Aita valida enduurot metsasõiduks

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

Tere
Palun soovitage enduuro ratast mulle, kes ma kaalun 90kg, 185 pikk, sõidaksin rattaga metsateel (nt metsasihtidel kolamine), karjamaal, kruusa peal max mingi 10km lõike, 100km raske varustusega matku selle masinaga tegema ei hakkaks. Peaks olema siis tänavalegaalne ka, et saaksin kuhugi metsani sõita, krossarit ei taha. Ma ei hakka selle rattaga iga päev juristama, pigem selline nädalavahetuse pill-kergeks tuulutamiseks. Ma pole proff sõitja, samas ei taha ka ratast, mille 2a pärast välja vahetan, sest jääb lahjaks (ja isegi kui vahetan 2a pärast siis praegu ikkagi ei taha ratast, mis on ilmselgelt minust kogenenumale sõitjale märksa kohasem). Meeldib keskmiselt äkiline ja piisavalt jõuline ratas (kui ikka keerata siis võiks masin mõistliku aja jooksul reageerida ka, samas kui masin tahab kogu aeg minust kiiremini liikuda ja liiga kergelt esiots üleval on siis pole ka minu rida - ehk siis ma pole megakiire reaktsiooniga ega väga suurte sõiduoskustega), vahepeal raskema maastiku läbimine – mudasemad lõigud, vesised ja pool-pehmed kraavid nt, masin peaks olema suuteline ka madalamatel kiirustel adekvaatselt reageerima, et ei oleks nii, et ma peaks pöördeid kogu aeg kõrgel hoidma, kindlasti pole ma selline agressiivne krossimees, kes teeb pikki hüppeid ja laseb pidevalt põhjagaasiga munakivid ratta alt lendamas:). Pigem siis metsas kergelt manööverdatav, väikesed hüpped, piisavalt kerge ning kiire-jõuline, et minu raskus tal ei aitaks vesistesse-mudastesse kohtadesse kinni jääda ja külili vajuda - piisavalt jõudu ja kiirust, et jõuaks mind ära vedada keskmiselt raskel maastikul, et ma ikka jõuaks suht algajana lenksust kinni ka hoida ning et fun-factor oleks garanteeritud ühele pühapäevapeerule:D.
Kuna ma suht vähe sõidaks siis ei tahaks ka mõttetult palju raha paigutada sinna. Endal on jäänud nt silma Yamaha wr250r – kas see ratas minu 90kg kaalu juures omab vähese-mõõduka kasutuse korral piisavalt fun-ressurssi ning ei lagune ka liiga kiirelt-mõistlikult pikk hooldusvälp hobisõtjale (kaasa arvatud mõõduka hinnaga varuosad)? Ma pole ühegi 250 rataga sõitnud.
Uurisin ka siinseid varasemaid teemasid, aga eks uusi masinaid on ka peale tulnud. Ise ma päris uut ostma ei hakkaks, raha on vaid korras kasutatud ratta jaoks.
Ma tean, et jutt sai pikk ja kindlasti kordasin ennast, aga pigem korrata kui miskit puudu jätta – lühidalt tahaks siis pühapäeva fun ratast 90kg mehele pigem suts alla keskmiselt agressiivse sõidustiili puhul.
Tänud!

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Loff »

Pigem soovitaks 450-650 cc masinaid selliste kriteeriumite täitmiseks.
Oled Eesti kuulutusteportaalid läbi hekseldanud?

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1964
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Tavastia
Tänanud: 149 korda
Tänatud: 184 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Vint »

Dominator - igati lollikindel, on minekut ja kannatab pori sees möllata. Kaal ehk on natukene miinuseks, kuid algaja vaevalt, et kogu võimsust sellel rattalgi kasutab.
( Kui huvi saad proovida, müün enda oma. Ülejäänud jutt privasse.)


Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Melx »

Njah, 250 võrri pole küll mõtet võtta, eriti kui plaani lähiajal mitte vahetada. Ma pole küll spetsialist aga loogiliselt vaata, et väiksest pead just kogemustega fun kätte saama kui suur larf paagi alla lajatab paar korda ja fun on koguaeg ning potentsiaali on edasiste kogemuste jaoks alati. Lahjaks vist jääb ka alati :bsmile:

Ziccel

Ohverdan bensiini !

Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

olen pilgu peale heitnud auto24'jas, aga ega ma eriti tea ju mida otsida:) miks muidu 450-650 - kas jõumoment on parem?
selline gas gas ratas jäi ka viimati silma http://www.mototehnika.ee/used/998002, aga lähemalt pole ta kohta uurinud, mõtlesin, et küsin siinselt rahvalt enne ka.
kas dominaator siis kitsamatel pool-pehmetel metsaradadel ka kõlbab?, ma mõtlen et kaal on jah ehk veidi suur tal seal võimlemiseks - aga ega mul kogemust taga pole. kunagi kui transalpi moodi ratast otsisin (mitte siis selleks otstarbeks nagu siin kirjeldasin, vaid enamikus maantesõiduks) siis motodepoo müügimees eriti soosivalt dominaatorisse ei suhtunud.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Loff »

See Gas Gas on mu sõbra oma, ei teadnudki, et Ta seda müüb. Mine proovi aga pigem kuulub see ratas sinna tatt lennus kategooriasse. Aga kogu aeg ei pea ka peale keerama, ehk siis iga aparaadiga saab rohkemal või vähemal määral rahulikult sõita.

Suurema kubatuuriga rattad on rahulikumad, kui rääkida karpaga masinatest ja dual-sport ratastest (dominator, DR)

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

kabemik
Postitusi: 21
Liitunud: 09 Nov 2008, 23:45

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kabemik »

Kui ikka tõsine huvi, siis võid helistada 56612822 homme(s.t. tegelt täna juba) miski peale 10.00 hommikul.
Paned "riiuriided" selga, teed väikese väljasõidu kesk-Eestisse, istud ühe sellise ratta selga mida siin eelnevalt kirjeldasid ja proovid.
Usu mind sellisest tegevusest on rohkem kasu kui netist pilte taga ajada ja unistada:)

PS. biker.ee foorumi kell näitab midagi muud kui minu käoga kell seina peal :shock:

weix


Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

kus sa siin kesk-eestis asud, ma ise paides? ja kas sa tegeled off-road turismiga või on sul lihtsalt mõni selline tore mudaratas?
jah ja vaadates nt neid dominaatori videosid you tuubist siis sellest masinast võiks siiski suts äkilisem ja kergemini pehmel pinnasel manööverdatavam masin olla.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Loff »

kruusale kirjutas:

jah ja vaadates nt neid dominaatori videosid you tuubist siis sellest masinast võiks siiski suts äkilisem ja kergemini pehmel pinnasel manööverdatavam masin olla.

Siis helista Vahurile ja lepi proovisõit kokku!

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

huvitav kuidas sellised rattad nagu see gasgas ja nt yam wr450f ka ülekuumenemisele vastu peavad kui ma seal suvel võsavahel temaga teinekord pool tundi jändan kus mingi eriline tuuleke ei puhu.


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

ise valiks sinu nahas 450 enduro. 250 ilmselgelt jääb sinu kaalus lahjaks. lc4 võib sobida kui lisakilod ei hirmuta ja tuledega "krossikas" pole eesmärk. paksus pasas kus tsikkel ilma juhi kaasabita enam ei sõida, annab tsikli juures iga kilogramm hästi tunda ja seega ise vaataksin kergemaid rattaid. kui ostad domika, xt või taolise, siis pärast poris võibolla vannud et nihhuijaa seda vaja oli.

endurodel nagu gasser ja wr450 üldjuhul radikatel vent ka peal, mis temperatuuri tõustes sisse lülitub ja jahutama hakkab, ses suhtes et abiks ikka.

