Esipidurisse imbub õhk - kust?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Esipidurisse imbub õhk - kust?
Mure järgmine - pärast esipidurivoolikute vahetamist kevadel armeeritute vastu on juba teist korda tekkinud olukord, kus pidurisüsteemi on õhk lisandunud nii, et saan heebli vastu rutskat tõmmata. Esimest korda tekkis see väga kuumade ilmadega, enne seda sai paar tuhat ilma mingite probleemideta sõidetud. Ehk siis ei usu, et piduritesse voolikute vahetamise käigus võis mingi õhk sisse jääda.
Pärast seda õhutades saan ikka väikese mulli kätte (praegu ei suuda meenutada, kas mõlemast supportist või ainult ühest).
Kuskilt lekkeid ei ole.
Kas võiks arvata, et õhk imbub sisse peasilindri kaudu? Remondikomplekt on saadaval ainult esinduses ja liiga kallis (122€) et seda igaks-juhuks proovida.
Rattaks siis XJ900 Diversion '95.
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
pane uus ja kvaliteetsem õli ka sisse

-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
cool200 kirjutas:pane uus ja kvaliteetsem õli ka sisse
No vaevalt, et teemaalgataja voolikute vahetusega vana õli tagasi pani!
Kas sul sai pandud 2 eraldi võõlikut või läbi kolmiku?
Kas peasilindri potsikus tagasivoolu ava toimib?(sealt kaudu ka õhutasid?)
On paar varianti, kas jäi veel süsteemi õhku, mis kuuma ilmaga rohkem paisus!(küll vähe tõenäoline)
Kuskil on mingi kala ja õli ei saa peasilindrisse tagasi, mille tagajärjel jääb pidur peale ja õli läheb keema!(peaks ka ketas värvi muutma)
Või on mõni vooliku ühendus lõdvenenud(siis muidugi enne pidurdama ei saanud kui oli ühendus kinni tõmmatud)!
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
mella kirjutas:variant, et sul pidurilingil pole lõtku
Jah see on juba põhjus, sellele et õhutusava pole vaba!
Aga jah tasub esimese asjana tsekata!
-
Teema algataja - Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
- Õli sai pandud loomulikult uus
- Voolikud on 2 eraldi, ilma kolmikuta. Nii olid ka originaalvoolikud
- Banjo poldid sai üle pingutatud
- Pidur ei jää ka peale (ei lähe keema), õhk on sees ka öö läbi seisnud tsiklil
- Peasilinder ja õlianum on ühes tükis
Aga pidurilingi vabakäik e. lõtk? Tsekkasin - manual ei ütle selle kohta midagi. Kas see on äkki eraldi peasilindri ja anuma puhul nii?
Igatahes minujaoks uudis, et pidurilingil vabakäik peab olema. Keegi äkki seletab paari sõnaga?
Minujaoks ongi kummaline õhu lisandumine. Pidurivedelik on alati olnud hea välja lekkija, s.t. kõik mansetikulumised avalduvad alati ka kohe leketena, aga mul on süsteem täiesti kuiv ja pidurivedelik ei kao ka kuhugile.
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
Link surub mingi plekande läbi kolvile. Pmst peab olema seal täiesti lahtise lingi korral kolvi ja pulga vahel väike lõtk. See tähendab, et pulk ei tohi täiesti vabas asendis täiesti vastu kolbi olla vaid peab veidi tühjalt käima. Vahemikus väga vähe kuni 3mm lingi otsast.
Ma ei oska lihtsamini seletada Siduri ja gaasi puhul kehtib sama jutt.
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
Kui anumas on õli tasapind liiga kõrge, siis ka pidur ei tööta korralikult.
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
Loodan, et siin teemas leitakse lahendus. Olen sama probleemi ees(nagu oleks 2 siduriheeblit ). Öhuta palju ja kuidas tahad, no ei lähe paremaks. Kuna eelmine peasilinder oli kukkumist saand, siis alguses arvasin, et selle viga. Vahetasin välja aga probleem ikka sama.
