Abi õli valikul..
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Abi õli valikul..
Tere,
Oskab keegi teadjamees seletada, miks sport mootorratastel peaks olema täissünt õli.
Kevadel plaanis nagu alati vahetada õli, aga kuna ZX6R '03 on enda käes ainult paar kuud, siis ei tea kumba eelistada...poolsünti või täis...aiman et täissünt on parem, teada tahaks miks täpselt see nii on.
Ette tänades!!
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Abi õli valikul..
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nt_advisor
Siit näed ära mida Sinu rattale sisse panna ja tootja valid juba ise.
Re: Abi õli valikul..
Raiki kirjutas:http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nt_advisor
Siit näed ära mida Sinu rattale sisse panna ja tootja valid juba ise.
Tänud, aga saidil on näidatud nii täis sünt kui ka poolsünt.
Mind aga huvitab, miks ma peaks eelistama üht või teist..
Re: Abi õli valikul..
Sünteetilisi baasõlisid kasutatakse mootoriõli valmistamiseks kui õli peab tagama kõrgelt forsseeritud mootori hea õlituse mistahes temperatuuril, tema kindla käivituse ka külmal ajal, võimaldama pikka õlivahetusvälpa ning õli hind ei ole esmane prioriteet.
Mineraalõli ja sünteetilise õli segamisel saadakse poolsünteetilised õlid. Neil on piisavalt head määrimisomadused nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel. Hinnalt jäävad mineraal- ja täissünteetiliste õlide vahepeale.
Sünteetiliste õlide eelised:
Kood: Vali kõik
Sünteetiline õli töötab mehhaaniliselt paremini ja põhjustab väiksemat võimsusekadu (molekulid on sarnase kujuga).
Sünteetilise õli voolavus nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel on võrreldes mineraalõliga tunduvalt parem ning seetõttu kulub mootor eriti külmkäivituse puhul vähem.
Säilub parem töövõime kogu hooldusintervalli kestel, samas kui mineraalõlil see halveneb pidevalt. Õli pikem eluiga tagab pikema õlivahetuse intervalli.
Suurem kokkuhoid ja väiksem mõju keskkonnale.
Külmkäivituse all mõeldakse käivitust, kui ümbritseva keskkonna temperatuur on alla 20 °C. Uurimused näitavad, et 80% mootori kogu kulumisest toimub külmkäivituste ajal. Üleminekul ühelt õlisordilt teisele tuleb mootor hoolikalt läbi pesta.
Põhjused on järgmised:
Sünteetilised mootoriõlid on valmistatud polüalfaolefiinide (PAO), polüisobuteenide (PIB) või sarnaste sünteetiliste süsivesinike segu baasil. Need ained on mineraalõliga sarnased ja seetõttu mineraalõlipõhiste määrdeainetega hästi segunevad ning segamine iseenesest probleeme ei põhjusta.
Komplikatsioone võivad tekitada estritel põhinevad vedeldajad. Nad lisavad sünteesõlidele täiendavaid pesevaid omadusi. Juhul, kui mootori kuumadele osadele on varem kasutatud mineraalõli oksüdatsiooni tõttu tekkinud lakisarnased sadestised, mis on vanema mootori puhul tavaline nähtus, võib sünteetiline õli need lahti leotada.
Lahtileotatud sette osakesed jäävad sünteesõlisse ringlusse. Nad võivad kiiresti ummistada filtri või takistada õli liikumist õlikanalites.Sageli põhjustab selline saaste õli kiiremat vananemist, kui seda sünteesõlilt oodata võiks. Halvimal juhul võib mootor kinni kiiluda. Pesemisefekti soodustab lisaks asjaolu, et uuemad õlid (nt. SAE 0W30) on oluliselt vedelamad kui mineraalõlipõhised SAE 15W40 või poolsünteetilised SAE 10W40 õlid.
Loodan et said piisavalt asjaliku vastuse
Re: Abi õli valikul..
Oli hea vastus küll
innar11 kirjutas:Sünteetilisi baasõlisid kasutatakse mootoriõli valmistamiseks kui õli peab tagama kõrgelt forsseeritud mootori hea õlituse mistahes temperatuuril, tema kindla käivituse ka külmal ajal, võimaldama pikka õlivahetusvälpa ning õli hind ei ole esmane prioriteet.
Mineraalõli ja sünteetilise õli segamisel saadakse poolsünteetilised õlid. Neil on piisavalt head määrimisomadused nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel. Hinnalt jäävad mineraal- ja täissünteetiliste õlide vahepeale.