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas madone »

xt660r

kerge endurtsiga jälle mugavat hoodlevälpa jms. ei saa


Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

mnjaa. kaal on tõesti lahterdamisel abiks, kui ikka nt puude vahel tõmmelda siis kergemat ratast on lihtsam küljelt küljele "loopida" ja pa*ast läbi lükata kui sinna kinni jääb.
nt kaalu järgi:
gas gas 450fse mingi 120kg
wr450f 130kg
lc4 140kg või 450exc 115kg
samas xt660r 180kg - see rohkem kõva pinnase masin nagu, et väga pehme peale ei kipuks või kuidas.
kui sa ütled, et hooldevälp pole mugav siis kui lühike see nt sel gasgas'il / wr450f'l olla võiks?
ma siiski arvan, et see tsikkel mis ma hetkel otsin jääb kerge endurtsi valda, mulle tundub et hetkel sellest mulle piisaks nii rahast lahtisaamise (tahaks 2k eur hakkama saada) kui sõidurõõmu koha pealt. küsimus on siis lihtsalt, et milline oleks järelturul parima hinna ja kval suhtega.

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas madone »

Ma ei tea, pole probleemi... liiv, muda, kruus, maantee.. kõik on ok. Ainult õige rehv alla ja tuld.

kerge enduurokaga mõõdad sa hooldusvälpa tundides ja aegajalt pead kõik laiali kiskuma, mingi sellise teema, et 15-20k tagant vahetad õli ja sõidad ilma kap remota võid ära unustada :)


Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

ja see wr450f käiks siis nt sinna kergema enduuroka alla?

Kasutaja avatar

Kangru
Postitusi: 422
Liitunud: 15 Juun 2007, 11:01
Tsikkel: Gas Gas 250 EC
Asukoht: Kiili vald

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Kangru »

Hommik.
450 sinu kaalu puhul. Aga kui ära tüdined selle pommi tassimisest ja soovid järgmist levelit siis 2T 250 millele saab igal ajal suure silindri peale visata kui peaks vajadus tekkima.
Mine kindlasti Kabemiku juurde sõitma ja võta näiteks Lärmiga ühendust veab su korra ümber võrtsu seal ka neljapoolesed see on tepel mällu igaveseks.
4T tahab kindlasti metsas venti ja paisupaak ei teeks ka paha. Äärmisel juhul võid ka mõelda mõne 500 se peale aga neil on võimu liiga palju ja sellega ei ole eriti lõbus kulgeda. Metsas on kõige parem piisava võimsusega väle ja võimalikult kerge ratas. Metsas ei ole vaja hullu pauku vaid mõistust.
Sõbrad kui inimene soovid metsa ratast siis ärge toppige kohe oma 150 pluss pomme letti. Ma saan aru, et teil on vaja nendest lahti saada aga nendega ei saa metsas korralikult sõita nagu teemaalgataja soov oli.
Mõtlen metsas mitte metsateel kus on lombid. Loodan, et keegi ei pahandanud aga suuname inimese ikka õigele teele.

Terv.
Tõnu.

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas madone »

ta ju räägib metsateedest. See +50-60 kg ei ole mingi määraja sellise leveli juures.

see nö. pomm läheb igaltpoolt läbi ilma probleemideta, ofcoors ei sõida sa sellega männikul liiva künka tippudel nii, et tagaratas aint puudutab ja loomulikult on veits raskem porist välja õngitseda aga ei pea ju siis sealt kõige sitemast kohast läbi pressima?!

lisaks on see, et sa ei saa murevaba hooldust kerge rattaga, täielik fakt.
wr450f-il vahetad sa mingi 8-10tunni või 700km pärast õli? on umbes nii?

