XENON

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

Tere

Soovin rattale Xenoneid ette panna.. aga ei suuda otsustada, et millise värvitemperatuuriga.

Socket on H4, Bike on Yamaha R1 1999 ja valikud on kas 4300K ; 5000K või 6000K.

Tean, et minu tegu on tegelikult illegaalne, kuid mootorratturid on liikluses niigi halvasti märgatavad.. mulle isiklikult on juba 2x ette sõidetud, mind märkamata. Kui xenon on õiges asendis ja korralikult paigaldatud, siis ma teisi ei pimesta ja olen ise samas palju paremini märgatavam, tulen ma siis eest, tagant, või küljelt.

Kogemusi? Ettepanekuid?

Kasutaja avatar

pets77
Postitusi: 568
Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
Asukoht: TLN Liiva
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 8 korda

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas pets77 »

Tere.

Kindlasti 4300, see kõige valgem. Ise kasutan täpselt selliseid. 8)

KTM 890 Adventure . Ktm 525 xc. Honda TRX450R quad. Peugeot 55TA 125cm 1954a. Aprilia SR50 Factory 06. Kõik garages
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

Reaalselt neil valgustuse mõttes suurt vahet polegi. Mõlemad valgustavad hästi, fakt on aga see, et 6000k hakkab tunduvalt paremini silma, st, et põhiline vahe ongi ainult värvitoonis.

Aga selge, ootame, mis teised veel räägivad :)


Ercki
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
Asukoht: Tartu

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas Ercki »

Pane 4300K siis ei häiri seadusemehi kah niivõrd.

Kasutaja avatar

Snuffit
Postitusi: 284
Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
Tsikkel: Suzuki GSX1250 FA
Asukoht: Rapla
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 8 korda

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas Snuffit »

Endal ka 2x H4 xenonid peal. Kindel ei ole, aga vist on 6000 sed.

Aga igatahes soovitan neid 100%. Sind märgatakse palju paremini ja öösel on ikka märgatavalt valgem ja parem sõita.

Enda tsiklil on xenonid peal olnud ca 3 aastat ja siiani "ptuiptuiptui" ei ole ka mundris onud/tädid kordagi midagi öelnud selle peale.

Jõudu :bsmile:

Kasutaja avatar

mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas mmz »

Mul vist ühed 4300K (sellest madalamad on kollakad ja kõrgemad sinaka valgusega) bi-xenonid üle. Korralikud, väikeste ballastidega, et tsiklile ikka peale mahuksid. Odavamatel variantidel on tavaliselt suuremad ballastid ning veel eraldi halogeenpirn, mis ei valgusta suurt midagi. Minu omal on kenasti lähi- ja kaugtule vahetus seesoleva peegli elektromagnetilisel liigutamisel. Ühe korra sai peale pandud, ent siis ülevaatuse ajaks maha võetud ja enam uuesti peale ei läinudki. Võib öelda, et sisuliselt tutikas komplekt.

Kasutaja avatar

metsamüdistaja
Postitusi: 31
Liitunud: 18 Jaan 2011, 20:43
Tsikkel: Kle500-Tdm850-Gsx600f-Gsr600

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas metsamüdistaja »

Kruttisin ka endale just xenonid ette ja hoopis teine tera.Sama mure täpselt,et pidevalt keerati ette ja eriti kui päike madalalt selja tagant paistis.Pirnid olid kui ma ei eksi 4700k.Loodame siis,et seadusemehed mu pihta väga ei kurjusta ja siiamaani pole veel keegi tulesi ka vilgutanud,et pimestaks:)

Loud pipes save lives!
Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

Ma loodan ka, et näppima ei hakata. Üldiselt on need mundris tädid/onud selliste asjade vastu viimasel ajal tõesti suhteliselt mõistlikud. Samamoodi on nende led-valgustitega numbrimärgid.. selles mõttes, et see ju ei sega mitte kedagi ja on politseile ikka palju paremini nähtavam, kui need mõttetud kollased halogeenid.

