Kõver käiguvahetushoob
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kõver käiguvahetushoob
Hirmus tahtmine on uuesti sirgeks ajada üks kõveraks sõidetud käiguhoob. Ise soojendaks hooba enne gaasipõletiga ja siis äkki katsuks väänata. Minu küsimus ongi, et kas ma olen õigel teel või on mingi parem kavalus. Välja näeb selline
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
Re: Kõver käiguvahetushoob
Ära lõhud pead naguinii ju uue ostma. Katseta muidugi. Gaasipõleti ja tungraud oleks minu vahendite valik.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Kõver käiguvahetushoob
Kui see hoob alumiiniumist, pole soendamisest mingit tolku. On vaid oht, et sulatad känkrasse, kuna alumiiniumi soendades ei anna miski märku, millal liiga saab.
Pressi all sirgeks pressida kõige mõistlikum. Kui tekib kuskile pragu, tuleb see lihtsalt kinni keevitada ja siledaks käiata-lihvida uuesti.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Kõver käiguvahetushoob
koi kirjutas:Kui see hoob alumiiniumist, pole soendamisest mingit tolku. On vaid oht, et sulatad känkrasse, kuna alumiiniumi soendades ei anna miski märku, millal liiga saab.
Pressi all sirgeks pressida kõige mõistlikum. Kui tekib kuskile pragu, tuleb see lihtsalt kinni keevitada ja siledaks käiata-lihvida uuesti.
On ikka küll abi! Väänasin kord sõbral siduriheebli peale kukkumist niiviisi sirgeks. Ilma kuumutamata ei oleks ilmaski önnestunud, aga kuumutades oli väga lihtne heeblile endine kuju anda.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Kõver käiguvahetushoob
Väike vahemärkus, kõik alumiiniumisulamid kaotavad 300 oC juures oma tugevuse!
Saad teise sirgeks küll aga siis on ta pehme!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Kõver käiguvahetushoob
Mina läheks sellise kavaluse peale välja, et soetaks liigendiga käiguvahetushoova. Pidurihoovaga nii ka tegin. Siis pole järgmise külilikäimise juures ka muret, et hoovaga midagi juhtuks.
Teatud tüüpe alumiiniume saab ka vanandada kõvaduse taastamiseks, aga see juba omaette keemia.
Re: Kõver käiguvahetushoob
kas külm alumiinium sirgeks pressides mõrasi sisse ei võta
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Kõver käiguvahetushoob
Loff kirjutas:Väike vahemärkus, kõik alumiiniumisulamid kaotavad 300 oC juures oma tugevuse!
Saad teise sirgeks küll aga siis on ta pehme!
No, ja kuidas sa näed, et nüüd on temp. 150...250...300...350....ups, tilkus põrandale...
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Kõver käiguvahetushoob
koi kirjutas:Loff kirjutas:Väike vahemärkus, kõik alumiiniumisulamid kaotavad 300 oC juures oma tugevuse!
Saad teise sirgeks küll aga siis on ta pehme!No, ja kuidas sa näed, et nüüd on temp. 150...250...300...350....ups, tilkus põrandale...
Alumiiniumi sulamistemperatuur on 660˚C
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Kõver käiguvahetushoob
AndrusB kirjutas:Ma olen oma tsiklite hoovad kõik sirgeks väänanud. Paras temperatuur on Al pinnalt näha. Mõned tõed peavad selged olema.
Sulam ka määrab tagasiväänatavust. Eks selle tüki sirgeks saamisega nikerdamist on , aga tundub, et on võimalik.
Jõudu!
Andrus, Sa tegeled metallidega iga päev! Sul on metallide hingeelu selge. Kas teemaalgatajal ka on? Kui hakkad oma elus esmakordselt metalli väänama ja selleks on alumiinium ja siis veel gaasiga kuumutama...!? Tulemus on etteteadmata.
Alu on väga hea soojusjuht. Kuumutad seda kõverat kohta, aga kogu hoob soojeneb praktiliselt üleni samale temperatuurile ja sirgestades võid valesti toestades hoova hoopis mujalt kõveraks ajada. Samuti jahtub tunduvalt toeuskoht jne...
600 celsiust on jah sulamis temp, aga mitte kõikidel sulamitel. Kui juba sulamis temperatuurini on kuumutatud, ongi asi pekkis!