180kg ei ole mingi pomm, koos kergete enduurokatega igalpool käidud.. jah mudas liivas sõidavad kerged eest ära aga päeva lõpus istun mugava istme peal ja sõidan matkaringiga teise Eesti otsa. (alguses mõtled, et see pole oluline aga kui kohalik mets on millimeetri rihmaga risti-rästi läbi mõõdetud siis tekib ikka tahtmine kaugemale minna maid avastama, nüüd kui hakkad kergega jaurama siis pmst on $ märgid silmeees ja tead, et kui koju jõuad siis läheb hoolduseks)
ma ise kaalun 65kg ja pole veel kunagi kuhugi nii kinni jäänud, et tuleb kõrvale telk püsti panna.

võtame siis KTM superenduro, 185 kg.... on siis pomm või? Kas mitte Lärm ei pauguta sellega nii, et tuumasõda lahti?!
aga tolle puhul räägime juba 8000 €-st

http://www.auto24.ee/used/979254 palun väga, reklaamin mingi lambi tegelase ratast.

olen ise ka kergete ratastega sõitnud ja kunagine krossi sõitja, kogemus on siiski selline, et kerged rattad on käru/furgooni meestele

soovitan + ja - tabeli teha ning siis otsustada selle põhjal mis tähtsam on.

Kasutaja avatar

demineerija
Postitusi: 362
Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
Asukoht: Talsinki
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas demineerija »

Aasta paar tagasi kulgesin Suzuki XF650ga ringi. Ja kannatas ka tollega edukalt metsas/rabas mütata.

Kaalus see kusagil 170kg, kui ma nüüd õigesti mäletan. Ise olen 100 ringis.

Kokkuvõttes istu mõnele rattale peale ja tee proovi. Tagumikutunne on see kõige õigem. :bsmile:

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas bitter »

tonjuh kirjutas:

450 sinu kaalu puhul.

Kui valida on konkreetselt 250 ja 450 vahel, siis jah. Aga ka 400-l on minu 93 kg jaoks minekut maa ja ilm. Ja ilmselt ka 350-l. Kui Harjumaa kaugeks ei jää siis 350 registripilli saaksid proovida paari päeva pärast: http://www.ktm.ee/?p=5546

Kui sirgelt kulgemine ära tüütab ja kurvisõitu ka nautida tahad, siis - mida raskem ratas ja/või suurem mootor, seda raskem on seda kurvidesse väänata. Suurem mootor tekitab suurema gürojõu, mis püüab ratast otse hoida.


Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

Aitüma vastuste eest!
Sul Tõnu on olnud/on nt see gg450fse, mis sa selle hooldusest rääkida võid – tihti seda teha vaja? Ja nagu kõige ees mainitud, ma sõidaks just selle hetkel otsitava rattaga suht vähe, ainult nö pühapäevapill. Kui see hooldus 10h pärast piirneb vaid õlivahetusega siis mis seal ikka, aga kui pean hakkama masinat pulkadeks kiskuma tagasihoidliku hobikasutuse korral mingi 2x aastas siis ei näe tõesti mõtet.
Võtan siis siin nimetatud tegelastega ka ühendust ja vaatan mis nemad räägivad, mul lihtsalt hetkel rattad puudu et kuhugile kohale minna.
Mul pole ka midagi selle vastu kui keegi üritab mulle maha ärida oma pilli, aga sel juhul vastaku see masin ka minu soovidele. Ma olen küll antud zanris algaja:), aga ostuga tuli takus pole ja nii mõnigi kord elus on selgunud, et mõni ost tulebki hetkel tegemata jätta ja raha juurde muretseda.
See Tõnu lause iseloomustab mu soove hästi: “Metsas on kõige parem piisava võimsusega väle ja võimalikult kerge ratas.”
Ma saan su jutust madone täiesti aru. Siiski arvan, et metsas enda välja elamiseks ja maanteel kulgemiseks on vaja eri rattaid, muidu ei saa ühte neist tegevustest nautida täielikult. Ega ma ei usu, et puhtalt maastikukummiga on mõnus ja otstarbekas 100km asfaldil sõita või raskema rattaga üle kuivenduskraavi hüpet teha-viimane ON kindlasti teostatav xt660r'ga, kuid kindlasti kergem teostada nt selle gasgas'ga. ja kui sellised valikud on korduvad siis hakkab emma-kumma ratta nõrkus aina enam esile kerkima.
Igast review asjadesse tasub muidugi suhtuda kaine mõistusega, kuid mingi pildi nad annavad. Kui sa uurid siin http://www.cycleworld.com/ten_best_bikes/ välja toodud enduro rattaid aastakäikude kaupa siis näed, et väga suuri rattaid sinna klassi ei ole sattunud.
To bitter, kui ma neid ktm uusi pille proovima tulen siis ma pean 5aastat ootama enne kui nad mulle tasukohaseks muutuvad:D. aga õigus küll, et hetkel pigem tahaks ratast, mida on lihtsam kitsastes oludes kantseldada.
Poleks raha poleks probleemi, aga just raha vähesus nõuab kaalukamat otsustust.
Tänud kõigile senise abi eest, kui Tõnu ja bitter veel viitsiksid kaks sõna rääkida 450 kanti siklite hoolduse sagedusest siis oleks väärt info!