Sünteetiliste õlide eelised:
Kood: Vali kõik
Sünteetiline õli töötab mehhaaniliselt paremini ja põhjustab väiksemat võimsusekadu (molekulid on sarnase kujuga). Sünteetilise õli voolavus nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel on võrreldes mineraalõliga tunduvalt parem ning seetõttu kulub mootor eriti külmkäivituse puhul vähem. Säilub parem töövõime kogu hooldusintervalli kestel, samas kui mineraalõlil see halveneb pidevalt. Õli pikem eluiga tagab pikema õlivahetuse intervalli. Suurem kokkuhoid ja väiksem mõju keskkonnale.
Külmkäivituse all mõeldakse käivitust, kui ümbritseva keskkonna temperatuur on alla 20 °C. Uurimused näitavad, et 80% mootori kogu kulumisest toimub külmkäivituste ajal. Üleminekul ühelt õlisordilt teisele tuleb mootor hoolikalt läbi pesta.
Põhjused on järgmised:
Sünteetilised mootoriõlid on valmistatud polüalfaolefiinide (PAO), polüisobuteenide (PIB) või sarnaste sünteetiliste süsivesinike segu baasil. Need ained on mineraalõliga sarnased ja seetõttu mineraalõlipõhiste määrdeainetega hästi segunevad ning segamine iseenesest probleeme ei põhjusta.
Komplikatsioone võivad tekitada estritel põhinevad vedeldajad. Nad lisavad sünteesõlidele täiendavaid pesevaid omadusi. Juhul, kui mootori kuumadele osadele on varem kasutatud mineraalõli oksüdatsiooni tõttu tekkinud lakisarnased sadestised, mis on vanema mootori puhul tavaline nähtus, võib sünteetiline õli need lahti leotada.
Lahtileotatud sette osakesed jäävad sünteesõlisse ringlusse. Nad võivad kiiresti ummistada filtri või takistada õli liikumist õlikanalites.Sageli põhjustab selline saaste õli kiiremat vananemist, kui seda sünteesõlilt oodata võiks. Halvimal juhul võib mootor kinni kiiluda. Pesemisefekti soodustab lisaks asjaolu, et uuemad õlid (nt. SAE 0W30) on oluliselt vedelamad kui mineraalõlipõhised SAE 15W40 või poolsünteetilised SAE 10W40 õlid.Loodan et said piisavalt asjaliku vastuse
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Abi õli valikul..
FYI, enamus kaasaegsetest "full synthetic" kirjaga õlidest baseeruvad tegelikult 3 kategooria baasõlil. 3 kategooria baasõli on hüdrokrakkimise/hüdroisomeriseerimise kaudu hästi puhastatud mineraalõli. Mitte et ma teaks mida need krakkimismeetodid endast täpselt kujutavad. Kuid võiks teada, et poest "full synth" kirjaga kankut ligi haarates saate peaaegu kindlalt mineraalõli. See omakorda ei tähenda, et peaks paanikat tegema või müüjat sõimama, turundus on selline. Need kes puhtalt PAO või sünteesestritel baseeruvat õli soovivad on ilmselt asjaga nagunii kursis..
--
Vallo
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Abi õli valikul..
Minu mäletamist mööda oli see asi isegi kohtus ja lepiti kokku, et hüdrokrakitud on synthetic ja PAO ja muude maagaasist sünteesitud polümeeride baasil fully synthetic.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Abi õli valikul..
macintosh kirjutas:Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?
Osta poest potsku sünteetilist õli, soojenda mootor, lase vana õli välja, kalla potskust uus õli sisse ja voila, saadki teada et mootoris on sünteetiline õli.
Re: Abi õli valikul..
jackson kirjutas:macintosh kirjutas:Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?
soojenda mootor....
Kas soojendamisel on mingi sügavam eesmärk ka? Idees tulid nii ehk naa mingi aeg tagasi sõidust, mootor soe, õli valgus alla karterisse jne.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Abi õli valikul..
macintosh kirjutas:Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?
Üleval pool on ju selgelt kirjas, paned täis sündi sisse, kui midagi ei juhtu oli täis sünt, kui kokku jookseb kokku oli mineraalne, või seal kahe vahel!
-
- Postitusi: 320
- Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
- Tsikkel: Bastard
- Asukoht: tln
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Abi õli valikul..
mootor soojaks ikka enne. ei saa maha magada suuremat võimalust õlipunnil keere minema keerata.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Abi õli valikul..
