XENON
Moderaator: Moded
XENON
Tere
Soovin rattale Xenoneid ette panna.. aga ei suuda otsustada, et millise värvitemperatuuriga.
Socket on H4, Bike on Yamaha R1 1999 ja valikud on kas 4300K ; 5000K või 6000K.
Tean, et minu tegu on tegelikult illegaalne, kuid mootorratturid on liikluses niigi halvasti märgatavad.. mulle isiklikult on juba 2x ette sõidetud, mind märkamata. Kui xenon on õiges asendis ja korralikult paigaldatud, siis ma teisi ei pimesta ja olen ise samas palju paremini märgatavam, tulen ma siis eest, tagant, või küljelt.
Kogemusi? Ettepanekuid?
-
- Postitusi: 568
- Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
- Asukoht: TLN Liiva
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: XENON
Tere.
Kindlasti 4300, see kõige valgem. Ise kasutan täpselt selliseid.
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
Re: XENON
Reaalselt neil valgustuse mõttes suurt vahet polegi. Mõlemad valgustavad hästi, fakt on aga see, et 6000k hakkab tunduvalt paremini silma, st, et põhiline vahe ongi ainult värvitoonis.
Aga selge, ootame, mis teised veel räägivad
-
- Postitusi: 284
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
- Tsikkel: Suzuki GSX1250 FA
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: XENON
Endal ka 2x H4 xenonid peal. Kindel ei ole, aga vist on 6000 sed.
Aga igatahes soovitan neid 100%. Sind märgatakse palju paremini ja öösel on ikka märgatavalt valgem ja parem sõita.
Enda tsiklil on xenonid peal olnud ca 3 aastat ja siiani "ptuiptuiptui" ei ole ka mundris onud/tädid kordagi midagi öelnud selle peale.
Jõudu
Re: XENON
Mul vist ühed 4300K (sellest madalamad on kollakad ja kõrgemad sinaka valgusega) bi-xenonid üle. Korralikud, väikeste ballastidega, et tsiklile ikka peale mahuksid. Odavamatel variantidel on tavaliselt suuremad ballastid ning veel eraldi halogeenpirn, mis ei valgusta suurt midagi. Minu omal on kenasti lähi- ja kaugtule vahetus seesoleva peegli elektromagnetilisel liigutamisel. Ühe korra sai peale pandud, ent siis ülevaatuse ajaks maha võetud ja enam uuesti peale ei läinudki. Võib öelda, et sisuliselt tutikas komplekt.
-
- Postitusi: 31
- Liitunud: 18 Jaan 2011, 20:43
- Tsikkel: Kle500-Tdm850-Gsx600f-Gsr600
Re: XENON
Kruttisin ka endale just xenonid ette ja hoopis teine tera.Sama mure täpselt,et pidevalt keerati ette ja eriti kui päike madalalt selja tagant paistis.Pirnid olid kui ma ei eksi 4700k.Loodame siis,et seadusemehed mu pihta väga ei kurjusta ja siiamaani pole veel keegi tulesi ka vilgutanud,et pimestaks:)
Re: XENON
Ma loodan ka, et näppima ei hakata. Üldiselt on need mundris tädid/onud selliste asjade vastu viimasel ajal tõesti suhteliselt mõistlikud. Samamoodi on nende led-valgustitega numbrimärgid.. selles mõttes, et see ju ei sega mitte kedagi ja on politseile ikka palju paremini nähtavam, kui need mõttetud kollased halogeenid.
Nii on .. 4300K peaks olema kõige valgem (endal auto peal) ja alla selle on juba kollakam ja sellest üle sinakam. 8000k on juba eriti sinine ja pärast seda kisub asi rohekaks/lillakaks.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: XENON
4300k(nö. halogeen) oleks kõige soovituslikum, mida kõrgemaks läheb temperatuur seda kehvemaks läheb kontrast. Muidugi odavad 4300k on pigem 5000k moodi, sinakas läige on ikka sees. Korralik komplekt mis ilusa halogeeni tooni välja annab on lust sõita.
Ohverdan bensiini !
Re: XENON
Siiamaani on siis 6000K ainult ühel olnud ja enamus soovitavad 4300K
Ise tahaks hirmsasti 6000k panna.. oleks ilus sinine ja veel paremini märgatavam, kui 4300K.
Re: XENON
oma kogemusest tean, et selle aasta r1'l (tegelikult kõigil v.a. luup tulel) jäävad xenonid vastikult silma paistma. Vähemalt kui 4300 paned, siis mõni mõtleb, et ehk unustas täiekad peale.