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 673
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 204 korda
Kontakt:

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas randel »

madone kirjutas:

võtame siis KTM superenduro, 185 kg.... on siis pomm või? Kas mitte Lärm ei pauguta sellega nii, et tuumasõda lahti?!
aga tolle puhul räägime juba 8000 €-st

http://www.auto24.ee/used/979254 palun väga, reklaamin mingi lambi tegelase ratast.

"Lambi tegelane" ütleb Superenduro kohta nii, et kuniks tagarattal on pidamist, on tegemist suurepärase rattaga ja võimeka juhi käes võib imesid teha. Siiski on 190kg kuskile mutta või palgi taha kinni jäädes vägagi tuntav vahe 120-130kg rattaga võrreldes ja mina ei tahaks küll üksi metsas selle rattaga kuhugi kraavi põhja jääda, selleks on palju paremaid valikuid. Sellised 200kg kanti rattad sobivad siiski "teedele" mitte metsa, olgu need siis metsa-, muda-, kruusa- jne teed. Loomulikult saab ka nende ratastega metsas "sõita", aga mingi nauding see minu arust küll pole.
Superenduro on või on olnud mitmel tuntud tegelasel, Lärm, Volts, Brauer ja siiski lähevad ka nemad metsa enamasti kergema rattaga.
Kerge ratta õlivahetusvälp on jah reeglina 10h ringis, aga niisama metsas poole gaasiga põristades pole sellest minutipealt kinnipidamine ülikriitiline ja ega see liitrike õli vahetada kah mingi raketiteadus ole, poolest tunnist rohkem kui küll.

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Villem »

bitter kirjutas:
tonjuh kirjutas:

450 sinu kaalu puhul.

Kui valida on konkreetselt 250 ja 450 vahel, siis jah. Aga ka 400-l on minu 93 kg jaoks minekut maa ja ilm. Ja ilmselt ka 350-l. Kui Harjumaa kaugeks ei jää siis 350 registripilli saaksid proovida paari päeva pärast: http://www.ktm.ee/?p=5546

Kui sirgelt kulgemine ära tüütab ja kurvisõitu ka nautida tahad, siis - mida raskem ratas ja/või suurem mootor, seda raskem on seda kurvidesse väänata. Suurem mootor tekitab suurema gürojõu, mis püüab ratast otse hoida.

Sorri, et teemat segan kerge OT'ga aga ma vist olen pime või ei ole seal tõesti kellaaegu millas nad võiks seal kohal olla. Kas keegi teab ehk täpsemalt?
Natuke nõrk oleks minna nt hommiku poole, lõuna paiku või õhtul kas liiga vara või liiga hilja ning asjast ilma jääda. Aega ei saa kinni panna, kuna ei tea täpselt millas vaba aeg tekib. :bsmile:

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

meili neile;)

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas madone »

randel kirjutas:
madone kirjutas:

võtame siis KTM superenduro, 185 kg.... on siis pomm või? Kas mitte Lärm ei pauguta sellega nii, et tuumasõda lahti?!
aga tolle puhul räägime juba 8000 €-st

http://www.auto24.ee/used/979254 palun väga, reklaamin mingi lambi tegelase ratast.