Nongrata kirjutas:jackson kirjutas:macintosh kirjutas:Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?
soojenda mootor....
Kas soojendamisel on mingi sügavam eesmärk ka? Idees tulid nii ehk naa mingi aeg tagasi sõidust, mootor soe, õli valgus alla karterisse jne.
Õli peaks kiiremini välja voolama ja seda just mineraali puhul(küllap sellest ajast ka see soojendamine), sünteetilisel jääb lihtsalt see, et kuuma filtrit on palju põnevam küljest keerata kui külma!
Re: Abi õli valikul..
Nongrata kirjutas:jackson kirjutas:macintosh kirjutas:Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?
soojenda mootor....
Kas soojendamisel on mingi sügavam eesmärk ka? Idees tulid nii ehk naa mingi aeg tagasi sõidust, mootor soe, õli valgus alla karterisse jne.
Lihtsat viisi ei ole kuidas teada saada mis õli sees. Õige on õli ära vahetada(nagu ma aru saan siis jutt sinu uuest rattast ja peaaegu alati vahetatakse äsja soetatud rattal õli välja). Ja samas õlivahetus intervall nii või naa 12 kuud kui ei tea mis õli sees ja ilmselt ei tea ka siis millal viimati vahetati. Mootor peab alat olema töösoe kui õli vahetatakse, kuna õli siis vedelam ja setted(väiksed metallosakesed mis kulumisega tekivad) ei ole veel põhja/karterisse settinud ja tulevad vahetamis käigus vana õliga lihtsamalt välja.
Re: Abi õli valikul..
Osta omale poest mootoriõli (kasvõi seda mida tahad mootorisse kunagi kallama hakata)..
Pane mölemad mingi potsiku sisse, loomulikult sama suured ja hea kui on läbipaistvad..
Hoia ühte öues, paari plusskraadi juures nagu meil praegu on, ja lase teine pliidil ilusti soojaks, nagu ta mootoris on kui söidust tulla..
Ja nüüd katsu kallata neid kuskile mujale anumasse, soe tuleb silmaga nähtavalt kiiremini ning seinte peale jääb vähem ehk siis mootorisse mahub rohkem uut ja puhast öli..
Filtri keeramise teeb see asja juures pönevamaks küll, pean tunnistama
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: Abi õli valikul..
TDM kirjutas:sünteetilisel jääb lihtsalt see, et kuuma filtrit on palju põnevam küljest keerata kui külma!
Ei saa märkimata jätta lisaboonusena ka osadel ratastel õlifiltri asetsemise leegitorude vahel - see teeb soojast peast õli vahetamise palju põnevamaks
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Abi õli valikul..
retro kirjutas:Ei saa märkimata jätta lisaboonusena ka osadel ratastel õlifiltri asetsemise leegitorude vahel - see teeb soojast peast õli vahetamise palju põnevamaks
Oh seda õnne! Meie pere mõlemal rattal on leegika vahel.
Re: Abi õli valikul..
macintosh kirjutas:retro kirjutas:Ei saa märkimata jätta lisaboonusena ka osadel ratastel õlifiltri asetsemise leegitorude vahel - see teeb soojast peast õli vahetamise palju põnevamaks
Oh seda õnne! Meie pere mõlemal rattal on leegika vahel.
See on honda! Mind küll ei segand see leegikas, panin talve töökinda kätte ja ära ta sai sealt-ah ja käsi jäi alles
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Abi õli valikul..
Krt, ega selle filtri keeramisega nii kiire ka ei ole, et ei jõua oodata kuni leegikad jahtuvad...oleks veel malm kolle, et see jahtub kaua...
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Abi õli valikul..
Loff kirjutas:Krt, ega selle filtri keeramisega nii kiire ka ei ole, et ei jõua oodata kuni leegikad jahtuvad...oleks veel malm kolle, et see jahtub kaua...
Rahu, rahu. Üks lōōpis pisut Hondade teemal, teine mängis kaasa, kolmas oli pooltõsine.
Ärme nüüd päris tõsiseks mine.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Abi õli valikul..
mx77 kirjutas:Minu mäletamist mööda oli see asi isegi kohtus ja lepiti kokku, et hüdrokrakitud on synthetic ja PAO ja muude maagaasist sünteesitud polümeeride baasil fully synthetic.
Kui mu mälu mind ei peta siis ...