Nii on .. 4300K peaks olema kõige valgem (endal auto peal) ja alla selle on juba kollakam ja sellest üle sinakam. 8000k on juba eriti sinine ja pärast seda kisub asi rohekaks/lillakaks.

http://www.google.ee/imgres?q=xenon+500 ... =124&ty=49


Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas Melx »

4300k(nö. halogeen) oleks kõige soovituslikum, mida kõrgemaks läheb temperatuur seda kehvemaks läheb kontrast. Muidugi odavad 4300k on pigem 5000k moodi, sinakas läige on ikka sees. Korralik komplekt mis ilusa halogeeni tooni välja annab on lust sõita.

Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

Siiamaani on siis 6000K ainult ühel olnud ja enamus soovitavad 4300K :)

Ise tahaks hirmsasti 6000k panna.. oleks ilus sinine ja veel paremini märgatavam, kui 4300K.

Kasutaja avatar

Fos
Postitusi: 260
Liitunud: 20 Okt 2008, 12:23
Tsikkel: foorumi vihatuim
Asukoht: Tallinn

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas Fos »

oma kogemusest tean, et selle aasta r1'l (tegelikult kõigil v.a. luup tulel) jäävad xenonid vastikult silma paistma. Vähemalt kui 4300 paned, siis mõni mõtleb, et ehk unustas täiekad peale.

If it has tits or wheels It will get you in trouble.
Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

No siis tuleks natuke ratsida ja sättida sedasi, et silma otseselt ei paistaks.. või samas, vähemalt teised märkavad Sind :D

Kasutaja avatar

lauri393
Postitusi: 105
Liitunud: 21 Apr 2008, 18:41

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas lauri393 »

piibek kirjutas:

...
Ise tahaks hirmsasti 6000k panna.. oleks ilus sinine ja veel paremini märgatavam, kui 4300K.

enda rattale panin ka 6000K ning valgust on rohkem kui küll, aga mul luubid ka sees.

If you find wearing proper gear is too hot, you are just not fast enough !
Kasutaja avatar

rinx85
Postitusi: 312
Liitunud: 21 Veebr 2012, 22:27
Tsikkel: jah

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas rinx85 »

:wack: ma alustan lollide küsimuste vooru:
kui xenoni soov siis kas piisab ainult pirni vahetusest või tuleb miskit veel kruttida/paigaldada/vahetada?

Kasutaja avatar

lauri393
Postitusi: 105
Liitunud: 21 Apr 2008, 18:41

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas lauri393 »

ainult pirnide vahetamisest ei piisa, plokke ka vaja. Valid õige komplekti ja ainult ühendamise vaev :bsmile:

If you find wearing proper gear is too hot, you are just not fast enough !
Kasutaja avatar

mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas mmz »

Mul pakkuda korra küljes olnud komplekt 30 euroga. See, mida eelmises postis kirjeldasin.

Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 320
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 21 korda

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas wicked »

see ksenooni teema sind oluliselt nähtavamaks ei muuda. pigem tekib probleem sellega. kuna valgusvihk on tugevam, siis kipuvad kaasliiklejad kaugust ning sinu lähenemiskiirust veel vääramalt hindama. proovitud. testitud.
üldse ma ei saa aru mis ksenoonid - rongi prose toppige ikka ette :wack:

Kasutaja avatar

mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas mmz »

Fos kirjutas:

oma kogemusest tean, et selle aasta r1'l (tegelikult kõigil v.a. luup tulel) jäävad xenonid vastikult silma paistma. Vähemalt kui 4300 paned, siis mõni mõtleb, et ehk unustas täiekad peale.

