saaks ta käima lükata? Juutuubis vaadates videodes, et 2. käik ja siis siduri vabastamise hetkel starterit anda. Kas nii on kõige õigem või tuleks rohkem jalgadele valu anda (nt. aku täiesti tühi, et relee plõksib ainult)?
Alati polegi tõugata vaja, võib ka lint rihmaga rattast käima tõmmata.
Olen nii XJ900 kui ka 2,0L VW rattast koormarihmaga käima tõmbanud.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7419
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1096 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
ping kirjutas:Alati polegi tõugata vaja, võib ka lint rihmaga rattast käima tõmmata.
Olen nii XJ900 kui ka 2,0L VW rattast koormarihmaga käima tõmbanud.
Äkki seletad kuidas see täpsemalt käib.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6792
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 698 korda
- Tänatud: 458 korda
Re: Rumalad küsimused 2
macintosh kirjutas:ping kirjutas:Alati polegi tõugata vaja, võib ka lint rihmaga rattast käima tõmmata.
Olen nii XJ900 kui ka 2,0L VW rattast koormarihmaga käima tõmbanud.Äkki seletad kuidas see täpsemalt käib.
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Rumalad küsimused 2
yeekim kirjutas:macintosh kirjutas:ping kirjutas:Alati polegi tõugata vaja, võib ka lint rihmaga rattast käima tõmmata.
Olen nii XJ900 kui ka 2,0L VW rattast koormarihmaga käima tõmbanud.Äkki seletad kuidas see täpsemalt käib.
[youtube][/youtube]
Ja sama õpetus rekkameestele:
[youtube][/youtube]
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7419
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1096 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
yeekim kirjutas:macintosh kirjutas:ping kirjutas:Alati polegi tõugata vaja, võib ka lint rihmaga rattast käima tõmmata.
Olen nii XJ900 kui ka 2,0L VW rattast koormarihmaga käima tõmbanud.Äkki seletad kuidas see täpsemalt käib.
Minu küsimuse varjatud mõte oli, et kas kas keskhark on möödapääsmatu või on ehk mingi über kaval nipp. Aga nippi pole. Niikaua, kui tagumise ratta saab fikseeritult õhus hoida saab seda lahendustka kasutda. Tänud.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Muidugi selle käima lükkamise juures on omad võlud ka. Nimelt minul lendas tsikkel kunagi käest minema, häbi rääkida aga kurb vaadata kui keegu samasse ämbrisse astub. Eriti kui on hooga lükkad ja kõvasti rutskat peale keerad, käib mürin ja läinud ta ongi
-
- Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Mootorratta käima lükkamine
leander kirjutas:Muidugi selle käima lükkamise juures on omad võlud ka. Nimelt minul lendas tsikkel kunagi käest minema, häbi rääkida aga kurb vaadata kui keegu samasse ämbrisse astub. Eriti kui on hooga lükkad ja kõvasti rutskat peale keerad, käib mürin ja läinud ta ongi
Nooruspõlves lükkasin võrri käima 100 meetrit jooksin nagu loll,ei kõssanud ka hakkasin seisma jääma aga siis ärkas elu mootoris nii äkiliselt et ma ei jõudnud isegi lahti lasta... Nüüd on sellest 13 aastat möödas ja ilutsemas üks suur arm seljal
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Mootorratta käima lükkamine
Kevadel küttest kuival oli siis ei saanud ilma starterita kuidagi, ilma dekomp lahti löömata on suht raske, üksi vast võimatu käima lükata, kuni 3 käiguni ratas lohises oma raskuse all. Küte kenasti silindri jõuab on vast lihtsam, popsuv mootor teeb pool tööd .
Ohverdan bensiini !
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7433
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2004 korda
- Tänatud: 596 korda
Re: Mootorratta käima lükkamine
Mõistlik on seda nii teha,et jooksed hoopeale ja vahetult enne sidruri lahti laskmist hüppad sadulasse,kasvõi nii,et jalad jäävad ühele poole.Sellisel juhul tõenäesus,et käivitunud tsikkel ilma sinuta jätkab tunduvalt väiksem
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Vahepeal kui akuga probleeme oli, siis olin sunnitud 2-3 korda käima lükkama. Et tsikkel minema ei põrutaks, siis hoog sisse, hüppad ise selga ning samal ajal kui siduri lahti lased väike nõks jalgadega allapoole, et keharaskus peale suruda. Ilma selle nõksuta lõi tagaratta blokki.
