Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
twist

Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas twist »

Sai selline häkk tehtud, et paigaldasin oma rajasõidu-autole Fireblade karpad.
Pilt

Kui kedagi huvitab, miks seda tegin, siis põhjuseid on mitmeid.
Hind: 4 karpat oli koos kinnitusvahendite ja muu mudruga 10x odavam, kui paar uusi Webereid (kasutatultki hinnad palju odavamad pole).
Võimsuse lisa: Kuna autol on juba porditud kaas, kõrge surveaste, torukollektor 2" väljalaskega ja 284-kraadine nukkvõll, siis oli ainsaks pudelikaelaks veel pisike originaalkarpa oma 2x32mm lõõridega (vs 4x38mm).
Lihtsus häälestamisel: sellega nüüd olengi jännis, välismaa targad lubasid lihtsat häälestamist ja ka hääles püsimist (erinevalt 40.a vana disainiga Weberitest), aga niisama kõrva ja lõhna järgi neid paika ikka ei pane.

Küsimused:
1. Mida kuhu ühendada? Bensiini pealevool pumbast (bike´i pump) ning gaasi-ja tooretrosid on veetud ja auto töötab, aga kuhu ühendada lahtised otsad? Panna "pimedad"? Või jättagi lahti?
Pilt

Saan aru, et punasega märgitud toru peaks olema ühendatud airboxiga ja minu arusaamist mööda kõrgetel pööretel segu koostist (lahjemaks?) muutma. Aga kuhu see ühendada, kui pole airboxi? Või jääbki atmosfääri?
Kuhu ühendada rohelisega märgitud torud? Mis otstarve neil üldse on?

2. Õhufilter. Kas piisab üksikutest trompetisokkidest/koonusfiltritest või vajavad karpad toimimiseks ühtset airboxi?

3. Sünkimine. Kuna pidin korra äärmised karpad eemaldama tihendite vahetuseks, siis ilmselt pole need enam absoluutselt sünkroonis ja oleks vaja uuesti sünkida. Olen aru saanud, et selleks(vaakumi mõõtmiseks) on kaks võimalust:
Torude ja voolikutega süsteem, mis kodus valmistatuna võiks välja näha selline:
Pilt
Trompeti ees hõrenduse mõõtmiseks mõeldud riistapuu:
Pilt

Kuna kollektorit valmistades selle peale ei mõelnud, pole mul avasid/stutse, kuhu vaakumvoolikuid ühendada.
Kas seega ongi ainus võimalus see teist tüüpi seade laenata? Ostma seda küll ei hakka. Või on veel mõni DIY lahendus?

4. Segu seadmine. Esmaseks käivituseks soovitatakse kütuse põhidüüs asendada vähemalt 150se düüsiga.
See tehtud ja esimene käivitus nägi välja nii:
[youtube][/youtube]

Nagu näha, sülitab segu tagasi ja üleüldse käib väga rikkalt. Kiirendusdüüsi(võimisiganes) nõela splinti ühe astme võrra ülespoole liigutamine võttis sülitamist vähemaks. Aga väga rikkalt käib ta ikka. Kas peaks jätkama selle nõela splindiga mängimist või on asi kütusedüüsi suuruses?
Kardan, et väiksem düüs jätab mootori kõrgetel pööretel nälga ja ajab segu lahjaks (kolvis auk).
Mõni räägib, et autol kasutamiseks on kasulik blokeerida õhukorrektor, mõni jälle ei näe selles mingit kasu. Ehk siis pildil punasega märgitud düüs. Kellel nüüd õigus on?
Pilt
Järgnevate nädalate jooksul peaks minuni jõudma ka lairiba lambda koos näidikuga. Sellest oleks juba palju abi, aga see eeldab teadmist, mida on vaja reguleerida.

