Esipidurisse imbub õhk - kust?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas retro »

Mure järgmine - pärast esipidurivoolikute vahetamist kevadel armeeritute vastu on juba teist korda tekkinud olukord, kus pidurisüsteemi on õhk lisandunud nii, et saan heebli vastu rutskat tõmmata. Esimest korda tekkis see väga kuumade ilmadega, enne seda sai paar tuhat ilma mingite probleemideta sõidetud. Ehk siis ei usu, et piduritesse voolikute vahetamise käigus võis mingi õhk sisse jääda.
Pärast seda õhutades saan ikka väikese mulli kätte (praegu ei suuda meenutada, kas mõlemast supportist või ainult ühest).
Kuskilt lekkeid ei ole.

Kas võiks arvata, et õhk imbub sisse peasilindri kaudu? Remondikomplekt on saadaval ainult esinduses ja liiga kallis (122€) et seda igaks-juhuks proovida.
Rattaks siis XJ900 Diversion '95.

Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas cool200 »

pane uus ja kvaliteetsem õli ka sisse :D

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas TDM »

cool200 kirjutas:

pane uus ja kvaliteetsem õli ka sisse :D

No vaevalt, et teemaalgataja voolikute vahetusega vana õli tagasi pani! (togi)

Kas sul sai pandud 2 eraldi võõlikut või läbi kolmiku?
Kas peasilindri potsikus tagasivoolu ava toimib?(sealt kaudu ka õhutasid?)
On paar varianti, kas jäi veel süsteemi õhku, mis kuuma ilmaga rohkem paisus!(küll vähe tõenäoline)
Kuskil on mingi kala ja õli ei saa peasilindrisse tagasi, mille tagajärjel jääb pidur peale ja õli läheb keema!(peaks ka ketas värvi muutma)
Või on mõni vooliku ühendus lõdvenenud(siis muidugi enne pidurdama ei saanud kui oli ühendus kinni tõmmatud)!

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas mella »

variant, et sul pidurilingil pole lõtku

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas TDM »

mella kirjutas:

variant, et sul pidurilingil pole lõtku

Jah see on juba põhjus, sellele et õhutusava pole vaba!
Aga jah tasub esimese asjana tsekata!

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

Teema algataja
retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas retro »

  • Õli sai pandud loomulikult uus
  • Voolikud on 2 eraldi, ilma kolmikuta. Nii olid ka originaalvoolikud
  • Banjo poldid sai üle pingutatud
  • Pidur ei jää ka peale (ei lähe keema), õhk on sees ka öö läbi seisnud tsiklil
  • Peasilinder ja õlianum on ühes tükis

Aga pidurilingi vabakäik e. lõtk? Tsekkasin - manual ei ütle selle kohta midagi. Kas see on äkki eraldi peasilindri ja anuma puhul nii?
Igatahes minujaoks uudis, et pidurilingil vabakäik peab olema. Keegi äkki seletab paari sõnaga?

Minujaoks ongi kummaline õhu lisandumine. Pidurivedelik on alati olnud hea välja lekkija, s.t. kõik mansetikulumised avalduvad alati ka kohe leketena, aga mul on süsteem täiesti kuiv ja pidurivedelik ei kao ka kuhugile.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas mella »

Link surub mingi plekande läbi kolvile. Pmst peab olema seal täiesti lahtise lingi korral kolvi ja pulga vahel väike lõtk. See tähendab, et pulk ei tohi täiesti vabas asendis täiesti vastu kolbi olla vaid peab veidi tühjalt käima. Vahemikus väga vähe kuni 3mm lingi otsast.
Ma ei oska lihtsamini seletada ;) Siduri ja gaasi puhul kehtib sama jutt.


jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas jawam. »

Kui anumas on õli tasapind liiga kõrge, siis ka pidur ei tööta korralikult.


ruubiq
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Nov 2010, 21:07

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas ruubiq »

Loodan, et siin teemas leitakse lahendus. Olen sama probleemi ees(nagu oleks 2 siduriheeblit :D ). Öhuta palju ja kuidas tahad, no ei lähe paremaks. Kuna eelmine peasilinder oli kukkumist saand, siis alguses arvasin, et selle viga. Vahetasin välja aga probleem ikka sama.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas mella »

veidi ka õhutamisest.
Ainus kindel meetod õhutamiseks on süstlaga alt supportist õli peale surudes. Ml oli traielirattal ka tagapiduris tänu banjo avanemisele õhk sees ja tavalise õhutusega pidur väga nõrk ning pika käiguga. pärast 3 süstlatäit alt sisse surumist oli kõik OK.
Tegelikult ma surusin algul pütitäie pedaali abil süstlasse, mis oli voolikuga supporti otsas ning seejärel uuesti süstlast reservuaari tagasi..