Re: Mootorratta käima lükkamine
Kuna hämmeldunud minal on head mõtted otsas, otsin neid siinsetelt foorumlastelt lisaks. Nimelt suri täna keset päeva hetkega Honda CBX 750F aku ära. Või noh, mis hetkega - mõned päevad tundsin juba, et nii lõbusalt enam ei kerinud starterit, aga käima läks alati. Aga see selleks.
Ühest kauplusest väljudes ajasin ennast vormi, kiiver pähe, kindad kätte ja starterit - kiuks - klõpp, klõpp, klõpp. Olukorra hindamine: aku suri ära, aga kuidas koju saada? Tänaval oli silmnähtav ja pikk kalle. Viies käik sisse (kuuekäiguline kast), rattale hoog sisse, sidur lahti ja... mitte midagi, justkui polekski sidurit vabastanud? Äkki ei saanud käik sisse? Neljas käik, hoog sisse, sidur lahti...jälle ei mitte midagi, jookseb mäest alla, nagu sidurilinki all hoideski. Alles vahetult enne seisma jäämist haagib mootori taha ja see jõuab teha ühe jõuetu põmpsu. Sama iga suvalise käiguga. Ilma sidurit lahutamata ei jaksa aga hoogu sisse lükata. Siduri libisemist sõites ükskõik millise käiguga, ükskõik kuipalju gaasi keerates, ei ole mitte kunagi olnud. Vägisi jäi selline mulje, et tehase poolt on sisse ehitatud ohutustehnikaline lisaseade, et lollid ei saaks masinat käima tõugata ja seejärel seda eest ära sõites ära kaotada. Justkui sidur jääks lahututuks. On see võimalik?
Seejärel sai mägi otsa ja minu mõtted ka.
Sellekordse loo aitas lahendada üks hea inimese, kes andis oma kaubikust natuke startervoolu juhtmetega, mis laenas on kolleegilt. Tänud neile!
Koduteel sai siduri libisemist korduvalt kontrollitud, mida pole, seda pole.
-
- Postitusi: 3229
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Mootorratta käima lükkamine
Mu Võhhmootoriga pill teeb umbes sama asja,ükskord proovisime kolmekesi ja korralikku matsu me kätte ei saanud.Ainult starter käivitas.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 857
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 71 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta käima lükkamine
ju siis on ''slipper clutch'' kuigi see peaks rohkem bike ja rinka teema olema
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Re: Mootorratta käima lükkamine
Õpid, kuni elad...
Tuleb tunnistada, et jublkast nimega "slipper clutch" kuulsin esimest korda. Sobramisel foorumeid mööda on kohati tõesti mainitud, et CBX750F, ehk Honda RC17 võib omada (ei tea kas kõik?) sellist sidurit. Seda küll mitte käimalükkamise takistamiseks, vaid jõuülekandes tekkida võivate rapsimiste ja sellest tekkida võivate purunemiste vältimiseks.
Kuda krt siis sellist masinat avariiolukorras käima saaks? Polegi nagu lahendust. Mingi suurem käik sees jõuga paigast ära lükata sidurit lahutamata? Sest nagu sidur lahutab, rakendub kohe ka slipper süsteem...
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Mootorratta käima lükkamine
Tõmbad jooksu pealt ilma sidurita 2. käigu sisse.
Olen seda tegelikult Jawaga kunagi isegi mitmel korral teinud, kui aku surnd oli. Käik sees lahutatud siduriga oli liiga raske minek, et hoogu sisse saada ja kui käiku oli vaja lülitada, ei jätkunud sidurile enam tähelepanu. Jawal on küll midagi automaatsiduri taolist, nii, et ei ragistanud ka. Ainult ükskord libises jalg käigulülitilt jalatoe ette maha ja kui tsikkel samal hetkel käima läks, oleksin äärepealt jalaluu murdnud. Täpsustuseks, et vanal Jawal on käigulülitus tagurpidi ja seega tuli 2. käigu lülitamiseks pedaali vajutada.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Mootorratta käima lükkamine
Nöuka ajal...nii jaava kui izh-i puhul. Lükkasid üksinda hoo sisse, mis suutsid, siis karmauhh selga, kannaga ilma sidurita teine sisse ja koheselt esimene käik. Sai ilusti need asjad nii tööle.
Hiljaaegu sai aidatud ühte errkuue poissi. Lükkasime, tema kah seal siduriga mängis, ütlesin, et laksa käike alla kiirelt...päris alla jöudes vötis raibe hinge sisse.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6792
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 698 korda
- Tänatud: 458 korda
Re: Mootorratta käima lükkamine
wiki432 kirjutas:Õpid, kuni elad...
