sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
sillusillu

sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas sillusillu »

tervist, avastasin täna, et mul on siin 6 aastat tagasi tehtud kasutaja ja seega otsustasin ka enda projekti kohta ka teema teha, et siis siin targematelt abi ja nõu kuulda.
alustasin joonistest:
nagu näha siis raami baasiks on ratta raam
Pilt
mingi hägune ettekujutus tulemusest
Pilt
esialgu siis mootoriks minarelli horisontaal rolleri mootor, mille vahetan välja kui tekivad võimalused endale soetada korralikum mootor.
Esimene ratas jääb arvatavasti selline nagu pildil(mingi tõsisema rehviga), tagumine ratas tuleb teine siis kui saan teise kiige.
Kahvli asemele on soetatud amort(suhteliselt vastupidav)
Lenks tuleb teine, ei tea täpselt veel milline...
Raami ülemise ja alumise toru vahel tuleb veel mingi tugi aga selle täpne asukoht selgub alles siis kui mootorit saab peale proovida.
Täna tegin valmis ka kerge 1:1 mõõtmetega maketi et asjast paremat ettekujutust saada ning teostada täpsemaid mõõtmisi:
Pilt
rataste(mitte telgede) vahe on 120 cm
Pilt ka raami ''toorikust'':
Pilt

Tekkinud probleemid ning küsimused

  1. raam on alumiiniumist seega tekivad probleemid keevitusel
  2. kas tekib probleeme sellega, et kiik liigub aga mootor on paigal?(kas kett peab vastu, ei mõjuta ülekannet)
  3. kuidas kinnitada hammasratas rolleri mootori tagaratta võlli otsa?
  4. kas oleks targem teha hardtail?

Asjad mida vajan

  1. paaki
  2. rolleri tagumise ratta mutter
  3. lenks
  4. tagumine ratas
  5. (kiik)
  6. iste
  7. kindlasti veel miljon asja :)

Ja nüüd kiitke, laitke, andke ideid, pakkuge juppe, kommenteerige ja ärge väga palju sõimake siis :)


pyta
Postitusi: 1109
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: GSX-S 1000
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas pyta »

makett on lahe :mrgreen:

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-24), Fz1n '09 (18-24), GSX-S 1000 '24 (24...)
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas Loff »

Alumiiniumi saab ka keevitada, ei ole mingit probleemi seal!

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 200
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas munaz »

Hardtail teha oleks kordades lihtsam ja ka odavam. Mis tal lõplik kaal umbes tuleb?
Jaksu! :)


Teema algataja
sillusillu

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas sillusillu »

Loff kirjutas:

Alumiiniumi saab ka keevitada, ei ole mingit probleemi seal!

kas ka alumiiniumit raua külge? :roll:

munaz kirjutas:

Hardtail teha oleks kordades lihtsam ja ka odavam. Mis tal lõplik kaal umbes tuleb?
Jaksu! :)

rattana oli kaal13kg, rolleri mootor on üsna raske, täpselt ei tea...

Kasutaja avatar

AbStra1t
Postitusi: 469
Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
Tsikkel: FC350 ; KX250F
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas AbStra1t »

Kõik on ilus ja tore,aga kas pidurid jätad rattale omased "2klotsikest" ?


Teema algataja
mart211

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Väga lahe, veel üks saaremaa projekt :mrgreen:


Teema algataja
sillusillu

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas sillusillu »

AbStra1t kirjutas:

Kõik on ilus ja tore,aga kas pidurid jätad rattale omased "2klotsikest" ?

hetkel olid kettad, tagumine pidur oleneb rattast, parim oleks õliga ketaspidur.

Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas Pontus »

sillusillu kirjutas:
munaz kirjutas:

Hardtail teha oleks kordades lihtsam ja ka odavam. Mis tal lõplik kaal umbes tuleb?
Jaksu! :)

Jah, hardtail alu raamiga??? pooleks ei kipu minevat??
Kas rollerid variaatoriga mitte pole , et kuhu see hammakas panna- et kui tööleminekust siis 24/7 sõidab v?
Ja kuidas sa selle aparaadi seisma mõtled panna, kuna kui nii kergele asjale mootor panna siis 100km/h pole probleem , a probleem on piduritega- veljest pidurdatav mootorsõiduk ei kõla hästi :D Äkki siis miski kettaga esiratas panna.

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...

Teema algataja
henri115

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas henri115 »

sillusillu kirjutas:

kas ka alumiiniumit raua külge? :roll:

Ei, alumiiniumit ei saa raua külge keevitada.

Minarelli mootorile peaks saama tagaratta asemele hammaka panna, mõned laste atv-d kasutavad minarelli mootorit ja neil on tagaratta asemele mootori külge pandud hammakas.


