Abi õli valikul..

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Yamsakas
Postitusi: 205
Liitunud: 02 Nov 2010, 14:45
Tsikkel: 2 jalajõudu

Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Yamsakas »

Tere,

Oskab keegi teadjamees seletada, miks sport mootorratastel peaks olema täissünt õli.
Kevadel plaanis nagu alati vahetada õli, aga kuna ZX6R '03 on enda käes ainult paar kuud, siis ei tea kumba eelistada...poolsünti või täis...aiman et täissünt on parem, teada tahaks miks täpselt see nii on.

Ette tänades!! :bsmile:

Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Raiki »

http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nt_advisor
Siit näed ära mida Sinu rattale sisse panna ja tootja valid juba ise.

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Yamsakas
Postitusi: 205
Liitunud: 02 Nov 2010, 14:45
Tsikkel: 2 jalajõudu

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Yamsakas »

Raiki kirjutas:

http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nt_advisor
Siit näed ära mida Sinu rattale sisse panna ja tootja valid juba ise.

Tänud, aga saidil on näidatud nii täis sünt kui ka poolsünt.
Mind aga huvitab, miks ma peaks eelistama üht või teist.. :?:

Kasutaja avatar

innar11
Postitusi: 30
Liitunud: 28 Juul 2007, 19:27
Tsikkel: ZX-6R, FZ1-N
Asukoht: Saaremaa/Tallinn

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas innar11 »

Sünteetilisi baasõlisid kasutatakse mootoriõli valmistamiseks kui õli peab tagama kõrgelt forsseeritud mootori hea õlituse mistahes temperatuuril, tema kindla käivituse ka külmal ajal, võimaldama pikka õlivahetusvälpa ning õli hind ei ole esmane prioriteet.

Mineraalõli ja sünteetilise õli segamisel saadakse poolsünteetilised õlid. Neil on piisavalt head määrimisomadused nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel. Hinnalt jäävad mineraal- ja täissünteetiliste õlide vahepeale.

Sünteetiliste õlide eelised:

Kood: Vali kõik

Sünteetiline õli töötab mehhaaniliselt paremini ja põhjustab väiksemat võimsusekadu (molekulid on sarnase kujuga).

Sünteetilise õli voolavus nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel on võrreldes mineraalõliga tunduvalt parem ning seetõttu kulub mootor eriti külmkäivituse puhul vähem.

Säilub parem töövõime kogu hooldusintervalli kestel, samas kui mineraalõlil see halveneb pidevalt. Õli pikem eluiga tagab pikema õlivahetuse intervalli.

Suurem kokkuhoid ja väiksem mõju keskkonnale.

Külmkäivituse all mõeldakse käivitust, kui ümbritseva keskkonna temperatuur on alla 20 °C. Uurimused näitavad, et 80% mootori kogu kulumisest toimub külmkäivituste ajal. Üleminekul ühelt õlisordilt teisele tuleb mootor hoolikalt läbi pesta.
Põhjused on järgmised:
Sünteetilised mootoriõlid on valmistatud polüalfaolefiinide (PAO), polüisobuteenide (PIB) või sarnaste sünteetiliste süsivesinike segu baasil. Need ained on mineraalõliga sarnased ja seetõttu mineraalõlipõhiste määrdeainetega hästi segunevad ning segamine iseenesest probleeme ei põhjusta.
Komplikatsioone võivad tekitada estritel põhinevad vedeldajad. Nad lisavad sünteesõlidele täiendavaid pesevaid omadusi. Juhul, kui mootori kuumadele osadele on varem kasutatud mineraalõli oksüdatsiooni tõttu tekkinud lakisarnased sadestised, mis on vanema mootori puhul tavaline nähtus, võib sünteetiline õli need lahti leotada.
Lahtileotatud sette osakesed jäävad sünteesõlisse ringlusse. Nad võivad kiiresti ummistada filtri või takistada õli liikumist õlikanalites.Sageli põhjustab selline saaste õli kiiremat vananemist, kui seda sünteesõlilt oodata võiks. Halvimal juhul võib mootor kinni kiiluda. Pesemisefekti soodustab lisaks asjaolu, et uuemad õlid (nt. SAE 0W30) on oluliselt vedelamad kui mineraalõlipõhised SAE 15W40 või poolsünteetilised SAE 10W40 õlid.

Loodan et said piisavalt asjaliku vastuse :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Yamsakas
Postitusi: 205
Liitunud: 02 Nov 2010, 14:45
Tsikkel: 2 jalajõudu

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Yamsakas »

Oli hea vastus küll (w)

innar11 kirjutas:

Sünteetilisi baasõlisid kasutatakse mootoriõli valmistamiseks kui õli peab tagama kõrgelt forsseeritud mootori hea õlituse mistahes temperatuuril, tema kindla käivituse ka külmal ajal, võimaldama pikka õlivahetusvälpa ning õli hind ei ole esmane prioriteet.