Ise asun Raplamaal. Kui siin või Türi/Paide pool on mõni nii osav karpaspetsialist, kes asja jonksu saaks, oleksin ülimalt tänulik kui keegi tema kontakti jagaks.
PS: Uut ja lühemat sl. kollektorit veel tegema ei hakka. Kuidagi ei taha uskuda, et selles probleem on.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ei saa midagi kelladega täpsemat sünkrooni, Andrus. Ühendatud voolikutega saab alati täpsemad. Kelladega saab kiiremini ja mugavamalt.
Ainuke, mida kelladega täpsemini teha saab, on mõõta vaakumit, kuid see ei ole ju otseselt sünkroniseerimisega seotud.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ega sul ilma lambdata suurt teha polegi kui sõites katsetada.Esmalt põhi düüsi suurus siis nõela kõrgus ja lõpuks tühikäigu düüs.Factory pro saidilt leiad juhiseid.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
twist

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas twist »

Tänan vastuste eest.
Keerasin kollektoritorudele ikka stutsid sisse ja hakkan selle voolikusüsteemiga sünkima.

Ma olen 99% kindel, et aju pumbale mingit lisavoolu küll ei anna. Pump annab niipalju peale, kui ujukikambrites puudu jääb. Kui nõel on kinni, pump ei löö. Juba originaalkarpaga põhjagaasiga sõites ei teinud pump märgatavalt rohkem tööd, kui poole gaasiga töristades. Tootlikkus on tal niivõrd suur, et puudu mingil hetkel küll ei tohiks jääda.

Tekkis veel üks küsimus. Nimelt kui palju Te arvate, et oleks vaja segukruvi algseadistuseks välja keerata? Järjekordne netisoovitus oli 3,5 pööret, mis mulle tundub pisut paljuvõitu.


Teema algataja
twist

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas twist »

Nonii. Sain karpad sünkroonitud, kuid oli ikka liiga rikas. Seega paigaldasin 140 düüsid. 2. ja 3. silinder enam tagasi ei sülitanud. Seejärel panin äärmistesse silindritesse 130 düüsid. Sünkroonisin ka, aga mitte midagi ei muutunud, teatud pööretel sülitab 1. karpa ikka segu tagasi ja 4. karpa lausa ujub, kui pöörded üle 4000 lähevad. Proovisin äärmiste karpade tühikäigukruvisid ka sisse keerata, märkimisväärset muutust ei toimunud. Nõela kõrguse muutmine ka asja palju paremaks ei teinud.
Enam väiksemaid düüse ei tahaks panna. Pisut imelik, kui ühel karpal on 125 kütusedüüs, teisel 140. Või on see normaalne?
Milles võib olla probleem? Kas ikka liiga pikk sisselase?

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

R4 moootril on düüsid enamasti võrdsed. Kehva jahutusega süsteemidel suurendatakse keskmiste karpade düüse, et hoida segu veidi rikkam - seda väiksema kuumenemise ja mootoriploki ühtlasema jahutuse huvides. Aga erinevus on stiilis äärmistes 130, kesmistes 132 jne... V-mootoril kasutatakse sama loogikat tagumiste silindrite segu rikastamiseks, mis saavad vähem tuulejahutust.

Kas kogu kompoti seadistamisel on kontrollitud ka klapivahed? Minu praktika näitab, et valede klapivahede korral (liiga väikesed) ei ole abi mingist sünkimisest. Kõigepealt klapivahed korda ja siis alles sünkima. Mul hetkelgi teeninduses kaks sarnast isendit, mis sülutavad sisselaskesse tänu liiga väikestele klapivahedele.

Pole kordagi näinud tekstis, mis värvi on küünlad. Kas mustad valged, pruunid? Kui nina ei aita, siis küünlavärvus on esmaseks indikaatoriks...