Siduri õhutuseks on KTM-l sama tehnika juba tehasest ette nähtud.

Kasutaja avatar

AVarik
Postitusi: 218
Liitunud: 15 Mär 2009, 09:13
Tsikkel: 97 Bandit 1200N

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas AVarik »

Olen proovinud ka süstalt leida, piisavalt suurt aga pole netist õnnestunud


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

AVarik kirjutas:

Olen proovinud ka süstalt leida, piisavalt suurt aga pole netist õnnestunud

Proovi apteegist või nt tööriistamarket äkki?

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Nõukaaegadest pärit müüt, et saumikserid olid prouade hulgas kuum kaup... Kui samalaadse hitiga just ajalukku minna ei taha siis soeta pidurite õhutamiseks ikka selleks ettenähtud tööriist: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=189&item=1326

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Paljudel juhtudel ei aita ka see tööriist, ega ka profiõhutustööriist. Teatud pidurisadulate (osad Brembo ja ja Tokico) sadulad on niivõrd lolli ehitusega, et õhk jääb ikka sadulasse. Abiks Mella poolt soovitatud "alt üles" lahendus ja teatud juhtudel ka kõigepealt eelnev sadulate lahtilammutamine.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8858
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Kasutan ka Mityvaci, päris mugav eriti, kui üksinda toimetad.
Enne seda oli mustamäe fixusest ostetud pooleliitrine(!) õlisüstal, see töötas ka väga hästi, vooliku pidi ainult peenema panema.

Mis puutub sinu tsiklisse, siis on probleem ilmselt ikkagi mingis simmeris. Ei tea, et sellel rattal oleks mingi raskesti õhutatav pidurisüsteem.
Täpselt samade sümptomitega ducati (brembo) on mul siin, sellele on master cylinderi remontkomplekt tellitud.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

AVarik kirjutas:

Olen proovinud ka süstalt leida, piisavalt suurt aga pole netist õnnestunud

Vihje on veterinaarapteek - suured elukad, suured süstlad. Ise olen sealt saanud.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas mella »

Kui mul on 1x vaja kodus pidureid õhutada, siis igal juhul teen seda 0.50 maksva süstlaga (mis mul korduvalt kasutust leidnud) kui hakkan 60€ maksvat spetsriista ostma. Olen ka seda "spetsriista" kasutanud ja polnud suurem asi. Pärast pese ja hoolda veel seda ka ja vaata, et jupid ära ei kaoks.
Kui süstla jaoks õiget voolikut ei leia, saab väga edukalt kasutada tükki õhukummi ja 5..10mm pikkust õlispray kõrt. kummilapist auk läbi, kõrs sisse, kõrs üht otsa pidi süstlasse ja teist pidi piduri niplisse. Kokku surudes tihendab kumm ühenduse kenasti ära.

tramm66 kirjutas:

Nõukaaegadest pärit müüt, et saumikserid olid prouade hulgas kuum kaup... Kui samalaadse hitiga just ajalukku minna ei taha siis soeta pidurite õhutamiseks ikka selleks ettenähtud tööriist.

Kasutaja avatar

Teema algataja
retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Esipidurisse imbub õhk - kust?

Lugemata postitus Postitas retro »

Vana teema sai juba mõnda aega tagasi lahenduse - sai pandud külge nn "blue dot" esimesed supportid ja probleem kadus.
UK Divekate foorumis üsna tihti soovitatud bolt-on upgrade.
Vanad supportid olid ühel pool 2 kolviga, uutel on mõlemal pool 2, e. kokku 4 kolbi. Nüüd on tunda ka, et armeeritud voolikutest on kasu - pidurid on oluliselt tõhusamad ja heebel ei tundu enam kuskilt otsast pehme.
Heebli käik lühenes ka ca 2 korda.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”