ARK-i platsieksami elemendid

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
proton
Postitusi: 152
Liitunud: 07 Mai 2004, 13:38

ARK-i platsieksami elemendid

Lugemata postitus Postitas proton »

Millised on platsi eksami elemendid ja kui keegi teab siis mis mõõtmetega.
Plaanis A-kat lube teha ja tahaks enne proovida, kuidas välja tuleb.
Kasutaja avatar

Kuki
Postitusi: 77
Liitunud: 26 Apr 2004, 14:34
Tsikkel: XR
Asukoht: Tallinn

.

Lugemata postitus Postitas Kuki »

Esiteks ei saa saa ennem kuhugi eksamitele, kui sa autokoolis ei käi, selline on seadus ja seal harjutad sa kenasti läbi kõik, vot sellised asjad.

http://www.ark.ee/atp/index.html?id=285
Viimati muutis Kuki, 17 Apr 2005, 22:44, muudetud 2 korda kokku.

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martään »

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=788526

ARKi platsil peaksid olema maha joonistatud need elemendid, proovi minna pühapäevasel või esmaspäevasel päeval, kui ARK kinni on.

srpeeter

Lugemata postitus Postitas srpeeter »

veel on vaja sõita kaheksat ruudu sees 4*8 ja otse joones sõitmine joonte vahel 60 cm laius jalakäija kiirusega

Teema algataja
proton
Postitusi: 152
Liitunud: 07 Mai 2004, 13:38

Lugemata postitus Postitas proton »

Kuna ma ei ela Tallinnas siis ARKi platsile proovima tulla ei saa. Ma tean ka et peab kooli minna ja ma lähen ka varti. Mõitlesin lihtsalt et võiks oma jawaga natuke proovida kodus.

Andres112

Lugemata postitus Postitas Andres112 »

Endal plaanis minna sõidueksamile, et saada ilma piiranguteta lube. Sel juhul peab ratas olema vähemalt 35kW. Kaheksa sõitmise kasti mõõtmed on 8*16m. Väiksemate kategooriate(A1) puhul oli see väiksem. Täpselt ei mäleta, aga 7*14 vms.
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

Mida kujutab endast enne sõidueksami alustamist eksamineeritava poolt iseseisvalt teostatav sõiduki kontroll?

alar
Postitusi: 88
Liitunud: 22 Juul 2004, 10:50
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas alar »

Sõiduki kontroll.. Kui ise oma rattaga sõidueksamit tegemas käisin, ei kontrollitud isegi pabereid (kui palju kw jne).




Sry, sain aru, et pead silmas eksamineerija poolt läbiviidavat kontrolli ratta osas.
Ise peaks jah kontrollima tulede põlemist ja muud elementaarset, mida Zeek juba nimetas.
Viimati muutis alar, 18 Apr 2005, 13:01, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

Zeek
Postitusi: 273
Liitunud: 07 Okt 2003, 14:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Zeek »

Sõiduki kontroll enne sõitmahakkamist hõlmab tsikli korrasolekut ja valmidust sõitmiseks. Sõidueelse kontrolli kohta on üsna palju kirjas ka erinevates manuaalides ja minu mäletamist mööda ka Palu piiblis. Eksami ajal sedasorti põhjalikku kontrolli küll ei eeldata, kuid vähemasti võiksid käega kontrollida kas esituli põleb ja kas tsikkel on ikka sõitmiseks valmis. Kõrvalt vaadates on ju hästi näha, kes kui kindlalt end sadulas tunneb (ehk siis keda kui rahulikult julgeb liiklusesse lubada), kas ronib ebalevalt sadulasse ja püüab kohe startida, omal seisujalg maas ja tuled kustus või istub rahulikult sadulasse, paneb tuled põlema, tõstab seisujala üles ja läbib rahulikult ja kindlalt kõik nõutud elemendid.


Zeek

P.S. Kui ikka eksami ajal bensiin otsa saab või ratas ootuspäraselt (s.t. etteaimatavalt) laiali laguneb siis käeb see samamoodi sõidueelse kontrolli mitteteostamise alla...
Elu on...

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Teema Jätkuks siis veel niipalju, et keegi, kes on teinud siin lähiajal A-Kat platsieksamit või siis sõidueksamit räägiks ka täpsemalt, mida peab platsil tegema, kuidas jne ja siis veel sõidueksamist.

Krt ise ka lähiajal ARK-i sõidueksamit tegema ennem aga teooriat tegema.
Eksami palavik sees. Loodan, et mõistate. :D :?
A1- kategooriat siis tegema Tallinnasse
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

Sai seal just käidud.