Mineraalõli ja sünteetilise õli segamisel saadakse poolsünteetilised õlid. Neil on piisavalt head määrimisomadused nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel. Hinnalt jäävad mineraal- ja täissünteetiliste õlide vahepeale.

Sünteetiliste õlide eelised:

Kood: Vali kõik

Sünteetiline õli töötab mehhaaniliselt paremini ja põhjustab väiksemat võimsusekadu (molekulid on sarnase kujuga).

Sünteetilise õli voolavus nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel on võrreldes mineraalõliga tunduvalt parem ning seetõttu kulub mootor eriti külmkäivituse puhul vähem.

Säilub parem töövõime kogu hooldusintervalli kestel, samas kui mineraalõlil see halveneb pidevalt. Õli pikem eluiga tagab pikema õlivahetuse intervalli.

Suurem kokkuhoid ja väiksem mõju keskkonnale.

Külmkäivituse all mõeldakse käivitust, kui ümbritseva keskkonna temperatuur on alla 20 °C. Uurimused näitavad, et 80% mootori kogu kulumisest toimub külmkäivituste ajal. Üleminekul ühelt õlisordilt teisele tuleb mootor hoolikalt läbi pesta.
Põhjused on järgmised:
Sünteetilised mootoriõlid on valmistatud polüalfaolefiinide (PAO), polüisobuteenide (PIB) või sarnaste sünteetiliste süsivesinike segu baasil. Need ained on mineraalõliga sarnased ja seetõttu mineraalõlipõhiste määrdeainetega hästi segunevad ning segamine iseenesest probleeme ei põhjusta.
Komplikatsioone võivad tekitada estritel põhinevad vedeldajad. Nad lisavad sünteesõlidele täiendavaid pesevaid omadusi. Juhul, kui mootori kuumadele osadele on varem kasutatud mineraalõli oksüdatsiooni tõttu tekkinud lakisarnased sadestised, mis on vanema mootori puhul tavaline nähtus, võib sünteetiline õli need lahti leotada.
Lahtileotatud sette osakesed jäävad sünteesõlisse ringlusse. Nad võivad kiiresti ummistada filtri või takistada õli liikumist õlikanalites.Sageli põhjustab selline saaste õli kiiremat vananemist, kui seda sünteesõlilt oodata võiks. Halvimal juhul võib mootor kinni kiiluda. Pesemisefekti soodustab lisaks asjaolu, et uuemad õlid (nt. SAE 0W30) on oluliselt vedelamad kui mineraalõlipõhised SAE 15W40 või poolsünteetilised SAE 10W40 õlid.

Loodan et said piisavalt asjaliku vastuse :)

Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 335
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Kalts »

FYI, enamus kaasaegsetest "full synthetic" kirjaga õlidest baseeruvad tegelikult 3 kategooria baasõlil. 3 kategooria baasõli on hüdrokrakkimise/hüdroisomeriseerimise kaudu hästi puhastatud mineraalõli. Mitte et ma teaks mida need krakkimismeetodid endast täpselt kujutavad. Kuid võiks teada, et poest "full synth" kirjaga kankut ligi haarates saate peaaegu kindlalt mineraalõli. See omakorda ei tähenda, et peaks paanikat tegema või müüjat sõimama, turundus on selline. Need kes puhtalt PAO või sünteesestritel baseeruvat õli soovivad on ilmselt asjaga nagunii kursis..

--
Vallo

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8428
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Minu mäletamist mööda oli see asi isegi kohtus ja lepiti kokku, et hüdrokrakitud on synthetic ja PAO ja muude maagaasist sünteesitud polümeeride baasil fully synthetic.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

jackson

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas jackson »

macintosh kirjutas:

Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?

Osta poest potsku sünteetilist õli, soojenda mootor, lase vana õli välja, kalla potskust uus õli sisse ja voila, saadki teada et mootoris on sünteetiline õli. :wack:

Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

jackson kirjutas:
macintosh kirjutas:

Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?

soojenda mootor.... :wack:

Kas soojendamisel on mingi sügavam eesmärk ka? Idees tulid nii ehk naa mingi aeg tagasi sõidust, mootor soe, õli valgus alla karterisse jne.

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas TDM »

macintosh kirjutas:

Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?

Üleval pool on ju selgelt kirjas, paned täis sündi sisse, kui midagi ei juhtu oli täis sünt, kui kokku jookseb kokku oli mineraalne, või seal kahe vahel! :mrgreen:

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 320
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas wicked »

mootor soojaks ikka enne. ei saa maha magada suuremat võimalust õlipunnil keere minema keerata.