"Lambi tegelane" ütleb Superenduro kohta nii, et kuniks tagarattal on pidamist, on tegemist suurepärase rattaga ja võimeka juhi käes võib imesid teha. Siiski on 190kg kuskile mutta või palgi taha kinni jäädes vägagi tuntav vahe 120-130kg rattaga võrreldes ja mina ei tahaks küll üksi metsas selle rattaga kuhugi kraavi põhja jääda, selleks on palju paremaid valikuid. Sellised 200kg kanti rattad sobivad siiski "teedele" mitte metsa, olgu need siis metsa-, muda-, kruusa- jne teed. Loomulikult saab ka nende ratastega metsas "sõita", aga mingi nauding see minu arust küll pole.
Superenduro on või on olnud mitmel tuntud tegelasel, Lärm, Volts, Brauer ja siiski lähevad ka nemad metsa enamasti kergema rattaga.
Kerge ratta õlivahetusvälp on jah reeglina 10h ringis, aga niisama metsas poole gaasiga põristades pole sellest minutipealt kinnipidamine ülikriitiline ja ega see liitrike õli vahetada kah mingi raketiteadus ole, poolest tunnist rohkem kui küll.

eks jah igalühel oma arusaam kuid imo pühapäeval metsasihte avastama minna mingi competition rattaga pole väga pointi.
see -50...60 kg no ma ei tea.


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Ausõna, XT laadsete ratastega on metsas sõit üks ulme rassimine. Paned natuke uimast ja pärast sikutad nagu idioot, et ratast kätte saada. See võtab kogu metsas sõitmise isu lõpuks ära. :nono: Kruusal ja tugeval pinnasel see eest puhas nauding.


Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

ärme nüüd raksu ka lähe:) senini on suhteliselt eduline vestlus olnud. ega ma pole veel ju millegi kasuks ega kahjuks otsustanud. privas nt kirjutas mulle väga pikalt ja põhjalikult noor motohunt, kellel on yamaha tt600r ning kes on rattaga väga rahul juba 3 aastat - odav osta, pidada, piisavalt fun - muidugi pole ta nagu 450exc:) (ja tõesti kas tasub sellist võimast ratast osta vaid pühapäeval kergelt ringikäristamiseks), aga pühapäevaseks töristamiseks vb väga halb mõte polegi see tt600r, kuigi ühes väljamaa foorumis mainis üks sama ratta omaja, et eriline puude vahel kulgeja see ikkagi pole (130kg).
ausalt öelda ma peangi hakkama uuesti mõtlema et kus siis täpselt, kui palju ja kuidas ma seal looduses sõidan sest nagu näha sellist väikest trail-bike ei saa ei odavalt osta ega pidada.

Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Olen oma Freewindiga seni kõik sõidud teinud. Kannatab ka pisut muda, lompe ja sammalt. Tõsi on, et metsa minnes maksab veepudel ühes võtta, sest kui kuskile takerdud, siis on korralik higistamine garanteeritud. Muidugi - ma sõidan asfaldi rehviga (Mitas E-08). Vähe kärnalisemate papudega oleks kulgemine ka märksa edulisem. Seni olen lähtunud arusaamast, et kus on näha, et on sõidetud või käidud (on rada ees) seal saan ma ka sõita.

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?
Kasutaja avatar

gaas
Postitusi: 29
Liitunud: 05 Aug 2009, 11:57
Tsikkel: CRF 250

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas gaas »

Olen ise selle tee läbi teinud, alustades Transalp`iga, siis Domikas jne. kuni 300cc 2T ja traielini välja. Sinu kriteeriumitele vastab 450 4T hardenduro. Kui ostad Domika või midagi sellist, vahetad selle varsti välja. Jah, sellega on võimalik metsas mütata, kuid see on pigem piin kui mõnu. Hooldust ja remonti tahavad hardendurokad kordades rohkem kui Dominatori klassi masinad (nende põhiline kulu on ainult bensiin), aga minu arvates tasub see end ära. Kui GG ostad, siis infoks, et see Itaalia pritsung seal peal ei tööta päris nii nagu peaks ja tahab pidevat "kaasa mõtlemist", muidu on igati hea pill. Vedrustus (mis on hardenduroka puhul kõige tähtsam) on parem kui enamikul teistel ratastel, varuosade saadavus täiesti OK.