Re: XENON
No siis tuleks natuke ratsida ja sättida sedasi, et silma otseselt ei paistaks.. või samas, vähemalt teised märkavad Sind
Re: XENON
piibek kirjutas:...
Ise tahaks hirmsasti 6000k panna.. oleks ilus sinine ja veel paremini märgatavam, kui 4300K.
enda rattale panin ka 6000K ning valgust on rohkem kui küll, aga mul luubid ka sees.
Re: XENON
ma alustan lollide küsimuste vooru:
kui xenoni soov siis kas piisab ainult pirni vahetusest või tuleb miskit veel kruttida/paigaldada/vahetada?
-
- Postitusi: 320
- Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
- Tsikkel: Bastard
- Asukoht: tln
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: XENON
see ksenooni teema sind oluliselt nähtavamaks ei muuda. pigem tekib probleem sellega. kuna valgusvihk on tugevam, siis kipuvad kaasliiklejad kaugust ning sinu lähenemiskiirust veel vääramalt hindama. proovitud. testitud.
üldse ma ei saa aru mis ksenoonid - rongi prose toppige ikka ette
Re: XENON
Fos kirjutas:oma kogemusest tean, et selle aasta r1'l (tegelikult kõigil v.a. luup tulel) jäävad xenonid vastikult silma paistma. Vähemalt kui 4300 paned, siis mõni mõtleb, et ehk unustas täiekad peale.
Sõltub, kas kasutada bi-xenone või tavalisi. Esimesel variandil on tule ees peegel/kate, mis peegeldab valguse reflektorile, nagu ka tavalisel tulel olema peab. Reflektor siis hajutab valguse ühtlasemalt. Odavamatel komplektidel aga mingit peeglit/katet ees ei ole ning xenoni valgusvihk paisatakse lihtsalt laiali. Loomulikult ei ole kumbki variant ideaalne lahendus, kuid bi-xenon muudab valgusvihu oluliselt paremaks ning võimalik pimestamine väheneb.
Re: XENON
Luupi kahjuks ei ole jah. Oleks luup, oleks teine teema. Siis ei tekiks mingit kisa kära, ei politsei ega muude meeste poolt.
Ise vaatan ka Xenoneid Marolist (http://www.maroli.ee) .. Nii palju kui tean, pole keegi sealt tellitud toodete üle kurtnud, endalegi autole 4300K ostetud, siiani toimivad hästi, garantii saab ka kaasa.
Miks siis ei muuda nähtavamaks? Ikka muudavad.. ja las nad siis hindavad mu lähenemiskiirust ja kaugust valesti, vähemasti üldse MÄRKAVAD. Nagu eelpool mainitudki, teistelegi ette sõidetud..
Re: XENON
Nee kuradi nurgataga autoxenonide mehed võiksid nahhi käia oma tuledega. Isegi praeguse päevavalguse ajal pimestavad kõvasti ja mida aeg edasi seda rohkem selliseid idikaid on teedele tekkinud, oma kuradi vanade masinatega ja wannabe xenon sees..... Kui ikka ette pole nähtud siis nahhi toppida sinna neid junne
Re: XENON
Sama võiks öelda nendele meestele, kes oma pütid meelega tagant ära võtavad ja linnainimesi ja vanamutikesi oma plärisevate summutitega hirmutavad. Aga see selleks, need nokad, kes oma vanadele saanidele ilgelt kõrge värvitemperatuuriga odavad xenonid ise lolli peaga ette on kruttinud ning need võimalikult kõrgele sätitanud, et ikka ise näeks ja kõik teised ka näeks, et poisil on uus Xenon lamp ees - ajavad tõesti natukene vihale. Selles mõttes.., et võiks asja mõistlikumalt ka ajada.
-
- Postitusi: 320
- Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
- Tsikkel: Bastard
- Asukoht: tln
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: XENON
kui sa rohkem kui 500km oma elus oled rattaga sõitnud, siis peaksid teadma et ei ole mingit vahet. sind ei nähta ikkagi ja keeratakse igal võimalikul juhul ette. oskamatule juhile oled igat moodi märkamatu. käesolevaga kaasneb veel vaid oskavale juhile olukorra hindamise raskendamine.