Tuleb tunnistada, et jublkast nimega "slipper clutch" kuulsin esimest korda. Sobramisel foorumeid mööda on kohati tõesti mainitud, et CBX750F, ehk Honda RC17 võib omada (ei tea kas kõik?) sellist sidurit. Seda küll mitte käimalükkamise takistamiseks, vaid jõuülekandes tekkida võivate rapsimiste ja sellest tekkida võivate purunemiste vältimiseks.
Kuda krt siis sellist masinat avariiolukorras käima saaks? Polegi nagu lahendust. Mingi suurem käik sees jõuga paigast ära lükata sidurit lahutamata? Sest nagu sidur lahutab, rakendub kohe ka slipper süsteem...
Hoi!
Nüüd proovi ilusti kohapeal, kas suudad I või II käiguga lükata?
RC17'l võib olla algeline slipperi clutch- SPRAG
Akust: nendel Hondadel on "tore" omadus akut üle küpsetada-tüüpviga ja suht lihtsasti parandatav.
Kui starter hakkab ka raskemalt käima, siis starter maha, korralik puhastus ja olukorra hindamine: Kommutaator; harjad, puksid...
NB!seibid õieti tagasi
Ise omanud sellist ratast mitu aastat, kui vaja, võta PS ühendust.
edu
-
- Postitusi: 3229
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Mootorratta käima lükkamine
cossie kirjutas:ju siis on ''slipper clutch'' kuigi see peaks rohkem bike ja rinka teema olema
Ei ole mu kummagil rattal seda va libisevat.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Mootorratta käima lükkamine
Mitte "taolist" vaid oligi automaatsidur - sama hooba, mida läbi lingi trossi vahendusel tõmbasid, liigutas ka käiguvaheti võll. Seega olulist vahet polnud, kas tõmmata sõidu ajal sidurit või mitte.
Isegi kohalt minna kannatas tundliku jala korral ilma sidurilinki näppimata.
pühak kirjutas:Jawal on küll midagi automaatsiduri taolist, nii, et ei ragistanud ka.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Mootorratta käima lükkamine
mella kirjutas:Spoiler
Mitte "taolist" vaid oligi automaatsidur - sama hooba, mida läbi lingi trossi vahendusel tõmbasid, liigutas ka käiguvaheti võll. Seega olulist vahet polnud, kas tõmmata sõidu ajal sidurit või mitte.
Isegi kohalt minna kannatas tundliku jala korral ilma sidurilinki näppimata.pühak kirjutas:Jawal on küll midagi automaatsiduri taolist, nii, et ei ragistanud ka.
Aitäh meelde tuletamast, oli jah. Sellest isegi kirjutati omaaegsetes tsikliõpikutes. Stardis oli minu mäletamist mööda mugavam ikka sidurilinki kasutada, vastasel juhul oleks asi mul aastakümnete tagant, arvan, et paremini meeles olnud. Ilma sidurilingita tehtud käiguvahetused tekitasid halva harjumuse, "õnneks" oli vahepeal üle 20 aasta sellist auku, kus sai tsikliga vaid üksikuid kordi sõidetud ja see tegi enamustele konkreetse tsikli eripäradest tingitutele vanadele harjumustele üsna korraliku "reseti". Aga vana 350/360 Jawa tekitab ikka isiklikku sentimentaalset nostalgiat. Isegi need pidevad käimalükkamised (polnud raha, et uut akut osta) on kuhugi aegade hämarusse vajunud.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Mootorratta käima lükkamine
yeekim kirjutas:Hoi!
Nüüd proovi ilusti kohapeal, kas suudad I või II käiguga lükata?
RC17'l võib olla algeline slipperi clutch- SPRAGAkust: nendel Hondadel on "tore" omadus akut üle küpsetada-tüüpviga ja suht lihtsasti parandatav.
Kui starter hakkab ka raskemalt käima, siis starter maha, korralik puhastus ja olukorra hindamine: Kommutaator; harjad, puksid...
NB!seibid õieti tagasi![]()
Ise omanud sellist ratast mitu aastat, kui vaja, võta PS ühendust.
edu
Tänud edu soovimisel!
I ja II käiguga sidurit lahutamata lükata ei õnnestu, ehk mootori vastupanu on suurem, kui minu talla hõõrdetegur.
Laadimise kuntrolliks on näidikute panneelil nii kontroll-lamp, kui ka osutiga voltmeeter. Laadimine on kogu aeg olnud (ja ka praegu) 14v stabiilselt ja anomaaliateta. Aku oli ikka tõeliselt surnud ja üpris kindlalt vanadussurma, oli teine 6 aastat juba vana kah...
Sadislikumat tüüpi käivitamismeetodid (näiteks ilma sidurita käigu rammimised jne.) ja mina ei käi kokku.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.