Sõltub, kas kasutada bi-xenone või tavalisi. Esimesel variandil on tule ees peegel/kate, mis peegeldab valguse reflektorile, nagu ka tavalisel tulel olema peab. Reflektor siis hajutab valguse ühtlasemalt. Odavamatel komplektidel aga mingit peeglit/katet ees ei ole ning xenoni valgusvihk paisatakse lihtsalt laiali. Loomulikult ei ole kumbki variant ideaalne lahendus, kuid bi-xenon muudab valgusvihu oluliselt paremaks ning võimalik pimestamine väheneb.

Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

Luupi kahjuks ei ole jah. Oleks luup, oleks teine teema. Siis ei tekiks mingit kisa kära, ei politsei ega muude meeste poolt.

Ise vaatan ka Xenoneid Marolist (http://www.maroli.ee) .. Nii palju kui tean, pole keegi sealt tellitud toodete üle kurtnud, endalegi autole 4300K ostetud, siiani toimivad hästi, garantii saab ka kaasa.

Miks siis ei muuda nähtavamaks? Ikka muudavad.. ja las nad siis hindavad mu lähenemiskiirust ja kaugust valesti, vähemasti üldse MÄRKAVAD. Nagu eelpool mainitudki, teistelegi ette sõidetud..

Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

Tegemist ikka Bi-Xenoniga jah (H4) ..

Siis ikkagi tasub ju jamada :)

Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

Nee kuradi nurgataga autoxenonide mehed võiksid nahhi käia oma tuledega. Isegi praeguse päevavalguse ajal pimestavad kõvasti ja mida aeg edasi seda rohkem selliseid idikaid on teedele tekkinud, oma kuradi vanade masinatega ja wannabe xenon sees..... Kui ikka ette pole nähtud siis nahhi toppida sinna neid junne

Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

Sama võiks öelda nendele meestele, kes oma pütid meelega tagant ära võtavad ja linnainimesi ja vanamutikesi oma plärisevate summutitega hirmutavad. Aga see selleks, need nokad, kes oma vanadele saanidele ilgelt kõrge värvitemperatuuriga odavad xenonid ise lolli peaga ette on kruttinud ning need võimalikult kõrgele sätitanud, et ikka ise näeks ja kõik teised ka näeks, et poisil on uus Xenon lamp ees - ajavad tõesti natukene vihale. Selles mõttes.., et võiks asja mõistlikumalt ka ajada.

Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 320
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 21 korda

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas wicked »

kui sa rohkem kui 500km oma elus oled rattaga sõitnud, siis peaksid teadma et ei ole mingit vahet. sind ei nähta ikkagi ja keeratakse igal võimalikul juhul ette. oskamatule juhile oled igat moodi märkamatu. käesolevaga kaasneb veel vaid oskavale juhile olukorra hindamise raskendamine.


TheKris
Postitusi: 13
Liitunud: 21 Mär 2012, 11:57
Tsikkel: VFR800

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas TheKris »

Mul VFR800 on ees lähituledes 2 H7-t ja lisaks veel kaugtuledeks samuti 2 H7-et. Kuna jäi aasta tagasi üle 2 korralikku japside toodet siis paigaldasin kah oma rattale ( värvuseks siis 4300K). Peaks ütlema, et kuna sellel rattal on lähituled nagunii praktiliselt sama head kui tavalisel keskklassi autol, siis minu nägemisega teistel probleeme pole vast olnud aga samas endal on nüüd peale xenonite paigaldust õhtusel pimeda ajal ikka tükk maad parem sõita näen kohe päris hästi ja millegipärast erinevalt kunagi autokoolis õpetajate öeldule( vältige öist sõitmist motika seljas, et esiteks pime siis vastik jne), meeldib mulle just millegipärast õhtusel ajal samamoodi sõita nagu päeval. Mure endal on ainult selles, et ise ei näe rattal olles kas need tuled vastutulijat pimestavad või ning loomulikult ei tahaks teistele halba ja seetõttu palusin eelmine aasta naisel lasta üle vaadata vastu sõites, kuid tuli välja, et teda absoluudselt ei huvita minu tegevused selle tsiteerin: taparelvaga :lol: ja seetõttu on see asi praegu siiani veel tegemata jäänud. Kuna nüüd juba istun jälle ratta seljas, siis vast õnnestub mõnel tuttaval paluda vaadata, keda hivitab ka tehnika mõningal määral.
VFR-il on kirgas klaas tuledel ja niipalju täheldasin küll, et seda peab põhimõtteliselt kogu aeg puhtana hoidma kuna mustaks saades tundub see valgusviht vägagi laiali valguma - vastupidiselt puhtale klaasile, siis on täpselt joon näha teepeal. Muidugi regullisin ma tuled veidi madalamale.

Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

Nagu öeldud sai, siis Bi-Xenonil on tule ees peegel/kate, mis peegeldab valguse reflektorile ja reflektor hajutab valguse ühtlasemalt laiali, seega muudab Bi-Xenon valgusvihu oluliselt paremaks ja võimalik pimestamine väheneb! Kui on oskamatu debiilik autojuht, siis teeb Ta seda niikuinii, see on ilmselge. Samahästi võiks üldse sõitmata jätta..

Ja jälle üks positiivne kogemus. On ilmselge, et xenoniga näeb paremini sõita ja kui on õigesti regullitud, siis ei häiri see mitte kedagi.


Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas Melx »

Jah, tavalisele halogeenile retrofit tehes peab vaatama, et tuli oleks võimalikult heas konditsioonis. Igasugune mustus ja kriipsudest, kraapsudest peab klaas ning reflektor puhas olema. Teha seda ei tohi aga kui olla piisavalt pädev siis suurt asja selles pole. Mõnel narva kopikal on küll õudne tuuning mis isegi poola lennukid taevast alla laseb.

Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

.. Ja mina peaksin ikkagi omalt poolt tegema nii, et minul oleks hea, et ma suurendaks oma turvalisust liikluses ja, et mind oleks parem märgata. Seda, et nokkasid nii palju liikluses on, selle koha pealt ei saa mina isiklikult midagi ette võtta :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
piibek
Postitusi: 149
Liitunud: 25 Nov 2010, 13:58
Tsikkel: Yamaha R1

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas piibek »

Hahh :D

Kasutaja avatar

Fos
Postitusi: 260
Liitunud: 20 Okt 2008, 12:23
Tsikkel: foorumi vihatuim
Asukoht: Tallinn

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas Fos »

mmz kirjutas:
Fos kirjutas:

oma kogemusest tean, et selle aasta r1'l (tegelikult kõigil v.a. luup tulel) jäävad xenonid vastikult silma paistma. Vähemalt kui 4300 paned, siis mõni mõtleb, et ehk unustas täiekad peale.

Sõltub, kas kasutada bi-xenone või tavalisi. Esimesel variandil on tule ees peegel/kate, mis peegeldab valguse reflektorile, nagu ka tavalisel tulel olema peab. Reflektor siis hajutab valguse ühtlasemalt. Odavamatel komplektidel aga mingit peeglit/katet ees ei ole ning xenoni valgusvihk paisatakse lihtsalt laiali. Loomulikult ei ole kumbki variant ideaalne lahendus, kuid bi-xenon muudab valgusvihu oluliselt paremaks ning võimalik pimestamine väheneb.

Pole vahet, et bi-xenon ja loogiline, et H4 puhul on tegu bi-xenoniga. Silma paistab ta selle pärast, et valgust kiirgav osa on xenonil teistsuguse kuju ja pikkusega ja reflektor on mõeldud lühikese hõõgniidiga korrektselt näitamiseks.

Kui soovid, siis võime mõni õhtu kokku saada, mul on sõbral elus näide olemas, kuidas bi-xenon silma paistab, saad vaadata ka, kuidas 6k'ne välja näeb :bsmile:

If it has tits or wheels It will get you in trouble.
Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 320
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 21 korda

Re: XENON

Lugemata postitus Postitas wicked »

saad küll isiklikult midagi selleks teha - ära roni oma p*** tuledega liiklusesse

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”