Sõidad platsile sisse...estakaadile... peatud estakaadil kontrolljoone ees ja siis stardid sealt uuesti. Seejärel platsi tahaserva, kus teed käega märku andes tagasipöörde ning tuled tagasi putka ees asetseva kasti juurde kus tuleb sõita kaheksat 3-4 ringi. Pildil oleva tsikliga osutus see võimatuks ja nagu hiljem segus, pole see ühegi bikega võimalik. Seejärel sammukiirusel sirgjoones sõit 60cm laiusel ja lõpetuseks postide vahel uss, mis on ka bikega väga keeruline, aga mitte võimatu. Ideaalis oleks sellega eksam lõppenud, aga mina laenasin seejärel kaaseksamineeritavalt enduroka ja siirdusin uuesti kaheksa kasti, millega sooritus õnnestus tunduvalt paremini.

See oli siis 19. aprillil.

Karks
Postitusi: 39
Liitunud: 14 Juun 2004, 19:47
Tsikkel: Saag & Tuk-Tuk
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Karks »

Tundub, et varem pole mainitud - endal tuli veel ringe ka mööda mahajoonistatud ringjoont sõita. Kõigepealt 3 tükki päripäeva ja siis sama palju vastupäeva.
Ja kaheksat on bike`ga võimalik sõita küll, isegi liitrisega.
Kasutaja avatar

|Maku|
Postitusi: 123
Liitunud: 26 Apr 2004, 11:02

Lugemata postitus Postitas |Maku| »

Karks kirjutas:
Ja kaheksat on bike`ga võimalik sõita küll, isegi liitrisega.
Täiesti nõustun, lihtsalt igaüks ei saa sellega hakkama.
Life is full of surprises..

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

No jah. Sai nüüd vähe maha rahunetud. :D
Aga Nitse, pärast platsisõitu siis linnasõidule jah.?
Kasutaja avatar

apr
Postitusi: 118
Liitunud: 17 Veebr 2004, 15:47
Tsikkel: Suzuki Gsx-r600
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas apr »

Tegin just kolmapäeval eksamit ja platsisõit koosnes paarist ringist, seejärel kaheksad. Siis sirgjooneline sõit jalakäija kiirusel ja pidin näitama ette kuidas käega suunamärguandeid näidata. Peale seda linnasõit ja oligi eksam läbi.
Tegemist oli Põlva ARKiga.
Honda Mbx80>Suzuki Rg80>Kawasaki KX80>Aprilia Sr>Aprilia Leonardo125>Suzuki Gs500>Suzuki Gsx-r600
Kasutaja avatar

zombie
Postitusi: 105
Liitunud: 07 Juun 2004, 20:14
Tsikkel: FZ6-S
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas zombie »

Varem lasti ka Tallinna ARK- platsieksamil kiirendada ja siis ettenäidatud kohas seisma jääda.

Intruder
Postitusi: 349
Liitunud: 30 Sept 2003, 14:07
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Intruder »

Njaa olid ajad - sai kiirendada ja ettenähtud kohas seismajääda.
kusjuures tegelikult peaks ikka eksamil kiirendades noka maast lahti tõmbama ja piduradades ainult esipidur ja tagaratas maast lahti. Ja eksamirattad peaksid vähemalt superbiked olema :)
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Intruder kirjutas:
Njaa olid ajad - sai kiirendada ja ettenähtud kohas seismajääda.
kusjuures tegelikult peaks ikka eksamil kiirendades noka maast lahti tõmbama ja piduradades ainult esipidur ja tagaratas maast lahti. Ja eksamirattad peaksid vähemalt superbiked olema :)
Loen ja mõtlen - mida sa sööd, et nii sappi täis oled!

Take it easy!

Rahvas küsib ainult nõu, pole vist vaja kohe mõnitama hakata, kui sõna "kiirendus" kusagilt läbi lipsab.
Harva kodus

Intruder
Postitusi: 349
Liitunud: 30 Sept 2003, 14:07
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Intruder »

mis sappi, täitsa vale jutt :P
Lihtsalt elan sügavalt kaasa "real" bikeritele ja kui enda elu nii armas ei oleks siis koheselt liituks nendega.