Loomulikult, kui inimesel on nii hea silm või suured kogemused määrata silmajärgi metalli ligilähedane temperatuur, siis see on ju hea
Ma püüan vaid siin hoiatada selle toimingu iseärasusi.
Olen pikki aastaid metalli väänanud, keevitanud... ja alumiinium ja malm on minarust kõige pirtsakamad ühendid.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Kõver käiguvahetushoob
koi kirjutas:Loff kirjutas:Väike vahemärkus, kõik alumiiniumisulamid kaotavad 300 oC juures oma tugevuse!
Saad teise sirgeks küll aga siis on ta pehme!No, ja kuidas sa näed, et nüüd on temp. 150...250...300...350....ups, tilkus põrandale...
Sellist vigurit oled näinud?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Kõver käiguvahetushoob
No mina olen siiamaani kasutanud sellist http://www.arvirent.eu/public/galleries ... poleti.jpg gaasipõletit ja on olemas ka hüdropress, millega siis tavaliselt pukse ja laagreid on hea pesast välja pressida.
Plaan oleks siis pressi all äkki pinge peale ja samaaegselt kuumutada... eks siis paistab millal see "prõks" käib.
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Kõver käiguvahetushoob
Mina väänasin oma ratta piduri- ja käiguhoova tagasi nii, et keerasin hoova üht otsa pidi (võllile kinnitamise poole) kruustangide vahele kinni, siis andsin gaasipõletiga paindunud kohale kuuma (ühtlaselt kogu ümbermõõdule) ja samal ajal surusin teise käega (kinnas, puidust klots vms kuumakaitseks kätte) hoovale vaikselt peale. Mingil hetkel andis ilusti järgi ja paindus õigeks. Ja alumiiniumi jäikus väheneb oluliselt varem kui 660C juures, ehk et minu arust ei ole niimoodi talitades küll ohtu, et mingi hetk voolab sula alumiinium vahepealt lihtsalt minema
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Kõver käiguvahetushoob
Mul ka naine tegi ühe tsikliga väheke proovisõitu ja kukkus väikse hoo pealt külili. Käiguvahetushoob läks väheke kõveraks. Võtsin kullinokad ja väänasin jõuga sirgeks. Töötab siiamaani ja väga palju vastupanu ei osutanud. Visuaalselt ei paistnud mingeid pragusid jms ka.
Re: Kõver käiguvahetushoob
Alumiiniumi võid vabalt enne sirgestamist kuumutada tavalises praeahjus ,kõige ohutum !
Re: Kõver käiguvahetushoob
Ranx kirjutas:Alumiiniumi võid vabalt enne sirgestamist kuumutada tavalises praeahjus ,kõige ohutum !
irw... ja kõige säästlikum oleks koos ahjukartulitega seda teha
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
Re: Kõver käiguvahetushoob
holma kirjutas:Mina läheks sellise kavaluse peale välja, et soetaks liigendiga käiguvahetushoova. Pidurihoovaga nii ka tegin. Siis pole järgmise külilikäimise juures ka muret, et hoovaga midagi juhtuks.
Teatud tüüpe alumiiniume saab ka vanandada kõvaduse taastamiseks, aga see juba omaette keemia.
[img]PILT[/img]
sellest vigurist ei oleks olnud tal kasu kuna käiguvaheti on väljapoole kõver
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Kõver käiguvahetushoob
Feil, kukkudes liikumise pealt haarab käiguhoova ots maad ja liikumine proovib seda tahapoole painutada. Tulemuseks ongi see et väänab väljapoole.
Re: Kõver käiguvahetushoob
sai asja küll... thanks, kes viitsisid kaasa mõelda.
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Kõver käiguvahetushoob
Mis meetodit siis lõpuks kasutasid?
Re: Kõver käiguvahetushoob
Fikseerisin hoova ära ja hakkasin soojendama väändunud kohta ja hiljem hakkasin tasapisi pinget avaldama. Vahepeal lasin metallil nn. uue olukorraga vähe harjuda. Pressi vahel ei julgenud teostada, kuna käega on parem tunnetus, et asjaga liiale ei läheks. (Kogu protsessi ajal soovitan endal hinge kinni hoida )
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.