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas TDM »

Nongrata kirjutas:
jackson kirjutas:
macintosh kirjutas:

Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?

soojenda mootor.... :wack:

Kas soojendamisel on mingi sügavam eesmärk ka? Idees tulid nii ehk naa mingi aeg tagasi sõidust, mootor soe, õli valgus alla karterisse jne.

Õli peaks kiiremini välja voolama ja seda just mineraali puhul(küllap sellest ajast ka see soojendamine), sünteetilisel jääb lihtsalt see, et kuuma filtrit on palju põnevam küljest keerata kui külma! :roll:

Ei midagi . . . peale tuule!

rainz
Postitusi: 52
Liitunud: 25 Apr 2011, 08:43
Tsikkel: Honda CBR 900 RR
Asukoht: Kuldala

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas rainz »

Nongrata kirjutas:
jackson kirjutas:
macintosh kirjutas:

Mil viisil teada saada, kas hetkel on mootoris süsteetiline või mineraalõli?

soojenda mootor.... :wack:

Kas soojendamisel on mingi sügavam eesmärk ka? Idees tulid nii ehk naa mingi aeg tagasi sõidust, mootor soe, õli valgus alla karterisse jne.

Lihtsat viisi ei ole kuidas teada saada mis õli sees. Õige on õli ära vahetada(nagu ma aru saan siis jutt sinu uuest rattast ja peaaegu alati vahetatakse äsja soetatud rattal õli välja). Ja samas õlivahetus intervall nii või naa 12 kuud kui ei tea mis õli sees ja ilmselt ei tea ka siis millal viimati vahetati. Mootor peab alat olema töösoe kui õli vahetatakse, kuna õli siis vedelam ja setted(väiksed metallosakesed mis kulumisega tekivad) ei ole veel põhja/karterisse settinud ja tulevad vahetamis käigus vana õliga lihtsamalt välja.

Viimati muutis rainz, 15 Dets 2011, 23:12, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

innar11
Postitusi: 30
Liitunud: 28 Juul 2007, 19:27
Tsikkel: ZX-6R, FZ1-N
Asukoht: Saaremaa/Tallinn

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas innar11 »

Osta omale poest mootoriõli (kasvõi seda mida tahad mootorisse kunagi kallama hakata)..
Pane mölemad mingi potsiku sisse, loomulikult sama suured ja hea kui on läbipaistvad..
Hoia ühte öues, paari plusskraadi juures nagu meil praegu on, ja lase teine pliidil ilusti soojaks, nagu ta mootoris on kui söidust tulla..

Ja nüüd katsu kallata neid kuskile mujale anumasse, soe tuleb silmaga nähtavalt kiiremini ning seinte peale jääb vähem ehk siis mootorisse mahub rohkem uut ja puhast öli..

Filtri keeramise teeb see asja juures pönevamaks küll, pean tunnistama :)

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas retro »

TDM kirjutas:

sünteetilisel jääb lihtsalt see, et kuuma filtrit on palju põnevam küljest keerata kui külma! :roll:

Ei saa märkimata jätta lisaboonusena ka osadel ratastel õlifiltri asetsemise leegitorude vahel - see teeb soojast peast õli vahetamise palju põnevamaks :)

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

retro kirjutas:

Ei saa märkimata jätta lisaboonusena ka osadel ratastel õlifiltri asetsemise leegitorude vahel - see teeb soojast peast õli vahetamise palju põnevamaks :)

Oh seda õnne! Meie pere mõlemal rattal on leegika vahel.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

rainz
Postitusi: 52
Liitunud: 25 Apr 2011, 08:43
Tsikkel: Honda CBR 900 RR
Asukoht: Kuldala

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas rainz »

macintosh kirjutas:
retro kirjutas:

Ei saa märkimata jätta lisaboonusena ka osadel ratastel õlifiltri asetsemise leegitorude vahel - see teeb soojast peast õli vahetamise palju põnevamaks :)

Oh seda õnne! Meie pere mõlemal rattal on leegika vahel.

See on honda! Mind küll ei segand see leegikas, panin talve töökinda kätte ja ära ta sai sealt-ah ja käsi jäi alles :D

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Loff »

Krt, ega selle filtri keeramisega nii kiire ka ei ole, et ei jõua oodata kuni leegikad jahtuvad...oleks veel malm kolle, et see jahtub kaua...

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Loff kirjutas:

Krt, ega selle filtri keeramisega nii kiire ka ei ole, et ei jõua oodata kuni leegikad jahtuvad...oleks veel malm kolle, et see jahtub kaua...