Miks ei võiks düüsiga väiksemaks minna kui 140??? Näiteks 1000cm3 Yamha R1 stock düüsid on 130 ja käib nagu loom... Kui küünal must, siis mina liiguks küll katsetuse mõttes väiksema düüsi suunas korraks. Aga ootaks infi küünla värvuse osas, siis saaks ehk kaasa mõelda...

Ahjaa - veel seda, et kas see "pikk sisselase" on jäik või pehmest ja painduvast kummist?

Ahjaa2 - kas karpad on samas asendis vertikaalteljel võrreldes CBR900RR-ga. Esimeselt pildilt paistab nagu karparivi liiga horisontaalselt olevat. Kas ujukikambri piirjoon ei peaks olema 900RR-il horisontaalselt ehk sinu sisselaskekollektorid peaksid olema suurema kõverusega? Küsimuse point seisneb ujukikambri kütusetaseme seadistuses. Äkki rikub sul kogu elu ära liiga kõrge ujukitase ja see omakorda põhjustataud karpa paiknemisnurgast, mis muudab ujukinõela sulgumise hetke ja seetõttu tõmmatakse peadüüsist kogu aeg liiga palju kütet üles.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

janis1985
Postitusi: 98
Liitunud: 11 Veebr 2010, 18:51
Tsikkel: kawasaki zx6r
Asukoht: Võru

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas janis1985 »

Karpad tunduvad olevat sul jah liiga väikse nurga alla, kui arvestada kui pikalinad ratta peal on. Ma soovitaks käia kellegi juures sama ratta karpasid vaatamas ja nurk ära mõõta kuidagi.

Kasutaja avatar

Peeter82
Postitusi: 153
Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
Tsikkel: CBR 900 RR
Tänanud: 4 korda
Kontakt:

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas Peeter82 »

Ma võin selle karpa ujuki tasapina homme üle vaadata aga mälu järgi pakuks ka et on suht loodis...


Teema algataja
twist

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas twist »

Tänud kõigi vastuste eest. Autofoorumite regulaarse külalisena on harjumatu juba samal päeval küsimustele vastuseid saada :D

Unustasin mainida jah, küünlad on täiesti mustad. Portselani pealt veel õrnalt paistab vana värvust. 4. silindri küünal veel eriti nõgine.

Väikseid düüse ma enam ei karda panna, pigem kardan erinevatele silindritele niivõrd erinevaid düüse paigaldada(140/130).
Jooksevad isegi mõned Weber 40 DCOE-d 125 düüsidega, seega kui vaja, ei karda ka väikest düüsi panna.

Sisselase on jäik, terastorust. Ühendamiseks kasutasin lühikesi silikoonlõdvikuid, kuna originaal lõdvikud olid pragulised. Must asi kollektori ümber on lihtsalt termoteip.
Leidsin ka parema pildi karpade asetusest.
Pilt
Päris horisontaalaselt pole küll, aga kas nii väike erinevus muudab väga palju? Ratas ka ju pidurdab ja kiirendab, kandes kütust ujukikambris kord ette, kord taha.

Viimane kord karpasid maha võttes märkasin, et kollektoritel on peale pikkuse veel üks disainiviga. Nimelt just enne sisselaskeflantsi läheb toru kitsamaks ja sinna on jäänud selline kergelt nõgus tasku, kuhu kütusesegu koguneda tahab. Igal runneril oli väike lomp sees :?

Nüüd siis küsimus neile, kes vastata oskavad sellelt kohalt.
Kas ikka võib olla probleem liiga pikas sisselaskes? Ja kui on, siis kuidas lahendada uus sisselase, kuna kaane pordid karpadega väga kokku ei lange.
Pilt
Kui järsu pöörde kannatab kollektoritesse sisse jätta, ilma et see karpade tööd oluliselt mõjutaks?
Kujutasin ette midagi sellist, ainult et mul oleks vaja kaks keskmist järsema jõnksuga teha:
Pilt