Täissünt peaks ikka olema Full Synthetic ja poolsünt siis Synthetic.
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Abi õli valikul..
ehtne poolsünt (mineraali ja sündi segu) on kas semi synthetic või synthetic fortified.
see hüdrokrakitud asi ei ole poolsünt.
Re: Abi õli valikul..
Poes olen näinud: mineraal, semi sünt, sünt ja full sünt. Kas sünt ja full sünt on üks ja sama või on semi synt ja synt üks ja sama. Segane asi.
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Abi õli valikul..
Üldiselt on seda hüdrokrakitud õli hakatud nimetama sünt õliks.
Tsiteerin: Hydrocracked/Hydroisomerized = API Group III base oils. Chevron, Shell, and other petrochemical companies developed processes involving catalytic conversion of feed stocks under pressure in the presence of hydrogen into high-quality mineral lubricating oil. In 2005, production of GTL (gas-to-liquid) Group III base stocks began, the best of which perform much like polyalphaolefin. Group III-base stocks are widely permitted to be marketed as synthetic motor oil with few exceptions where they are not allowed to be marketed as "synthetic" (for example, Germany).
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Abi õli valikul..
Nongrata kirjutas:Poes olen näinud: mineraal, semi sünt, sünt ja full sünt. Kas sünt ja full sünt on üks ja sama või on semi synt ja synt üks ja sama. Segane asi.
Ei ole segane. Reeglina on asi nii:
pole miskit kirjas = mineraal
synthetic või semi synthetic või synthetic blend jne = poolsünt = mineraalõli sünteetiliste lisanditega
fully synthetic = täissünteetiline õli
Ja alati saad küsida müüjalt kui endale segane tundub.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Abi õli valikul..
StreetMoto kirjutas:Nongrata kirjutas:Poes olen näinud: mineraal, semi sünt, sünt ja full sünt. Kas sünt ja full sünt on üks ja sama või on semi synt ja synt üks ja sama. Segane asi.
Ei ole segane. Reeglina on asi nii:
pole miskit kirjas = mineraal
synthetic või semi synthetic või synthetic blend jne = poolsünt = mineraalõli sünteetiliste lisanditega
fully synthetic = täissünteetiline õliJa alati saad küsida müüjalt kui endale segane tundub.
Ai Neeme, üldiselt loetakse, et synt on ikka hüdrokrakitud ja see ei ole enam mineraal+tiba synti vaid ikka omaette toode.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Abi õli valikul..
No ei saa asja inimesele ju veelgi keerukamaks ajada. Sisuliselt peaks siis tekitama tavapärase 3 kategooria asemel 4 ning kui mingi tootja oma broshüüris kirjeldab valmistamisprotsessi veidi teisiti, siis jälle uus kategooria... jne. Teaduslikult lähenedes on kindlasti iga õli erinev.
Küsimuse sisu seisnes minu jaoks selles, kas "synth" on sama, mis "fully synth" ja vastusena oli minu mõte anda inemisele kindel arusaam, et reeglina ei tähenda nad sugugi sama asja, vaid täiesti erinevat kategooriat, mis peegeldub esmajärjekorras inimesele hinnasildilt.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Abi õli valikul..
macintosh kirjutas:Loff kirjutas:Krt, ega selle filtri keeramisega nii kiire ka ei ole, et ei jõua oodata kuni leegikad jahtuvad...oleks veel malm kolle, et see jahtub kaua...
Rahu, rahu. Üks lōōpis pisut Hondade teemal, teine mängis kaasa, kolmas oli pooltõsine.
Ärme nüüd päris tõsiseks mine.
kus juures suzukil on ka leegitoru taga.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Abi õli valikul..
Ja kõik see pikk jutt ja vaidlus ei muuda mitte kuidagi tõsiasja, et 95% õliga seotud rikete puhul ei ole õli mitte kuidagi süüdi: teda kas polnud kohal olnudki, ta oli juba töölt lahkunud, sest tööaeg ammu läbi ja uksed lahti või ta oli juba nii vana, et ammu pensionil. IRW.
Tippude hulgast tipu leidmine nt tänavarattal on mu meelest ikka puhas overkill. On kellelgi ratas muidu nii perfektses korras, et see õli-mäng ongi viimane lihv?
Re: Abi õli valikul..
Teemaalgataja rattale pakub Valvoline leht: mineraali, poolsünti ja sünti, kõik on API järgi SG klassi õlid ehk siis kogu valik taandub rahakotile?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.