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Möku »

Kui rahakott ikka tõega pitsitab ja üle 500 euro aastas sellele hobile kulutada ei saa, siis tt600r oleks ainuke mõistlik kompromiss.

Aga ega see 10-15 tunni õlivahetusvälp ja 100-150 tunni kolvivahetusvälp ei ole midagi koledat. Kui ainult pühapäeviti sõitmas käid, 3-4 tundi korraga puhast sõiduaega, (iga pühapäev ei saa ka, sest muid asju ka teha), siis vahetad ühe liitri õli korra kahe kuu jooksul ja kolbi korra kahe aasta jooksul. Ei ole midagi kallist.

Aga kui hakkad ka talvel sõitma ja tuled võistlustele osalema, siis alles hakkavad kulud kasvama ja tuulutad mitutuhat eurot aastas selle hobi peale ning oled sealjuures õnnelik. Aga selleni on sul veel 2-3 aastat aega. Seni kulged kuluefektiivselt, kui ostad korralikult hooldatud ratta.

Kui hästi läheb, siis 3-4 aastat vana ratta ostad mingi 3+ tuhhiga ja hiljem paari aasta pärast müüd 3- tuhhiga maha ka, kui ise ka ratast korralikult hooldad. Õli mahub liiter ja õlifiltri võid pestava peale panna. Kui piduriklotsid ka kõvemad ostad, siis podistadki ainult kütusekuluga.

Mis on veel eelis, et kui ostad Freewindi või Xt660 vms, siis seal on plastid hästi rabedad ja kallid taastada. XT-l on ka veepumba korpus plastist ja ulatub karterist julgelt välja. Seal polegi kivi otsa sõita vaja, aitab kännust või puujuurel külili vajumisest, et sind metsa jätta ja mitmesajaeurone remondiarve saada. Kergetel võistlusratastel aga on kõik väga tugevaks tehtud, komkpaktselt karterikaitse alla sätitud ning plaste remontima ei pea - paned aga nipukatega kinni kuniks ratast müüma hakkad.

Nii et kui tahad tegelikult ka sõita, siis on kergenduuro ka hooaja kokkuvõttes odavam pidada ("tested on animals" - ma olen selle omal nahal läbi teinud). Aga ratas osta kindla mehe käest kes on ratast korralikult hooldanud. Ja tegelikult ka 250 kuupi ei jää sulle väikseks. Õpid sellega hoopis täpsemalt ja paremini sõitma. Kuigi 450 oleks mugavam.

Ja tule Võrtsjärve enduurot vaatama maikuus. Saad inspiratsiooni ;-)

Usinus-Kasinus-Cosinus

jäme kobra
Postitusi: 134
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Honda 900 CBF
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 4 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Lugedes küsija esimest postitust arvan,et parim variant oleks Ktm Lc 4 supercomp(omasin ise mõnda aega) või Honda xr 650 r.Need masinad on piisavalt kerged ja võimekad,et sõita tingimustes,mida silmas peetud.Samas pole ka hooldusvälbad nii tihedad ja rahulikumal sõidul kulud minimaalsed.Kergel hardendurol 250-450 cm peal kõrge forsseeringuga võistlusmootor ja see vajab peale õlivahetuse ka pidevat klappide kontrolli ja reguleerimist.Kui laiskusest jätta klapivahed omapead,siis peagi tuleb investeerida juba suurem summa põlenud klappide vahetamiseks ja pesade lõikuseks.Samas,kui tunned,et oled valmis masinat pidevalt hooldama siis ise krossiga tegelenud inimesena pean tunnistama,et 450 4t on muidugi njummi.2 taktilisi masinaid aeglaseks töristamiseks ei soovita,need pillid tahavad ikka peal hoidmist,et mootor õiget häält teeks ja ennast täis ei tõmbaks.

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”