Re: XENON
Mul VFR800 on ees lähituledes 2 H7-t ja lisaks veel kaugtuledeks samuti 2 H7-et. Kuna jäi aasta tagasi üle 2 korralikku japside toodet siis paigaldasin kah oma rattale ( värvuseks siis 4300K). Peaks ütlema, et kuna sellel rattal on lähituled nagunii praktiliselt sama head kui tavalisel keskklassi autol, siis minu nägemisega teistel probleeme pole vast olnud aga samas endal on nüüd peale xenonite paigaldust õhtusel pimeda ajal ikka tükk maad parem sõita näen kohe päris hästi ja millegipärast erinevalt kunagi autokoolis õpetajate öeldule( vältige öist sõitmist motika seljas, et esiteks pime siis vastik jne), meeldib mulle just millegipärast õhtusel ajal samamoodi sõita nagu päeval. Mure endal on ainult selles, et ise ei näe rattal olles kas need tuled vastutulijat pimestavad või ning loomulikult ei tahaks teistele halba ja seetõttu palusin eelmine aasta naisel lasta üle vaadata vastu sõites, kuid tuli välja, et teda absoluudselt ei huvita minu tegevused selle tsiteerin: taparelvaga ja seetõttu on see asi praegu siiani veel tegemata jäänud. Kuna nüüd juba istun jälle ratta seljas, siis vast õnnestub mõnel tuttaval paluda vaadata, keda hivitab ka tehnika mõningal määral.
VFR-il on kirgas klaas tuledel ja niipalju täheldasin küll, et seda peab põhimõtteliselt kogu aeg puhtana hoidma kuna mustaks saades tundub see valgusviht vägagi laiali valguma - vastupidiselt puhtale klaasile, siis on täpselt joon näha teepeal. Muidugi regullisin ma tuled veidi madalamale.
Re: XENON
Nagu öeldud sai, siis Bi-Xenonil on tule ees peegel/kate, mis peegeldab valguse reflektorile ja reflektor hajutab valguse ühtlasemalt laiali, seega muudab Bi-Xenon valgusvihu oluliselt paremaks ja võimalik pimestamine väheneb! Kui on oskamatu debiilik autojuht, siis teeb Ta seda niikuinii, see on ilmselge. Samahästi võiks üldse sõitmata jätta..
Ja jälle üks positiivne kogemus. On ilmselge, et xenoniga näeb paremini sõita ja kui on õigesti regullitud, siis ei häiri see mitte kedagi.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: XENON
Jah, tavalisele halogeenile retrofit tehes peab vaatama, et tuli oleks võimalikult heas konditsioonis. Igasugune mustus ja kriipsudest, kraapsudest peab klaas ning reflektor puhas olema. Teha seda ei tohi aga kui olla piisavalt pädev siis suurt asja selles pole. Mõnel narva kopikal on küll õudne tuuning mis isegi poola lennukid taevast alla laseb.
Ohverdan bensiini !
Re: XENON
.. Ja mina peaksin ikkagi omalt poolt tegema nii, et minul oleks hea, et ma suurendaks oma turvalisust liikluses ja, et mind oleks parem märgata. Seda, et nokkasid nii palju liikluses on, selle koha pealt ei saa mina isiklikult midagi ette võtta
Re: XENON
mmz kirjutas:Fos kirjutas:oma kogemusest tean, et selle aasta r1'l (tegelikult kõigil v.a. luup tulel) jäävad xenonid vastikult silma paistma. Vähemalt kui 4300 paned, siis mõni mõtleb, et ehk unustas täiekad peale.
Sõltub, kas kasutada bi-xenone või tavalisi. Esimesel variandil on tule ees peegel/kate, mis peegeldab valguse reflektorile, nagu ka tavalisel tulel olema peab. Reflektor siis hajutab valguse ühtlasemalt. Odavamatel komplektidel aga mingit peeglit/katet ees ei ole ning xenoni valgusvihk paisatakse lihtsalt laiali. Loomulikult ei ole kumbki variant ideaalne lahendus, kuid bi-xenon muudab valgusvihu oluliselt paremaks ning võimalik pimestamine väheneb.
Pole vahet, et bi-xenon ja loogiline, et H4 puhul on tegu bi-xenoniga. Silma paistab ta selle pärast, et valgust kiirgav osa on xenonil teistsuguse kuju ja pikkusega ja reflektor on mõeldud lühikese hõõgniidiga korrektselt näitamiseks.
Kui soovid, siis võime mõni õhtu kokku saada, mul on sõbral elus näide olemas, kuidas bi-xenon silma paistab, saad vaadata ka, kuidas 6k'ne välja näeb
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.