Tagumine pidur jääb peale...
Jama siis selles, et kui enduuroga metsas mürades võtab tagu ketta kinni (õigemini nii kinni, et läheb tossama )
Mis võib seda põhjustada
Jama siis selles, et kui enduuroga metsas mürades võtab tagu ketta kinni (õigemini nii kinni, et läheb tossama )
Mis võib seda põhjustada
suppordi kolvid vajavad ehk puhastamist
aga kas võib ka sellist jama tekitada kui potsikus liiga palju õli sees
maiko93 kirjutas:aga kas võib ka sellist jama tekitada kui potsikus liiga palju õli sees
Jep. Õli kuumeneb ja paisub. Tekib surve ja surub kolbe välja. Proovi nii, et 2/3 õlipotsikust on tühi.
Oi kurja seal see kala siis ongi ( potsik oli pea tühi ja panin juurde... sai järelikult palju ja ei jäänud enam ruumi
)
No üldjuhul on ikka nendel potsikutel peal MIN ja MAX tasemed.
Loff kirjutas:No üldjuhul on ikka nendel potsikutel peal MIN ja MAX tasemed.
No paningi MAX tasemeni aga sinna läheb veel kummilutt, plastikust rõngas ja siis alles kork peale
Korgil on pisike auk sees. ja see kummilutt peab andma liikuma ehk siis kummiluti ja plastkorgi vahel peab õhk saama liikuda vabalt. Päris niisama ilma asjata neid kummilutte ja värke sinna insenerid mõelnud ei ole. Kui täitsid pidurivedeliku reservuaari MAX tasemeni ja paigaldasid korgi õigesti siis peaks sellega asi korras olema.
Kuidas muidu pidurikolbide olukord on? Näpuga neid sisse suruda saad/jaksad?
ei tea pole proovinud näpuga neid suruda (kas peaks vabalt sisse minema? ) kolbidel polnud suve algul küll midagi viga
maiko93 kirjutas:ei tea pole proovinud näpuga neid suruda (kas peaks vabalt sisse minema?
)
Suure (näpu)jõuga, kuid tööriistu kasutamata peaksid nad liikuma ikka. Vaata, et potsik avatud oleks, siis liiguvad kergemini.
Aga kui juba neid näppima hakkad, siis osta brake cleanerit ja lased hambaharjaga üle enne kui sisse suruma hakkad neid. Muidu võid tihendeid lõhkuda, kui suur kiht rooja silindrite peal on.
Eks peab järgi katsuma ja tänud vastuste eest! ( poole targem kohe )
Tere,
Eks neid põhjusi võib olla muidugi mitmeid..
Support kinni (peaks olema vaid õrna kraapimist kuulda, kuna toimub vaid õrn ja ühepoolne ketta hõõrdumine)
Silinder/silindrid kinni (avaldab märkimisväärset pidurdusjõudu ja kuumeneb palju)
Kevadel poolas käisime, siis juhtus ühe endurokaga kerge anomaalia. Tagapidur jäi peale ja nii tugevasti et surus pidurivooliku lekkima ning õli voolas voolikust välja. Samal ajal oli õlianumas piduriõli min/max pidi normis! Põhjuseks oli piduripumba ummistus. Pump ei lasknud silindrist õli õlianumasse tagasi. Kuna pidur oli peal, kuumenes ka õli, paisus ja nii tugevasti, et pressis lõpuks vooliku puruks!!
Vees ja mudas müttajad peaksid sügisel oma silindrid võimalikust veest ja pasast puhastama ning uue õli süsteemi kallama! Enne talve (loe: enne pikemat seismist) hooldus kehtib ka supportite, silindrite, rattalaagrite, trosside ja muude liigendite kohta.
Kunagi pesin sügisel isegi keti (x-ring) diisliga üle.... ikka heast tahtest
aga ärge seda küll tehke! Igasugused "ring" ketid ei talu sellist tegevust ja pesete lisaks mudale ka määrde ketilülidest välja. Kettidele müüakse spetsiaalvahendeid.
Väga vana teema aga lisan igaksjuhuks ka enda panuse.
Seoses eile ühe Transalpi nokitsemisega millel ka tagapidur peale jäi lisan ka enda soovituse/tähelepaneku.
Kui pidur peale jäi siis ei läinud kolb mitte grammgi sisse. Kolb kena ja kriimudeta. AGA kui vajutasid/puudutasid õrnalt piduripedaali siis läks kolb kenasti tagasi.
Nimelt oli probleemiks piduripumba ja pedaali vahel oleva varda vale reguleering. Ehk tõenäoliselt varras läks liiga alla ja sulges pumbas kanalid mida kaudu õli pidurisadulast tagasi voolab. Sai natukene peale keeratud varrast ja voila. Eks Alpi omanik äkki loeb ja kommenteerib ise kas töötas lahendus korralikult või ei
Kindlasti ei tohi lihtsalt õli juurde kallamise / vähemaks võtmisega loota, et nüüd korda sai. Kui korra juba tossas, siis jumal teab, mis seisus kolbide tihendid on.
Üks hea näide mõned aastad tagasi hooldamata tagapidurist oli see, kui sõber sõitis Super Tenerega minust 50m eespool ning järsku oli hirmus sädemepilv. Tema muideks seda ise ei näinudki, sõitsin ta kõrvale, et lehvitada, tuututasin hirmasti, sel ajal oli tagaketas juba tulipunane. Jäi siis sõber seisma, silmitsesime koos tagapidurit, et mis juhtus ning sellepeale hüppas veel pidurivoolik supporti küljest, "plop". Lõppes asi nii, et korjasime kogu tagapiduri üldse küljest ja sõitsime edasi.
Eelmisel aastal oli ka minul probleem tagapiduriga. Selgus, et peapumba sisemusse oli tekkinud rooste ja piduripedaali vabastamisel kolb enam ei tagastunud.
Peale puhastamist oli kõik OK.
Kirjutasid, et potsik oli vahepeal peaaegu täitsa tühi, seega alusta kõige lihtsamast- õhutamisest.
Tafka kirjutas:Väga vana teema aga lisan igaksjuhuks ka enda panuse.
Seoses eile ühe Transalpi nokitsemisega millel ka tagapidur peale jäi lisan ka enda soovituse/tähelepaneku.
Kui pidur peale jäi siis ei läinud kolb mitte grammgi sisse. Kolb kena ja kriimudeta. AGA kui vajutasid/puudutasid õrnalt piduripedaali siis läks kolb kenasti tagasi.
Nimelt oli probleemiks piduripumba ja pedaali vahel oleva varda vale reguleering. Ehk tõenäoliselt varras läks liiga alla ja sulges pumbas kanalid mida kaudu õli pidurisadulast tagasi voolab. Sai natukene peale keeratud varrast ja voila. Eks Alpi omanik äkki loeb ja kommenteerib ise kas töötas lahendus korralikult või ei
Siiani toimib nagu uus
Ja suured tänud Tafkale, et viitsis aidata.