1. leht 1-st

sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 21:59
Postitas sillusillu

tervist, avastasin täna, et mul on siin 6 aastat tagasi tehtud kasutaja ja seega otsustasin ka enda projekti kohta ka teema teha, et siis siin targematelt abi ja nõu kuulda.
alustasin joonistest:
nagu näha siis raami baasiks on ratta raam
Pilt
mingi hägune ettekujutus tulemusest
Pilt
esialgu siis mootoriks minarelli horisontaal rolleri mootor, mille vahetan välja kui tekivad võimalused endale soetada korralikum mootor.
Esimene ratas jääb arvatavasti selline nagu pildil(mingi tõsisema rehviga), tagumine ratas tuleb teine siis kui saan teise kiige.
Kahvli asemele on soetatud amort(suhteliselt vastupidav)
Lenks tuleb teine, ei tea täpselt veel milline...
Raami ülemise ja alumise toru vahel tuleb veel mingi tugi aga selle täpne asukoht selgub alles siis kui mootorit saab peale proovida.
Täna tegin valmis ka kerge 1:1 mõõtmetega maketi et asjast paremat ettekujutust saada ning teostada täpsemaid mõõtmisi:
Pilt
rataste(mitte telgede) vahe on 120 cm
Pilt ka raami ''toorikust'':
Pilt

Tekkinud probleemid ning küsimused

  1. raam on alumiiniumist seega tekivad probleemid keevitusel
  2. kas tekib probleeme sellega, et kiik liigub aga mootor on paigal?(kas kett peab vastu, ei mõjuta ülekannet)
  3. kuidas kinnitada hammasratas rolleri mootori tagaratta võlli otsa?
  4. kas oleks targem teha hardtail?

Asjad mida vajan

  1. paaki
  2. rolleri tagumise ratta mutter
  3. lenks
  4. tagumine ratas
  5. (kiik)
  6. iste
  7. kindlasti veel miljon asja :)

Ja nüüd kiitke, laitke, andke ideid, pakkuge juppe, kommenteerige ja ärge väga palju sõimake siis :)


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 22:03
Postitas pyta

makett on lahe :mrgreen:


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 22:05
Postitas Loff

Alumiiniumi saab ka keevitada, ei ole mingit probleemi seal!


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 22:11
Postitas munaz

Hardtail teha oleks kordades lihtsam ja ka odavam. Mis tal lõplik kaal umbes tuleb?
Jaksu! :)


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 22:18
Postitas sillusillu
Loff kirjutas:

Alumiiniumi saab ka keevitada, ei ole mingit probleemi seal!

kas ka alumiiniumit raua külge? :roll:

munaz kirjutas:

Hardtail teha oleks kordades lihtsam ja ka odavam. Mis tal lõplik kaal umbes tuleb?
Jaksu! :)

rattana oli kaal13kg, rolleri mootor on üsna raske, täpselt ei tea...


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 22:19
Postitas AbStra1t

Kõik on ilus ja tore,aga kas pidurid jätad rattale omased "2klotsikest" ?


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 22:21
Postitas mart211

Väga lahe, veel üks saaremaa projekt :mrgreen:


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 22:23
Postitas sillusillu
AbStra1t kirjutas:

Kõik on ilus ja tore,aga kas pidurid jätad rattale omased "2klotsikest" ?

hetkel olid kettad, tagumine pidur oleneb rattast, parim oleks õliga ketaspidur.


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 22:24
Postitas Pontus
sillusillu kirjutas:
munaz kirjutas:

Hardtail teha oleks kordades lihtsam ja ka odavam. Mis tal lõplik kaal umbes tuleb?
Jaksu! :)

Jah, hardtail alu raamiga??? pooleks ei kipu minevat??
Kas rollerid variaatoriga mitte pole , et kuhu see hammakas panna- et kui tööleminekust siis 24/7 sõidab v?
Ja kuidas sa selle aparaadi seisma mõtled panna, kuna kui nii kergele asjale mootor panna siis 100km/h pole probleem , a probleem on piduritega- veljest pidurdatav mootorsõiduk ei kõla hästi :D Äkki siis miski kettaga esiratas panna.


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 22:33
Postitas henri115
sillusillu kirjutas:

kas ka alumiiniumit raua külge? :roll:

Ei, alumiiniumit ei saa raua külge keevitada.

Minarelli mootorile peaks saama tagaratta asemele hammaka panna, mõned laste atv-d kasutavad minarelli mootorit ja neil on tagaratta asemele mootori külge pandud hammakas.