Rahu, rahu. Üks lōōpis pisut Hondade teemal, teine mängis kaasa, kolmas oli pooltõsine.
Ärme nüüd päris tõsiseks mine. :)

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Raiki »

mx77 kirjutas:

Minu mäletamist mööda oli see asi isegi kohtus ja lepiti kokku, et hüdrokrakitud on synthetic ja PAO ja muude maagaasist sünteesitud polümeeride baasil fully synthetic.

Kui mu mälu mind ei peta siis ...
Täissünt peaks ikka olema Full Synthetic ja poolsünt siis Synthetic.

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8428
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas mx77 »

ehtne poolsünt (mineraali ja sündi segu) on kas semi synthetic või synthetic fortified.
see hüdrokrakitud asi ei ole poolsünt.

Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Poes olen näinud: mineraal, semi sünt, sünt ja full sünt. Kas sünt ja full sünt on üks ja sama või on semi synt ja synt üks ja sama. Segane asi.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8428
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Üldiselt on seda hüdrokrakitud õli hakatud nimetama sünt õliks.

Tsiteerin: Hydrocracked/Hydroisomerized = API Group III base oils. Chevron, Shell, and other petrochemical companies developed processes involving catalytic conversion of feed stocks under pressure in the presence of hydrogen into high-quality mineral lubricating oil. In 2005, production of GTL (gas-to-liquid) Group III base stocks began, the best of which perform much like polyalphaolefin. Group III-base stocks are widely permitted to be marketed as synthetic motor oil with few exceptions where they are not allowed to be marketed as "synthetic" (for example, Germany).

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Nongrata kirjutas:

Poes olen näinud: mineraal, semi sünt, sünt ja full sünt. Kas sünt ja full sünt on üks ja sama või on semi synt ja synt üks ja sama. Segane asi.

Ei ole segane. Reeglina on asi nii:

pole miskit kirjas = mineraal
synthetic või semi synthetic või synthetic blend jne = poolsünt = mineraalõli sünteetiliste lisanditega
fully synthetic = täissünteetiline õli

Ja alati saad küsida müüjalt kui endale segane tundub.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8428
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas mx77 »

StreetMoto kirjutas:
Nongrata kirjutas:

Poes olen näinud: mineraal, semi sünt, sünt ja full sünt. Kas sünt ja full sünt on üks ja sama või on semi synt ja synt üks ja sama. Segane asi.

Ei ole segane. Reeglina on asi nii:

pole miskit kirjas = mineraal
synthetic või semi synthetic või synthetic blend jne = poolsünt = mineraalõli sünteetiliste lisanditega
fully synthetic = täissünteetiline õli

Ja alati saad küsida müüjalt kui endale segane tundub.

Ai Neeme, üldiselt loetakse, et synt on ikka hüdrokrakitud ja see ei ole enam mineraal+tiba synti vaid ikka omaette toode.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

No ei saa asja inimesele ju veelgi keerukamaks ajada. Sisuliselt peaks siis tekitama tavapärase 3 kategooria asemel 4 ning kui mingi tootja oma broshüüris kirjeldab valmistamisprotsessi veidi teisiti, siis jälle uus kategooria... jne. Teaduslikult lähenedes on kindlasti iga õli erinev.

Küsimuse sisu seisnes minu jaoks selles, kas "synth" on sama, mis "fully synth" ja vastusena oli minu mõte anda inemisele kindel arusaam, et reeglina ei tähenda nad sugugi sama asja, vaid täiesti erinevat kategooriat, mis peegeldub esmajärjekorras inimesele hinnasildilt.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

oxide
Postitusi: 510
Liitunud: 31 Aug 2008, 12:39
Tsikkel: rsv4
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas oxide »

macintosh kirjutas:
Loff kirjutas:

Krt, ega selle filtri keeramisega nii kiire ka ei ole, et ei jõua oodata kuni leegikad jahtuvad...oleks veel malm kolle, et see jahtub kaua...

Rahu, rahu. Üks lōōpis pisut Hondade teemal, teine mängis kaasa, kolmas oli pooltõsine.
Ärme nüüd päris tõsiseks mine. :)

kus juures suzukil on ka leegitoru taga.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ja kõik see pikk jutt ja vaidlus ei muuda mitte kuidagi tõsiasja, et 95% õliga seotud rikete puhul ei ole õli mitte kuidagi süüdi: teda kas polnud kohal olnudki, ta oli juba töölt lahkunud, sest tööaeg ammu läbi ja uksed lahti või ta oli juba nii vana, et ammu pensionil. IRW.
Tippude hulgast tipu leidmine nt tänavarattal on mu meelest ikka puhas overkill. On kellelgi ratas muidu nii perfektses korras, et see õli-mäng ongi viimane lihv?

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Teemaalgataja rattale pakub Valvoline leht: mineraali, poolsünti ja sünti, kõik on API järgi SG klassi õlid ehk siis kogu valik taandub rahakotile?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”