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
veidi ka õhutamisest.
Ainus kindel meetod õhutamiseks on süstlaga alt supportist õli peale surudes. Ml oli traielirattal ka tagapiduris tänu banjo avanemisele õhk sees ja tavalise õhutusega pidur väga nõrk ning pika käiguga. pärast 3 süstlatäit alt sisse surumist oli kõik OK.
Tegelikult ma surusin algul pütitäie pedaali abil süstlasse, mis oli voolikuga supporti otsas ning seejärel uuesti süstlast reservuaari tagasi..
Siduri õhutuseks on KTM-l sama tehnika juba tehasest ette nähtud.
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
Olen proovinud ka süstalt leida, piisavalt suurt aga pole netist õnnestunud
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
AVarik kirjutas:Olen proovinud ka süstalt leida, piisavalt suurt aga pole netist õnnestunud
Proovi apteegist või nt tööriistamarket äkki?
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
Nõukaaegadest pärit müüt, et saumikserid olid prouade hulgas kuum kaup... Kui samalaadse hitiga just ajalukku minna ei taha siis soeta pidurite õhutamiseks ikka selleks ettenähtud tööriist: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=189&item=1326
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
Paljudel juhtudel ei aita ka see tööriist, ega ka profiõhutustööriist. Teatud pidurisadulate (osad Brembo ja ja Tokico) sadulad on niivõrd lolli ehitusega, et õhk jääb ikka sadulasse. Abiks Mella poolt soovitatud "alt üles" lahendus ja teatud juhtudel ka kõigepealt eelnev sadulate lahtilammutamine.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
Kasutan ka Mityvaci, päris mugav eriti, kui üksinda toimetad.
Enne seda oli mustamäe fixusest ostetud pooleliitrine(!) õlisüstal, see töötas ka väga hästi, vooliku pidi ainult peenema panema.
Mis puutub sinu tsiklisse, siis on probleem ilmselt ikkagi mingis simmeris. Ei tea, et sellel rattal oleks mingi raskesti õhutatav pidurisüsteem.
Täpselt samade sümptomitega ducati (brembo) on mul siin, sellele on master cylinderi remontkomplekt tellitud.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
AVarik kirjutas:Olen proovinud ka süstalt leida, piisavalt suurt aga pole netist õnnestunud
Vihje on veterinaarapteek - suured elukad, suured süstlad. Ise olen sealt saanud.
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
Kui mul on 1x vaja kodus pidureid õhutada, siis igal juhul teen seda 0.50 maksva süstlaga (mis mul korduvalt kasutust leidnud) kui hakkan 60€ maksvat spetsriista ostma. Olen ka seda "spetsriista" kasutanud ja polnud suurem asi. Pärast pese ja hoolda veel seda ka ja vaata, et jupid ära ei kaoks.
Kui süstla jaoks õiget voolikut ei leia, saab väga edukalt kasutada tükki õhukummi ja 5..10mm pikkust õlispray kõrt. kummilapist auk läbi, kõrs sisse, kõrs üht otsa pidi süstlasse ja teist pidi piduri niplisse. Kokku surudes tihendab kumm ühenduse kenasti ära.
tramm66 kirjutas:Nõukaaegadest pärit müüt, et saumikserid olid prouade hulgas kuum kaup... Kui samalaadse hitiga just ajalukku minna ei taha siis soeta pidurite õhutamiseks ikka selleks ettenähtud tööriist.
-
Teema algataja - Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?
Vana teema sai juba mõnda aega tagasi lahenduse - sai pandud külge nn "blue dot" esimesed supportid ja probleem kadus.
UK Divekate foorumis üsna tihti soovitatud bolt-on upgrade.
Vanad supportid olid ühel pool 2 kolviga, uutel on mõlemal pool 2, e. kokku 4 kolbi. Nüüd on tunda ka, et armeeritud voolikutest on kasu - pidurid on oluliselt tõhusamad ja heebel ei tundu enam kuskilt otsast pehme.
Heebli käik lühenes ka ca 2 korda.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.