Postitan siis juba mõne pildi ka lihtsast DIY sünkimise riistapuust, mille meisterdasin.
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Sisselaske pikkuse osas jään vastuse võlgu. Ei suuda end hetkel ette ujutada kütusetilana, mis siis õhuga segunedes mööda pikk kanalit kulgema peaks :-) Küll aga ütleb must küünal ikkagi, et segu rikas. Siin on mingid hädised pildid tsikli mootori asendist raami vahel http://store03.prostores.com/servlet/ri ... 0RR/Detail
Nurga erinevus tundub mulle märgatav ja tundub, et just selles suunas kus ujuk hakkab nõela sulgemise poole liigutama hiljem.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Peeter82
Postitusi: 153
Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
Tsikkel: CBR 900 RR
Tänanud: 4 korda
Kontakt:

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas Peeter82 »

Mäletasin selles suhtes valesti, et ujukikambri kaas ei ole loodis aga need alumised tilad mis seal all on need on pmst maaga risti ehk suht sirgelt ülevalt alla... Proovisin paar pilti ka teha nii et pildil nähtav oleks maaga paraleelselt vast saad abi...

Pilt

Pilt

Pilt

Edit: kiire painti järgi pakuks et sul peaks see punane joon olema maaga risti umbes seega kalde vahe suht meeletu tegelt originaaliga... :D

Pilt

Edit 2: see joon siis karpal mis punase ringi sees on pmst peaks maaga risti olema minu arvamuse kohaselt...

Pilt


Teema algataja
twist

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas twist »

Mehed teavad, mis räägivad!
Keerasin karpasid niipalju püsti, kui lõdvikud lubasid ja enam ei uputanud ega sülitanud.
Nii et pean ikka kollektoreid lühemaks ja suurema nurga alla ehitma.

Krdi-krt, kollesid tehes lugesin igalt poolt soovitusi, et ujukikambri kaane tasapind peab olema loodis. Tundub, et see käis R1 kohta, mille karpad kõikse popimad on. Kui nüüd mõttega asja vaadata, siis tõesti on ujukikamber kujult juba selline, et peaks palju rohkem "püsti" istuma. Justnagu peakski see tühjendustila Maaga risti olema.
Kinnitage või lükake ümber.

Kasutaja avatar

Peeter82
Postitusi: 153
Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
Tsikkel: CBR 900 RR
Tänanud: 4 korda
Kontakt:

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas Peeter82 »

No mis seal ikka kinnitada või ümber lükata selles mõttes, et ratta peal nad nii on nagu ma soovitasin panna ja kui püsti poole keerates paremaks läks siis on vastus käes ju suht... :D


Teema algataja
twist

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas twist »

Nonii, karpad õiges asendis ja originaaldüüsid sees. Enam ei lenda segu vales suunas.
WB näitas tühikäigul ja kohapeal tuuritades 9,8-10. Kiirendusel enamasti 10,5-11, korra 3. käiku piirajani lastes näitas ka 13 ära.
Pisut raiskamine, võiks lahjem olla.
Üle 2500rpm käib väga magusalt, võrreldes originaalkarpaga on erksus hoopis teisest klassist.

AGA. Probleem on tühikäigus. Pärast pöördes käimist hoiab mõnda aega 2000-2500 rpm peal, siis kukub järsku 500 rpm peale ja sureb välja. Tühikäigust pöördeid üles saada on ka raske, enne 2000rpm tahab meelitamist, et pöördesse läheks.
Millest alustada? Kas CBR karpadel tühikäigukruvi sisse keerates ikka vähendab tühikäigusegu hulka või hoopis suurendab?

Karpad on sünkis, aga õhufiltrit ikka pole.

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas TDM »

twist kirjutas:

Nonii, karpad õiges asendis ja originaaldüüsid sees. Enam ei lenda segu vales suunas.
WB näitas tühikäigul ja kohapeal tuuritades 9,8-10. Kiirendusel enamasti 10,5-11, korra 3. käiku piirajani lastes näitas ka 13 ära.
Pisut raiskamine, võiks lahjem olla.
Üle 2500rpm käib väga magusalt, võrreldes originaalkarpaga on erksus hoopis teisest klassist.

