sillusillu (hetkel nimetu) projekt
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
sillusillu (hetkel nimetu) projekt
tervist, avastasin täna, et mul on siin 6 aastat tagasi tehtud kasutaja ja seega otsustasin ka enda projekti kohta ka teema teha, et siis siin targematelt abi ja nõu kuulda.
alustasin joonistest:
nagu näha siis raami baasiks on ratta raam
mingi hägune ettekujutus tulemusest
esialgu siis mootoriks minarelli horisontaal rolleri mootor, mille vahetan välja kui tekivad võimalused endale soetada korralikum mootor.
Esimene ratas jääb arvatavasti selline nagu pildil(mingi tõsisema rehviga), tagumine ratas tuleb teine siis kui saan teise kiige.
Kahvli asemele on soetatud amort(suhteliselt vastupidav)
Lenks tuleb teine, ei tea täpselt veel milline...
Raami ülemise ja alumise toru vahel tuleb veel mingi tugi aga selle täpne asukoht selgub alles siis kui mootorit saab peale proovida.
Täna tegin valmis ka kerge 1:1 mõõtmetega maketi et asjast paremat ettekujutust saada ning teostada täpsemaid mõõtmisi:
rataste(mitte telgede) vahe on 120 cm
Pilt ka raami ''toorikust'':
Tekkinud probleemid ning küsimused
- raam on alumiiniumist seega tekivad probleemid keevitusel
- kas tekib probleeme sellega, et kiik liigub aga mootor on paigal?(kas kett peab vastu, ei mõjuta ülekannet)
- kuidas kinnitada hammasratas rolleri mootori tagaratta võlli otsa?
- kas oleks targem teha hardtail?
Asjad mida vajan
- paaki
- rolleri tagumise ratta mutter
- lenks
- tagumine ratas
- (kiik)
- iste
- kindlasti veel miljon asja
Ja nüüd kiitke, laitke, andke ideid, pakkuge juppe, kommenteerige ja ärge väga palju sõimake siis
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
makett on lahe
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
Alumiiniumi saab ka keevitada, ei ole mingit probleemi seal!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
Hardtail teha oleks kordades lihtsam ja ka odavam. Mis tal lõplik kaal umbes tuleb?
Jaksu!
-
Teema algataja
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
Loff kirjutas:Alumiiniumi saab ka keevitada, ei ole mingit probleemi seal!
kas ka alumiiniumit raua külge?
munaz kirjutas:Hardtail teha oleks kordades lihtsam ja ka odavam. Mis tal lõplik kaal umbes tuleb?
Jaksu!
rattana oli kaal13kg, rolleri mootor on üsna raske, täpselt ei tea...
-
- Postitusi: 469
- Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
- Tsikkel: FC350 ; KX250F
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
Kõik on ilus ja tore,aga kas pidurid jätad rattale omased "2klotsikest" ?
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
AbStra1t kirjutas:Kõik on ilus ja tore,aga kas pidurid jätad rattale omased "2klotsikest" ?
hetkel olid kettad, tagumine pidur oleneb rattast, parim oleks õliga ketaspidur.
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
sillusillu kirjutas:munaz kirjutas:Hardtail teha oleks kordades lihtsam ja ka odavam. Mis tal lõplik kaal umbes tuleb?
Jaksu!
Jah, hardtail alu raamiga??? pooleks ei kipu minevat??
Kas rollerid variaatoriga mitte pole , et kuhu see hammakas panna- et kui tööleminekust siis 24/7 sõidab v?
Ja kuidas sa selle aparaadi seisma mõtled panna, kuna kui nii kergele asjale mootor panna siis 100km/h pole probleem , a probleem on piduritega- veljest pidurdatav mootorsõiduk ei kõla hästi Äkki siis miski kettaga esiratas panna.
-
Teema algataja
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
sillusillu kirjutas:kas ka alumiiniumit raua külge?
Ei, alumiiniumit ei saa raua külge keevitada.
Minarelli mootorile peaks saama tagaratta asemele hammaka panna, mõned laste atv-d kasutavad minarelli mootorit ja neil on tagaratta asemele mootori külge pandud hammakas.