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 03 Mai 2011, 22:43
Postitas sillusillu
pontus kirjutas:

Jah, hardtail alu raamiga??? pooleks ei kipu minevat??
Kas rollerid variaatoriga mitte pole , et kuhu see hammakas panna- et kui tööleminekust siis 24/7 sõidab v?
Ja kuidas sa selle aparaadi seisma mõtled panna, kuna kui nii kergele asjale mootor panna siis 100km/h pole probleem , a probleem on piduritega- veljest pidurdatav mootorsõiduk ei kõla hästi :D Äkki siis miski kettaga esiratas panna.

hammakas tuleb peale variaatorit, pelae seda arvatavasti 1:1 ülekanne.
pidurite peale peab mõtlema veel...


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 00:03
Postitas sillusillu

Kellegil mingit suuremapoolset tagaratast(kodaratega) ja kiike ei ole pakkuda?


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 01:10
Postitas reinz

kui nüüd väga peenutsema hakata, siis saab kll alumiiniumit terase külge keevitada, aga selleks on vaja vahejuppi milles üks pool alumiinium teine teras, asja nimi inglise keeles clad ja seda tehakse plahvatuskeevituse meetodil (explosion welding)
laevaehituses täitsa kasutusel siuksed kombinatsioonid, loomulikult ostetakse "clad" sisse tehasesse, mitte ei tehta koha peal

aga muidu projekti tegemisele soovin edu, raami joonestamisel soovitaks kasutada mingit 3d projekteerimise proget, alguses suht keeruline aga kui asja käppa saad siis saab igasugu asju valmis meisterdada,
vabavarana peaks saada olema google sketch-up, aga kui hästi sellega raami teha annab, kahjuks ma ei tea... vöid otsida ka mingit 2d CAD-i saad vb oma raamigeomeetriat parandada kiige asendi osas just, praegu piltide järgi ütleks et sul kett läheb täiega lödvaks kui koormus peale tuleb rattale...


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 09:12
Postitas Piipz

sorry et teemasse segan, kuid kuskohas müüdi neid võrrimootoreid, mida jalgrattaraamile kinnitada sai?


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 09:33
Postitas kullokas

http://www.sakusaaruklubi.ee/, tel 55698781, Virgo


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 11:17
Postitas skulptor

Asi ei olegi niivõrd materialis kui selles, et nii pilbastest raamimakett kui ka arvutis kokku lõigatud variant ei kannataks insenertehnilise lahendi poolest peale istumist. Praeguses variandis teeksid palju tööd ära, sõita ei saaks meetritki. Kui sul juba tekkis tahtmine alumiinium ja raud kokku keevitada, siis ilmselt käib kogu asi sulle üle jõu. Ei taha su ehitamistuhinat küll maha teha aga veits võiks veel mõtelda, enne kui lõikuri käima paned. Kui Hiina inimene paremini teeb, siis ei ole mõtet ise pusida, lihtne reegel ju :roll:


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 15:16
Postitas sillusillu

ma usun et peab vastu küll, kui tuleb hardail ning veel mõned toed..


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 15:37
Postitas rolller

alu ja raua kokku keevitamine unusta ära! Kodus sa seda kindlasti ei tee ja kui laseksid teha, siis sul pole niipalju raha. Sellise asja ehisamise juures on tuhat pisiasja, millega peab arvestama. Kui sa ei suuda isegi hammakat võlliotsa panna, siis muust ei tasu rääkidagi.


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 15:43
Postitas 426f

siin pole midagi mõelda,kiiruga mõlemad raamid pooleks saagida :mrgreen:


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 17:15
Postitas rannamees

Just minu mõte- kääri aga käised üles ja anna lõikurile kuuma. Niikaua kui foorumis uimad, on suvi läbi :mrgreen:


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 17:34
Postitas kurikristjan

kas lihtsam ja mõistlikum ei oleks teha korralik raam sellele mootorile algusest peale ilma et ei toodetaks sulaselget p***, ja mis selle agregaadi eesmärk üldse olema hakkab?


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 04 Mai 2011, 17:58
Postitas ratas

Kas jalgratta laagrid koormusele vastu hakkakvad pidama?


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 26 Mai 2011, 15:38
Postitas Ducar

Rolleri mootor on ka variaatoriga ju mitte kettülekandega. Vb eespool sellest juttu, aga sirvisin aind esimese posti läbi.


Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Postitatud: 26 Mai 2011, 15:45
Postitas mella

juba neid tagaamordi lahendusi vaadates on selge, et tööle see vedrustus küll ei hakka. Amort hakkab töötama pigem max asendit tõmbele.