2T mootori sissesõit

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
JuSS---
Postitusi: 150
Liitunud: 25 Mär 2011, 22:53
Tsikkel: kx250F
Asukoht: järvamaa, aravete

2T mootori sissesõit

Lugemata postitus Postitas JuSS--- »

Kuidas on kõige õigem teha sissesõitu 2taktilisel krossikal. (kx 125, vahetatud kolvi komp)
lihtsalt madalate pööretega sõitma (kauaks) ?
kohapeal mingi aeg töödata ja siis lasta jahtuda(kaua töödata) ?

Pilt

mudakoll
Postitusi: 17
Liitunud: 29 Juun 2011, 13:24

Re: 2T mootori sissesõit

Lugemata postitus Postitas mudakoll »

Manuali järgi rasvasem segu sisse.Enda Yamul oli vist 1:15 .Algul lase tühikäigul tiksuda u.10 minutit ja siis jahtuda,pinguta sil.pea poldid üle.ja siis paar kolm soojaks-maha jahtuda tsüklit veel.Ja siis tunnike mitte põhjagaasiga sõitu.Ise olen seni nii teinud ja toimib.

Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: 2T mootori sissesõit

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

Arseni Palu raamatus (1976) on mainitud, et tuleks jälgida täpselt tehase eeskirju. Sissesõidu ajal ei tasu rakendada suuri koormusi ja kiirusi. On antud siin mõned ka arvud (vahemaad), kuna mida tuleks teha:

Sissesõiduks loetakse mootorrattastel ja motorolleritetel esimese 2000 km, mopeedidel 1000 km läbimist.

Mainin lisaks, et siin on mõeldud tuttuue masina sissesõitu.

Selleks et vähendada kahetaktilise mootori kuumenemist, tuleb detaile ohtramalt õlitada. Esimese 500...1000km läbimisel lisatagu kütusele õli vahekorras 18:1, 1000...2000km läbimisel 20:1 ka seejärel 25:1. Mopeedimootorid vajavad üldiselt õlirikkamat segu: sissesõidul 15:1, normaalselt 20:1...25:1.

Mainin jällegi, et siin on mõeldud veneaegseid õlisid&masinaid, tänapäeval lisatakse õli vist vähem.

Uue mootori tühikäigupöörded peavad olema suuremad kui sissetöötanud mootoril. Seetõttu tuleb sissesõidul karburaatori reguleeringut muuta. Mõnedel karburaatoritel on ajutine segusiibri tõusupiirik (ülekoormuse vältimiseks). See eemaldatakse pärast sissesõitu.

Sissesõidu ajal ei tohi mootorit üle koormata, kuna sellga kaasneb kergesti mootori ülekuumenemine ja kolvi kinnikiilumine. See aga võib kolbi ja silindrit vigastada ning halvad juhul purustada mootori detailid. Sissesõidu ajal tuleb vältida halbu teid. Kui sissesõit toimub kuumal ajal, tuleb aeg-ajalt teha 10-...15-minutisi peatusi mootori jahutamiseks, kasutades seda aega teiste mehhanismide kontrollimiseks. Sõita tuleb muutliku kiirusega. Tänapäeva kiiretele mootoritele on kestev aeglane sissesõit sama kahjulik, kui enneaegne pidev suur kiirus. Masina tehasejuhendis antakse lubatavad kiirused sissesõidu ajal ükskikute käikude kaupa.

Jällegi ei ole ma kindel, kas see kehtib ka tänapäeva mootorite puhul :D .

Pärast sissesõidu lõppu võib kauem kiirelt sõida, kuid tuleb arvestada, et detailid töötavad end lõplikult sisse alles pärast 5000...6000km läbimist. Kestev kiire sõit võib kolvi kuumutada kinnikiilumiseni ja põhjustada tagaratta järsu blokeerimise tõttu tõsise õnnetuse. Kolvi kinnikiilumisest hoiatab ette hele metalne kõla mootori müras. Seda kuuldes tuleb gaas kohe maha keerata, sidur lahutada ja mootor seisata jahutamiseks. Pärast jahtumist vajutada ettevaatlikult käivituspedaalile, et veenduda, kas kolb liigub täiesti vabalt. Edasi sõita tuleb aeglasemalt.

Nii palju siis raamatutarkusest.

// Silindripea poltide pingutamist oli ka raamatus mainitud; öeldud jah, et külmal mootoril polte pingutada.

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: 2T mootori sissesõit

Lugemata postitus Postitas Bastard »

1000 km krossikal tähendab sissesõidu asemel pigem uut kolbi juba :mrgreen:


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 2T mootori sissesõit

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

miks küll inimesed ei vaevu lugema KASUTUSJUHENDIT ehk manuali... seal on kõik selge sõnaga ära öeldud ja rumalaid küsimusi ei teki! :?

A. Palu motopiibel on küll väärt kirjandus kuid kaasaegsema tehnika juurde tulles on see paljuski üsna kasutu. Kaasaegsete ja ka vanemate "lääne" päritolu mootorite juures kasutatavad tootmistehnoloogiad, materjalid, määrdeained ja detailide viimistlus ning tolerantsid on võrreldes emmide ja jawadega (mida 1976 aastal meie maal müüdi) edasi arenenud külalltki palju. Erinevaid sissetöötamisi kasutatakse vist juba ainuüksi valatud ja sepistatud kolbide kasutamise korral, mida me siin enam räägime. Olid ajad, olid rattad, meetodid ja vahendid, kuid ajaga asjad muutuvad. :)
Ei taha siin tegelikult üldse seda raamatut maha teha, kuna paljuski sai minu tee tsiklimaailma alguse sellest, et tatikana see raamat kapsaks sai loetud.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8433
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 432 korda
Kontakt:

Re: 2T mootori sissesõit

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mudakoll kirjutas:

Manuali järgi rasvasem segu sisse.Enda Yamul oli vist 1:15 .Algul lase tühikäigul tiksuda u.10 minutit ja siis jahtuda,pinguta sil.pea poldid üle.ja siis paar kolm soojaks-maha jahtuda tsüklit veel.Ja siis tunnike mitte põhjagaasiga sõitu.Ise olen seni nii teinud ja toimib.

Päris õige jutt. Kas õli just 1:15 peaks olema (ajab segu ikka väga sassi ja peab äkki düüside kallale minema) aga enam vähem sinnakanti.

Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: 2T mootori sissesõit

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

extinction kirjutas:

miks küll inimesed ei vaevu lugema KASUTUSJUHENDIT ehk manuali... seal on kõik selge sõnaga ära öeldud ja rumalaid küsimusi ei teki! :?

A. Palu motopiibel on küll väärt kirjandus kuid kaasaegsema tehnika juurde tulles on see paljuski üsna kasutu. Kaasaegsete ja ka vanemate "lääne" päritolu mootorite juures kasutatavad tootmistehnoloogiad, materjalid, määrdeained ja detailide viimistlus ning tolerantsid on võrreldes emmide ja jawadega (mida 1976 aastal meie maal müüdi) edasi arenenud külalltki palju. Erinevaid sissetöötamisi kasutatakse vist juba ainuüksi valatud ja sepistatud kolbide kasutamise korral, mida me siin enam räägime. Olid ajad, olid rattad, meetodid ja vahendid, kuid ajaga asjad muutuvad. :)
Ei taha siin tegelikult üldse seda raamatut maha teha, kuna paljuski sai minu tee tsiklimaailma alguse sellest, et tatikana see raamat kapsaks sai loetud.

Seda kindlasti.

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”