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Minu platsisõit koosnes jalakäia kiirusel sõitmisest mööda asfaldipragu ja silma jäegi kaheksa sõitmine paar ringi. Kuna asfaldil märgistust polnud siis võtsin hästi suure kaheksa ja tehtud sai:) Tegu siis Võru ARK-ga (Tartus oli paar kuud järjekord)
___________________________
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

Siller kirjutas:
No jah. Sai nüüd vähe maha rahunetud. :D
Aga Nitse, pärast platsisõitu siis linnasõidule jah.?
Linnasõit oli lihtsam. Tegin 1 vea, nimelt lülitasin suuna liiga vara sisse ühel parempöördel, aga see oli ka tingitud sellest, et saateautoga raadioühendust polnud, vaid teekond seletati ARKi platsil ära ja ma lihtsalt ei mäletanud täpselt, kust see Trummi tänav hakkas. Pidasin Trummi tänavaks ühte teeotsa varem.
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

|Maku| kirjutas:
Karks kirjutas:
Ja kaheksat on bike`ga võimalik sõita küll, isegi liitrisega.
Täiesti nõustun, lihtsalt igaüks ei saa sellega hakkama.
Loomulikult on kõik võimalik, ka tagarattal kaheksa sõitmine! Sügav kummardus teile sõiduoskajad! Minu lugupidamine!!!

Ütleme siis nii, et mina ei saanud sellega bikega esimest korda proovides hakkama ja eksamil ei pandud seda ka pahaks, sest ilmselt on see suht levinud, vaid lubati teise rattaga uuesti proovida. Veelkord sügavad kummardused teile!!!
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

nitse kirjutas:
|Maku| kirjutas:
Karks kirjutas:
Ja kaheksat on bike`ga võimalik sõita küll, isegi liitrisega.
Täiesti nõustun, lihtsalt igaüks ei saa sellega hakkama.
Loomulikult on kõik võimalik, ka tagarattal kaheksa sõitmine! Sügav kummardus teile sõiduoskajad! Minu lugupidamine!!!
Pole tarvis tühja asja pärast erutuda.. Harjutamine teeb meistriks, nagu öeldakse.

Btw, tagarattal kaheksas julgen siiski kahelda.

nos
Postitusi: 205
Liitunud: 25 Mai 2003, 12:36
Tsikkel: mamas pride
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas nos »

kui ma eelmine sügis eksamit tegin siis öeldi mulle et just oli vastu võetud mingi uus seadus, et täis a tegemisel ei nõuta ringi, piiratud a eksamil tahetakse ringi kah.

muide viga on ka tsikli välja suretamine või joone peale sõitmine. meil kukkus kuuest eksami tegijast kaks platsil välja ja üks linnasõidul.

assmann

Lugemata postitus Postitas assmann »

aga kas siis kunagi pole linnasõidul (Tallinnas) raadio-ühendust ja kõik tuleb meelde jätta või oli see erand?

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

nos kirjutas:
muide viga on ka tsikli välja suretamine või joone peale sõitmine.
Hmm... Tegin just reedel Tartus A kat-i ja seal öeldi küll, et kaheksat tulebki just joone peal sõita ja kuni 30 cm võib ühele või teisele poole kalduda. Veel kästi tõusu pealt startida, mööda joont jalakäija kiirusega sõita, käega suunamärguannet anda ja (suhteliselt) suure hoo pealt eksaminaatori märguande peale mõlema piduriga pidurdada. Kaheksa mõõtmed olid umbkaudu 8x16 m. Ring tundus isegi veel suurem olevat, aga seda ei kästud sõita.
Joel

nos
Postitusi: 205
Liitunud: 25 Mai 2003, 12:36
Tsikkel: mamas pride
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas nos »

linnaeksamil on ikka raadioühendus. me kasutasime neid samu saatjaid mida sõidutunniski. ARK'i onu oli koos sõiduõpetajaga autoga järel.
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

assmann kirjutas:
aga kas siis kunagi pole linnasõidul (Tallinnas) raadio-ühendust ja kõik tuleb meelde jätta või oli see erand?
6 eksamitegijast 1 oli tulnud läbi autokooli ja kasutas kooli raadiosaatjat, ülejäänud sõitsid ilma.

Delilah

Lugemata postitus Postitas Delilah »

mis tähendab, et 1 läbi autokooli? Kuidas need 5 siis tulid???
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

Delilah kirjutas:
mis tähendab, et 1 läbi autokooli? Kuidas need 5 siis tulid???
Kes vahetas kategooriat, kes oli kooli teinud sügisel ja läks nüüd omalkäel ARK-i eksameid tegema. Ühesõnaga 5 polnud kooli õpetajat enam sabas sörkimas.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”