Teema algataja
sillusillu

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas sillusillu »

pontus kirjutas:

Jah, hardtail alu raamiga??? pooleks ei kipu minevat??
Kas rollerid variaatoriga mitte pole , et kuhu see hammakas panna- et kui tööleminekust siis 24/7 sõidab v?
Ja kuidas sa selle aparaadi seisma mõtled panna, kuna kui nii kergele asjale mootor panna siis 100km/h pole probleem , a probleem on piduritega- veljest pidurdatav mootorsõiduk ei kõla hästi :D Äkki siis miski kettaga esiratas panna.

hammakas tuleb peale variaatorit, pelae seda arvatavasti 1:1 ülekanne.
pidurite peale peab mõtlema veel...


Teema algataja
sillusillu

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas sillusillu »

Kellegil mingit suuremapoolset tagaratast(kodaratega) ja kiike ei ole pakkuda?

Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas reinz »

kui nüüd väga peenutsema hakata, siis saab kll alumiiniumit terase külge keevitada, aga selleks on vaja vahejuppi milles üks pool alumiinium teine teras, asja nimi inglise keeles clad ja seda tehakse plahvatuskeevituse meetodil (explosion welding)
laevaehituses täitsa kasutusel siuksed kombinatsioonid, loomulikult ostetakse "clad" sisse tehasesse, mitte ei tehta koha peal

aga muidu projekti tegemisele soovin edu, raami joonestamisel soovitaks kasutada mingit 3d projekteerimise proget, alguses suht keeruline aga kui asja käppa saad siis saab igasugu asju valmis meisterdada,
vabavarana peaks saada olema google sketch-up, aga kui hästi sellega raami teha annab, kahjuks ma ei tea... vöid otsida ka mingit 2d CAD-i saad vb oma raamigeomeetriat parandada kiige asendi osas just, praegu piltide järgi ütleks et sul kett läheb täiega lödvaks kui koormus peale tuleb rattale...

Pilt
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas Piipz »

sorry et teemasse segan, kuid kuskohas müüdi neid võrrimootoreid, mida jalgrattaraamile kinnitada sai?


kullokas
Postitusi: 192
Liitunud: 10 Okt 2003, 16:20
Asukoht: Tagadi
Kontakt:

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas kullokas »

http://www.sakusaaruklubi.ee/, tel 55698781, Virgo

Husqvarna 125 WRE - Yamaha XS 500 - Vespa PK 50 XL2 - K 750M - 2 x Vjatka 150 + pudipadi veel

skulptor
Postitusi: 287
Liitunud: 27 Dets 2009, 18:17
Asukoht: Tallinn, Nõmme, laanemaa, Seira

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas skulptor »

Asi ei olegi niivõrd materialis kui selles, et nii pilbastest raamimakett kui ka arvutis kokku lõigatud variant ei kannataks insenertehnilise lahendi poolest peale istumist. Praeguses variandis teeksid palju tööd ära, sõita ei saaks meetritki. Kui sul juba tekkis tahtmine alumiinium ja raud kokku keevitada, siis ilmselt käib kogu asi sulle üle jõu. Ei taha su ehitamistuhinat küll maha teha aga veits võiks veel mõtelda, enne kui lõikuri käima paned. Kui Hiina inimene paremini teeb, siis ei ole mõtet ise pusida, lihtne reegel ju :roll:


Teema algataja
sillusillu

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas sillusillu »

ma usun et peab vastu küll, kui tuleb hardail ning veel mõned toed..


rolller
Postitusi: 154
Liitunud: 14 Mär 2007, 16:02
Tsikkel: TT600R
Asukoht: võru

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas rolller »

alu ja raua kokku keevitamine unusta ära! Kodus sa seda kindlasti ei tee ja kui laseksid teha, siis sul pole niipalju raha. Sellise asja ehisamise juures on tuhat pisiasja, millega peab arvestama. Kui sa ei suuda isegi hammakat võlliotsa panna, siis muust ei tasu rääkidagi.

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas 426f »

siin pole midagi mõelda,kiiruga mõlemad raamid pooleks saagida :mrgreen:

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 80 korda

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Just minu mõte- kääri aga käised üles ja anna lõikurile kuuma. Niikaua kui foorumis uimad, on suvi läbi :mrgreen:

Pilt

kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

kas lihtsam ja mõistlikum ei oleks teha korralik raam sellele mootorile algusest peale ilma et ei toodetaks sulaselget p***, ja mis selle agregaadi eesmärk üldse olema hakkab?


ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas ratas »

Kas jalgratta laagrid koormusele vastu hakkakvad pidama?


Ducar
Postitusi: 56
Liitunud: 26 Apr 2010, 08:05

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas Ducar »

Rolleri mootor on ka variaatoriga ju mitte kettülekandega. Vb eespool sellest juttu, aga sirvisin aind esimese posti läbi.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt

Lugemata postitus Postitas mella »

juba neid tagaamordi lahendusi vaadates on selge, et tööle see vedrustus küll ei hakka. Amort hakkab töötama pigem max asendit tõmbele.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”