-
Teema algataja
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
pontus kirjutas:Jah, hardtail alu raamiga??? pooleks ei kipu minevat??
Kas rollerid variaatoriga mitte pole , et kuhu see hammakas panna- et kui tööleminekust siis 24/7 sõidab v?
Ja kuidas sa selle aparaadi seisma mõtled panna, kuna kui nii kergele asjale mootor panna siis 100km/h pole probleem , a probleem on piduritega- veljest pidurdatav mootorsõiduk ei kõla hästiÄkki siis miski kettaga esiratas panna.
hammakas tuleb peale variaatorit, pelae seda arvatavasti 1:1 ülekanne.
pidurite peale peab mõtlema veel...
-
Teema algataja
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
Kellegil mingit suuremapoolset tagaratast(kodaratega) ja kiike ei ole pakkuda?
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
kui nüüd väga peenutsema hakata, siis saab kll alumiiniumit terase külge keevitada, aga selleks on vaja vahejuppi milles üks pool alumiinium teine teras, asja nimi inglise keeles clad ja seda tehakse plahvatuskeevituse meetodil (explosion welding)
laevaehituses täitsa kasutusel siuksed kombinatsioonid, loomulikult ostetakse "clad" sisse tehasesse, mitte ei tehta koha peal
aga muidu projekti tegemisele soovin edu, raami joonestamisel soovitaks kasutada mingit 3d projekteerimise proget, alguses suht keeruline aga kui asja käppa saad siis saab igasugu asju valmis meisterdada,
vabavarana peaks saada olema google sketch-up, aga kui hästi sellega raami teha annab, kahjuks ma ei tea... vöid otsida ka mingit 2d CAD-i saad vb oma raamigeomeetriat parandada kiige asendi osas just, praegu piltide järgi ütleks et sul kett läheb täiega lödvaks kui koormus peale tuleb rattale...
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
sorry et teemasse segan, kuid kuskohas müüdi neid võrrimootoreid, mida jalgrattaraamile kinnitada sai?
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
http://www.sakusaaruklubi.ee/, tel 55698781, Virgo
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
Asi ei olegi niivõrd materialis kui selles, et nii pilbastest raamimakett kui ka arvutis kokku lõigatud variant ei kannataks insenertehnilise lahendi poolest peale istumist. Praeguses variandis teeksid palju tööd ära, sõita ei saaks meetritki. Kui sul juba tekkis tahtmine alumiinium ja raud kokku keevitada, siis ilmselt käib kogu asi sulle üle jõu. Ei taha su ehitamistuhinat küll maha teha aga veits võiks veel mõtelda, enne kui lõikuri käima paned. Kui Hiina inimene paremini teeb, siis ei ole mõtet ise pusida, lihtne reegel ju
-
Teema algataja
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
ma usun et peab vastu küll, kui tuleb hardail ning veel mõned toed..
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
alu ja raua kokku keevitamine unusta ära! Kodus sa seda kindlasti ei tee ja kui laseksid teha, siis sul pole niipalju raha. Sellise asja ehisamise juures on tuhat pisiasja, millega peab arvestama. Kui sa ei suuda isegi hammakat võlliotsa panna, siis muust ei tasu rääkidagi.
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
siin pole midagi mõelda,kiiruga mõlemad raamid pooleks saagida
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
Just minu mõte- kääri aga käised üles ja anna lõikurile kuuma. Niikaua kui foorumis uimad, on suvi läbi

-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
kas lihtsam ja mõistlikum ei oleks teha korralik raam sellele mootorile algusest peale ilma et ei toodetaks sulaselget p***, ja mis selle agregaadi eesmärk üldse olema hakkab?
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
Rolleri mootor on ka variaatoriga ju mitte kettülekandega. Vb eespool sellest juttu, aga sirvisin aind esimese posti läbi.
Re: sillusillu (hetkel nimetu) projekt
juba neid tagaamordi lahendusi vaadates on selge, et tööle see vedrustus küll ei hakka. Amort hakkab töötama pigem max asendit tõmbele.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.