AGA. Probleem on tühikäigus. Pärast pöördes käimist hoiab mõnda aega 2000-2500 rpm peal, siis kukub järsku 500 rpm peale ja sureb välja. Tühikäigust pöördeid üles saada on ka raske, enne 2000rpm tahab meelitamist, et pöördesse läheks.
Millest alustada? Kas CBR karpadel tühikäigukruvi sisse keerates ikka vähendab tühikäigusegu hulka või hoopis suurendab?

Karpad on sünkis, aga õhufiltrit ikka pole.

Jämedalt on karpadel nii, et kui tühikäigu kruvi on (õhupuhasti poolt vaadates) enne segusiibrit, siis reguleeritakse tühikäigu segu õhu hulka, kui peale segusiibrit(ehk siis silindril lähemal, siis reguleeritakse segu kütuse kogust!
Seega, kui esimesel juhul kruvi kinni keerates läheb segu rikkamaks(kuna segus oleva õhu hulk väheneb), siis teisel juhul läheb lahjemaks(kuna segus kütuse hulk väheneb)
Loodan, et sai arusaadav!

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

No_name
Postitusi: 211
Liitunud: 19 Apr 2005, 20:31
Tsikkel: Varsti tuleb..

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas No_name »

Ise hakkan ühele vanakooli vw 16v mootorile karpasid paigaldama. Kolle on lastud valmis keevitada. Pumbaks sain ühe weberite karpapumba. Gaasitrossi ja tooretrossi lahendus tuleb veel välja mõelda, ning siis saaks seadistamisega tegelema hakata.

Pilt

Viimati muutis No_name, 14 Okt 2012, 14:45, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
twist

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas twist »

Nüüd on siis nii, et ülalpoole 3000rpm liigub kui unelm. Reageerib kiirelt, segu on 14,5-14,7. Ilmselt liigutan nõela splindi tagasi alla, 13 on palju meeldivam segu, et öösel magada saaks.
Aga tühikäiku ei eksisteeri, pärast kräunutamist(soojana) jääb ikka 2500 peale, siis kukub 500 peale(ehk jookseb täis) ja jääb seisma. Segu kogu selle jama ajal 10.0, ei rohkem ega vähem. Kas võib probleem olla ka nukkvõlli pisut hilises asendis? Selline tunne, nagu lööks sisselaskesse tagasi madalal pöördel.

No_name kirjutas:

Ise hakkan ühele vanakooli vw 16v mootorile karpasid paigaldama. Kolle on lastud valmis keevitada. Pumbaks sain ühe weberite karpapumba. Gaasitrossi ja tooretrossi lahendus tuleb veel välja mõelda, ning siis saaks seadistamisega tegelema hakata.

Ilus kollektor! Trossidena saad jalgratta piduritrosse kasutada, toimivad väga hästi. Edu!

Kasutaja avatar

No_name
Postitusi: 211
Liitunud: 19 Apr 2005, 20:31
Tsikkel: Varsti tuleb..

Re: Honda CBR900RR karpade häälestamisel nõu/abi vaja

Lugemata postitus Postitas No_name »

Tegin täna esimese käivituse. Käima ta läks, aga tahab kõvasti näppimist. Madalamatel pööretel jookseb lihtsalt täis ning sureb välja. Ujutab kambri üle, ning hakkab tuulutusest välja ajama. Seda teeb ainult neljanda ja kolmanda silindri tuulutus. Kui lairiba anduri ning kella kätte saab. Siis süveneb probleemi olemusse natukene rohkem.

Videos on näha, kuidas sellest tuulutusest bensiini välja ajama hakkab ning ära kooleb.

[youtube][/youtube]

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”